Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    De variabele ophanging sportief, normaal, zacht. Vind die echt fantastisch. Hoe die juist noemt weet ik niet vanbuiten.
    Ja je bedoelt de Dynamic Damping Control.

    Wat maakt het zoveel beter om deze optie twv € 1490 te nemen?

    argumenten?

    Als je het nooit gehad hebt en dus niet kent waarom daar dan een schuifdak waar je al veel plezier aan gehad hebt dit dan bij je volgende aankoop te laten voor DDC
    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

    Comment


    • Een schuifdak vind ik zowieso nutteloos omdat het de airco belemmert in de goede werking. Behalve misschien als je rookt in een wagen zie ik daar geen toegevoegde waarde in. Heb al paar schuifdaken gehad in mijn leven en dat stond alleen open voor te roken of als ik geen airco had. (nu rook ik niet meer in de wagen)

      Die ophanging veranderd het rijgedrag van de wagen sterk. Wagen ligt zelfs op normale stand een stuk vaster op de baan. Het bootgevoel wordt ermee uitgevlakt en je kan ook met een toets plots een heel sportieve ophanging bekomen of net een heel zachte voor als je uw grootmoeder vervoerd

      Ps die ophanging heb ik wel e
      Last edited by ; 09/11/2010, 15:58.

      Comment


      • Het is gewoon een voorkeurskwestie.

        Mij persoonlijk heb je niet overtuigd om een schuifdak te laten voor Dynamic Damping Control.
        Ik gebruik schuifdak winter (kantelfunctie vooral) en zomer, meer dan airco maar die is tegenwoodig altijd standaard dus die eraf laten is niet mogelijk .
        Airco gebruik ik meestal enkel als het zeer warm (en dat is hier heel veel :s) is op autosnelwegen of als de wagen bij zeer hoge temperaturen in de zon heeft gestaan om dan even snel te laten afkoelen.

        Vind dat de wagen standaard al zeer goed rijd, stukken beter dan mijn 3 E90.
        Last edited by DolF; 09/11/2010, 16:25.
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

        Comment


        • Jep hij rijd goed standaard Nu ja opties zijn altijd persoonlijk, je moet doen waar jij zelf je best bij voelt.

          Comment


          • Inderdaad en een forum is er om te discussieren
            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

            Comment


            • Inderdaad en een forum is er om te discussieren
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • DDC zou ik ook wel nemen op m'n volgende wagen tenzij hij dan echt te hoog staat tov een sportophanging.

                De reden? In Brussel ligt het vol met kasseien en slechte wegen en dan is het geen pretje om daar met 19" en een harde sportvering op te rijden. Als je dan adhv een knopje de sportieve wagen kan veranderen in een boot heb ik daar wel wat geld voor over

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Inderdaad en een forum is er om te discussieren
                  Zou over ddc goed nadenken. Ben gaan rijden met ddc. In comfortstand heb je echt dat limo gevoel in sportstand krijg je een enorm scherpe wagen zonder dat het oncomfortabel word. Heb daarna een wagen zonder ddc gereden een wereld van verschil. De mijne is besteld in volgende configuratie.
                  520d berline
                  sportauto
                  saphirzwart
                  zimmtbruin
                  fineline anthrazit
                  zwarte dakhemel
                  zetelverwarming
                  m stuur
                  velgen 328
                  cruise control met stop en go
                  hifi luidsprekersysteem
                  dyn damper contr
                  businessline plus met prof nav
                  nog iemand suggesties

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                    Zou over ddc goed nadenken. Ben gaan rijden met ddc. In comfortstand heb je echt dat limo gevoel in sportstand krijg je een enorm scherpe wagen zonder dat het oncomfortabel word. Heb daarna een wagen zonder ddc gereden een wereld van verschil. De mijne is besteld in volgende configuratie.
                    520d berline
                    sportauto
                    saphirzwart
                    zimmtbruin
                    fineline anthrazit
                    zwarte dakhemel
                    zetelverwarming
                    m stuur
                    velgen 328
                    cruise control met stop en go
                    hifi luidsprekersysteem
                    dyn damper contr
                    businessline plus met prof nav
                    nog iemand suggesties
                    Waarom geen Exclusive Line genomen?

                    Persoonlijk geef ik voorrang aan schuifdak tov DDC, ben meer dan tevreden over de standaard ophanging.

                    Met DDC zal het comfort uiteraard verbeteren (+ € 1490) maar als je een budget hebt moet je keuzes maken.
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                      Waarom geen Exclusive Line genomen?

                      Persoonlijk geef ik voorrang aan schuifdak tov DDC, ben meer dan tevreden over de standaard ophanging.

                      Met DDC zal het comfort uiteraard verbeteren (+ € 1490) maar als je een budget hebt moet je keuzes maken.
                      Klopt als een bus. Ik heb exl line vervangen door business line plus. Wagen is daardoor 1300euro goedkoper geworden en daarvan heb ik de ddc genomen. Het zijn sowieso schitterende wagens.

