Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Dus voor alle duidelijkheid en misverstanden te vermijden, een velg met een kleinere ET/offset-waarde (bvb, 25) kan wel in 8 j x 18 op de F10/F11?
    Oh ja, mijn oorspronkelijke gedachten gingen uit naar de Tenzo R meister V2: http://www.tenzoracingsports.com/main.php?page=wheels

    euh als je aan die velg denkt met de opgegeven specs:
    16x7.0 4x100/114.3 38 17.6 16x7.0 5x100/114.3 38 17.6 17x7.5 4x100/114.3 38 20.3 17x7.5 5x100/114.3 38 20.3 18x8.0 5x100/114.3 38 22 18x8.0 5x100/114.3 42 22 18x8.0 5x112/114.3 42 22
    Dan denk ik dat ge opnieuw veel moogt proberen .. maar passen ... BEEEEP no go

    niet enkel owv ET maar begin bij het begin = steek is 5x120 voor de beemer

    @ all

    ik zou nog even wachten binnen enkele maanden komen er wel gave velgen uit voor deze mooie wagen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      Knap! Maar niet in het wit!
      juist die velgen moeten zwart

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
        euh als je aan die velg denkt met de opgegeven specs:


        Dan denk ik dat ge opnieuw veel moogt proberen .. maar passen ... BEEEEP no go

        niet enkel owv ET maar begin bij het begin = steek is 5x120 voor de beemer

        @ all

        ik zou nog even wachten binnen enkele maanden komen er wel gave velgen uit voor deze mooie wagen.
        Wablief? 5x120 steekmaat? Pffffff
        Had hier & daar al eens aan het zoeken geweest op die BMW-velgenkatalogussite maar vond het niet direct terug.
        Nee denk niet dat je die er dan op krijgt...
        Zo ECHT mooie velgen voor de 5-reeks, je maakt me benieuwd, velgenleverancier?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
          De touring in space grau zou ik wel eens willen zien met deze velgen. (maar dat komt binnenkort wel in orde aangezien dat door iemand van hier besteld is)
          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
            juist die velgen moeten zwart
            Oei nee... Witte koetswerkkleur en zwarte velgen, ik vind het een afgrijselijke combinatie voor grote auto's. Op een MINI enzo wel, maar op een auto genre 5-reeks, bah!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
              euh als je aan die velg denkt met de opgegeven specs:


              Dan denk ik dat ge opnieuw veel moogt proberen .. maar passen ... BEEEEP no go

              niet enkel owv ET maar begin bij het begin = steek is 5x120 voor de beemer

              @ all

              ik zou nog even wachten binnen enkele maanden komen er wel gave velgen uit voor deze mooie wagen.
              Hopelijk dan ook in een BRONZE-uitvoering (nee niet Gold), kan perfect op de Milanobeige, Havanna en Kaschmirzilveren volgens mij...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                FYI: De F10 met eender welke motorisatie en productiedatum kan vanaf heden getuned worden bij de betere tuner
                hmmm, eens even op de site gekeken:

                voor de F10 525d staat er het volgende:

                Power(pk) Torque(Nm)

                Original 204 450

                Stage 1 300 620

                Stage 2 320 670


                is dat wel gezond?

                die motor opentrekken naar 300/320pk en 620/670Nm??

                vraag me dat echt af..
                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                Comment


                • Dat is identiek dezelfde motor als uit de 530d. En die haalt stock al een pak hogere waardes dan de 525d.

                  Gezond? Tsjah, wat heet gezond... als ge daar continu vollen tuub mee gaat rijden gaat dat ding vermoedelijk sneller dood zijn dan met originele software, ja.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Dat is identiek dezelfde motor als uit de 530d. .
                    Daar heb ik de chef technieker bij onze concessie eens over aangesproken en die wist me te vertellen dat die NIET identiek zijn.

                    ik ken er natuurlijk veel te weinig van om dat te kunnen bevestigen of de details van te kennen, maar er zouden verschillende motor onderdelen niet dezelfde zijn in de 525d en de 530d...
                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                      Power(pk) Torque(Nm)

                      Original 204 450

                      Stage 1 300 620

                      Stage 2 320 670

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                        Daar heb ik de chef technieker bij onze concessie eens over aangesproken en die wist me te vertellen dat die NIET identiek zijn.

                        ik ken er natuurlijk veel te weinig van om dat te kunnen bevestigen of de details van te kennen, maar er zouden verschillende motor onderdelen niet dezelfde zijn in de 525d en de 530d...
                        Heb 't nog niet allemaal opgezocht, maar dergelijke voorbeelden zien we wel vaker bij BMW. Als er al verschillen zijn, zijn die doorgaans minimaal (b.v. een enkele mm smallere inlaat). In dit geval zijn de drukvulling en 't inspuitingssysteem iig identiek (= één van de grootste factoren inzake vermogen), versnellingsbak is identiek, blok is identiek, krukas, zuigers en drijfstangen ook. Cilinderkop heb ik niet bekeken, helaas. Als er al verschillen zijn, dan zullen die zo minimaal zijn dat je zonder al teveel problemen gelijke waarden haalt uit een 525d als uit een 530d.

