Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Is the price difference that big?
    And did you get a left- or righthand steering car?
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Als je de sportautomaat neemt heb je ook een bijkomende knop naast de versnellingspook om de wagen in normale of sportieve modus te zetten. Dit heet Driving Dynamic Control en regelt de gasrespons en de stuurbekrachtiging.
      Gezien de kleine meerprijs zou ik zeker voor de sportautomaat gaan.
      Dit is een apparte optie(Driving Dynamich Control) die niet standaard aan de sportautomaat gekoppeld zit. Enkel de peddels achter het stuur krijg je er extra bij als je voor een sportautomaat kiest.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Dit is een apparte optie(Driving Dynamich Control) die niet standaard aan de sportautomaat gekoppeld zit. Enkel de peddels achter het stuur krijg je er extra bij als je voor een sportautomaat kiest.

        Sorry maar dit is niet juist . Bij de sportautomaat krijg je een schakelaar die je in normaal of sport kunt zetten . Deze regelt dan de gasrespons en automaatsturing.

        Met de optie dynamic damping control krijg je een schakelaar met 4 verschillende standen , comfort-normaal-sport - sport+
        Deze regelt dan bijkomend de ophanging.

        Comment


        • idd, heb het ook eens opgezocht. Wel verwarrend met al die bijna gelijkaardige benamingen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
            Zeker de Sportautomaat.

            Kost gemiddeld slechts 0.3 % meer op de totaalprijs van de wagen tov de gewone automaat.

            Ik rijd liever met de wagen in sportstand en mijn vriendin liever in normale stand.

            Heb zelf nog niet met de gewone automaat gereden maar ik vraag me af in welke stand staat de gewone automaat tov de sportautomaat, iemand die ervaring heeft met de gewone automaat?
            Laat gij uw vriendin met uwen auto rijden ? Alléé zeg !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
              Sorry maar dit is niet juist . Bij de sportautomaat krijg je een schakelaar die je in normaal of sport kunt zetten . Deze regelt dan de gasrespons en automaatsturing.

              Met de optie dynamic damping control krijg je een schakelaar met 4 verschillende standen , comfort-normaal-sport - sport+
              Deze regelt dan bijkomend de ophanging.
              Zowel de standaard 8-traps automaat als de 8-traps "sport"automaat hebben beide elektronische regelingen die waken over tal van punten zoals gasrespons, toerentalbeveiliging, schakkelfouten enz,.. Eigenlijk bestaat dit al verschillende jaren. Misschien wat verbeteringen links of rechts, maar zeker iets dat beide automaten standaard aanwezig hebben.

              Het enige dat hen verschilt is dat de automaatpook lichtjes van vorm verschilt en dat de sportautomaat die peddels achter het stuur erbij krijgt.

              Ook de 'Driving Dynamich Control' is apparte optie die op beide automaten te verkrijgens is(1490€ extra!).

              Meerprijs sportautomaat tov automaat is maar 150€. Om het sportiefkarakter van het merk te onderstrepen is dit goedkoper dan een spoilerke, maar is niet meer of minder dan een "gadget" in het interieur van de wagen die weinig(geen) nut heeft op een automaat.

              De sportstand daarentegen(ook standaard aanwezig op beide automaten en wat al jaren bestaat) heeft enkel nut als je hem in combinatie neemt met een benzineversie, omdat een benzinemotor zijn kracht op een hoger toerental zit (de sportstand zet de motor op een hoger toerental).

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                Zowel de standaard 8-traps automaat als de 8-traps "sport"automaat hebben beide elektronische regelingen die waken over tal van punten zoals gasrespons, toerentalbeveiliging, schakkelfouten enz,.. Eigenlijk bestaat dit al verschillende jaren. Misschien wat verbeteringen links of rechts, maar zeker iets dat beide automaten standaard aanwezig hebben.

                Het enige dat hen verschilt is dat de automaatpook lichtjes van vorm verschilt en dat de sportautomaat die peddels achter het stuur erbij krijgt.

                Ook de 'Driving Dynamich Control' is apparte optie die op beide automaten te verkrijgens is(1490€ extra!).

                Meerprijs sportautomaat tov automaat is maar 150€. Om het sportiefkarakter van het merk te onderstrepen is dit goedkoper dan een spoilerke, maar is niet meer of minder dan een "gadget" in het interieur van de wagen die weinig(geen) nut heeft op een automaat.