                      Comment


                      • ik zou ook de ophanging kiezen boven het open dak ... het feit dat ik nu het open dak heb is gewoon omdat het in het exlusive line plus pack zat ..anders had het er no way ingezeten ..
                        de ophanging daarentegen is wel subliem ... het enige wat ik vind is dat hij een beetje te hoog staat naar mijn goesting ..maar daar zoek ik nu een oplossing voor .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          Een schuifdak vind ik zowieso nutteloos omdat het de airco belemmert in de goede werking. Behalve misschien als je rookt in een wagen zie ik daar geen toegevoegde waarde in. Heb al paar schuifdaken gehad in mijn leven en dat stond alleen open voor te roken of als ik geen airco had. (nu rook ik niet meer in de wagen)

                          Die ophanging veranderd het rijgedrag van de wagen sterk. Wagen ligt zelfs op normale stand een stuk vaster op de baan. Het bootgevoel wordt ermee uitgevlakt en je kan ook met een toets plots een heel sportieve ophanging bekomen of net een heel zachte voor als je uw grootmoeder vervoerd

                          Ps die ophanging heb ik wel e
                          Hier dezelfde gedachtengang over een schuifdak, wil wel zeggen dat de exclusive line plus dan al nietmeer in aanmerking kan komen...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                            DDC zou ik ook wel nemen op m'n volgende wagen tenzij hij dan echt te hoog staat tov een sportophanging.

                            De reden? In Brussel ligt het vol met kasseien en slechte wegen en dan is het geen pretje om daar met 19" en een harde sportvering op te rijden. Als je dan adhv een knopje de sportieve wagen kan veranderen in een boot heb ik daar wel wat geld voor over
                            Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                            Waarom geen Exclusive Line genomen?

                            Persoonlijk geef ik voorrang aan schuifdak tov DDC, ben meer dan tevreden over de standaard ophanging.

                            Met DDC zal het comfort uiteraard verbeteren (+ € 1490) maar als je een budget hebt moet je keuzes maken.
                            Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                            Klopt als een bus. Ik heb exl line vervangen door business line plus. Wagen is daardoor 1300euro goedkoper geworden en daarvan heb ik de ddc genomen. Het zijn sowieso schitterende wagens.
                            Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                            ik zou ook de ophanging kiezen boven het open dak ... het feit dat ik nu het open dak heb is gewoon omdat het in het exlusive line plus pack zat ..anders had het er no way ingezeten ..
                            de ophanging daarentegen is wel subliem ... het enige wat ik vind is dat hij een beetje te hoog staat naar mijn goesting ..maar daar zoek ik nu een oplossing voor .
                            Zou eventueel ook DDC nemen maar ik vraag me af of je dit ECHT veel gaat gebruiken, en dat je regelmatig bij wisseling van de ondergrond op het knopje ga drukken. Indien zoals hier 95% autosnelweg vrees ik er een beetje voor.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Zou eventueel ook DDC nemen maar ik vraag me af of je dit ECHT veel gaat gebruiken, en dat je regelmatig bij wisseling van de ondergrond op het knopje ga drukken. Indien zoals hier 95% autosnelweg vrees ik er een beetje voor.

                              gisteren naar a'pen gereden en onderweg wel 4 keer van modus veranderd

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                gisteren naar a'pen gereden en onderweg wel 4 keer van modus veranderd
                                Uit verveling, omdat het nieuw is, een beetje zenuwachtig van aard of voor nog iets anders?....
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                  Een schuifdak vind ik zowieso nutteloos omdat het de airco belemmert in de goede werking.
                                  Ik heb nu in mijn 7 voor de eerste keer een schuifdak, een glazen. De klep onder het schuifdak staat sowieso altijd open om te genieten van de extra lichtinval. In de zomer heb ik het schuifdak toch wel redelijk veel gebruikt, meestal volledig opengeschoven. Net zoals met een cabrio ben je dan meer verbonden met wat rond de wagen gebeurd zoals het ritselen van de blaren en het fluiten van de vogels. Enkel op de snelweg schoof ik het dan dicht omdat het windgeruis dan begint te overheersen.

                                  Ik zou een schuifdak perfect kunnen missen, maar nu ik het heb kan ik er toch wel van genieten.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                    gisteren naar a'pen gereden en onderweg wel 4 keer van modus veranderd
                                    Nieuw speelgoed, weer iets dat snel kapot gaat zijn op die manier.
                                    Wedden dat dat juist na 2 jaar gaat zijn :S
                                    Kostelijk denk.

                                    Nee echt voor mij een schuifdak ipv die DDC waarbij de auto nog hoger op zen poten staat.

                                    Dan nog iets, sportophanging in combinatie met DDC gaat al niet

                                    Later komt op mijn wagen nog het M- Aerodynamicpakket dus dat is geen zich in combinatie met DDC.
                                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                    Comment


                                    • Met de optie DDC ligt de ophanging even 'hoog' als bij de standaard ophanging.
                                      Met DDC heb je sowieso een sportophanging.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                        Inderdaad en een forum is er om te discussieren
                                        Heb je uw BMW 3 verkocht aan de garage ? Of particulier ? Ben ook aan het kijken voor een 5, en ben benieuwd hoeveel ik nog kan krijgen. Mijn huidige garagehouders is niet echt geinteresseerd om mijn voertuig over te nemen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Met de optie DDC ligt de ophanging even 'hoog' als bij de standaard ophanging.
                                          Met DDC heb je sowieso een sportophanging.
                                          Ok klopt, ik heb het begrepen nu maar toch vind ik het geen must have optie.

                                          De 1 verkiest een schuifdak en de ander moet er niet van weten en heeft liever DDC maar dan moet je ook geen 20" gaan leggen ook niet als je het comfort wil verbeteren.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X