Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is dat dan algemeen, dat verf met solventen niet meer mag? Wereldwijd?

    (geen idee)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
      Bekijk je lak eens vanonder een hoek, dan ga je een profiel zien dat op de schil van een sinaasappel lijkt.

      Dit is een voorbeeld van hoe het er soms uitziet.




      Ja, het is wel verbeterd, maar ik vond het toch nog teleurstellend.

      Mijn pa z'n Chervrolet pickup van 2001 daarintegen heeft zo goed als geen appelsienschil en die kost maar een fractie van een 5.
      Als Chevrolet het kan, waarom BMW dan niet?
      Heb al 4 BMW's gehad en nog nooit zag het lakwerk er zo uit. Vreemd
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
        is er naast het feit dat de automaat (of sportautomaat) één van de beste in zijn genre is en dat het verbruik vermoedelijk iets lager zal liggen nog een specifieke reden om een automaat te verkiezen boven een manuele versnellingsbak, of is het eerder een keuze waarbij men gewoon bepaalt ik wil al dan niet automaat rijden?

        Ik vind de vraagprijs voor een automaat niet overdreven maar als de (sport)automaat geen specifieke meerwaarde aan het rijplezier geeft kan het geld ook aan andere opties besteed worden....

        in verschillende besprekingen wordt de automaat meestal als nuttige optie aan de 520d gelinkt maar bij de zwaardere 6-cylinder diesels wordt daar in feite niet zoveel over gezegd; Is daar een specifieke reden voor?

        Nochtans zou ik denken dat wegens het hogere koppel bij de 525d en 530d een automaat daar eerder aangewezen is om de duurzaamheid van de versnellingsbak te garanderen; De 535d is toch immers enkel verkrijgbaar met automaat.?
        Ik ben van mening, in een 5 moet je automaat hebben.
        Volgens mij is dat later bij de verkoop ook een voordeel, zeker nu op de nieuwe F10 / F11 met hun pareltje van een automaat.

        Zelf wou ik vroeger ook altijd met een wagen met manuele transmissie rjden maar nu ik van automaat geproefd heb is mijn keuze snel gemaakt.
        Automaat dus, 8-traps sportautomaat is zalig.
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
          Heb al 4 BMW's gehad en nog nooit zag het lakwerk er zo uit. Vreemd
          Ze hebben het nochtans allemaal.

          Als je er niet op let heb je er echter geen last van vind ik.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Ze hebben het nochtans allemaal.

            Als je er niet op let heb je er echter geen last van vind ik.
            Dat moet ik helaas tegenspreken, dat ze het allemaal hebben, toch niet zoals op die foto bovenaan.
            Het lakwerk van de auto's (alle merken) is inderdaad niet meer zo strak als vroeger (dit door de strenge normen die opgelegd worden) maar nu ook wel niet zo'n appelsien als op de foto.
            Maar de lakken zijn kwalitatief wel stukken sterker als vroeger.
            Zit nl. ook in die branche en ken er wel iets van.
            Last edited by DolF; 29/10/2010, 23:01.
            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

            Comment


            • Eigenlijk kan bmw toch een mooie lak afgeven als ze gewoon eens de grondlak schuren?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Dat moet ik helaas tegenspreken, dat ze het allemaal hebben, toch niet zoals op die foto bovenaan.
                Het lakwerk van de auto's (alle merken) is inderdaad niet meer zo strak als vroeger (dit door de strenge normen die opgelegd worden) maar nu ook wel niet zo'n appelsien als op de foto.
                Maar de lakken zijn kwalitatief wel stukken sterker als vroeger.
                Zit nl. ook in die branche en ken er wel iets van.
                Bekijk het nog eens goed want ik ben zeker dat de uwe er ook last van zal hebben. Onze X5 (E53) had het, de 1 heeft het, onze 3 (E91) had het en de F11 heeft het nu ook, al is het al VEEL beter dan de eerste drie.

                Onze laatste auto die er totaal geen last van had, was onze E39 Touring. Op die auto heb ik nooit iets gezien van een appelsienvel

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Eigenlijk kan bmw toch een mooie lak afgeven als ze gewoon eens de grondlak schuren?
                  Zit deze structuur niet in de vernis?
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Zit deze structuur niet in de vernis?
                    Zou het niet weten, bij gTa's uitleg is dat alle waterlakken dat hebben.==>Mijn ervaring is dat waterlakken dat makkelijker vertonen, maar het is niet onmogelijk om een mooie lak af te leveren.

