Oorspronkelijk geplaatst door Naish
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtengTa, ik moet eerlijk zeggen dat ik al verschillende versies heb gehoord van BMW verkopers...
Dus echt duidelijk is het niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenKlopt het ook dat hij wel ook ophanging beïnvloedt bij combinatie met de optie integral active steering?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenKlopt het ook dat hij wel ook ophanging beïnvloedt bij combinatie met de optie integral active steering?
Maar 't is ook ingewikkeld hoor, ook omdat je pas vanaf de 530d de opties dynamic en active steering kunt nemen, maar wat dat allemaal doet bovenop de sportautomaat en de ddc weet ik niet.
Comment
-
Oplossing: automaat van de optielijst schrappen en een manuele nemen. Meteen 2.500 EUR gespaard ook nog 'es.
Zonder zwans: ik zou een 520d touring nemen (meer dan vlot genoeg, belachelijk zuinig, economisch gezien de meest interessante), en omdat dat ding standaard al erg duur is, en ik graag met manuele bak rijd (ondanks automaticliefhebber van 't eerste uur), zou ik vermoedelijk een manuele nemen. Ik weet dat driekwart van het forum vindt "dat dat niet hoort" en verboden zou moeten worden ofzo, maar die kunnen m'n rug op.
Ik zou erg content zijn met m'n manuele 520d touring (met M Pack, spacegrau, Business Line en xenon).
Comment
-
dat valt niet te tracken!!!!!!
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Een 5-reeks met viercilinder hoort sowieso al niet, dus dat manuele past erbij
Comment
-
en er worden hier geen droomtourings besteld in het topic van de limousine!2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten*zucht*
Allez, voor de LAATSTE keer.
Dat is wél die knop. Met gewone automaat krijg je die niet. Met sportautomaat wel. En onafhankelijk van het type automaat: als je de gestuurde ophanging neemt krijg je die ook (maar dan met uitgebreide functies en een instelbare ophanging, wat je niét hebt bij sportautomaat met gewone ophanging of sportophanging).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDie stuurt gaspedaal- en stuurgevoeligheid aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik kon er ook niet aan uit ... heb dan maar alles genomen ...
ik vind het wel fijn dat in de sportstand de toeren wat hoger blijven ..dan hangt hij beter aan het gas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenblijf er wel bij dat mijn e61 vaster op de baan lag ... komt volgens mij doordat deze hoger ligt .. en derhalve meer wind kan spelen onder de wagen ..
daar ga ik na de winter eens werk van maken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenEen 5-reeks met viercilinder hoort sowieso al niet, dus dat manuele past erbij
90 %?
Al met de 520 D gereden? Dat motorgeluid is al een stuk beter tov de 520 D E60/61.
Vandaag een dagje gaan rijden met een 730 dA.
Zeer leuke wagen maar iets te groot en te log ondanks het kleine verschil van grote tov de 5.
Dus voor mij liever een 520 dA dan een 730 dA.
Moest ik de lotto winnen zou het een M5 worden.Last edited by DolF; 29/12/2010, 17:57.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenZowel de standaard 8-traps automaat als de 8-traps "sport"automaat hebben beide elektronische regelingen die waken over tal van punten zoals gasrespons, toerentalbeveiliging, schakkelfouten enz,.. Eigenlijk bestaat dit al verschillende jaren. Misschien wat verbeteringen links of rechts, maar zeker iets dat beide automaten standaard aanwezig hebben.
Het enige dat hen verschilt is dat de automaatpook lichtjes van vorm verschilt en dat de sportautomaat die peddels achter het stuur erbij krijgt.
Ook de 'Driving Dynamich Control' is apparte optie die op beide automaten te verkrijgens is (1490€ extra!).
Meerprijs sportautomaat tov automaat is maar 150€. Om het sportiefkarakter van het merk te onderstrepen is dit goedkoper dan een spoilerke, maar is niet meer of minder dan een "gadget" in het interieur van de wagen die weinig(geen) nut heeft op een automaat.
De sportstand daarentegen (ook standaard aanwezig op beide automaten en wat al jaren bestaat) heeft enkel nut als je hem in combinatie neemt met een benzineversie, omdat een benzinemotor zijn kracht op een hoger toerental zit (de sportstand zet de motor op een hoger toerental).
