Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik volg je geenszins, en ik ben er zo goed als zeker van dat de E60 nooit de geschiedenis zal ingaan als een E28 of een E39. Het is de minste '5 in de gehele rij. En dat op veel vlakken (altijd vergeleken binnen zijn tijd, uiteraard): kwaliteit en afwerking, looks, rijcapaciteiten én karakter. De auto heeft op (te)veel plaatsen overduidelijk de gevolgen te verdragen van de tijd waarin 'ie werd ontworpen en gemaakt: zeer zware besparingen. Dat haalt nooit de cultstatus zoals een aantal andere '5 wel (zullen) kunnen.

    Met spijt voor de fantastische duw in de rug die jouw 530d je altijd heeft gegeven, maar ik denk dat je je véél te hard laat leiden door wat jij van die auto vond... truth is dat de E60 nooit potten heeft gebroken, ook niet in de pers.
    Ik ben inderdaad zeer tevreden geweest van mijn E60. Voor mij blijft dit de aangenaamste auto die ik totnogtoe heb gehad, ondanks z'n gebreken.

    Dat de E28 en de E39 eerder dan de E60 de geschiedenis ingaan dan de E60, is omdat ze ouder zijn, en omdat ze in hun tijd mooier waren. En met mooier bedoel ik dat ze een design hadden wat door heel veel mensen werd gesmaakt. Het design was braver en minder controversieel. Het design was zo tijdloos dat ze zelfs vandaag nog steeds zeer knap zijn.

    De E60 daarentegen was inderdaad gewaagder qua design. Zoals ik eerder zei had 'm een 'you love it or you hate it'-design. Velen vinden dit de lelijkste BMW 5 tot nu toe geproduceerd.

    De E34 was al een serieuze stijlbreuk tov de E28. Vanaf dan passen de E34, de E39 en de F10 perfect in een rij, terwijl de E60 designtechnisch een buitenbeentje is en precies niet in dit rijtje passt. Dat zie je ook duidelijk op onderstaande foto's.





    De E60 was de best verkochte wagen in z'n klasse. De E60 is de best verkochte 5 ooit en ook de E60 M5 is de beste verkochte M5 ooit.

    Mijn mening blijft. Net door z'n gebreken en z'n speciale design en de bakken kritiek die 'm heeft gekregen zal de E60 in de reeks van alle generaties van de 5-reeks het buitenbeentje blijven. En dat maakt 'm voor mij speciaal.
    Last edited by BMWMB; 16/10/2010, 21:21.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Je moet me de geschiedenis van de BMW '5 niet te leren, BMWMB . Ik volg je enkel in je stelling dat de E60 (een beetje) het buitenbeentje was in die reeks: in tegenstelling tot de E28, E34, E39 en F10 is 't de enige in die rij die niet bij machte was beter te zijn dan z'n concurrenten, en very unlike BMW niét de meest sportief rijdende van z'n klasse was. Bovendien is 't ook de eerste in die rij die (vergeleken met z'n concurrenten) nauwelijks het "premium-gevoel" wist te creëren. Dat 'ie 't meest heeft verkocht, is geen argument, aangezien er van elke generatie steeds meer auto's verkocht worden. De E65 is ook de best verkochte '7, om maar iets te zeggen...

      'Ie verdient z'n plaats zeker in de rij, 't is nu eenmaal een BMW '5. Maar 't is één van de mindere. En wat we nu voelen tav de E39 en de E34 zal, dat geef 'k je nu al op een presenteerblaadje, over evenveel tijd niet voelen voor deze E60. M'n kop eraf als 'ie ooit een even gewilde youngtimerstatus zal ontwikkelen als z'n voorgangers.

      Comment


      • Hoe? Ken jij iets van BMW?

        Je hebt zeker gelijk. Het is natuurlijk ook omdat ik zelf eentje heb gehad, en zelfs redelijk lang, en dat ik er zeer tevreden van ben geweest dat mijn visie een beetje 'geëmotionaliseerd' is.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Als de E60 niet de sportiefste in zijn klasse dan de F10 toch ook niet, want de E60 rijdt sportiever als de F10 als ik de magazines mag geloven.
          Ik ben fan van de F10 maar alleen spijtig dat hij wat heeft ingeboet aan sportiviteit.
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

          Comment


          • Ik ga misschien wat tegen het heilige huisje stampen, maar ... I don't care.

            We hebben ook twee E60 gehad (net zoals E39s en E34s), en dat waren de eerste BMW's waar ik helemaal niet blij van was om mee te mogen rijden. Dat reed niet speciaal, dat reed zoals elke andere zielloze kilometervreter, daar zat geen BMW-passie in zoals vroeger, dat zat bagger ineen en heeft echt premium-onwaardige materialen imo. Het had net zo goed een Passat of een Renault of wat dan ook kunnen zijn: helemaal niet slecht en doet wat 'ie moet doen, maar het extra was er niet. De E60 reed niet sportiever of anders dan z'n generatie-genoten, de A6 en de E en de S80 en de GS en de S-type waren duidelijk beter afgewerkt en gaven meer premium-feeling binnenin. Tenzij je een dijk van een motor nam en de auto echt met alle toeters en bellen uitrustte die je kon krijgen, vond ik daar helemaal niet zoveel speciaals aan.