                    Dat procede is voor de bovenlaag, dus dat zou je'r toch uit kunnen werken?

                    Comment


                    • Net eens een 535d geconfigureerd, kwam op een prijs van 96k
                      (Een 740Xd op 126k)

                      En doe er dan nog maar eens 20 of 21" velgen van 5k bij

                      Comment


                      • Hier even een probleem aankaarten : BMW maakt wel reclame over complete wintersets banden en velgen , maar blijkt nu dat ze nergens meer te krijgen zijn ...mijn probleem is opgelost door 19" banden uit duitsland te laten komen en die op mijn oem velgen te trekken . Maar mijne maat heeft er ook nodig voor zijne F10 en zou ook graag 19" er's hebben ... Aan banden kan ik nog geraken maar BMW kan geen 19" velgen aanleveren .... Iemand een idee waar ik er kan vinden ? Misschien complete winterset uit duitsland gaan hale. ? En nog een vraagske : de F10 moet die altijd de 275 achteraan hebben ? Lijkt me wel wat overdreven in de winter ?!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                          Hier even een probleem aankaarten : BMW maakt wel reclame over complete wintersets banden en velgen , maar blijkt nu dat ze nergens meer te krijgen zijn ...mijn probleem is opgelost door 19" banden uit duitsland te laten komen en die op mijn oem velgen te trekken . Maar mijne maat heeft er ook nodig voor zijne F10 en zou ook graag 19" er's hebben ... Aan banden kan ik nog geraken maar BMW kan geen 19" velgen aanleveren .... Iemand een idee waar ik er kan vinden ? Misschien complete winterset uit duitsland gaan hale. ? En nog een vraagske : de F10 moet die altijd de 275 achteraan hebben ? Lijkt me wel wat overdreven in de winter ?!


                          Als het niet in de lijst staat, kan je best gewoon eens contact opnemen met hen. + Dit is een officiële BMW dealer.

                          Edit: Voor de F10/F11 staat er blijkbaar nog niets in de webshop.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                            is er naast het feit dat de automaat (of sportautomaat) één van de beste in zijn genre is en dat het verbruik vermoedelijk iets lager zal liggen nog een specifieke reden om een automaat te verkiezen boven een manuele versnellingsbak, of is het eerder een keuze waarbij men gewoon bepaalt ik wil al dan niet automaat rijden?

                            Ik vind de vraagprijs voor een automaat niet overdreven maar als de (sport)automaat geen specifieke meerwaarde aan het rijplezier geeft kan het geld ook aan andere opties besteed worden....

                            in verschillende besprekingen wordt de automaat meestal als nuttige optie aan de 520d gelinkt maar bij de zwaardere 6-cylinder diesels wordt daar in feite niet zoveel over gezegd; Is daar een specifieke reden voor?

                            Nochtans zou ik denken dat wegens het hogere koppel bij de 525d en 530d een automaat daar eerder aangewezen is om de duurzaamheid van de versnellingsbak te garanderen; De 535d is toch immers enkel verkrijgbaar met automaat.?
                            klopt wat ge zegt. Op een 530d is een handbak zelfs een beetje raar vind ik. Op een 520d niet echt, maar toch liever automaat. Maar het is vooral een kwestie van voorkeur, verbruik zal met de automaat wel wat lager liggen, maar niet meer dan een half litertje ofzo. Rij er es mee en kijk of je het leuk vindt, ik zou niet kiezen op basis van verbruik of degelijkheid. Sportautomaat zou zijn meerprijs wel waard zijn, voornamelijk omdat hij niet veel meer kost. Maar als ge niks aan de extra functies hebt moet ge het natuurlijk laten.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                              is er naast het feit dat de automaat (of sportautomaat) één van de beste in zijn genre is en dat het verbruik vermoedelijk iets lager zal liggen nog een specifieke reden om een automaat te verkiezen boven een manuele versnellingsbak, of is het eerder een keuze waarbij men gewoon bepaalt ik wil al dan niet automaat rijden?

                              Ik vind de vraagprijs voor een automaat niet overdreven maar als de (sport)automaat geen specifieke meerwaarde aan het rijplezier geeft kan het geld ook aan andere opties besteed worden....