De 8-traps sportautomaat is echt veel meer dan een "gadget" in het interieur van de wagen. Je krijgt er immers Driving Dynamic Control bij (niet te verwarren met de optie Dynamic Damping Control) waarbij je kan kiezen uit de standen Normal, Sport en Sport+.
Zodra je naar Sport gaat voel je zeer duidelijk een snellere gasrespons bij een druk op het gaspedaal, een gewijzigde stuurbekrachtiging en schakelt de automaat sneller. Hij houdt ook iets hogere toeren aan (ongeveer +500 tpm).
Driving Dynamic Control is geen apparte optie en zeker niet eentje van 1490 euro! Dynamic Damping Control (regeling van het onderstel) is een optie van 1490 euro en is totaal iets anders dan Driving Dynamic Control (regeling stuurbekrachtiging, gasrespons, snellere schakeltijden automaat).
Eén van de eigenschappen van de nieuwe ZF 8-trapsautomaat is dat deze bak verschillende modussen heeft (waaronder eentje met zeer korte schakeltijden, 200 milliseconden) en die heb je maar als je de Driving Dynamic Control hebt en die bv. in Sport zet.
Meerprijs van de sportautomaat is 150 euro + 145 euro (verplicht sportstuur bij te nemen) = 295 euro maar dat vind ik zeer aanvaardbaar voor de meerwaarde.
De paddles aan het stuur gebruik ik niet veel maar toch genoeg om ze te appreciëren. Als ik in D rijd en de Driving Dynamic Control staat in normaal, grijp ik altijd naar de paddles om een versnelling lager te kiezen als ik dat wil.
In de sport-stand (Driving Dynamic Control) heb je ze zelden nodig want dan reageert de bak snel als hij doorgeeft dat je versnelt om bv iemand in te halen.
Je moet er rekening mee houden dat de 8-ste versnelling er eentje is voor de zuinigheid. Ideaal voor lange afstanden op de snelweg maar minder als je "sportief" wil rijden. Zowel bij de S-stand van de automaat als bij de Sport stand van de Driving Dynamic Control zal je niet snel in die 8-ste versnelling geraken.
Om maar te besluiten dat een sportautomaat veel meer is dan een spoilerke…
Comment
-
Dat is zeer goed uitgelegd hoor, hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk dat de Sportautomaat echt wel de moeite loont en niet zomaar een automaat is.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk BerichtenDe sportstand (S) bij de 8-trapsautomaat heeft wel degelijk zin bij een diesel. De 8-traps automaat is in de F10/F11 zeer duidelijk afgestemd op het type motor die in de wagen zit. In D primeert zuinigheid ten nadele van wat "sportiviteit". In S houdt hij de motor iets hoger in toeren (niet veel maar juist genoeg om optimaler gebruik te maken van het ideale toerentalgebied ten nadele van wat zuinigheid). Het is niet zoals bij een Audi diesel die ik 4 jaar geleden had waar de S stand de motor in veel te hoge toeren hield (met als resulaat alleen veel meer lawaai en verbruik en eigenlijk minder power). Bij die Audi leek de automaat afgestemd op een benzinemotor. Bij de F10/F11 diesels met de 8-trapsautomaat is de S-stand echt iets anders. Rijd je in D bv aan 1200 tpm dan zal het in de S-stand aan 1700 tpm zijn. Als je dan versnelt voel je wel het verschil en je zit met de S-stand nog altijd in het optimale gebied (hij schakelt ook in S niet te laat op).
De 8-traps sportautomaat is echt veel meer dan een "gadget" in het interieur van de wagen. Je krijgt er immers Driving Dynamic Control bij (niet te verwarren met de optie Dynamic Damping Control) waarbij je kan kiezen uit de standen Normal, Sport en Sport+.
Zodra je naar Sport gaat voel je zeer duidelijk een snellere gasrespons bij een druk op het gaspedaal, een gewijzigde stuurbekrachtiging en schakelt de automaat sneller. Hij houdt ook iets hogere toeren aan (ongeveer +500 tpm).
