Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    U-hu.

Al zachtjes aan op zoek naar vervanger. Vierzits, ruime koffer, liefst stoffen kap, benzine, liefst atmosferisch, automaat (oid), geen FWD, minstens 3 liter cilinderinhoud, beetje pit maar vooral een goeie GT.

Op vandaag mogelijk: Audi S5 cabrio (stoffen kap, bloedmooi, foolproof, degelijk ... maar erg weinig personalisatiemogelijkheden binnenin en verrassend genoeg erg saai qua rijden), BMW 335iA cab (very unlikely wegens stalen kap, kleine koffer, kwalitatief teleurstellend interieur ... wel sublieme krachtbron), Benz SL (de "ronde" nog, niet de lelijke verneukte laatste facelift ... nadeel is interieurruimte maar 'k denk dat ze dat nog eens tegoei moeten bekijken), BMW M3 cab (zelfs nadelen als 335i maar pa wil graag terug M en dan "vergeet" 'ie wel 'es enkele criteria , nadeel is m.i. aandrijfgeheel dat geenszins goed is voor wat ze willen), Maser GranCabrio (ruim binnenin, verrassend ruime koffer, bloedmooi, simpelweg orgamisch lekkere aandrijflijn), nieuwe 640iA (maar nog lang wachten eer dat beschikbaar wordt 2nd hand -> ik kom ni uit ne nest waar nieuw wordt gekocht namelijk). Beetje onzeker nog allemaal, ik hoop dat de GranCabrio snel in waarde zakt, want dan zal één kort testritje volstaan vermoed ik.
    Een goede vriend heeft ook een 630iA cabrio. Dit is qua rijplezier een totaal andere wagen dan onze M3 cabrio. Een 630iA is eerder een rustige, comfortabele wagen. De 630iA nodigt geenszins uit tot 'knallen', het tegenovergestelde van de M3 dus die wel nerveus is en veel minder comfortabel.

De Grancabrio... Maar hoe zit dat met de betrouwbaarheid?

En wat denkt ze van een E cabrio? Toch ook wel een knap machien wat volgens mij het replezier zal verschaffen wat uw moeder gewoon is met haar 630iA. Uiteindelijk zijn een 3, een A5 of een E sowieso een klasse lager dan een BMW 6.

Ik zou wachten op de nieuwe 6.
    Last edited by BMWMB; 23/10/2010, 23:07.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Metaalkleur is sowieso bij alle Lines inbegrepen, zou niet denken dat er veel mensen zijn die het apart bestellen. Bij mijn bestelling heb ik toch geen korting gekregen op de prijs van de Exclusive Line Plus ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spotless Bekijk Berichten
        Metaalkleur is sowieso bij alle Lines inbegrepen, zou niet denken dat er veel mensen zijn die het apart bestellen. Bij mijn bestelling heb ik toch geen korting gekregen op de prijs van de Exclusive Line Plus ...
        Inderdaad zit in het pakket inbegrepen maar moet je wel voor betalen.
        2800 euro korting op exclusive line
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Interessante discussie hierboven.
          Mijn pa denkt eraan om de 335i FL volgend jaar of binnen 2 jaar in te wisselen voor een 535i of 550i, al neigt hij precies eerder naar de 50i. Die gaan al voor mooie prijzen de deur uit in Duitsland tegenwoordig.
          Maar boet zo'n 5 reeks veel aan vinnigheid in tov de 3? Wagen is vorig jaar aangekocht toen bij de vorige de motor kapot gegaan is, en normaal zou hij een 5 genomen hebben, maar dat was niet echt een optie als er 8 maanden later een nieuw model op de markt komt.
          Hij is nu wel tevreden over de 335iA sedan, prijst ook vaak de speelsheid van dat bakje, maar dat het soms iets comfortabeler mag hoor ik dan ook wel eens passeren.
          Of misschien eens kijken wat de 6 gaat worden, misschien wel een ideaal compromis tussen 3 en 5 reeks?

Een facelift komt trouwens na 2-3 jaar normaal zeker? ZIjn er nog zichtbare verschillen ook tussen de verschillende bouwjaren, bv 2010 - 2011 (interieur, software idrive ofzo)?
          Last edited by Titleist; 23/10/2010, 23:24.

Comment

• Ik heb metaalkleur ook gratis gekregen. Gisteren met 520d met dynamic drive gaan rijden. Zowel in sport als comfort geweldig rijgedrag. Stapte daarna in mijn e60 en het was een groot verschil. Iemand ervaring met het verschil tussen deze ophanging en de standaard of sportophanging van de f10?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Interessante discussie hierboven.
              Mijn pa denkt eraan om de 335i FL volgend jaar of binnen 2 jaar in te wisselen voor een 535i of 550i, al neigt hij precies eerder naar de 50i. Die gaan al voor mooie prijzen de deur uit in Duitsland tegenwoordig.
              Maar boet zo'n 5 reeks veel aan vinnigheid in tov de 3? Wagen is vorig jaar aangekocht toen bij de vorige de motor kapot gegaan is, en normaal zou hij een 5 genomen hebben, maar dat was niet echt een optie als er 8 maanden later een nieuw model op de markt komt.
              Hij is nu wel tevreden over de 335iA sedan, prijst ook vaak de speelsheid van dat bakje, maar dat het soms iets comfortabeler mag hoor ik dan ook wel eens passeren.
              Of misschien eens kijken wat de 6 gaat worden, misschien wel een ideaal compromis tussen 3 en 5 reeks?

