Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Muziek via USB ingang (handschoenkastje) op harDe schijf zetten gaat wel hoor. Net zoals men de profielen via daar kan overzetten op USB. De USB in de middenconsole dient enkel om muziek te beluisteren via toestellen met een USB aansluiting.
    Wij hebben een f11 dus dat gaat net hetzelfde zijn. Wel vreemd dat je dealer beweerd dat dit niet gaat.

    Grtz

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk Berichten
      Je kan nog lang proberen maar het lukt niet om via de usb in het handschoenkastje iets over te zetten
      Heb ik vandaag nog van mijn dealer uit zijn mond gehoort. Anders neemt niemand nog de optie USB in de armsteun zegt hij.
      Dat is ook nen uitleg van kust m'n kl**ten.

      Dat is al hetzelfde gezegd als "ga eens op een ander met uw gezaag".
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
        Hallo,

        Ik overweeg mij om het nieuw model BMW 5 te kopen.
        Wat is volgens jullie de MAXIMUM korting die er te krijgen valt?
        Zijn er speciaal condities ivm het salon 2011?

        Bedankt,

        Eric
        7-8 procent bij een officiele dealer, tot 10-11 procent bij neven-import uit Duitsland. Of via UK. Hangt er van af hoe avontuurlijk je bent

        Comment


        • Gaat wel ben vorige week mijn wagen gaan oppikken. Heb wel 3 pogingen moeten ondernemen. Het systeem neemt zijn tijd om de connectie in het handschoenkastje te herkennen maar dit was in mijn vorige wagen e61 ook al het geval. Zalige wagen trouwens.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Daar zit ik niet mee in... Is nu toch ook niet vet.

            Garantie is garantie of niet soms? En als je het nodige haar op je tanden hebt, dan los je dat wel op.

            Ben het serieus aan het bekijken... Zou eens moeten zien wat ik voor de X5 aan het bekijken ben...

            535d touring met M-pack en zo goed als full option is te sterk aan het roepen...
            Als je hem besteld via UK zal je niet automatisch het BMW magazine toegestuurd krijgen. Kan je daar mee leven

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              Fak...

              Dan gaat het toch hier in BE worden... Voor dat magazine heb ik echt 18K over

              Dat is de enige manier waarop de postbode weet dat ik BMW rij
              Naish,

              documenten liggen thuis. Stuur alles asap door via PM. Wat betreft de "mindere" service dat is regelrechte Bullsh*t!! Wil zeggen dat iedereen die een BMW heeft niet bij een officiële dealer aangeschaft een minderwaardige service krijgt???
              Delivery date is the 11th of Jan, 5 min werk om de eurostar te boeken, 10 min werk om de eurotunnel te boeken. Kostprijs heen en terug van Rijsel naar Ashford, en van Folkstone to Calais... 121 EUR all in. En ge zijt es weg natuurlijk!! Countdown begins.
              Zal de foto's ook online zetten om te tonen waar het stuur staat... :-)

              PS Wil gerust tegen een "fee" de geïnteresseerden helpen en de wagen voor hun deur afzetten, ingeschreven en verzekerd! Als ge u er niet mee wil bezighouden maar wel het fin. voordeel hebben...

              Gr

              Comment


              • I' will keep that in mind!!!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                  Naish,

                  documenten liggen thuis. Stuur alles asap door via PM. Wat betreft de "mindere" service dat is regelrechte Bullsh*t!! Wil zeggen dat iedereen die een BMW heeft niet bij een officiële dealer aangeschaft een minderwaardige service krijgt???
                  Delivery date is the 11th of Jan, 5 min werk om de eurostar te boeken, 10 min werk om de eurotunnel te boeken. Kostprijs heen en terug van Rijsel naar Ashford, en van Folkstone to Calais... 121 EUR all in. En ge zijt es weg natuurlijk!! Countdown begins.
                  Zal de foto's ook online zetten om te tonen waar het stuur staat... :-)

                  PS Wil gerust tegen een "fee" de geïnteresseerden helpen en de wagen voor hun deur afzetten, ingeschreven en verzekerd! Als ge u er niet mee wil bezighouden maar wel het fin. voordeel hebben...

                  Gr

                  Moet jij dan BTW betalen in de UK op die wagen en dan bij de douane in België ook nog eens BTW. En krijg je die Engelse BTW dan teruggestort? Of moet je gewoon geen BTW betalen in de UK?
                  Bij welke garage heb je die besteld? Via internet besteld of rechtstreeks naar de garage geweest?

                  Comment


                  • Vind allemaal raar dat het zo veel goedkoper zou zijn.

                    Bij een officiele dealer in UK betaal je € 50 000 voor een occasie 520 dA , 4 maanden oud met een 5000 km
                    die je hier nieuw koopt voor een € 54 000.

                    M.a.w kost deze occasie meer dan nieuw in UK.

