Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik begin content te zijn dat ik een manuele bak gekocht heb, al is het maar een viercilinderke zoals sommige hier zeggen

    Comment


    • Binnenkort heb ik mijne 520D met sportautomaat en zal ik het ontdekken hoe het met de Dynamic Driving Control zit . Ik ga er nog altijd vanuit dat men enkel de automaatsturing en gasrespons kan regelen met de schakelaar .
      Trouwens op de Duitse fora zijn hier ook al veel discussies over .

      Wie heeft hier een 520D met sportautomaat en kan het ons nu is vertellen ?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Hier heb ik het moeilijk mee dat dit correct is. Ik kan verkeerd zijn, maar ik twijfel hier enorm aan! Want dit(+ de peddels achter het stuur) allemaal voor maar 150€ extra.
        Laat 't ons weten als 't verteerd is, want 't is wél zo.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
          Binnenkort heb ik mijne 520D met sportautomaat en zal ik het ontdekken hoe het met de Dynamic Driving Control zit . Ik ga er nog altijd vanuit dat men enkel de automaatsturing en gasrespons kan regelen met de schakelaar .
          Trouwens op de Duitse fora zijn hier ook al veel discussies over .

          Wie heeft hier een 520D met sportautomaat en kan het ons nu is vertellen ?
          Ik rijd nu sinds enkele duizenden km met een 520D met Sportautomaat (met sportstuur en paddles). Een zeer aan te raden optie indien je wat sportiever wil rijden. Belangrijker dan de verbeterde gasrespons, schakelsnelheid en 'verhoogd' toerental (want die heb je ook als je de gewone automaat in via de pook in sportstand zet) is de Dynamic Driving Control. Die krijg je enkel als je de Sportautomaat kiest. Deze Dynamic Driving Control verhoogt aanzienlijk het weggedrag en de snedigheid in de bochten: niet door door schokdempers aan te passen (dat doet enkel de optie 'Adaptive Drive') maar wel door stabilisatorstangen te sturen. Dynamic Driving Controle zorgt namelijk voor een activieve stabilisering: Linker- en rechterkant, en ook voor en achter geloof ik, worden door een computer afzonderlijk gestuurd. Hierdoor wordt het overhellen inde bocht aanzienlijk gereduceerd, wordt het initieel onderstuur bij het aansnijden van de bocht merkbaar verminderd en zijn kleinere stuurbewegingen nodig. Resultaat: een merkbaar strakker, preciezer en veel efficienter bochtengedrag. Doen dus, die Sportautomaat.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Laat 't ons weten als 't verteerd is, want 't is wél zo.
            Meer dan verteerd, kreeg er snel den diarree van.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
              De sportstand (S) bij de 8-trapsautomaat heeft wel degelijk zin bij een diesel. De 8-traps automaat is in de F10/F11 zeer duidelijk afgestemd op het type motor die in de wagen zit. In D primeert zuinigheid ten nadele van wat "sportiviteit". In S houdt hij de motor iets hoger in toeren (niet veel maar juist genoeg om optimaler gebruik te maken van het ideale toerentalgebied ten nadele van wat zuinigheid). Het is niet zoals bij een Audi diesel die ik 4 jaar geleden had waar de S stand de motor in veel te hoge toeren hield (met als resulaat alleen veel meer lawaai en verbruik en eigenlijk minder power). Bij die Audi leek de automaat afgestemd op een benzinemotor. Bij de F10/F11 diesels met de 8-trapsautomaat is de S-stand echt iets anders. Rijd je in D bv aan 1200 tpm dan zal het in de S-stand aan 1700 tpm zijn. Als je dan versnelt voel je wel het verschil en je zit met de S-stand nog altijd in het optimale gebied (hij schakelt ook in S niet te laat op).

              De 8-traps sportautomaat is echt veel meer dan een "gadget" in het interieur van de wagen. Je krijgt er immers Driving Dynamic Control bij (niet te verwarren met de optie Dynamic Damping Control) waarbij je kan kiezen uit de standen Normal, Sport en Sport+.
              Zodra je naar Sport gaat voel je zeer duidelijk een snellere gasrespons bij een druk op het gaspedaal, een gewijzigde stuurbekrachtiging en schakelt de automaat sneller. Hij houdt ook iets hogere toeren aan (ongeveer +500 tpm).

