Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
    Denk dat je niet altijd zo snel een oordeel mag vellen...
    Ik vind 4000 EUR voor een setje velgen zonder banden niet echt cheap-ass
    Perceptie. Ze zien er zodanig cheap-ass uit dat niemand ooit zal geloven dat je daar 4000 EUR voor moet betalen. Ik zou ze schatten op 400 EUR voor het setje incl banden en een gratis Arbre Magic
    En dan speelt de werkelijke kostprijs geen rol meer. Het oordeel is al geveld

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Al wat ik zie zijn cheap-ass velgen, leeggespoten verfbussen van de Brico en Foliatec van de auto5. Dat je dit doet op een goedkope occassie van 12 jaar oud, tot daar toe, maar toch niet op een nieuwe auto?
      100% mee akkoord, of die velgen nu 100 euro kosten of 5000 euro doet er niet toe, zo'n schitterende wagen verkracht je niet op dergelijke manier

      Comment


      • verkrachten is nu wel sterk overdreven ... dan zijn er straffere dingen nodig ... ik vind dit zeer subtiel gedaan ..moest iedereen zin hebben om met dezelfde conf. rond te rijden het zou maar saai zijn .... vind jullie mening kort door de bocht !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
          verkrachten is nu wel sterk overdreven ... dan zijn er straffere dingen nodig ... ik vind dit zeer subtiel gedaan ..moest iedereen zin hebben om met dezelfde conf. rond te rijden het zou maar saai zijn .... vind jullie mening kort door de bocht !
          Dus jij lust zo'n full black ook wel ?

          Dan stel ik u voor om uw config heel snel te gaan wijzigen, dank u.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
            verkrachten is nu wel sterk overdreven ... dan zijn er straffere dingen nodig ... ik vind dit zeer subtiel gedaan ..moest iedereen zin hebben om met dezelfde conf. rond te rijden het zou maar saai zijn .... vind jullie mening kort door de bocht !
            Je hebt gelijk dat wanneer iedereen met dezelfde config zou rondrijden het maar saai zou zijn. Echter, daarom je auto dermate lelijk gaan maken tot op een punt waarbij je de enige bent die er nog mee durft rond te rijden dat vind ik dan ook weer raar. Dan koop je toch meteen een SangYong, die is standaar zo lelijk dat niemand ermee wilt rijden

            De diverse uitrustingsmogelijkheden van BMW en de individual opties laten duizenden zoniet tienduizenden combinaties toe. Saai hoeft het dus zeker niet te zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
              ik vind dit zeer subtiel gedaan

              Comment


              • Ik vind die zwarte echt op niks trekken. Typisch Amerikaanse pooierstijl.

                Comment


                • Kan iemand het verschil uitleggen tss de automaat en de sportautomaat? Is er ook een automaat beschikbaar met dubbele koppeling?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                    Wag is hier nu extreem aan ... Ligt niet tegen de grond .... Wielen zijn nog in normale maat .. Uitlaat is ook normaal .... Het enige extreme is de tint van de ramen ... De rest is gewoon een zwarte lakkleur en een zwarte grille ... Amai jullie zijn snel opgewonden ....


                    Heb idd ook even full black overwogen ... Spijtig dat enkel uni black te krijgen was op het M pack ..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                      Kan iemand het verschil uitleggen tss de automaat en de sportautomaat? Is er ook een automaat beschikbaar met dubbele koppeling?
                      De sportautomaat heeft t.o.v. de standaard 8-traps automaat:
                      * schakelflippers aan het stuur
                      * een extra keuzeknop op de middentunnel voor normaal of sportief schakelgedrag
                      * een sportievere automaathendel met lederen hoes

                      Kortom, een absolute Musthave voor slechts 150 euro meerprijs.

                      Comment


                      • Heeft een 5 standaard een staggered setup?

                        Comment


                        • Ik vind die zwarte 5 ook dik, ik zou alleen de velgen een maat kleiner nemen en in het antraciet ipv zwart omdat het nu een beetje een zwarte vlek wordt. Ramen zou ik ook minder tinten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Heeft een 5 standaard een staggered setup?
                            Neen, enkel optioneel.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                              BMWMB is nochtans juist.
                              Neen, toch niet

                              De demping kan altijd aangepast worden via "Dynamic Driving Control", een standaardvoorziening (Normal, Sport en Sport+).
                              De optie Dynamic Damping Control biedt een extra comfort stand maar nog belangrijker: een onderstel dat zichzelf aanpast aan de situatie (vandaar dynamic in de naam).

                              Volledige BMW "Dynamic Damping Control" uitleg:
                              Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.
                              Dat klopt allemaal als een bus maar doet niets terzake aan het feit dat je met énkel een sportautomaat in optie te nemen (en het sportstuur ook, OK) wél de driving dynamic control - knop krijgt waarmee je in de te configureren sportstand ook de gevoeligheid van het onderstel kunt wijzigen.