                    Begrijp het niet goed.
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                      Moet jij dan BTW betalen in de UK op die wagen en dan bij de douane in België ook nog eens BTW. En krijg je die Engelse BTW dan teruggestort? Of moet je gewoon geen BTW betalen in de UK?
                      Bij welke garage heb je die besteld? Via internet besteld of rechtstreeks naar de garage geweest?
                      Je betaalt geen BTW in de UK enkel de gebruikelijke 21% bij het invoeren in België.. Afhankelijk van het inschrijven op privé of vennootschap kan je de BTW gedeeltelijk recuperen. Gegevens van garage via pm aub. Greetz

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Hoe komt het dat je een F10 of F11 met M-pack niet kan kiezen in tiefseeblau???

                        Ik wil dat blauw en ik wil een M-pack...
                        Misschien eens een belleke doen naar uwe verkoper in de UK?

                        Dat zal wel mogelijk zijn, reken op ongeveer 2.000 EUR incl BTW voor de prijs van uw metaalkleur
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Awel, gij moet daar toch een verklaring kunnen voor geven voor dat prijsverschil...

                          Ge weet dat je een grote kans maakt om mijn volgende kar te verkopen, maar zo'n verschil is wel nogal
                          Het prijsverschil dat je hebt is door het wisselkoersvoordeel; een ander verschil zit er niet (of nauwelijks - misschien een paar 100 EUR, niets dat opweegt tegen hem daar te moeten gaan halen) op.

                          Nadelen bij aankoop in de UK:
                          - lichten staan verkeerd afgesteld; met xenons betekent dat dat je ze nog mag gaan laten afstellen en dat is 9/10 keer miserie (i know want we doen het regelmatig)
                          - geen 5j bijstand in Europa
                          - een dealer gaat u wel verderhelpen bij problemen, maar commerce is commerce en eigen klanten gaan natuurlijk voor

                          Om een idee te geven: er zijn bepaalde merkengarages wiens verkoop lijdt onder de beterverkoop van parallelgarages; die op hun beurt hun klanten doorverwijzen naar de officiele garage. Gevolg: als officiele garage hoort dat het niet hun eigen klant is, is de standaardwachttijd zes weken.

                          Ik zeg niet dat wij zo grof werken, maar het is logisch dat je voor een eigen klant nog méér hemel en aarde zult bewegen dan voor de klant van een ander. (en eigenlijk is dat een foute instelling, maar bon, tot daar)

                          We krijgen de vraag regelmatig en in 9 op de 10 gevallen waarin iemand twijfelt heb ik een gewoon gesprek waaruit dan toch een verkoop volgt; eerder dan dat die persoon in kwestie hem toch in 't buitenland gaat halen.
                          Voor een tweedehands ligt het anders; maar voor een nieuwe ... ge moet maar een béétje pech hebben met een nieuwe auto en de soep begint, garantieproblemen waarin de importeur zijn staart terugtrekt omdat de auto geen Belgische auto is; etc etc etc.

                          Toen ik 18 was zei ik ook dat ik nooit een nieuwe zou kopen; en als ik een nieuwe zou kopen, dat ik zou zoeken naar de goedkoopste oplossing en dat ik zelfs voor een paar 100 EUR elders zou kopen.
                          Met de jaren groeit het besef dat je véél beter af bent in een goeie relatie met een "leverancier" waarin je misschien wel 100 EUR teveel betaalt, maar in return krijg je de zekerheid en gemoedsrust, wederzijds respect, en dat zijn zaken die (voor mij) meer waard zijn dan een eventueel prijsverschil.

                          Om mijn eigen mening nog wat meer te geven: als het verschil effectief 10k is (door de wisselkoers, maar 't zal zoveel niet zijn) dan zou ik ook wel geen twee, maar drie keer nadenken
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • Enorm verschil. Als de Belgische importeur moeilijk doet (wat te verwachten is) bij garantieherstellingen, is het nog geen ramp om de auto een weekje aan de andere kant van het kanaal te parkeren, toch niet voor dat prijsverschil.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Ik kan je zeker volgen in het feit dat de relatie belangrijker is dan een verschil van een paar 100 eur... Dat is ook iets wat ik ondertussen heb geleerd.

                              Maar het verschil is duidelijk voor een gelijkaardige uitrusting (lees ene iets meer en de andere iets minder)

                              BE: 535d komt op 63150 eur (excl btw en gerekend met 8% korting)
                              UK: 535d komt op 46550 eur (excl btw en gerekend met 6% korting)

                              Dus voor 16600 moet ik de trip maken, extra kosten daar betalen (delivery costs + fuel), wat papierwerk afhandelen voor de invoer,...

                              Sorry, als het 100 of zelfs 3000 eur verschil was zou ik er niet aan beginnen, maar 16K is toch wel heel veel...

                              Als het verschil effectief 16,6k is, dan moet je idd niet lang twijfelen is de eerste keer dat ik die cijfers zie ...
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • Nogmaals, wel raar dat de occasies daar meer kosten dan de nieuwe wagens, want ik zien daar occasie wagens te koop staan met zelfde opties als mijn 520 dA voor slechts € 3000 a 4000 minder tov dat ik hem hier nieuw koop.
                                2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                Comment


                                • Vanaf januari 2011 wel 20% VAT ( maar dan blijft het verschil nog groot)

                                  Comment


                                  • inderdaad daar had ik niet bij stilgestaan.

