Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Hoe komt het dan dat je in Duitsland op wagens van max. 6 maand oud met max. 6000 km dubbel belast wordt? Of geldt die regel alleen voor 2de hands wagens?
    max 6 maand / max 6000 km = NIEUWE wagen voor de BTW
    Normaal hoef je dan geen BTW te betalen in Duitsland en moet je bij de inschrijving/douane in België 21% BTW betalen.

Bij de tweedehandswagens moet je Duitse BTW betalen en geen Belgische (als particulier!) Voor een BTW belastingplichtige zou ik het eens moeten opzoeken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
      max 6 maand / max 6000 km = NIEUWE wagen voor de BTW
      Normaal hoef je dan geen BTW te betalen in Duitsland en moet je bij de inschrijving/douane in België 21% BTW betalen.

Bij de tweedehandswagens moet je Duitse BTW betalen en geen Belgische (als particulier!) Voor een BTW belastingplichtige zou ik het eens moeten opzoeken.

Je betaalt BTW in Duitsland. Na de inschrijving in Belgie stuur je het bewijs naar dealer in Duitsland. Die stort de BTW dan terug.
      Verder wordt de BTW dan verrekend met je BTW aangifte. Dus 50% ga je moeten betalen in Belgie.
      Spreek uit eigen ervaring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
        Je betaalt BTW in Duitsland. Na de inschrijving in Belgie stuur je het bewijs naar dealer in Duitsland. Die stort de BTW dan terug.
        Verder wordt de BTW dan verrekend met je BTW aangifte. Dus 50% ga je moeten betalen in Belgie.
        Spreek uit eigen ervaring.
        Ja? Ok zou kunnen Ik dacht: als je je BTW-nummer meedeelt aan de duitser en dat die dan weet dat hij een factuur moet opmaken zonder BTW..

Comment

• Wat als ik als vennootschap in Duitsland een wagen koop waarvan de BTW niet terugvorderbaar is? Hoe zit het dan met de BTW?
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Veel zal in de UK ook afhangen van de goodwill van de garage. Wij zijn een paar maand geleden een motor gaan ophalen ginds. ( verschil was een 3K tov hier ) en ik stelde de vraag of ik in de toekomst daar een nieuwe wagen kon bestellen ( 10 jaar terug kwamen de engelsen notabene in belgie bestellen - en ja ... met rechts stuur ). De verkoper wou er toen niet op ingaan, enkel indien ik voor de Europese Unie aan het werk was of diplomaat was.

Ik volg het hier dus verder op...ook ik wil een 5 bestellen. Jammer genoeg geen saloncondities op de 5 ( wat te verwachten/verstaan is )

Comment

Ja? Ok zou kunnen Ik dacht: als je je BTW-nummer meedeelt aan de duitser en dat die dan weet dat hij een factuur moet opmaken zonder BTW..
              Iedereen kan eender welk btw nummer opgeven he. Zo zou een particulier de btw kunnen omzeilen. Als ze zonder btw verkopen is het een voertuig voor export en hebben ze graag bewijs dat het voertuig ook effectief ingeschreven is op desbetreffend bedrijf. Anders komen ze in de problemen met hun eigen btw aangifte etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Wat als ik als vennootschap in Duitsland een wagen koop waarvan de BTW niet terugvorderbaar is? Hoe zit het dan met de BTW?
                Ofwel koop je een wagen waar de btw van terug vorderbaar is. Ofwel is het een wagen zonder btw. Dan is er niets terug te vorderen. Idem als je met je zaak een 2de hands wagen zou kopen van een particulier.

Comment

• Thanks, zo dacht ik het ook, maar ik was niet zeker.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Moet jij dan BTW betalen in de UK op die wagen en dan bij de douane in België ook nog eens BTW. En krijg je die Engelse BTW dan teruggestort? Of moet je gewoon geen BTW betalen in de UK?
                    Bij welke garage heb je die besteld? Via internet besteld of rechtstreeks naar de garage geweest?
                    Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                    Je betaalt geen BTW in de UK enkel de gebruikelijke 21% bij het invoeren in België.. Afhankelijk van het inschrijven op privé of vennootschap kan je de BTW gedeeltelijk recuperen. Gegevens van garage via pm aub. Greetz
                    Voor B2B kan de leverancier van de wagen best “Intracommunautaire levering – Vrij van BTW bij toepassing van artikel 39bis, 1° van het BTW-Wetboek”. vermelden op het factuur. De (zelfstandige)koper zal dan de 21% btw moeten betalen bij zijn eerstvolgende maand of kwartaalaangifte.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Enorm verschil. Als de Belgische importeur moeilijk doet (wat te verwachten is) bij garantieherstellingen, is het nog geen ramp om de auto een weekje aan de andere kant van het kanaal te parkeren, toch niet voor dat prijsverschil.
                      Wat ik mij afvraag is vanwaar/wie leverd het gelijkvormigheidsattest en moet BMW-Bornem dit dan homologeren?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Het prijsverschil dat je hebt is door het wisselkoersvoordeel; een ander verschil zit er niet (of nauwelijks - misschien een paar 100 EUR, niets dat opweegt tegen hem daar te moeten gaan halen) op.

Nadelen bij aankoop in de UK:
                        - lichten staan verkeerd afgesteld; met xenons betekent dat dat je ze nog mag gaan laten afstellen en dat is 9/10 keer miserie (i know want we doen het regelmatig)
                        - geen 5j bijstand in Europa
                        - een dealer gaat u wel verderhelpen bij problemen, maar commerce is commerce en eigen klanten gaan natuurlijk voor

Om een idee te geven: er zijn bepaalde merkengarages wiens verkoop lijdt onder de beterverkoop van parallelgarages; die op hun beurt hun klanten doorverwijzen naar de officiele garage. Gevolg: als officiele garage hoort dat het niet hun eigen klant is, is de standaardwachttijd zes weken.

Ik zeg niet dat wij zo grof werken, maar het is logisch dat je voor een eigen klant nog méér hemel en aarde zult bewegen dan voor de klant van een ander. (en eigenlijk is dat een foute instelling, maar bon, tot daar)

We krijgen de vraag regelmatig en in 9 op de 10 gevallen waarin iemand twijfelt heb ik een gewoon gesprek waaruit dan toch een verkoop volgt; eerder dan dat die persoon in kwestie hem toch in 't buitenland gaat halen.
                        Voor een tweedehands ligt het anders; maar voor een nieuwe ... ge moet maar een béétje pech hebben met een nieuwe auto en de soep begint, garantieproblemen waarin de importeur zijn staart terugtrekt omdat de auto geen Belgische auto is; etc etc etc.

Toen ik 18 was zei ik ook dat ik nooit een nieuwe zou kopen; en als ik een nieuwe zou kopen, dat ik zou zoeken naar de goedkoopste oplossing en dat ik zelfs voor een paar 100 EUR elders zou kopen.
                        Met de jaren groeit het besef dat je véél beter af bent in een goeie relatie met een "leverancier" waarin je misschien wel 100 EUR teveel betaalt, maar in return krijg je de zekerheid en gemoedsrust, wederzijds respect, en dat zijn zaken die (voor mij) meer waard zijn dan een eventueel prijsverschil.

Om mijn eigen mening nog wat meer te geven: als het verschil effectief 10k is (door de wisselkoers, maar 't zal zoveel niet zijn) dan zou ik ook wel geen twee, maar drie keer nadenken
                        Volgens mij vergeet je er nog eentje, bij een totaal verlies zal je wagen maar vergoed worden op het faktuurbedrag uit de UK of waar dan ook.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Volgens mij vergeet je er nog eentje, bij een totaal verlies zal je wagen maar vergoed worden op het faktuurbedrag uit de UK of waar dan ook.....
                          NOT!!!!

De wagen gewoon verzekeren aan de Belgische cataloguswaarde!!!

Maar natuurlijk is factuurwaarde ook een optie.. maar dan weet je dat je bij totaal verliesook maar die waarde krijgt uitbetaald!

Verzekeringen... wie schrijft, die blijft!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Wat ik mij afvraag is vanwaar/wie leverd het gelijkvormigheidsattest en moet BMW-Bornem dit dan homologeren?
                            Gelijkvormigheidsattest wordt van fabriek uit meegeleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                              Gelijkvormigheidsattest wordt van fabriek uit meegeleverd.
                              In sommige EU-landen worden er geen gelijkvormigheidsattesten bij een wagen geleverd. Bv. Frankrijk, Nederland, UK, etc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                In sommige EU-landen worden er geen gelijkvormigheidsattesten bij een wagen geleverd. Bv. Frankrijk, Nederland, UK, etc
                                Vanwaar het 'Europees' gelijkvormigheidsattest, als dat in die landen niet zou geleverd worden? Of verwar ik dat nu met iets anders?

Comment

• Normaal kan eender welke officiele dealer dit aanvragen aan de fabriek.
                                  Als je een wagen in de UK bestelt en je laat weten dat het voor export in EU is en je een CoC nodig hebt zullen ze dit bij de bestelling doorgeven en heb je dit ook bij levering van de wagen.

Uiteraard als je een 2de hands gaat halen die nooit afgeleverd is met CoC moet dit eerst nog aangevraagd worden of je kan een gelijkvormigheidsprocedure doorlopen die wel een maand of 3 kan aanslepen eer je ook effectief een pvg krijgt toegestuurd. Die tijd staat de wagen dan in je garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Ben aan het mailen met UK voor de 5 en je kan maar op 1 plaats terecht en dat is bij een dealer in London blijkbaar voor LHD te bestellen.

Super vriendelijk en die mannen weten waarom het gaat, ze stellen zelf voor om hem met Idrive en handboeken in NL te bestellen
                                    Ben benieuwd of je 'durft' er 1 te bestellen in UK, hopelijk lukt het vlot!

Comment

Dat is het probleem niet...

Als ik de X5 verkocht krijg, dan bestel ik die daar. Treintje naar londen en terug een eerste rodagaritje maken
                                      Ik zie mezelf dat ook nog doen later, bestellen in't buitenland.

EU heeft dan toch nog voordelen...

Comment

Ben aan het mailen met UK voor de 5 en je kan maar op 1 plaats terecht en dat is bij een dealer in London blijkbaar voor LHD te bestellen.

Super vriendelijk en die mannen weten waarom het gaat, ze stellen zelf voor om hem met Idrive en handboeken in NL te bestellen
                                        Say hello to Charlie from me!!

Kind regards,

P

Comment

Bon, wanneer bestel je hem? Als je uw X5 niet voor een goede prijs verkocht krijgt kan je altijd een 530d bestellen hé

Ben eens curieus of je het aandurft.

Comment

Working...
                                          X