Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Weet er al iemand hoe dat zit bij "long life" onderhoud (zo heet dit toch bij Audi)? Service beurt om de 30.000km veronderstel ik? Maar welke prijzen moet ik mij hier bij voorstellen, zal dit afwisselend een groot (+/- € 750) en een klein (+/- € 450) factuur zijn of zal dit echt afhankelijk zijn van je rijstijl en kunnen de prijzen variëren?
    Ik ben met m'n 740d pas op onderhoud geweest. Ik had net geen 28.000km op de teller. Het interval kan lichtjes wijzigen afhankelijk van de rijstijl. Bij de 7 heb ik bij de aankoop 5 jaar / 150.000km gratis onderhoud bijgekregen. Bij m'n 530d destijds betaalde ik ca. € 200,- voor een klein onderhoud en € 450,- voor een groot onderhoud.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Ik gebruik die paddles dagelijks! Wacht tot je er zelf mee rijdt.
      Echt? Ik toch niet. Had eigenlijk verwacht dat ik die meer zou gebruiken. Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog niet echt veel lange ritten heb gedaan. De ritten die telkens deed, waren zeker geen sportieve, dat verklaart allicht al veel...

      Maar die paddles zijn wel cool, sowieso!

      Comment


      • Ik gebruik die paddles zelfs niet bij de M3. Als ik manueel schakel gebruik ik liever het pookje.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik gebruik die paddles zelfs niet bij de M3. Als ik manueel schakel gebruik ik liever het pookje.


          Volgens mij moet dat toch zalig zijn als je echt in 'gevechtsmodus' aan je stuur zit, om met die paddles door de versnellingen te jagen!?

          Comment


          • Ja, op circuit heb ik ze wel al gebruikt en ook sporadisch op de openbare weg, maar toch echt niet dikwijls. Ik rijd sowieso 80% van de tijd in automatische modus.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Hoe ervaart gij diene M-DCT in automatische modus, vergeleken met een klassiek (moderne) auto tranny zoals de nieuwe 8-bak? Vindt ge die goed passen bij de motor? En wat - in globo - vindt ge van de combinatie motor/versnellingsbak voor 'n daily die eigenlijk niet/nooit écht sportief gereden zou worden maar eerder GT-rijstijl?

              'k Weet dat ge de 335i in manuele versie had, maar ... hoe vergelijkt ge die met de M3 nu? En wat (moest ge kunnen vergelijken, geen idee) met een "gewone" V8 met auto.bak zoals in een 650i b.v.?

              Comment


              • Als daily zou ik zo'n M-DCT nooit moeten hebben. In automatische modus rijdt deze bak te nukkig om vele kilometers af te leggen. Een traditionele automaat schakelt veel vloeiender en zachter en dus comfortabeler.
                Zo'n M-DCT past perfect bij een sportieve wagen zoals de M3, hoewel de bak het beste van zichzelf laat zien in manuele modus. In deze modus rijdt 'm perfect. Met de instellingen die je hebt kan je perfect kiezen hoe 'm schakelt, eerder zacht of zeer brutaal.
                In automatische modus is het wel wat anders. In deze modus rijdt 'm ook goed, maar je merkt toch dat dit eerder de 'luie' modus is. Het opschakelen van de M-DCT gaat zeer snel, en kan zelfs zeer zacht als je de bak zo instelt. Het terugschakelen daarentegen is wat anders en gebeurt te traag naar mijn zin. Je hebt dan steeds de neiging om de gaspedaal dieper in te duwen en dan krijg je effe later een oncomfortabele schok en schiet de auto vooruit. In 't begin was dit euvel nog storender, maar sinds een paar updates is het beter, maar verre van perfect.

                De 335i reed ook hemels, maar had ook z'n gebreken. Zo vond ik de trage gasrespons door het turbogat vreselijk storend. Een 335iA zou mij uiteindelijk toch beter gelegen hebben.

                Met een 650iA heb ik nooit gereden.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • 't Is maar, m'n ouders overwegen een M3 cabbie als vervanger voor de '6, en dat zou dan een M-DCT zijn. Ik vind 't, gezien 't gebruik dat de auto zal kennen, een rotslechte keuze.

                  Ik sprokkel argumenten contra M3 cabbie. Merci dus.

                  Comment


                  • Hebben ze nu een 650iA?
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Nee, 630iA. (m'n ma)

                      Comment


                      • Cabrio?
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • U-hu.

                          Al zachtjes aan op zoek naar vervanger. Vierzits, ruime koffer, liefst stoffen kap, benzine, liefst atmosferisch, automaat (oid), geen FWD, minstens 3 liter cilinderinhoud, beetje pit maar vooral een goeie GT.