                                    Ik vind het overigens niet zo moeilijk om te geloven dat het verschil met UK zo groot is, want eenzelfde Nederlandse wagen is ook 20% duurder dan bij ons, dus waarom zou UK tov BE dat niet kunnen zijn

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                      Maakt niks uit... Je koopt die kar in de UK zonder VAT en bij invoer in BE moet je dan 21% betalen...

                                      Daarmee dat ik hier altijd prijs excl VAT vergelijk. Op die beide prijzen moet je 21% betalen waarvan je dan als bedrijf eventueel de helft kan recupereren.
                                      Hoe komt het dan dat je in Duitsland op wagens van max. 6 maand oud met max. 6000 km dubbel belast wordt? Of geldt die regel alleen voor 2de hands wagens?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        Het prijsverschil dat je hebt is door het wisselkoersvoordeel; een ander verschil zit er niet (of nauwelijks - misschien een paar 100 EUR, niets dat opweegt tegen hem daar te moeten gaan halen) op.

                                        Nadelen bij aankoop in de UK:
                                        - lichten staan verkeerd afgesteld; met xenons betekent dat dat je ze nog mag gaan laten afstellen en dat is 9/10 keer miserie (i know want we doen het regelmatig)
                                        - geen 5j bijstand in Europa
                                        - een dealer gaat u wel verderhelpen bij problemen, maar commerce is commerce en eigen klanten gaan natuurlijk voor

                                        Om een idee te geven: er zijn bepaalde merkengarages wiens verkoop lijdt onder de beterverkoop van parallelgarages; die op hun beurt hun klanten doorverwijzen naar de officiele garage. Gevolg: als officiele garage hoort dat het niet hun eigen klant is, is de standaardwachttijd zes weken.

                                        Ik zeg niet dat wij zo grof werken, maar het is logisch dat je voor een eigen klant nog méér hemel en aarde zult bewegen dan voor de klant van een ander. (en eigenlijk is dat een foute instelling, maar bon, tot daar)

                                        We krijgen de vraag regelmatig en in 9 op de 10 gevallen waarin iemand twijfelt heb ik een gewoon gesprek waaruit dan toch een verkoop volgt; eerder dan dat die persoon in kwestie hem toch in 't buitenland gaat halen.
                                        Voor een tweedehands ligt het anders; maar voor een nieuwe ... ge moet maar een béétje pech hebben met een nieuwe auto en de soep begint, garantieproblemen waarin de importeur zijn staart terugtrekt omdat de auto geen Belgische auto is; etc etc etc.

                                        Toen ik 18 was zei ik ook dat ik nooit een nieuwe zou kopen; en als ik een nieuwe zou kopen, dat ik zou zoeken naar de goedkoopste oplossing en dat ik zelfs voor een paar 100 EUR elders zou kopen.
                                        Met de jaren groeit het besef dat je véél beter af bent in een goeie relatie met een "leverancier" waarin je misschien wel 100 EUR teveel betaalt, maar in return krijg je de zekerheid en gemoedsrust, wederzijds respect, en dat zijn zaken die (voor mij) meer waard zijn dan een eventueel prijsverschil.

                                        Om mijn eigen mening nog wat meer te geven: als het verschil effectief 10k is (door de wisselkoers, maar 't zal zoveel niet zijn) dan zou ik ook wel geen twee, maar drie keer nadenken
                                        Het is logisch dat de Belgische dealers hun net verdedigen. Maar wat betreft de xenons, daar ben je verkeerd geïnformeerd! Er moeten geen veranderingen gebeuren aan de wagen! Het is een Europese wagen (LHD off course) die eveneens uit dezelfde fabriek komt als de Belgische BMW's. Er is idd een koersvoordeel van de pond tov de euro maar die kan je vastklikken indien gewenst. Ik zelf heb dat niet gedaan en heb al een koersvoordeel van 7% sinds de bestelling in september maar dat is "gokken". Wat betreft de service, een van mijn vrinden werkt in een bmw garage en ik voorzie dezelfde service als een andere klant. We shall see! Ik heb trouwens mijn Uk offerte destijds voorgelegd aan de verkoper en hij zei, (onofficieel) doen!!!

                                        Er worden daar 8000!!! auto's per jaar verkocht voor export naar de Eu landen. Als je alleen de prijsverschillen eens bekijkt in de verschillende configs in de EU dan val je omver van de verschillende prijzen. Ideetje voor sommigen is www.carbiddy.eu. Is een site waar ze verschilllende catalogusprijzen vergelijken in de EU. Laat ons gewone, hardwerkende, teveel aan belastingen betalende Belgen ook eens genieten van de voordelen van een ééngemaakt Europa!!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X