                De sportstand daarentegen(ook standaard aanwezig op beide automaten en wat al jaren bestaat) heeft enkel nut als je hem in combinatie neemt met een benzineversie, omdat een benzinemotor zijn kracht op een hoger toerental zit (de sportstand zet de motor op een hoger toerental).

                De sportautomaat heeft toch altijd de bijkomende schakelaar die je in sportstand of normaal kunt zetten . De gewone automaat heeft dit niet !

                Als je echter de damping control als optie neemt heb je de schakelaar bij beide en deze kun je dan in 4 standen zetten . Je kan dit trouwens uitwendig zien aan de schakelaar , met dynamic damping control staat er sport en comfort op vermeld .
                Als je enkel de sportautomaat neemt ( zonder dynamic damping ) staat er sport en normaal op vermeld.

                Automaat

                automaat.jpg

                Sportautomaat

                sportautomaat.jpg

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten

                  De sportstand daarentegen(ook standaard aanwezig op beide automaten en wat al jaren bestaat) heeft enkel nut als je hem in combinatie neemt met een benzineversie, omdat een benzinemotor zijn kracht op een hoger toerental zit (de sportstand zet de motor op een hoger toerental).
                  BMW Diesels behouden hun kracht doorheen het ganse toerentalgebied
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                    De sportautomaat heeft toch altijd de bijkomende schakelaar die je in sportstand of normaal kunt zetten . De gewone automaat heeft dit niet !

                    Als je echter de damping control als optie neemt heb je de schakelaar bij beide en deze kun je dan in 4 standen zetten . Je kan dit trouwens uitwendig zien aan de schakelaar , met dynamic damping control staat er sport en comfort op vermeld .
                    Als je enkel de sportautomaat neemt ( zonder dynamic damping ) staat er sport en normaal op vermeld.

                    Automaat

                    [ATTACH]77848[/ATTACH]

                    Sportautomaat

                    [ATTACH]77849[/ATTACH]
                    Diene schakelaar die je ziet staan bij de afbeelding van de sportautomaat is diene DDC die je er in optie erbij kunnen nemen toch.

                    Zowel automaat als sportautomaat hebben een "S" stand! Bestaat zelfs op mijne 325Ci en mijne 120d! Zoek eens een groter afbeelding dan zie op de pook die "S" staan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                      BMW Diesels behouden hun kracht doorheen het ganse toerentalgebied
                      Altijd geweten dat een diesel zijn trekkracht in de lage toeren zat.

                      Comment


                      • Tulpje, wat Gupe zegt is hier al waarschijnlijk 100 keer vermeld, en correct.

                        Uiteraard hebben beide automaten een S-stand, maar die selecteer je door de pook te knikken, niet door die knop (die de gewone NIET heeft en de sportautomaat WEL) te gebruiken. Die stuurt gaspedaal- en stuurgevoeligheid aan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Altijd geweten dat een diesel zijn trekkracht in de lage toeren zat.
                          max pk voor de 730D en 740D F01 ligt respectievelijk op 4000 en 4400rpm
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Tulpje, wat Gupe zegt is hier al waarschijnlijk 100 keer vermeld, en correct.

                            Uiteraard hebben beide automaten een S-stand, maar die selecteer je door de pook te knikken, niet door die knop (die de gewone NIET heeft en de sportautomaat WEL) te gebruiken. Die stuurt gaspedaal- en stuurgevoeligheid aan.
                            Ja hier zitten al zekers 98 berichten van mij tussen.

                            Ik zie diene knop dus echt niet staan. Ik zie wel diene DCC(in optie) knop staan.

                            Dus eigelijk voor 150€ extra dat je meer betaalt voor diene sportautomaat krijg je meer dan flippers alleen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                              max pk voor de 730D en 740D F01 ligt respectievelijk op 4000 en 4400rpm
                              Een dieselmotor is altijd een koppelrijke motor geweest. Concreet betekent dit dat een zelfontbrander meer kracht haalt uit één arbeidsslag. Een belangrijke oorzaak hiervan is de hogere compressieverhouding, vergeleken met zijn benzinetegenhanger. Moderne dieselmotoren halen dit hoge koppel vooral uit hun uitgekiende voeding die enerzijds uit hogedrukinspuiting (vb. common rail) en anderzijds uit doorgedreven turbotechnologie bestaat.