                              in verschillende besprekingen wordt de automaat meestal als nuttige optie aan de 520d gelinkt maar bij de zwaardere 6-cylinder diesels wordt daar in feite niet zoveel over gezegd; Is daar een specifieke reden voor?

                              Nochtans zou ik denken dat wegens het hogere koppel bij de 525d en 530d een automaat daar eerder aangewezen is om de duurzaamheid van de versnellingsbak te garanderen; De 535d is toch immers enkel verkrijgbaar met automaat.?
                              Als je nog nooit automaat gereden hebt weet je niet wat je mist natuurlijk, maar eens geprobeerd vooral altijd verkocht vrees ik. Sinds ik 9 jaar geleden de automaat ontdekt heb, zou ik hem nietmeer kunnen missen. het is zoiezo een (eventuele) optie die ik gegarandeerd zal aan stippen misschien wel ten voordelen van sommige andere opties. In combinatie met een CC rij je toch een stuk rustiger. Wil je toch eens sportief rijden kan je nogaltijd het pookje gebruiken of de eventuele optionele flippers maar vind dit een nutteloze optie.
                              Met andere woorden het is volledig je eigen keuze maar met een 6 cylinder vind ik het feitelijk meer een "must" dan bij "slechts" een 4 cylinder bvb. Maar dit is echt een persoonlijke mening hoor.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Ik vind niet direkt dat keuze automaat of niet terug te voeren is tot 4 of 6 pitters. Das meer een argument gelijk als je een 6 pitter kan betalen dan kan je ook een automaat betalen. Ik ga nooit of nooit een automaat kopen wat ik ook koop van auto. Ik hou gewoon van het schakelen en ik rij bovendien niet zo heel veel km. Mijn persoonlijke voorkeur is gewoon dat ik liever met de auto rij dan de auto met mij, ik hou ervan controle te hebben en betrokken te zijn bij het rijden. Maar mocht ik 4O a 5O.OOO km per jaar doen en veel file dan zou ik allicht mijn princiepes overboord gooien en automaat kiezen want in file staan met een handbak is vermoeiend voor voeten en armen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  klopt wat ge zegt. Op een 530d is een handbak zelfs een beetje raar vind ik. Op een 520d niet echt, maar toch liever automaat. Maar het is vooral een kwestie van voorkeur, verbruik zal met de automaat wel wat lager liggen, maar niet meer dan een half litertje ofzo. Rij er es mee en kijk of je het leuk vindt, ik zou niet kiezen op basis van verbruik of degelijkheid. Sportautomaat zou zijn meerprijs wel waard zijn, voornamelijk omdat hij niet veel meer kost. Maar als ge niks aan de extra functies hebt moet ge het natuurlijk laten.
                                  Zou dat verbruikt echt lager liggen met automaat? Ik dacht net andersom? Ik moet zeggen dat ik het verbruik van onze F11 wel wat lager had ingeschat. Ik geloof dat we nu aan een gemiddeld verbruik van 8.5 liter zitten. Auto heeft wel nog altijd maar een goede 2.500 km maar toch.
                                  Volledigheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat de auto eigenlijk nooit echt lange afstanden rijdt.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Als je nog nooit automaat gereden hebt weet je niet wat je mist natuurlijk, maar eens geprobeerd vooral altijd verkocht vrees ik. Sinds ik 9 jaar geleden de automaat ontdekt heb, zou ik hem nietmeer kunnen missen. het is zoiezo een (eventuele) optie die ik gegarandeerd zal aan stippen misschien wel ten voordelen van sommige andere opties. In combinatie met een CC rij je toch een stuk rustiger. Wil je toch eens sportief rijden kan je nogaltijd het pookje gebruiken of de eventuele optionele flippers maar vind dit een nutteloze optie.
                                  Met andere woorden het is volledig je eigen keuze maar met een 6 cylinder vind ik het feitelijk meer een "must" dan bij "slechts" een 4 cylinder bvb. Maar dit is echt een persoonlijke mening hoor.
                                  In onze E53 X5 (3.0d uiteraard) waren we één van de weinige die gekozen hadden voor handbak (gelukkig moesten we hem achteraf niet zelf verkopen ). 't Was een beetje een vreemde keuze, maar ik vond het eigenlijk best wel fijn. Het was een enorm goede bak, schakelde enorm direct, vloeiend en zacht, veel beter eigenlijk dan de bak in onze 1 cab!
                                  Aan de lichten was ik een stuk sneller weg dan een gelijkaardige X5 met automaat. Eigenlijk was dat best wel de max in die auto.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                  Ik vind niet direkt dat keuze automaat of niet terug te voeren is tot 4 of 6 pitters. Das meer een argument gelijk als je een 6 pitter kan betalen dan kan je ook een automaat betalen. Ik ga nooit of nooit een automaat kopen wat ik ook koop van auto. Ik hou gewoon van het schakelen en ik rij bovendien niet zo heel veel km. Mijn persoonlijke voorkeur is gewoon dat ik liever met de auto rij dan de auto met mij, ik hou ervan controle te hebben en betrokken te zijn bij het rijden. Maar mocht ik 4O a 5O.OOO km per jaar doen en veel file dan zou ik allicht mijn princiepes overboord gooien en automaat kiezen want in file staan met een handbak is vermoeiend voor voeten en armen.
                                  Ik zou ook nooit direct een automaat kiezen, tenzij ik echt een zware cruiser koop ofzo. Wij hebben voornamelijk voor een automaat gekozen omdat mijn ma last heeft van haar linkerknie en de embreyage van zo'n drie liter X5 toch iets te belastend was voor haar.