              Driving Dynamic Control is geen apparte optie en zeker niet eentje van 1490 euro! Dynamic Damping Control (regeling van het onderstel) is een optie van 1490 euro en is totaal iets anders dan Driving Dynamic Control (regeling stuurbekrachtiging, gasrespons, snellere schakeltijden automaat).

              Eén van de eigenschappen van de nieuwe ZF 8-trapsautomaat is dat deze bak verschillende modussen heeft (waaronder eentje met zeer korte schakeltijden, 200 milliseconden) en die heb je maar als je de Driving Dynamic Control hebt en die bv. in Sport zet.

              Meerprijs van de sportautomaat is 150 euro + 145 euro (verplicht sportstuur bij te nemen) = 295 euro maar dat vind ik zeer aanvaardbaar voor de meerwaarde.

              De paddles aan het stuur gebruik ik niet veel maar toch genoeg om ze te appreciëren. Als ik in D rijd en de Driving Dynamic Control staat in normaal, grijp ik altijd naar de paddles om een versnelling lager te kiezen als ik dat wil.
              In de sport-stand (Driving Dynamic Control) heb je ze zelden nodig want dan reageert de bak snel als hij doorgeeft dat je versnelt om bv iemand in te halen.

              Je moet er rekening mee houden dat de 8-ste versnelling er eentje is voor de zuinigheid. Ideaal voor lange afstanden op de snelweg maar minder als je "sportief" wil rijden. Zowel bij de S-stand van de automaat als bij de Sport stand van de Driving Dynamic Control zal je niet snel in die 8-ste versnelling geraken.

              Om maar te besluiten dat een sportautomaat veel meer is dan een spoilerke…
              Zeeeeeer duidelijke uitleg en dat verklaard mijn vraag hier van enkele weken terug en dezelfde vraag van gisteren in het F11 topic. Thx!

              Wat ik wel vreemd vind is je vaststelling over de Audi automaat. Ik mag veronderstellen dat het hier ging over een Multitronic en niet over de S-Tip/Step-tronic? Ik ervaar dit namelijk helemaal niet zo. Als er al eens een kickdown moet gegeven worden bij +/- 100 en hij staat in deS-stand zal hij onmiddelijk met minstens 1 versnellng terug schakelen (afhankelijk van je kick). Ik mag veronderstellen dat dit bij de 8-traps-sportautom. hetzelfde gebeurt en ervaar, buiten beschouwing gelaten natuurlijk dat de 5 waarschijnlijk zijn koppel iets hoger opneemt dan mijn huidige A6? De 8-trapsautom. is dus echt iets voor hier, kmvreter....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Zeeeeeer duidelijke uitleg en dat verklaard mijn vraag hier van enkele weken terug en dezelfde vraag van gisteren in het F11 topic. Thx!

                Wat ik wel vreemd vind is je vaststelling over de Audi automaat. Ik mag veronderstellen dat het hier ging over een Multitronic en niet over de S-Tip/Step-tronic? Ik ervaar dit namelijk helemaal niet zo. Als er al eens een kickdown moet gegeven worden bij +/- 100 en hij staat in deS-stand zal hij onmiddelijk met minstens 1 versnellng terug schakelen (afhankelijk van je kick). Ik mag veronderstellen dat dit bij de 8-traps-sportautom. hetzelfde gebeurt en ervaar, buiten beschouwing gelaten natuurlijk dat de 5 waarschijnlijk zijn koppel iets hoger opneemt dan mijn huidige A6? De 8-trapsautom. is dus echt iets voor hier, kmvreter....
                Graag gedaan!