                              Werkgrage diesel
                              Vooral door gebruik te maken van een turbo op de diesel krijgt men een veel betere cilindervulling. De diesel werkt nog efficiënter bij lage toerentallen, omdat de verbrandingskamer dan meer zuurstof bevat. En hoe lager de toerentallen blijven, hoe minder vaak er brandstof in de cilinders moet worden gespoten, met een zuinigere motor tot gevolg.

                              Die betere cilindervulling resulteert in een leuker rijgedrag. De motor kan op die manier ook betere prestaties leveren. In die zin is een diesel ook meer aangewezen om te belasten. Wanneer u bijvoorbeeld met een caravan gaat rijden, kan je het voordeel van het motorkoppel extra uitspelen. Enerzijds biedt de motor meer comfort omdat u minder vaak hoeft terug te schakelen. Anderzijds doet hij deze extra inspanning een stuk zuiniger omdat het motortoerental ook onder belasting zeer laag blijft.

                              Bron: http://www.bosch.nl/content/language1/html/6526.htm

                              Comment




                              • Waar staat diene knop? (niet diene DCC knop in optie tonen, want die zie ik dan wel staan )

                                Comment


                                • Wel raar dat je hier nu de pook van de gewone automaat hebt, maar de knopjes van de sportautomaat (instellingen voor sport of comfort)?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Een dieselmotor is altijd een koppelrijke motor geweest. Concreet betekent dit dat een zelfontbrander meer kracht haalt uit één arbeidsslag. Een belangrijke oorzaak hiervan is de hogere compressieverhouding, vergeleken met zijn benzinetegenhanger. Moderne dieselmotoren halen dit hoge koppel vooral uit hun uitgekiende voeding die enerzijds uit hogedrukinspuiting (vb. common rail) en anderzijds uit doorgedreven turbotechnologie bestaat.

                                    Werkgrage diesel
                                    Vooral door gebruik te maken van een turbo op de diesel krijgt men een veel betere cilindervulling. De diesel werkt nog efficiënter bij lage toerentallen, omdat de verbrandingskamer dan meer zuurstof bevat. En hoe lager de toerentallen blijven, hoe minder vaak er brandstof in de cilinders moet worden gespoten, met een zuinigere motor tot gevolg.

                                    Die betere cilindervulling resulteert in een leuker rijgedrag. De motor kan op die manier ook betere prestaties leveren. In die zin is een diesel ook meer aangewezen om te belasten. Wanneer u bijvoorbeeld met een caravan gaat rijden, kan je het voordeel van het motorkoppel extra uitspelen. Enerzijds biedt de motor meer comfort omdat u minder vaak hoeft terug te schakelen. Anderzijds doet hij deze extra inspanning een stuk zuiniger omdat het motortoerental ook onder belasting zeer laag blijft.

                                    Bron: http://www.bosch.nl/content/language1/html/6526.htm

                                    Idd, veel koppel op lage toeren, koppel zakt, maar het aantal toeren stijgt en vermogen stijgt mee. Dus het blijft de moeite om in toeren te gaan. Automaat in sportstand en hij gebruikt z'n hele toerentalgebied. Denk wel dat de ingenieurs wel weten wat ze doen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten


                                      Waar staat diene knop? (niet diene DCC knop in optie tonen, want die zie ik dan wel staan )
                                      *zucht*

                                      Allez, voor de LAATSTE keer.

                                      Dat is wél die knop. Met gewone automaat krijg je die niet. Met sportautomaat wel. En onafhankelijk van het type automaat: als je de gestuurde ophanging neemt krijg je die ook (maar dan met uitgebreide functies en een instelbare ophanging, wat je niét hebt bij sportautomaat met gewone ophanging of sportophanging).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                        Wel raar dat je hier nu de pook van de gewone automaat hebt, maar de knopjes van de sportautomaat (instellingen voor sport of comfort)?
                                        Da's omdat deze dynamic damping control heeft.

                                        Comment


                                        • 't Is om gek van te worden. Het is hier nu - denk ik - al makkelijk 179 keer van naaldje tot draadje uitgelegd, en nog blijft men dabberen. Aaaaaargh.

                                          (sorry)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X