                        Word of advice: niet te vaak inside guys geloven, die moeten vertellen wat ze moeten vertellen. Ik heb zo ooit nog met de vers-van-de-pers prijs- en optielijst (uit Bornem) van de E46 coupé Editions en de foto's (van de mediapool) in m'n binnenzak de dealer binnengestapt om te gaan vragen naar prijzen voor een 320Cd Sport Edition, en die zou "100% zeker nooit komen, onlangs nog bevestiging gelezen". Heb om die kerel te sparen gewoon m'n kar gekeerd en 'm niet geconfronteerd met de waarheid. Of nog: onderdelen die identiek zijn maar wel een verschillend onderdeelnummer dragen (niet zelden zo bij BMW), "dat gaat 100% zeker niet passen". Yeah right. Of nog: "Als ge die silent blocks van de M3 wilt steken in uwen auto, gaat ge heel de achteras en hulpchassis moeten vervangen." (ze zitten er wel al 30.000 km onder, smerig werkje van 4 uur maar gaat perfect). Enzovoort.

                        Doorgaans weet de online community na enige tijd meer dan de doorsnee dude op een dealership loonlijst.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                          hmmm, eens even op de site gekeken:

                          voor de F10 525d staat er het volgende:

                          Power(pk) Torque(Nm)

                          Original 204 450

                          Stage 1 300 620

                          Stage 2 320 670


                          is dat wel gezond?

                          die motor opentrekken naar 300/320pk en 620/670Nm??

                          vraag me dat echt af..
                          Is maar "iets" meer dan de 535d, en "iets" minder dan de gechipte versie ervan
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                          Comment


                          • Dan is maw de 30 d een overbodige motorisatie.
                            Je zou wel gek zijn om een paar duizend euro meer te betalen
                            voor de 30 d als je voor minder geld de 25 d hebt met dezelfde
                            onderdelen als de 30 d.
                            De software van de 25 d aanpassen en je hebt min evenveel vermogen.
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                            Comment


                            • Da's toch vaak zo? 300CDI vs 350CDI, vroeger 280CDI vs 320CDI, 2.0d vs 1.8d, 2.5d vs 3.0d, D5 vs 2.4D, 2.0 TDI140 vs 2.0 TDI170, en bij zoveel benzines net hetzelfde.

                              Veel mensen willen niet chippen, en willen het hogere vermogen af fabriek, inclusief alle garantie, zonder poespas.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Word of advice: niet te vaak inside guys geloven, die moeten vertellen wat ze moeten vertellen. Ik heb zo ooit nog met de vers-van-de-pers prijs- en optielijst (uit Bornem) van de E46 coupé Editions en de foto's (van de mediapool) in m'n binnenzak de dealer binnengestapt om te gaan vragen naar prijzen voor een 320Cd Sport Edition, en die zou "100% zeker nooit komen, onlangs nog bevestiging gelezen". Heb om die kerel te sparen gewoon m'n kar gekeerd en 'm niet geconfronteerd met de waarheid. Of nog: onderdelen die identiek zijn maar wel een verschillend onderdeelnummer dragen (niet zelden zo bij BMW), "dat gaat 100% zeker niet passen". Yeah right. Of nog: "Als ge die silent blocks van de M3 wilt steken in uwen auto, gaat ge heel de achteras en hulpchassis moeten vervangen." (ze zitten er wel al 30.000 km onder, smerig werkje van 4 uur maar gaat perfect). Enzovoort.

                                Doorgaans weet de online community na enige tijd meer dan de doorsnee dude op een dealership loonlijst.
                                tja, dan is het zeker de moeite het te overwegen.

                                als er dan vanuit de chipper nog motorgarantie is, dan is het een goedkopere manier om een lekker vermogen te hebben.

                                Morgen middag mijn bestelbon tekenen voor m'n 525d F11 spacegrau + M-pack + ... (lekker veel overbodige opties)
                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                Comment


                                • Als je wil kan je 't zelf nagaan, hè. De onderdeelnummers zijn allemaal online beschikbaar. O.a. op realoem.com. Happy searching.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Heb 't nog niet allemaal opgezocht, maar dergelijke voorbeelden zien we wel vaker bij BMW. Als er al verschillen zijn, zijn die doorgaans minimaal (b.v. een enkele mm smallere inlaat). In dit geval zijn de drukvulling en 't inspuitingssysteem iig identiek (= één van de grootste factoren inzake vermogen), versnellingsbak is identiek, blok is identiek, krukas, zuigers en drijfstangen ook. Cilinderkop heb ik niet bekeken, helaas. Als er al verschillen zijn, dan zullen die zo minimaal zijn dat je zonder al teveel problemen gelijke waarden haalt uit een 525d als uit een 530d.