                          Op vandaag mogelijk: Audi S5 cabrio (stoffen kap, bloedmooi, foolproof, degelijk ... maar erg weinig personalisatiemogelijkheden binnenin en verrassend genoeg erg saai qua rijden), BMW 335iA cab (very unlikely wegens stalen kap, kleine koffer, kwalitatief teleurstellend interieur ... wel sublieme krachtbron), Benz SL (de "ronde" nog, niet de lelijke verneukte laatste facelift ... nadeel is interieurruimte maar 'k denk dat ze dat nog eens tegoei moeten bekijken), BMW M3 cab (zelfs nadelen als 335i maar pa wil graag terug M en dan "vergeet" 'ie wel 'es enkele criteria , nadeel is m.i. aandrijfgeheel dat geenszins goed is voor wat ze willen), Maser GranCabrio (ruim binnenin, verrassend ruime koffer, bloedmooi, simpelweg orgamisch lekkere aandrijflijn), nieuwe 640iA (maar nog lang wachten eer dat beschikbaar wordt 2nd hand -> ik kom ni uit ne nest waar nieuw wordt gekocht namelijk). Beetje onzeker nog allemaal, ik hoop dat de GranCabrio snel in waarde zakt, want dan zal één kort testritje volstaan vermoed ik.

                          Comment


                          • Bij de SL zijn de stalen kap en slechts 2 zitplaatsen geen nadeel?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik ben met m'n 740d pas op onderhoud geweest. Ik had net geen 28.000km op de teller. Het interval kan lichtjes wijzigen afhankelijk van de rijstijl.
                              Bij de 7 heb ik bij de aankoop 5 jaar / 150.000km gratis onderhoud bijgekregen. Bij m'n 530d destijds betaalde ik ca. € 200,- voor een klein onderhoud en € 450,- voor een groot onderhoud.
                              -minder dan 30000km ? = je drukt graag het gaspedaal in, meer dan 30000km? = je bent een rustige rijder. Hier marcheert dit ook zo...

                              - oei, was dit dan nog geen 2j ongelimiteerd? Vreemde stelling van BMW
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                U-hu.

                                Al zachtjes aan op zoek naar vervanger. Vierzits, ruime koffer, liefst stoffen kap, benzine, liefst atmosferisch, automaat (oid), geen FWD, minstens 3 liter cilinderinhoud, beetje pit maar vooral een goeie GT.

                                Op vandaag mogelijk: Audi S5 cabrio (stoffen kap, bloedmooi, foolproof, degelijk ... maar erg weinig personalisatiemogelijkheden binnenin en verrassend genoeg erg saai qua rijden), BMW 335iA cab (very unlikely wegens stalen kap, kleine koffer, kwalitatief teleurstellend interieur ... wel sublieme krachtbron), Benz SL (de "ronde" nog, niet de lelijke verneukte laatste facelift ... nadeel is interieurruimte maar 'k denk dat ze dat nog eens tegoei moeten bekijken), BMW M3 cab (zelfs nadelen als 335i maar pa wil graag terug M en dan "vergeet" 'ie wel 'es enkele criteria , nadeel is m.i. aandrijfgeheel dat geenszins goed is voor wat ze willen), Maser GranCabrio (ruim binnenin, verrassend ruime koffer, bloedmooi, simpelweg orgamisch lekkere aandrijflijn), nieuwe 640iA (maar nog lang wachten eer dat beschikbaar wordt 2nd hand -> ik kom ni uit ne nest waar nieuw wordt gekocht namelijk). Beetje onzeker nog allemaal, ik hoop dat de GranCabrio snel in waarde zakt, want dan zal één kort testritje volstaan vermoed ik.

                                Los van deze zaken gTa, kost zo'n Maserati véél meer in onderhoud dan een BMW?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Ik ben met m'n 740d pas op onderhoud geweest. Ik had net geen 28.000km op de teller. Het interval kan lichtjes wijzigen afhankelijk van de rijstijl. Bij de 7 heb ik bij de aankoop 5 jaar / 150.000km gratis onderhoud bijgekregen. Bij m'n 530d destijds betaalde ik ca. € 200,- voor een klein onderhoud en € 450,- voor een groot onderhoud.
                                  Je moet ongelooflijk goede onderhandelingstechnieken hebben met de voorwaarden die je kreeg. Overname, gratis onderhoud, korting......respect.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Verkoper?
                                    euh nee, iemand die een gratis optie van 1050 € altijd apprecieert...
                                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                      euh nee, iemand die een gratis optie van 1050 € altijd apprecieert...
                                      Bij mij werd de metaalkleur toch gewoon aangerekend.
                                      Vorig weekend besteld.
                                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        Je moet ongelooflijk goede onderhandelingstechnieken hebben met de voorwaarden die je kreeg. Overname, gratis onderhoud, korting......respect.
                                        Neen hoor. Het was toen midden in de crisis en de voorwaarden waren toen ongewoon. Ik denk niet dat dat ooit nog zal terugkomen.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                          Bij mij werd de metaalkleur toch gewoon aangerekend.
                                          Vorig weekend besteld.
                                          Een vriend van mij heeft vorige week een 520dA touring besteld en heeft ook gratis metaalkleur gekregen
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X