            En neen ik vind 'm niet lelijk, ik vind 'm zelfs knap!

            Gelukkig waren er nog de motoren, die de '5 (indien je ervoor koos) dat gaven wat slechts z'n Duitse rechtstreekse concurrenten ook konden aanbieden. Zo'n 545i zoals die van JMH bijvoorbeeld, dat blijft uiteraard iets speciaals.

            't Is gewoon een goeie kilometervreter, maar met veel meer gebreken en minder troeven dan een BMW-fan die vroeger méér gewoon was, eigenlijk voor lief wil nemen. 't Is een product uit de tijd dat BMW helemaal z'n beste dagen niet kende (wel integendeel) en dat zie/voel je gewoon aan die auto, als je ermee rijdt, enz.

            Time will tell... zeker?

            Comment


            • Het interieur (zeker van de préfacelift) van de E60/61 vind ik ook een beetje bijeen gerapen bits & pieces. Maar aan de buitenkant is hij razend knap mits de juiste velg.

              Comment


              • Ik heb nooit begrepen dat iedereen plots dat interieur van de facelift zoveel beter vond. De materialen waren identiek, het dashboard was identiek, enz. Oké wat andere fake chroom randjes hier en daar, maar voor de rest hetzelfde gedoe, imo.

                De interieurs van de F01 en de F10, dát is terug kwaliteit, vind ik.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Ik heb nooit begrepen dat iedereen plots dat interieur van de facelift zoveel beter vond. De materialen waren identiek, het dashboard was identiek, enz. Oké wat andere fake chroom randjes hier en daar, maar voor de rest hetzelfde gedoe, imo.
                  Het zit 'm in de details hè, ik vond vooral de compleet nieuwe deurbekledingen de grootste verbetering. Maar ook de knopjes onderaan de middenconsole (voor de versnellingspook) die de leegte daar wat opvulden, een veel meer bijdetijdse automaatkeuzeknop (of die van de sportautomaat), wat extra knopjes onder de dvd-drive, peddels achter het stuur, startknop, elegantere tellerpartij, etc.

                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  De interieurs van de F01 en de F10, dát is terug kwaliteit, vind ik.
                  Da's dan ook weer 100% waar, het geheel zit zo goed in elkaar terug. Perfect gewoon.
                  Last edited by ; 17/10/2010, 01:25.

                  Comment


                  • Ik weet 1 ding , mijn E 61 was mijn beste wagen ooit , en ik hoop dat mijn nieuwe F 11 me evenveel plezier gaat bieden . Het enige nadeel aan mijn E61 vond ik de sportzetels ... Die zaten heel goed achter het stuur maar om er als passagier in te slapen op een lange trip waren ze een marteling .... En voor de rest stak alles deftig in elkaar buiten de bekabeli g van het kofferdeksel waar ze vier keer een reparatie moesten aan uitvoeren ..

                    Comment


                    • 'k Herinner me nog uw tronie nadat ge met uwe '5 had meegedaan aan een driftding (SkyLimit?) ... tweeledig: uw oogskes fonkelden gelijk zot maar uw wenkbrauwen stonden een beetje bezorgd alla 'maateke die banden achteraan ze zijn al helemaal op'

                      Plus die kar heeft sowieso voor eeuwig de "best TV feature of the forum" titel.

                      Comment


                      • Hm hm, als bijna BMW-hater ben ik gisteren voor de eerste maal een garage binnen gestapt : "That's one small step for a man, one giant leap for mankind." shock:

                        Ik moet zeggen de eerste kennismaking met de 5-serie, zowel berline, touring als GT hebben mij op het eerste zicht aangenaam verrast wat betreft kwaliteit van de binnenafwerking. Dit is werkelijk TOP. Als ik de keuze materialen bekijk en ze vergelijk met mijn huidige A6 zie ik toch merkelijke verschillen. Natuurlijk enig vergelijk is hier ook een beetje misplaats aangezien we met de A6 (ondanks de facelift) met een verouderde versie zitten, maar toch...

                        Het geen waarbij ik toch even de wenkbrauwen moest fronsen was de kofferruimte, zowel bij de berline als de GT(in gewone zit positie). Ik moet het even gaan opzoeken maar in beide gevallen zou ik zeggen dat het "zwembad" van mijn A6 in alle geval dieper, breder en handiger te bereiken is. Vooral in de berline uitvoering vond ik die nogal een "tunnel" effect te hebben. Toch vrij belangrijk voor mij aangezien ik een gewone standaard Samsonite zowel in de breedte als in de hoogte dubbel zou moeten kunnen leggen. Lukt dat, dan zit het goed voor mij. De touring die helemaal niet in aanmerking ZOU komen, gaat voor mij hier toch met de eerste prijs lopen, prachtig & handig!!!