Een facelift komt trouwens na 2-3 jaar normaal zeker? ZIjn er nog zichtbare verschillen ook tussen de verschillende bouwjaren, bv 2010 - 2011 (interieur, software idrive ofzo)?
              Model bij BMW veranderd na 7 jaar normaal en facelift na 4 jaar.
              Vanaf Maart 2010 dacht ik zijn ook de modellen bij BMW uitgerust met een harde schijf i.p.v. DVD-schijfje voor navigatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                Ik heb metaalkleur ook gratis gekregen. Gisteren met 520d met dynamic drive gaan rijden. Zowel in sport als comfort geweldig rijgedrag. Stapte daarna in mijn e60 en het was een groot verschil. Iemand ervaring met het verschil tussen deze ophanging en de standaard of sportophanging van de f10?
                Metaalkleur optie gratis bovenop de 7% korting van het pakket?
                Waar staat dit dan aangegeven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Metaalkleur optie gratis bovenop de 7% korting van het pakket?
                  Waar staat dit dan aangegeven?
                  weet ik niet op mijn offerte is de prijs van de metaalkleur er eerst bijgeteld omdat ik een bussines plus pakket genomen heb en er dan op het einde van de offerte er terug afgetrokken

Comment

• Zit dus gewoon in dat pakket, zeker ?
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Zit dus gewoon in dat pakket, zeker ?
                      neen wordt op het einde van de offerte in mindering gebracht onafhankelijk van het pakket

Comment

• zit volgens mij in het bussines plus pakket . Prijs is 5550 euro , en voor die prijs krijg je :

- metaalkleur
                        - leder
                        - PDC
                        - navigatie business
                        - en nog een paar andere opties

Dus gratis is dit niet volgens mij. Zit gewoon in het pakket. Als je de prijs uitrekent van het pakket tov de totale prijs van al die opties dan spaar je 24 procent uit op die opties, dus dat is beter dan 7 procent op totaal prijs. Of zie ik dit verkeerd ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                          zit volgens mij in het bussines plus pakket . Prijs is 5550 euro , en voor die prijs krijg je :

- metaalkleur
                          - leder
                          - PDC
                          - navigatie business

Dus gratis is dit niet volgens mij. Zit gewoon in het pakket. Als je de prijs uitrekent van het pakket tov de totale prijs van al die opties dan spaar je 24 procent uit op die opties, dus dat is beter dan 7 procent op totaal prijs. Of zie ik dit verkeerd ?
                          Ik vrees dat je dat verkeerd ziet.

Comment

• Net met een 520d 163pk van een kennis gaan rijden, motor is inderdaad te licht voor deze wagen.
                            Trekt in sport goed op tot 100km/h maar dan is het gedaan.

Moet dus een gechipte 520d zijn (zijn er hier al ?) of anders een 525d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Reageren die pedals snel of is het zoals bij bv audi waar je 5 seconden voordat je wil schakelen moet trekken?
                              Van een BMW forum zou je toch verwachten dat ze dat hier weten.

Comment

Je kan zo'n dingen beter vragen in de topics van mensen met zo'n auto. (mr-e, Maxime S, wannes,...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                                  neen wordt op het einde van de offerte in mindering gebracht onafhankelijk van het pakket
                                  Het is inderdaad zo.

In het pack kan een metaalkleur zitten, maar je krijgt effectief achteraf nog eens de metaalkleur gratis...

Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                                  zit volgens mij in het bussines plus pakket . Prijs is 5550 euro , en voor die prijs krijg je :

- metaalkleur
                                  - leder
                                  - PDC
                                  - navigatie business

kijk onderaan je offerte nog eens.
                                  Gratis metaalkleur -867,77
                                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

reageren quasi onmiddellijk (alleszins veel sneller dan mocht je manueel willen gaan schakelen); om goed effect te krijgen, moet je wel twee versnellingen terugschakelen; één terug gaat gemakkelijker met gaspedaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                                      reageren quasi onmiddellijk (alleszins veel sneller dan mocht je manueel willen gaan schakelen); om goed effect te krijgen, moet je wel twee versnellingen terugschakelen; één terug gaat gemakkelijker met gaspedaal.
                                      BMW peddels reageren idd direct en in mijn Audi (Multri-tronic) ook. Jij hebt waarschijnlijk een tiptronic getest?
                                      Die bak is uit zichzelf al HEEL traag dus die peddels zijn het probleem niet hé, het ligt aan de versnellingsbak zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Net met een 520d 163pk van een kennis gaan rijden, motor is inderdaad te licht voor deze wagen.
                                        Trekt in sport goed op tot 100km/h maar dan is het gedaan.

Moet dus een gechipte 520d zijn (zijn er hier al ?) of anders een 525d
                                        En tot welke snelheid moet jij dan wel verder optrekken ? Of zit je veel in Duitsland op de autobahn ?
                                        In alle testen die ik gelezen heb over de 520D ( 184 pk of 163 pk maakt niet uit ) zegt men dat de 520D een prachtige motor is die zeker voldoet in de F10/F11

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                          En tot welke snelheid moet jij dan wel verder optrekken ? Of zit je veel in Duitsland op de autobahn ?
                                          In alle testen die ik gelezen heb over de 520D ( 184 pk of 163 pk maakt niet uit ) zegt men dat de 520D een prachtige motor is die zeker voldoet in de F10/F11
                                          Dan zou BMW beter hun 525d, 530d en 535d schrappen zeker? De 520d trekt op tot 100km/h dus meer dan genoeg

Comment

Working...
                                          X