                Over de Audi: Het ging om een A4 2.5 tdi Quattro met Tiptronic. Ik ben nooit tevreden geweest van die automaat. In D zat deze continu in te lage toeren (met zelfs trillingen als gevolg) en in S in te hoge toeren. Uiteindelijk hebben ze bij Audi toegegeven dat die te lage toeren in D moesten voor het verbruik. De A4 2.5 tdi zat in concurrentie met de 330d van BMW en die laatste verbruikte een pak minder. 'k Besef dat dit alles te maken had met een verouderde motor en dat de huidige afstellingen prima zijn. Audi heeft me toen wel een mooie geste gedaan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  Dynamic Driving Control

                  Via de iDrive Controller kunt u in de modus SPORT de aandrijflijn en de afstelling van het chassis snel en individueel configureren, bijv. om dynamisch te rijden op slechte wegen.
                  Dat is dus juist. Ik heb bovenop de dynamic driving control ook de dynamic damping control. De SPORT-stand kan je dus programmeren.
                  1. Je kiest enkel voor een sprotievere aandrijflijn (gasrespons, servo, schakelgedrag)
                  2. Je kiest enkel voor een sportiever chassis (ophanging)
                  3. Je kiest beiden
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dime Bekijk Berichten
                    Ik rijd nu sinds enkele duizenden km met een 520D met Sportautomaat (met sportstuur en paddles). Een zeer aan te raden optie indien je wat sportiever wil rijden. Belangrijker dan de verbeterde gasrespons, schakelsnelheid en 'verhoogd' toerental (want die heb je ook als je de gewone automaat in via de pook in sportstand zet) is de Dynamic Driving Control. Die krijg je enkel als je de Sportautomaat kiest. Deze Dynamic Driving Control verhoogt aanzienlijk het weggedrag en de snedigheid in de bochten: niet door door schokdempers aan te passen (dat doet enkel de optie 'Adaptive Drive') maar wel door stabilisatorstangen te sturen. Dynamic Driving Controle zorgt namelijk voor een activieve stabilisering: Linker- en rechterkant, en ook voor en achter geloof ik, worden door een computer afzonderlijk gestuurd. Hierdoor wordt het overhellen inde bocht aanzienlijk gereduceerd, wordt het initieel onderstuur bij het aansnijden van de bocht merkbaar verminderd en zijn kleinere stuurbewegingen nodig. Resultaat: een merkbaar strakker, preciezer en veel efficienter bochtengedrag. Doen dus, die Sportautomaat.
                    Dime,

                    Als uw BMW dealer u dit allemaal vertelt heeft en u verkocht heeft... dan moet die dringend op spoedcursus...

                    De Dynamic Driving Control is net juist wel wat je minder belangrijk vindt.
                    De mogelijk tot snellere gasrespons en de wijziging van de stuurbekrachting is de Dynamic Driving Control (en die kan je alleen hebben met de sportautomaat - is erbij inbegrepen).

                    Aanpassingen van de schokdempers heb je met Dynamic Damping Control.

                    Adaptive Drive is identiek aan Dynamic Damping Control maar de regeling van de stabilisatoren aan de assen komt erbij. Adaptive Drive is pas beschikbaar vanaf 530d, is niet beschikbaar voor de 520d en 525d.
                    Dus op een 520d en 525d heb je Dynamic Damping Control (zonder actieve stabilisatoren) en op de 530d en 535d heb je Adaptive Drive (met actieve stabilisatoren).

                    Uw 520d heeft zeker geen computergestuurde regeling van de stabilisatoren tenzij je het er zelf hebt ondergevezen.
                    Uw rijplezier heeft dus niets te maken met die gestuurde stabilisatorstangen (links, rechts, voor of achter) maar alles met de instelling van uw schokdempers (dus met Dynamic Damping Control) ;-)

                    PS: kleinere stuurbewegingen waarvan je spreekt, zijn het gevolg van Integral Active Steering (iets totaal anders) maar ik weet niet of uw auto daarmee is uitgerust...

                    Dus samengevat:

                    Dynamic Driving Control: aanpassen van het gasrespons en de wijziging van de stuurbekrachting, aanpassen van de schakelmomenten (sneller en sportiever) - beschikbaar met de sportautomaat (zit erbij).

                    Dynamic Damping Control: aanpassen van de schokdempers (optie op 520d / 525d).