                                  Nu ik het gewoon ben, ben ik er van overtuigd dat zo'n automaat eigenlijk de beste keuze is voor een 6-cilinder 5-serie. Voor een 520d zou ik denk ik nog een handbak kiezen, hoewel de achttrapsbak dat ook voortreffend doet in die auto!

                                  Comment


                                  • Rij sinds 8 jaar met automaat. Was hiervoor ook hevige fan van de handbak. Door een ongeval had ik de keuze 6maanden nt rijden of mijn bestelling veranderen naar een automaat . Ik heb voor de laatste optie gekozen en de verkoper zei dat ik nooit meer een manuele zou bestellen. Gelijk had hij. Kwa aceleratie is er volgens mij geen verschil ik heb een 520d touring, een maat van me heeft een berline. Als we ergens heengaan en ik zet de automaat in de s stand kan hij me nt volgen. Ik denk dat je al een serieuze piloot moet zijn om sneller te schakelen dan een moderne automaat en de achttraps is ng beter. Zelfs de superbolides worden meestal met automaat besteld of zijn er standaard mee uitgerust cfr bmw m5 of m6, ferrari 430 en hoeveel nieuwe porsche carrera s zouden ng zonder pdk besteld worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                      Zou dat verbruikt echt lager liggen met automaat? Ik dacht net andersom? Ik moet zeggen dat ik het verbruik van onze F11 wel wat lager had ingeschat. Ik geloof dat we nu aan een gemiddeld verbruik van 8.5 liter zitten. Auto heeft wel nog altijd maar een goede 2.500 km maar toch.
                                      Volledigheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat de auto eigenlijk nooit echt lange afstanden rijdt.

                                      8 ipv 6 versnellingen is al iets wat voor de automaat spreekt en hij zal ook wel afgesteld zijn om te schakelen met een laag verbruik als doel waardoor hij er vast beter in is dan wij, zeker als we niet opletten.

                                      ff de cijfers gezocht:

                                      530d h6

                                      8,0 l/100km

                                      verbruik binnen beb. kom

                                      (1 op 12,5)


                                      5,3 l/100km

                                      verbruik buiten beb. kom

                                      (1 op 18,9)


                                      6,3 l/100km

                                      verbruik gemiddeld

                                      (1 op 15,9)


                                      166 g/km
                                      CO2 uitstoot


                                      530d a8

                                      7,8 l/100km

                                      verbruik binnen beb. kom

                                      (1 op 12,


                                      5,3 l/100km

                                      verbruik buiten beb. kom

                                      (1 op 18,9)


                                      6,2 l/100km

                                      verbruik gemiddeld

                                      (1 op 16,1)


                                      160 g/km

                                      CO2 uitstoot

                                      Comment


                                      • Al meer info over de kenmerken van de hybride versie ?
                                        Kracht van de 535d en de zuinigheid van een 520d ?

                                        Comment


                                        • Je mag op de 5 nog 1 optie kiezen, welke neem je?

                                          Achteruitrijcamera EUR 450.00
                                          Adaptive Headlights EUR 460.00
                                          DAB-Tuner EUR 460.00

                                          Comment

                                          Working...
                                          X