Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
de 535 d heeft toch ook 300 pk ipv 306, eigenlijk heeft hij 299 pk.
Volgens diverse chippers zou hij 306 "echte" pk's hebben...nu veel maakt dat niet uit natuurlijk. Het geeft maar aan dat de 525d DE IDEALE versie is in alle opzichten.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Volgens diverse chippers zou hij 306 "echte" pk's hebben...nu veel maakt dat niet uit natuurlijk. Het geeft maar aan dat de 525d DE IDEALE versie is in alle opzichten.
Ja maar op papier 220 KW dus da's 299 ECHTE ECHTE Pk's :-)
Misschien heeft de 520d ook meer pk's dan op papier :p :p
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Eigenlijk zijn de mensen toch goed gek om voor dezelfde motorisatie een klein 10000 € meer te betalen.
525 d ---> 535 d
Enkel de uitlaat verschilt, dat is dure tuning :-)
Er is wel wat meer dan dat, hombre. De 535d heeft een pak meer vermogen en koppel, standaard (en gedekt door garantie), die extra turbo maakt dat 'ie een vloeiender en meer lineair motorkarakter heeft, 'ie heeft de automaat en de airco extra standaard waardoor 'ie (dacht ik) om en bij de 9.000 EUR in prijs verschilt met de 525d, 'ie heeft ook een krachtiger remsysteem dacht ik.
Dus een pakket dat een pak extra vermogen én de aabgepaste stopping power aanbiedt, OEM incl. garantie e.d. Of dat 9.000 EUR waard is, dat moet elk voor zich uitmaken.
De Dieselmotoren bij BMW 25d, 30d, 35d hebben allemaal dezelfde cilinderinhoud.
Dus zijn het bij deze 3 allemaal dezelfde onderdelen werd hier al beweerd behalve de uitlaat van de 35d is verschillend
en waarschijnlijk ook hier en daar een aanpassing aan bv de remschijven.
Dit zou wel moeten want de 535d F10 weegt ook 15 kg meer dan de 25d en 30d.
Het is wel vreemd dat dit bij de benzinemotoren niet zo is want bij de 5 berline hebben de 23i en de 28i
een cilinderinhoud van 2996 cc en de 35i een cilinderinhoud van 2979 cc.
Wat nog vreemder is is dat de 535i touring wel een cilinderinhoud heeft van 2996 cc maar slechts 272 pk tov
de 535i berline heeft er 306 pk.
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Is er iemand die zijn F10/F11 heeft besteld met winterbanden ? Zo ja, wat was ongeveer de meerprijs ?
Dat ligt eraan. Ik heb vorig jaar mijn 740d besteld met de standaard 18" wielen en heb gevraagd of ze daar bij levering winterbanden konden opleggen. Ze hebben dat gedaan zonder meerprijs, omdat ik de zomerbanden niet moest hebben.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Jullie laten uw diesels maar tunen. Mij niet gezien hoor...
Ik wil jullie toch effe wijzen op het feit dat de fabrieksgarantie komt te vervallen na zo'n tuning. Ik heb de voorbije maand problemen gehad mijn 740d. Er was dus een probleem met de turbo's en de sturing van één of andre klep van deze turbo's. In totaal zou er voor bijna €4.000 werk aan geleverd zijn. Had ik mijn wagen laten tunen, dan had ik ze uit m'n eigen zak kunnen betalen... Ik moet er niet aan denken.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Jullie laten uw diesels maar tunen. Mij niet gezien hoor...
Ik wil jullie toch effe wijzen op het feit dat de fabrieksgarantie komt te vervallen na zo'n tuning. Ik heb de voorbije maand problemen gehad mijn 740d. Er was dus een probleem met de turbo's en de sturing van één of andre klep van deze turbo's. In totaal zou er voor bijna €4.000 werk aan geleverd zijn. Had ik mijn wagen laten tunen, dan had ik ze uit m'n eigen zak kunnen betalen... Ik moet er niet aan denken.
Als de wagen al > 2j oud is komt dit sowieso uit eigen zak?
Zo zie je maar dat wagens zonder tuning ook pannes oplopen. Kwestie van geluk hebben denk ik dan. Naar mijn mening gaat een gechipte wagen niet rapper stukken hebben dan een niet gechipte.
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het idd niet doen
ze moeten uiteraard nog altijd bewijzen dat het de oorzaak is. En een dealer krijgt de kosten toch vergoed van de fabrikant. Dus die wint er niets mee om erover te discussieren. Kan er alleen maar een klant mee verliezen.
Als de wagen ouder is dan 2j kan je dat zeker nog onder garantie krijgen. Ik zeg 'kan', want zekerheid heb je nooit. Toch heb ik in het verleden al dingen onder garantie hersteld gekregen terwijl mijn wagen zelfs al ouder was dan 3 jaar...
Dat een wagen niet sneller stuk kan gaan met chiptuning is niet waar. Het hangt ervan af hoe ver je gaat met deze tuning, en hoe er dan met de wagen wordt gereden.