                    Adaptive Drive: idem als Dynamic Damping Control maar met daar bovenop: aanpassing van de instelling van de stabilisatoren aan de assen (optie op 530d / 535d).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                      Graag gedaan!

                      Over de Audi: Het ging om een A4 2.5 tdi Quattro met Tiptronic. Ik ben nooit tevreden geweest van die automaat. In D zat deze continu in te lage toeren (met zelfs trillingen als gevolg) en in S in te hoge toeren. Uiteindelijk hebben ze bij Audi toegegeven dat die te lage toeren in D moesten voor het verbruik. De A4 2.5 tdi zat in concurrentie met de 330d van BMW en die laatste verbruikte een pak minder. 'k Besef dat dit alles te maken had met een verouderde motor en dat de huidige afstellingen prima zijn. Audi heeft me toen wel een mooie geste gedaan.
                      Tjaaa, voertuig & automaat uit de prehistory he Niet vergelijkbaar met de huidige 6 & 7-traps.s-tronic. Dan zal je nu met de 8-traps in een andere dimensie rond rijden denk/hoop ik....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dime Bekijk Berichten
                        Ik rijd nu sinds enkele duizenden km met een 520D met Sportautomaat (met sportstuur en paddles). Een zeer aan te raden optie indien je wat sportiever wil rijden. Belangrijker dan de verbeterde gasrespons, schakelsnelheid en 'verhoogd' toerental (want die heb je ook als je de gewone automaat in via de pook in sportstand zet) is de Dynamic Driving Control. Die krijg je enkel als je de Sportautomaat kiest. Deze Dynamic Driving Control verhoogt aanzienlijk het weggedrag en de snedigheid in de bochten: niet door door schokdempers aan te passen (dat doet enkel de optie 'Adaptive Drive') maar wel door stabilisatorstangen te sturen. Dynamic Driving Controle zorgt namelijk voor een activieve stabilisering: Linker- en rechterkant, en ook voor en achter geloof ik, worden door een computer afzonderlijk gestuurd. Hierdoor wordt het overhellen inde bocht aanzienlijk gereduceerd, wordt het initieel onderstuur bij het aansnijden van de bocht merkbaar verminderd en zijn kleinere stuurbewegingen nodig. Resultaat: een merkbaar strakker, preciezer en veel efficienter bochtengedrag. Doen dus, die Sportautomaat.
                        Of het klopt, durf ik haast niet zeggen, 't wordt wreed ingewikkeld, ook voor een IT'er. Maar het voelt inderdaad zo aan. Trouwens die flippers voor 150 Euro.. weten dat 19 inchers 10 x zoveel kosten.. dat is bijna een gratis gadget (niet dat ik ze veel ga gebruiken).

                        @Wannes - heb het gevoel ook, ondanks mijn sportophanging tov de jouwe. Maar als ik hem in Sport zet vind ik het wel dicht op E61 lijken. Keerzijde van de medaille is dat hij iets comfortabeler is in 'Normaal', wat ik ook wel kan smaken.

                        Integral Active Steering maakt hem wel héél vlot ronde punten nemen, blij dat ik dat aangevinkt heb, al wacht ik op veiliger weer om eens wat kleine baantjes te gaan zoeken
                        2014 BMW (F31) 335 d
                        2011 Mini One D
                        2007 Kawasaki ZX6R
                        1997 Honda VFR

                        1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                        1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                        Comment


                        • combinatie buitenkleur en binnenkleur

                          Hallo,

                          Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                          Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                          Gedurfd of totaal verkeerd?

                          Bedankt voor jullie meningen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                            Hallo,

                            Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                            Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                            Gedurfd of totaal verkeerd?

                            Bedankt voor jullie meningen
                            Spacegrau is heel mottig , ik zou dat niet nemen, ga voor Sophistograu.