Driving Dynamic Control is geen apparte optie en zeker niet eentje van 1490 euro! Dynamic Damping Control (regeling van het onderstel) is een optie van 1490 euro en is totaal iets anders dan Driving Dynamic Control (regeling stuurbekrachtiging, gasrespons, snellere schakeltijden automaat).
Eén van de eigenschappen van de nieuwe ZF 8-trapsautomaat is dat deze bak verschillende modussen heeft (waaronder eentje met zeer korte schakeltijden, 200 milliseconden) en die heb je maar als je de Driving Dynamic Control hebt en die bv. in Sport zet.
Meerprijs van de sportautomaat is 150 euro + 145 euro (verplicht sportstuur bij te nemen) = 295 euro maar dat vind ik zeer aanvaardbaar voor de meerwaarde.
De paddles aan het stuur gebruik ik niet veel maar toch genoeg om ze te appreciëren. Als ik in D rijd en de Driving Dynamic Control staat in normaal, grijp ik altijd naar de paddles om een versnelling lager te kiezen als ik dat wil.
In de sport-stand (Driving Dynamic Control) heb je ze zelden nodig want dan reageert de bak snel als hij doorgeeft dat je versnelt om bv iemand in te halen.
Je moet er rekening mee houden dat de 8-ste versnelling er eentje is voor de zuinigheid. Ideaal voor lange afstanden op de snelweg maar minder als je "sportief" wil rijden. Zowel bij de S-stand van de automaat als bij de Sport stand van de Driving Dynamic Control zal je niet snel in die 8-ste versnelling geraken.
Om maar te besluiten dat een sportautomaat veel meer is dan een spoilerke…
Dit is idd heel duidelijk, bedankt voor al diene uitleg!
Het was anders toch wel héél verwarrend en onduidelijk met diene DDC en diene andere optionele DDC.
Idd. de configurator geeft ook aan dat men het sportstuurtje erbij moet nemen als men diene sportautomaat verkiest. Het was anders te mooi om waar te zijn voor maar 150€ extra.
Comment
-
Dynamic Driving Control
Hoe wilt u vandaag rijden? Dynamic Driving Control, een standaardvoorziening, maakt het verschil. Pas de BMW 5 Reeks Berline aan uw wensen – of aan die van uw passagiers – aan.
Meer
Een druk op de wipschakelaar naast de versnellingspook verandert het rijplezier van NORMAL in SPORT: de motor reageert spontaner op het gaspedaal, de automatische 8-versnellingsbak met Steptronic laat de motor goed in de toeren draaien voor hij sportief snel opschakelt. Tegelijk krijgen de stuurinrichting en het chassis een stuggere afstelling. Nog een keer drukken: in de modus SPORT + stelt Dynamic Stability Control u in staat om tot tegen de limiet een gecontroleerde slip uit te voeren.
Onder de snelheidsmeter wordt altijd aangeduid welke modus op dat moment actief is. Via de iDrive Controller kunt u in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis snel en individueel configureren, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.
Is de wagen met Dynamic Damping Control uitgerust, dan komt er nog de modus COMFORT bij, die niet alleen de passagiers tijdens een lange rit zullen weten te waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDynamic Driving Control
Hoe wilt u vandaag rijden? Dynamic Driving Control, een standaardvoorziening, maakt het verschil. Pas de BMW 5 Reeks Berline aan uw wensen – of aan die van uw passagiers – aan.
Meer
Een druk op de wipschakelaar naast de versnellingspook verandert het rijplezier van NORMAL in SPORT: de motor reageert spontaner op het gaspedaal, de automatische 8-versnellingsbak met Steptronic laat de motor goed in de toeren draaien voor hij sportief snel opschakelt. Tegelijk krijgen de stuurinrichting en het chassis een stuggere afstelling. Nog een keer drukken: in de modus SPORT + stelt Dynamic Stability Control u in staat om tot tegen de limiet een gecontroleerde slip uit te voeren.
Onder de snelheidsmeter wordt altijd aangeduid welke modus op dat moment actief is. Via de iDrive Controller kunt u in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis snel en individueel configureren, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.
Is de wagen met Dynamic Damping Control uitgerust, dan komt er nog de modus COMFORT bij, die niet alleen de passagiers tijdens een lange rit zullen weten te waarderen.
Comment
Comment