Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk gebruik die paddles dagelijks! Wacht tot je er zelf mee rijdt.
Maar die paddles zijn wel cool, sowieso!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk gebruik die paddles zelfs niet bij de M3. Als ik manueel schakel gebruik ik liever het pookje.
Volgens mij moet dat toch zalig zijn als je echt in 'gevechtsmodus' aan je stuur zit, om met die paddles door de versnellingen te jagen!?
Comment
-
Ja, op circuit heb ik ze wel al gebruikt en ook sporadisch op de openbare weg, maar toch echt niet dikwijls. Ik rijd sowieso 80% van de tijd in automatische modus.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Hoe ervaart gij diene M-DCT in automatische modus, vergeleken met een klassiek (moderne) auto tranny zoals de nieuwe 8-bak? Vindt ge die goed passen bij de motor? En wat - in globo - vindt ge van de combinatie motor/versnellingsbak voor 'n daily die eigenlijk niet/nooit écht sportief gereden zou worden maar eerder GT-rijstijl?
'k Weet dat ge de 335i in manuele versie had, maar ... hoe vergelijkt ge die met de M3 nu? En wat (moest ge kunnen vergelijken, geen idee) met een "gewone" V8 met auto.bak zoals in een 650i b.v.?
Comment
-
Als daily zou ik zo'n M-DCT nooit moeten hebben. In automatische modus rijdt deze bak te nukkig om vele kilometers af te leggen. Een traditionele automaat schakelt veel vloeiender en zachter en dus comfortabeler.
Zo'n M-DCT past perfect bij een sportieve wagen zoals de M3, hoewel de bak het beste van zichzelf laat zien in manuele modus. In deze modus rijdt 'm perfect. Met de instellingen die je hebt kan je perfect kiezen hoe 'm schakelt, eerder zacht of zeer brutaal.
In automatische modus is het wel wat anders. In deze modus rijdt 'm ook goed, maar je merkt toch dat dit eerder de 'luie' modus is. Het opschakelen van de M-DCT gaat zeer snel, en kan zelfs zeer zacht als je de bak zo instelt. Het terugschakelen daarentegen is wat anders en gebeurt te traag naar mijn zin. Je hebt dan steeds de neiging om de gaspedaal dieper in te duwen en dan krijg je effe later een oncomfortabele schok en schiet de auto vooruit. In 't begin was dit euvel nog storender, maar sinds een paar updates is het beter, maar verre van perfect.
De 335i reed ook hemels, maar had ook z'n gebreken. Zo vond ik de trage gasrespons door het turbogat vreselijk storend. Een 335iA zou mij uiteindelijk toch beter gelegen hebben.
Met een 650iA heb ik nooit gereden.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
U-hu.
Al zachtjes aan op zoek naar vervanger. Vierzits, ruime koffer, liefst stoffen kap, benzine, liefst atmosferisch, automaat (oid), geen FWD, minstens 3 liter cilinderinhoud, beetje pit maar vooral een goeie GT.
Op vandaag mogelijk: Audi S5 cabrio (stoffen kap, bloedmooi, foolproof, degelijk ... maar erg weinig personalisatiemogelijkheden binnenin en verrassend genoeg erg saai qua rijden), BMW 335iA cab (very unlikely wegens stalen kap, kleine koffer, kwalitatief teleurstellend interieur ... wel sublieme krachtbron), Benz SL (de "ronde" nog, niet de lelijke verneukte laatste facelift ... nadeel is interieurruimte maar 'k denk dat ze dat nog eens tegoei moeten bekijken), BMW M3 cab (zelfs nadelen als 335i maar pa wil graag terug M en dan "vergeet" 'ie wel 'es enkele criteria , nadeel is m.i. aandrijfgeheel dat geenszins goed is voor wat ze willen), Maser GranCabrio (ruim binnenin, verrassend ruime koffer, bloedmooi, simpelweg orgamisch lekkere aandrijflijn), nieuwe 640iA (maar nog lang wachten eer dat beschikbaar wordt 2nd hand -> ik kom ni uit ne nest waar nieuw wordt gekocht namelijk). Beetje onzeker nog allemaal, ik hoop dat de GranCabrio snel in waarde zakt, want dan zal één kort testritje volstaan vermoed ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben met m'n 740d pas op onderhoud geweest. Ik had net geen 28.000km op de teller. Het interval kan lichtjes wijzigen afhankelijk van de rijstijl.
Bij de 7 heb ik bij de aankoop 5 jaar / 150.000km gratis onderhoud bijgekregen. Bij m'n 530d destijds betaalde ik ca. € 200,- voor een klein onderhoud en € 450,- voor een groot onderhoud.
- oei, was dit dan nog geen 2j ongelimiteerd? Vreemde stelling van BMWPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenU-hu.
Al zachtjes aan op zoek naar vervanger. Vierzits, ruime koffer, liefst stoffen kap, benzine, liefst atmosferisch, automaat (oid), geen FWD, minstens 3 liter cilinderinhoud, beetje pit maar vooral een goeie GT.
Op vandaag mogelijk: Audi S5 cabrio (stoffen kap, bloedmooi, foolproof, degelijk ... maar erg weinig personalisatiemogelijkheden binnenin en verrassend genoeg erg saai qua rijden), BMW 335iA cab (very unlikely wegens stalen kap, kleine koffer, kwalitatief teleurstellend interieur ... wel sublieme krachtbron), Benz SL (de "ronde" nog, niet de lelijke verneukte laatste facelift ... nadeel is interieurruimte maar 'k denk dat ze dat nog eens tegoei moeten bekijken), BMW M3 cab (zelfs nadelen als 335i maar pa wil graag terug M en dan "vergeet" 'ie wel 'es enkele criteria , nadeel is m.i. aandrijfgeheel dat geenszins goed is voor wat ze willen), Maser GranCabrio (ruim binnenin, verrassend ruime koffer, bloedmooi, simpelweg orgamisch lekkere aandrijflijn), nieuwe 640iA (maar nog lang wachten eer dat beschikbaar wordt 2nd hand -> ik kom ni uit ne nest waar nieuw wordt gekocht namelijk). Beetje onzeker nog allemaal, ik hoop dat de GranCabrio snel in waarde zakt, want dan zal één kort testritje volstaan vermoed ik.
Los van deze zaken gTa, kost zo'n Maserati véél meer in onderhoud dan een BMW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben met m'n 740d pas op onderhoud geweest. Ik had net geen 28.000km op de teller. Het interval kan lichtjes wijzigen afhankelijk van de rijstijl. Bij de 7 heb ik bij de aankoop 5 jaar / 150.000km gratis onderhoud bijgekregen. Bij m'n 530d destijds betaalde ik ca. € 200,- voor een klein onderhoud en € 450,- voor een groot onderhoud.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVerkoper?Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichteneuh nee, iemand die een gratis optie van 1050 € altijd apprecieert...
Vorig weekend besteld.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenJe moet ongelooflijk goede onderhandelingstechnieken hebben met de voorwaarden die je kreeg. Overname, gratis onderhoud, korting......respect.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenBij mij werd de metaalkleur toch gewoon aangerekend.
Vorig weekend besteld.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
Comment