                        Jammer genoeg was het gekozen moment nogal slecht want het was ontzettend druk, met als gevolg dat ik geen verkoper heb kunnen aanspreken dus na een 20-tal minuutjes vergapen hield ik het voor bekeken.
                        Als het kan zullen we de komende dagen nog eens proberen een bezoekje te brengen met de nodige delicate vragen aan de verkopers. Ik ben benieuwd.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                          Het interieur (zeker van de préfacelift) van de E60/61 vind ik ook een beetje bijeen gerapen bits & pieces. Maar aan de buitenkant is hij razend knap mits de juiste velg.
                          Ik vind juist dat het E60/61 interieur er met de facelift op achteruit is gegaan!
                          Als geheel klopt het gewoonweg niet.
                          Bij de deurpanelen zijn alle scherpe lijnen vervangen door vloeiende ronde belijningen, terwijl het dashboard gelijk is gebleven met z'n juist heel scherpe belijning.
                          Eigenlijk "vloekt" het dashboard min of meer bij de deurpanelen

                          En over het F10/F11 interieur: Dat is t.o.v. de E60/E61 met grote sprongen vooruit gegaan!
                          Het doet mij weer denken aan het "Good-Old" E46 interieur

                          Comment


                          • Ik begrijp jullie niet goed heb in 1990 een 518i gehad in1994 een 525i in 2001 een 520d in2005 een 525d en nu in 2009 een 520d deze laatste is met de nieuwe automaat de beste wagen die ik gehad heb. De anderen waren fijne wagens maar die twee e60 en waren revolutionair . 6trapsautomaat i drive comfort van een 7 en sportiviteit van een 3 en een design dat na 7jaar nog niet veroudert is. Heb een nieuwe f10 besteld door andere car policy in het werk met alle toeters en bellen maar zal ng dikwijls aan mijn laatste 520 denken.

                            Comment


                            • Comment


                              • ik vind die triple demotivational niet, die over spelling, die hier best van toepassing is.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                  Welke kortingen krijg je doorgaans bij BMW op een nieuwe 5?
                                  7%
                                  Aan hun overnameprijzen moeten ze wel nog wat sleutelen...
                                  Wellicht is dit dealerafhankelijk maar de condities die ik aangeboden kreeg waren/zijn ondermaats.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                                    Ik begrijp jullie niet goed heb in 1990 een 518i gehad in1994 een 525i in 2001 een 520d in2005 een 525d en nu in 2009 een 520d deze laatste is met de nieuwe automaat de beste wagen die ik gehad heb. De anderen waren fijne wagens maar die twee e60 en waren revolutionair . 6trapsautomaat i drive comfort van een 7 en sportiviteit van een 3 en een design dat na 7jaar nog niet veroudert is. Heb een nieuwe f10 besteld door andere car policy in het werk met alle toeters en bellen maar zal ng dikwijls aan mijn laatste 520 denken.
                                    valt me op dat je de 20d prefereert oven de 25d,heeft dit een speciale rede?
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      7%
                                      Aan hun overnameprijzen moeten ze wel nog wat sleutelen...
                                      Wellicht is dit dealerafhankelijk maar de condities die ik aangeboden kreeg waren/zijn ondermaats.
                                      Ja inderdaad 7 procent overal, heb zaterdag een 5 bij mijn BMW garage besteld waar ik al jaren klant ben en het is de 5de wagen dat ik daar aankoop en heb nog een mooie extra korting bovenop gekregen.

                                      De overname bij mijn garage daartegenover was ronduit SCHANDALIG !!!
                                      Heb de wagen dan particulier te koop gezet en 2 a 3 weken later was hij verkocht voor een mooie € 4500 meer tov mijn eigen garage.
                                      Moet wel zeggen dat ik bij een andere (vreemde) BMW garage wel een betere overname kreeg van € 1500 meer tov mijn eigen garage.

                                      En dan moet je weten dat ze bij overname MINIMUM € 6500 pakken.
                                      Ze geven wel een jaar garantie dat kost hen € 1700 dus houden ze nog een kleine € 5000 over + de commissie op de verkoop van de nieuwe wagen.
                                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                      Comment


                                      • Waren allebei 163 pk versies. De 520 met nieuwe sturing van de automaat geeft een vlotter gevoel dan de 525d en verbruikt 2l/100km minder. Het voordeel van de 525d was het geluid van de 6cylinder en het lagere toerental bij snelheden van over de 160km/h. Het vlottere gevoel en verbruik van de 520d wegen voor mij niet op tegen de zeldzame momenten dat ik harder dan 160kmh rij over een langere afstand.

                                        Comment


                                        • Zal deze nieuwe '5 serie de interieurkwaliteit, -klasse en -duurzaamheid van het E38/39/53 tijdperk kunnen evenaren?
                                          Ben eens benieuwd...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X