                              Ik ben akkoord dat die wijzigingen helemaal niet ingrijpend zijn en totaal irrelevant zijn in vergelijking met de verschillen in standen bij een dynamic damping control.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Dat klopt allemaal als een bus maar doet niets terzake aan het feit dat je met énkel een sportautomaat in optie te nemen (en het sportstuur ook, OK) wél de driving dynamic control - knop krijgt waarmee je in de te configureren sportstand ook de gevoeligheid van het onderstel kunt wijzigen.
                                Dat is niet juist. Je kan die schakelaar ook hebben door Dynamic Damping Control of Adaptive Drive te nemen zonder de sportautomaat (zelfs met een manuele bak). Zie hier bv een foto v/d/ gewone automaat met de schakelaar:



                                Om volledig te zijn:

                                De website www.bmw.be is misleidend en waarschijnlijk verkeerd.

                                Ik liet in mijn vorige post verstaan dat je die schakelaar altijd hebt en dat is niet correct.
                                Op www.bmw.be (5 reeks, rijdynamiek) spreken ze bij "Dynamic Driving Control" met de wipschakelaar voor NORMAL, SPORT en SPORT+ dat het een standaardvoorziening is (op de Duitse site staat dat het optioneel is).

                                Ik zag het zo (voor dat ik de informatie op de Vlaame BMW site bekeek) en ik denk dat dit eigenlijk ook wel correct is:

                                Als je de sportautomaat neemt het je ook Dynamic Driving Control en dus de schakelaar met NORMAL, SPORT en SPORT+ naast de pook. Wil je daarenboven ook het dynamische aspect en de comfortstand dan moet je ook de Dynamic Damping Control of de Adaptive Drive optie erbijnemen (afhankelijk van de motorisatie).
                                Deze laatste 2 (Dynamic Damping Control en Adaptive Drive) kan je ook kiezen zonder de sportautomaat (en ook met de manuele bak). Dan heb je ook deze schakelaar naast de pook.

                                Jij schreef dat de knop van de sportautomaat het onderstel regelt maar niet diens demping en dat is niet juist. Het is juist wel de demping die gecontroleerd wordt. Daarenboven ben ik niet zeker van uw opmerking (eigenlijk denk ik dat dit verkeerd is) dat je bij integral active steering ook die knop krijgt.

                                'k Geef toe, met al die technieken, benamingen en combinaties wordt het er niet eenvoudiger op...
                                Last edited by bmwtt; 02/10/2010, 15:49.

                                Comment


                                • Weet er iemand welke landen er in het navigatie professional zitten bij de F10/F11?

                                  Komen Slovenie en Kroatie daar bijvoorbeeld in voor?

                                  Bij mijn E61 met nav-dvd 2006 komen deze landen nog niet voor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                                    Weet er iemand welke landen er in het navigatie professional zitten bij de F10/F11?

                                    Komen Slovenie en Kroatie daar bijvoorbeeld in voor?

                                    Bij mijn E61 met nav-dvd 2006 komen deze landen nog niet voor.
                                    Is belangrijk bij de verkoop

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                      Dat is niet juist. Je kan die schakelaar ook hebben door Dynamic Damping Control of Adaptive Drive te nemen zonder de sportautomaat (zelfs met een manuele bak). Zie hier bv een foto v/d/ gewone automaat met de schakelaar:

                                      http://f10.5post.com/forums/attachme...1&d=1270912098
                                      Je hebt me waarschijnlijk verkeerd begrepen ik zei niet dat je hem enkel kreeg icm de sportautomaat, maar wel dat je hem krijgt als je enkel de sportautomaat neemt (dwz zonder dat je er nog adaptive drive moet bij nemen)


                                      Als je de sportautomaat neemt het je ook Dynamic Driving Control en dus de schakelaar met NORMAL, SPORT en SPORT+ naast de pook. Wil je daarenboven ook het dynamische aspect en de comfortstand dan moet je ook de Dynamic Damping Control of de Adaptive Drive optie erbijnemen (afhankelijk van de motorisatie).
                                      Deze laatste 2 (Dynamic Damping Control en Adaptive Drive) kan je ook kiezen zonder de sportautomaat (en ook met de manuele bak). Dan heb je ook deze schakelaar naast de pook.
                                      Absoluut.


                                      Jij schreef dat de knop van de sportautomaat het onderstel regelt maar niet diens demping en dat is niet juist. Het is juist wel de demping die gecontroleerd wordt.
                                      Nochtans, als je de sportstand (via de ddc) selecteert, kan je deze stand configureren op vlak van transmissie en onderstel ... Het staat letterlijk zo op het navigatiescherm.
                                      Ik weet echter niet wàt er precies verandert op vlak van het onderstel. Vandaar dat ik (misschien verkeerdelijk) er van uit ga dat het niet de demping is die aangepast wordt.

                                      Daarenboven ben ik niet zeker van uw opmerking (eigenlijk denk ik dat dit verkeerd is) dat je bij integral active steering ook die knop krijgt.
                                      Ik heb het mij zo laten vertellen. Nog nooit gezien echter, je kunt enkel zeker zijn dat het correct is als je een auto ziet met ddc waarbij geen 'comfort' geschreven is én geen sportautomaat heeft. Heb er nog nooit op gelet eigenlijk
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

                                      Comment


                                      • Het is precies allemaal wreed duidelijk voor de gemiddelde koper

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Het is precies allemaal wreed duidelijk voor de gemiddelde koper
                                          Het is inderdaad waanzinnig ingewikkeld.
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X