                            (kwestie van de mijne exclusief te houden :-)


                            Denk niet dat het verkeerd is, maar ik weet niet.. in zo'n BMW heb ik nog het liefst zwart, maar ben een saaie, in een M5 zou ik zo wit (oyster) nog durven, moest ik geen kinderen hebben..
                            2014 BMW (F31) 335 d
                            2011 Mini One D
                            2007 Kawasaki ZX6R
                            1997 Honda VFR

                            1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                            1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Een 5-reeks met viercilinder hoort sowieso al niet, dus dat manuele past erbij
                              Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                              Hoeveel E-klasses met 4 cilinders rijden er wel niet rond?
                              90 %?

                              Al met de 520 D gereden? Dat motorgeluid is al een stuk beter tov de 520 D E60/61.

                              Vandaag een dagje gaan rijden met een 730 dA.
                              Zeer leuke wagen maar iets te groot en te log ondanks het kleine verschil van grote tov de 5.
                              Dus voor mij liever een 520 dA dan een 730 dA.

                              Moest ik de lotto winnen zou het een M5 worden.
                              Bij wijze van statement he, in de lijn van "een manuele bak hoort niet in een '5"

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                Hallo,

                                Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                                Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                                Gedurfd of totaal verkeerd?

                                Bedankt voor jullie meningen
                                Subliem mooie combinatie, naar mijn mening.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                  Hallo,

                                  Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                                  Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                                  Gedurfd of totaal verkeerd?

                                  Bedankt voor jullie meningen
                                  Ben je al zeker van een F10 en geen F11 ?
                                  Spacegrau, is één van mijn drie favorieten kleuen, samen met Havanna & Kaschmirsilver (nog wel niet IRL gezien)
                                  Persoonlijk zou ik Spacegrau + Zimtbraun niet combineren, maar als je dit wel doet is het zeker een gedurfde combi.
                                  Het Zimtbraun bevalt me niet echt en doet me teveel aan diarree denken . Wij kijken uit naar een meer donkerbruine kleur zoals beschreven in het BMW-individu-topic.
                                  Als je toch voor het Spacegrau gaat zou je het misschien beter combineren met Venetobeige of zwart, aan jou de keuze natuurlijk die echt heel persoonlijk is.
                                  Ps: voor Sophistograu zou ik zeker niet gaan als ik jou was want daar blijkt al Jan & kleinpierreke met te (gaan) rijden...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Gedurfd? Dat wordt echt vrij vaak gedaan, 't is een combinatie die je eigenlijk erg vaak ziet, vind ik. Doorheen alle merken en modellen.

                                    Venetobeige (en dit komt van een beige-interieur-fan) is echt niet mooi. 't Is inderdaad veel te gelig. Plus: de koffer van een touring heeft dan beige plastic omkadering en randen, o jee als je daar wat over schuift oid, dat gaat meteen vuil zien. Lijkt me niet meteen een goeie zaak.

                                    Trouwens, zuiver "beige" gaat moeilijker samen met spacegrau dan alles wat tussen bruin en rood zit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Gedurfd? Dat wordt echt vrij vaak gedaan, 't is een combinatie die je eigenlijk erg vaak ziet, vind ik. Doorheen alle merken en modellen.

                                      Venetobeige (en dit komt van een beige-interieur-fan) is echt niet mooi. 't Is inderdaad veel te gelig. Plus: de koffer van een touring heeft dan beige plastic omkadering en randen, o jee als je daar wat over schuift oid, dat gaat meteen vuil zien. Lijkt me niet meteen een goeie zaak.

                                      Trouwens, zuiver "beige" gaat moeilijker samen met spacegrau dan alles wat tussen bruin en rood zit.
                                      Nog niet gezien, er stond wel een Sophistograu + Zimtbraun combi bij Jorssen in Schoten en vond dit echt niet passen.

                                      Je tip met het beige in een F11 is genoteerd.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                        Hallo,

                                        Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                                        Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                                        Gedurfd of totaal verkeerd?

                                        Bedankt voor jullie meningen
                                        Prachtige combinatie!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
                                          Hallo,

                                          Wat vinden jullie van volgende combinatie wat de kleuren betreft:

                                          Spacegrau en leder Dakota Zimtbraun

                                          Gedurfd of totaal verkeerd?

                                          Bedankt voor jullie meningen
                                          Dat zal echt heel knap zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X