                                    Word of advice: niet te vaak inside guys geloven, die moeten vertellen wat ze moeten vertellen. Ik heb zo ooit nog met de vers-van-de-pers prijs- en optielijst (uit Bornem) van de E46 coupé Editions en de foto's (van de mediapool) in m'n binnenzak de dealer binnengestapt om te gaan vragen naar prijzen voor een 320Cd Sport Edition, en die zou "100% zeker nooit komen, onlangs nog bevestiging gelezen". Heb om die kerel te sparen gewoon m'n kar gekeerd en 'm niet geconfronteerd met de waarheid. Of nog: onderdelen die identiek zijn maar wel een verschillend onderdeelnummer dragen (niet zelden zo bij BMW), "dat gaat 100% zeker niet passen". Yeah right. Of nog: "Als ge die silent blocks van de M3 wilt steken in uwen auto, gaat ge heel de achteras en hulpchassis moeten vervangen." (ze zitten er wel al 30.000 km onder, smerig werkje van 4 uur maar gaat perfect). Enzovoort.

                                    Doorgaans weet de online community na enige tijd meer dan de doorsnee dude op een dealership loonlijst.
                                    Klopt inderdaad. Regels van BMW met als doel je zoveel mogelijk dingen aan te smeren. Zelfs bij een miniatuur dat nog niet in de catalogus staat met een artikel nr. (maar dat wel verkrijgbaar is op internet) zeggen ze: "daar kunnen we jammer genoeg niet aan geraken".

                                    Comment


                                    • Is er iemand die zijn F10/F11 heeft besteld met winterbanden ? Zo ja, wat was ongeveer de meerprijs ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Heb 't nog niet allemaal opgezocht, maar dergelijke voorbeelden zien we wel vaker bij BMW. Als er al verschillen zijn, zijn die doorgaans minimaal (b.v. een enkele mm smallere inlaat). In dit geval zijn de drukvulling en 't inspuitingssysteem iig identiek (= één van de grootste factoren inzake vermogen), versnellingsbak is identiek, blok is identiek, krukas, zuigers en drijfstangen ook. Cilinderkop heb ik niet bekeken, helaas. Als er al verschillen zijn, dan zullen die zo minimaal zijn dat je zonder al teveel problemen gelijke waarden haalt uit een 525d als uit een 530d.

                                        Doorgaans weet de online community na enige tijd meer dan de doorsnee dude op een dealership loonlijst.
                                        Zo is dat, ze gaan heus geen 3 verschillende V6-motoren maken met dezelfde cilinderinhoud, alle neven atributen aan het motorblok bv HD-pomp) zullen zo ontwikkeld zijn dat ze altijd wel genoeg marge hebben voor 525d > 530d > 535d. Kosten dekkend noemen ze zoiets...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                        Dan is maw de 30 d een overbodige motorisatie.
                                        Je zou wel gek zijn om een paar duizend euro meer te betalen
                                        voor de 30 d als je voor minder geld de 25 d hebt met dezelfde
                                        onderdelen als de 30 d.
                                        De software van de 25 d aanpassen en je hebt min evenveel vermogen.
                                        Kan perfect, dan kan jou 525d dus 300pk hebben met 600nm....dat is dus 6 pk minder (maar evenveel nm) dan de standard 535d...m.a.w. hij (de 525d) heeft dan nog marge over....

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                        tja, dan is het zeker de moeite het te overwegen.

                                        als er dan vanuit de chipper nog motorgarantie is, dan is het een goedkopere manier om een lekker vermogen te hebben.

                                        Morgen middag mijn bestelbon tekenen voor m'n 525d F11 spacegrau + M-pack + ... (lekker veel overbodige opties)
                                        Dat ligt dus bij de externe chipper iets moeilijker. Maar als je je wagen niet afbeult, goede diesel tankt en perfect onferhoud ga je er honderduizende km's plezier aan hebben + een zuiniger verbruik.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Zo is dat, ze gaan heus geen 3 verschillende V6-motoren maken met dezelfde cilinderinhoud, alle neven atributen aan het motorblok bv HD-pomp) zullen zo ontwikkeld zijn dat ze altijd wel genoeg marge hebben voor 525d > 530d > 535d. Kosten dekkend noemen ze zoiets...



                                          Kan perfect, dan kan jou 525d dus 300pk hebben met 600nm....dat is dus 6 pk minder (maar evenveel nm) dan de standard 535d...m.a.w. hij (de 525d) heeft dan nog marge over...
                                          de 535 d heeft toch ook 300 pk ipv 306, eigenlijk heeft hij 299 pk.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                          Comment

                                          Working...
                                          X