Let op met te zeggen dat de verdeler de kosten van de fabrikant zomaar krijgt terugbetaald. In het geval van mijn 740d weet ik dat elk onderdeel dat ze vervangen hebben naar BMW verstuurd wordt. Ook mochten ze pas onderdelen vervangen na goedkeuring van BMW zelf.
Alleszins, ik wil het risico niet lopen om zelf op te draaien voor de kosten. Ik heb zelfs geen zin om gaan te discussiëren wie of wat de oorzaak is. Ik ken zelf geen kl*te van mechaniek en heb een hekel aan stresssituaties...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Als de wagen ouder is dan 2j kan je dat zeker nog onder garantie krijgen. Ik zeg 'kan', want zekerheid heb je nooit. Toch heb ik in het verleden al dingen onder garantie hersteld gekregen terwijl mijn wagen zelfs al ouder was dan 3 jaar...
Dat een wagen niet sneller stuk kan gaan met chiptuning is niet waar. Het hangt ervan af hoe ver je gaat met deze tuning, en hoe er dan met de wagen wordt gereden.
Let op met te zeggen dat de verdeler de kosten van de fabrikant zomaar krijgt terugbetaald. In het geval van mijn 740d weet ik dat elk onderdeel dat ze vervangen hebben naar BMW verstuurd wordt. Ook mochten ze pas onderdelen vervangen na goedkeuring van BMW zelf.
Alleszins, ik wil het risico niet lopen om zelf op te draaien voor de kosten. Ik heb zelfs geen zin om gaan te discussiëren wie of wat de oorzaak is. Ik ken zelf geen kl*te van mechaniek en heb een hekel aan stresssituaties...
Als je echt het zekere voor het onzekere wilt, niet tunen in de garantieperiode!!
Als je stukken hebt aan onderdelen zoals de airco, boordcomputer, airbag sensoren,... en je wagen is gechipt
dan zullen ze hier niet over malen en de stukken kosteloos vervangen.
Maar als het om complexere motorische stukken gaat en ze komen er achter dat de wagen getuned is gaan ze zeker lastig doen, dus als je dat risico wilt lopen, het risico is klein maar ze is er wel.
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Ja maar op papier 220 KW dus da's 299 ECHTE ECHTE Pk's :-)
Misschien heeft de 520d ook meer pk's dan op papier :p :p
Dat kan, maar dan zal je eens bij de chipboer je gelijk moeten gaan halen of hen wat uitleg vragen. Staat bij hen toch zo vermeld...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
V6 dat is voor de rest, BMW houdt 't bij zescilinders in lijn. It makes quite a difference.
Er is wel wat meer dan dat, hombre. De 535d heeft een pak meer vermogen en koppel, standaard (en gedekt door garantie), die extra turbo maakt dat 'ie een vloeiender en meer lineair motorkarakter heeft, 'ie heeft de automaat en de airco extra standaard waardoor 'ie (dacht ik) om en bij de 9.000 EUR in prijs verschilt met de 525d, 'ie heeft ook een krachtiger remsysteem dacht ik.
Dus een pakket dat een pak extra vermogen én de aabgepaste stopping power aanbiedt, OEM incl. garantie e.d. Of dat 9.000 EUR waard is, dat moet elk voor zich uitmaken.
ja natuurlijk, macht der gewoonte (Audi-driver)...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Deze voormiddag een klein passagiersritje meegemaakt in een 525d getuned door Heinz naar 270PK .... schit die gaat al ZEER goed vooruit hoor
Benieuwd wat een getunede 535d moet geven
Tot 360pk en 700nm....
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Als de wagen al > 2j oud is komt dit sowieso uit eigen zak?
Zo zie je maar dat wagens zonder tuning ook pannes oplopen. Kwestie van geluk hebben denk ik dan. Naar mijn mening gaat een gechipte wagen niet rapper stukken hebben dan een niet gechipte.
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het idd niet doen
ze moeten uiteraard nog altijd bewijzen dat het de oorzaak is. En een dealer krijgt de kosten toch vergoed van de fabrikant. Dus die wint er niets mee om erover te discussieren. Kan er alleen maar een klant mee verliezen.
als je je niet goed voelt bij tunen blijf er dan af
wil gewoon eens zeggen dat het niet altijd een probleem moet zijn bij de garage.
mijn beide garages ( bedrijfsvoertuigen, en prive voertuig) weten dat ik de wagens chip, bij de ene heb ik zelfs 4 jaar full waarborg, en heb al verschillende keren brokken gehad al dan niet door de tuning en heb nog NOOIT enige discusie gehad over waarborg of aansprakelijkheid en der waren ook soms serieuze kosten aan van meer dan 3k
dus hangt een beetje van je garage af zeker, de eerste garage die erover zaagt is mij als klant kwijt voorgoed.
de garage zegt zelf dat het hum niks kan schelen, krijgt toch een vergoeding van de fabrikant en hetgeen hij eraan verliest , krijgt hij terug via de extra remmblokken/schijven
'K zie mij al hernemingen doen op de autosnelweg met een getunede 535d ...
touring
Dat zijn dan, zotte toere(n)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment