Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het verschil tussen een 525d en een 535d is toch wel groot. Met gelijke uitrusting is er een prijsverschil van € 9.000,-. Tel daarbij nog de €2.500,- BIV en een paar honderd euro per jaar meer aan verzekering...
    In oud Belgisch geld is dat bijna een half miljoen. Als dat geen verschil is?

    Bij de 530d is dat verschil veel kleiner. Qua prijszetting bevindt de 530d zich perfect tussen de 525d en 535d. Aangezien de BIV hetzelfde is spreken we hier van een prijsverschil van een goede €4.000,-. Dat is wat ik ook meer betaald heb voor mijn 740d tov een 730d.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Ik spreek even in prijzen excl btw en dan is er tussen een 525d, een 530d en een 535d telkens 2,5 a 3K verschil...

      Ze hebben allemaal dezelfde taks en enkel de eerste zit in een lagere BIV schaal. Op die manier zie ik geen enkele reden om een 530d te kopen en als het in zo'n budget op 2,5k komt ben je volgens mij niet goed bezig.

      Verschil in verzekering is ook nihil. Beetje meer omwille van het vermogen en een beetje omwille van de hogere cataloguswaarde.

      Maar een 525d is dus wel een stuk minder dan een 535d. Alleen zou ik niet overschakelen van mijn X5 naar een 525d, dan kan ik beter blijven rijden met wat ik heb en dan binnen een dik jaar een 535d kopen.
      Waarom is een 525d minderwaardiger dan een X5, het gaat toch over een X5 3.0d niet?
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • Dat vraag ik mij ook af eigenlijk. Het zijn beide 3-liters en qua prestaties zal de X5 zelfs moeten onderdoen voor de aanzienlijk lichtere 5.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Dat vraag ik mij ook af eigenlijk. Het zijn beide 3-liters en qua prestaties zal de X5 zelfs moeten onderdoen voor de aanzienlijk lichtere 5.
          Vandaar dat ik deze vraag stelde.
          Beide zijn 3-liters, 6-cilinders en de 5 is in prestaties een stuk vlotter dan de X5.
          De 5 is recenter, een X5 voor April 2010 heeft een ouder type automaat, geen Harde schijf voor navigatie enz., noem maar op.

          Het is wel geen SUV maar ze zijn van dezelfde klasse.
          Last edited by DolF; 27/12/2010, 14:08.
          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Op die manier zie ik geen enkele reden om een 530d te kopen en als het in zo'n budget op 2,5k komt ben je volgens mij niet goed bezig.
            Budgettair gezien heb je 100% gelijk.
            Toch heeft de 530d imo nog 1 voordeel, nl. de onopvallendheid. Koop een 530d zonder type-aanduiding en je hebt een wolf in onopvallend schapenvacht. De 535d laat zich herkennen door z'n gescheiden 'chapment'
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
              een 525d zal inderdaad ongeveer gelijkaardig zijn als de X5...

              Maar ik rij nu nog maar 2,5 jaar met de X5 en normaal ging ik er iets langer mee rijden. Alleen heb ik nu zin om te veranderen en ligt mijn smaak bij een 535d touring.

              Voor een 525d wil ik nu niet wisselen omdat ik dan ook wat voordelen van de x5 kwijt ben. Die ben ik ook kwijt bij de 535d, maar dan is er compensatie met andere dingen

              Moeilijk uit te leggen...

              Hell volgens sommige hier is een 5 in eeder welke uitrusting al minderwaardig aan de X5...
              Minderwaardig?

              Ik moet geen X5 hebben.

              Liever een 5 of een 5 en een X5 maar enkel een X5 niet :-)
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                Moeilijk uit te leggen...
                Ik begrijp het volledig. Daarom rijd ik ook met een 740d.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Minderwaardig?

                  Ik moet geen X5 hebben.

                  Liever een 5 of een 5 en een X5 maar enkel een X5 niet :-)
                  Dat is persoonlijke smaak hé. Er zijn mensen die zweren bij SUV's en er zijn mensen zoals jij en ik die er niet van houden.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • 312 velg in 21"

                    Weet er iemand hier of de velg 312 in 21" die verkrijgbaar is voor de 5 GT ook past op de F10? Eventueel met spacers of zo??

                    Specs van de velg zijn:

                    Rim size front: 8,5x21 offset:25
                    Rim size rear: 10x21 offset:41

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                      Met een nieuwe auto moet je niet naar de keuring
                      Met de onze(n) wel en zelfs 2 x per jaar.....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Met de onze(n) wel en zelfs 2 x per jaar.....
                        Da zijn camionetjes ofzo?

                        Met een personenwagen moet dat toch niet? Tenzij je er een trekhaak op hebt en die voor +750kg wil laten keuren (bij mij dus het geval). Dan moet je ook elk jaar gaan. Anders pas na 4 jaar 1ste keer keuring zekers.

                        Comment


                        • Wat raden jullie mij aan bij de aankoop van een nieuwe 5 serie?
                          de gewone automaat of de sportautomaat?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                            Wat raden jullie mij aan bij de aankoop van een nieuwe 5 serie?
                            de gewone automaat of de sportautomaat?
                            Sport, zeker aangezien de meerprijs verwaarloosbaar is.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                              Wat raden jullie mij aan bij de aankoop van een nieuwe 5 serie?
                              de gewone automaat of de sportautomaat?
                              voor 150 euro meer krijgt ge stuurflippers en 3 standen voor de automaat ...
                              ik ben voor de sportautomaat gegaan voor het gadgetgehalte van de flippers
                              2007 BMW Z4 Coupe 3.0si

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                Wat raden jullie mij aan bij de aankoop van een nieuwe 5 serie?
                                de gewone automaat of de sportautomaat?
                                Gewone automaat is zeker even goed hoor. In het begin prul je wat met die standen van de versnellingsbak en na verloop van tijd laat je alles gewoon in normaal. Zo ervaar ik het toch op de onze...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                  Wat raden jullie mij aan bij de aankoop van een nieuwe 5 serie?
                                  de gewone automaat of de sportautomaat?
                                  Zeker de Sportautomaat.

                                  Kost gemiddeld slechts 0.3 % meer op de totaalprijs van de wagen tov de gewone automaat.

                                  Ik rijd liever met de wagen in sportstand en mijn vriendin liever in normale stand.

                                  Heb zelf nog niet met de gewone automaat gereden maar ik vraag me af in welke stand staat de gewone automaat tov de sportautomaat, iemand die ervaring heeft met de gewone automaat?
                                  2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                  2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                  2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                  2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                  Comment


                                  • Als je de sportautomaat neemt heb je ook een bijkomende knop naast de versnellingspook om de wagen in normale of sportieve modus te zetten. Dit heet Driving Dynamic Control en regelt de gasrespons en de stuurbekrachtiging.
                                    Gezien de kleine meerprijs zou ik zeker voor de sportautomaat gaan.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                                      Da zijn camionetjes ofzo?

                                      Met een personenwagen moet dat toch niet? Tenzij je er een trekhaak op hebt en die voor +750kg wil laten keuren (bij mij dus het geval). Dan moet je ook elk jaar gaan. Anders pas na 4 jaar 1ste keer keuring zekers.
                                      Welke camionetjes, werkmanscamionetjes? Nee nee zeker niet.
                                      Al wat met personenvervoer te maken heeft moet 2 x per jaar naar de keuring, zelfs als hij net uit de showroom komt.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Welke camionetjes, werkmanscamionetjes? Nee nee zeker niet.
                                        Al wat met personenvervoer te maken heeft moet 2 x per jaar naar de keuring, zelfs als hij net uit de showroom komt.
                                        Ah zo... weer iets bijgeleerd vandaag

                                        Comment


                                        • stappenplan bestellen in de UK

                                          My car bought in the UK is now fully immatriculated in Belgium.
                                          Here are the steps I followed :

                                          1) Contact Park Lane in UK and ask for an offer for your car setup.
                                          2) Once you have agreed on an offer you can proceed with the order and pay the 20 or 25% deposit. In my case I also bought the GBP (british pounds) for the deposit at the order and I bought the balance amount forward through my bank to avoid currency risk (it was no problem as this is sth I do on a regular basis for my business).
                                          3) 3 weeks before delivery, I settled the GBP contract and paid the balance of the price
                                          4) 2 weeks before delivery, convened a date for collecting the car and received from Park lane an invoice that I sent to my insurer to insure the car based on chassis number. Received 2 days after that green insurance card + insurance sticker for immatriculation. Also booked the train to from Brussels to Ashford station (Eurostar) and shuttle from Folkestone to Calais.
                                          5) Collection : really smooth. Don't forget your insurance and ID card. Take Eurostar to Ashford then taxi to the garage. Your car is equiped with temporary UK plates. Collect the car and drive 18 km to Folkestone. Put the car on the shuttle and in 30 min you're in Calais. Then < 2 hours drive to Brussels.
                                          6) Immatriculation in Belgium :
                                          Step 1 : customs. Bring original invoice, ceertificate of conformity, ID and in my case, my company statutes. In 30 min. I received an immatriculation form. Cost : 10 cents.
                                          Step 2 : go to Auto Control office for a simple stamp on your immatr. form. No cost. 5 min. needed as far as I was concerned.
                                          Step 3 : go to DIV for immatriculation (don't forget insurance sticker). As I was keeping my plates everything was arranged in 20 minutes. No cost.
                                          Step 4 : send back filled out form to UK customs to advise your car has been immatriculated in Belgium (you receive the form upon collecting the car, only need to confirm your new plate number)
                                          7) VAT : my car was bought by my company so there was no need to pay the VAT in Belgium before going to the customs office. The VAT related to the car was simply introduced in my monthly declaration. Customs office only checked I had no liabilities with VAT adlinistration. As a private person the procedure may be different but I can't help you about that.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X