Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Dat de E28 en de E39 eerder dan de E60 de geschiedenis ingaan dan de E60, is omdat ze ouder zijn, en omdat ze in hun tijd mooier waren. En met mooier bedoel ik dat ze een design hadden wat door heel veel mensen werd gesmaakt. Het design was braver en minder controversieel. Het design was zo tijdloos dat ze zelfs vandaag nog steeds zeer knap zijn.
De E60 daarentegen was inderdaad gewaagder qua design. Zoals ik eerder zei had 'm een 'you love it or you hate it'-design. Velen vinden dit de lelijkste BMW 5 tot nu toe geproduceerd.
De E34 was al een serieuze stijlbreuk tov de E28. Vanaf dan passen de E34, de E39 en de F10 perfect in een rij, terwijl de E60 designtechnisch een buitenbeentje is en precies niet in dit rijtje passt. Dat zie je ook duidelijk op onderstaande foto's.
De E60 was de best verkochte wagen in z'n klasse. De E60 is de best verkochte 5 ooit en ook de E60 M5 is de beste verkochte M5 ooit.
Mijn mening blijft. Net door z'n gebreken en z'n speciale design en de bakken kritiek die 'm heeft gekregen zal de E60 in de reeks van alle generaties van de 5-reeks het buitenbeentje blijven. En dat maakt 'm voor mij speciaal.
Comment