Oorspronkelijk geplaatst door d_s
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk BerichtenIk kan h'm ook volledig direct betalen zonder financiering, maar dat raadt men mij af?
Wa zouden jullie doen?Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenDe originele vraagstelling ging over het lenen van 10.000 en de rest uit bestaande middellen te betalen.
Ik ga er in dat geval van uit dat na aankoop van de wagen de eigen middelen op zijn en de 10.000 EUR eveneens gebruikt wordt om de wagen te bekostigen.
Ik weet dat de mogelijkheid bestaat om (een deel van) het geleende geld te gaan beleggen. Maar vastrentende beleggingen op korte termijn brengen niet genoeg op om de kosten van een lening te dragen. M.a.w je moet gaan naar producten die een zeker risico inhouden. Hoe groter het risico, hoe groter de mogelijke winst. Maar ik hoop dat ik niet moet uitleggen dat hier ook een schaduwzijde aan zit.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenEen mogelijk antwoord op die vraag kan zijn dat kredietverstrekkers hier niet meteen voor staan te springen nadat ze zich een beeld gevormd hebben over inkomsten- en uitgavenstructuur. Let op, voor elk plan zul je een kredietverstrekker vinden. De vraag is alleen tegen welke prijs.
Een goede bank leent u als klant altijd aan het beste tarief.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenIk volg het forum op de voet en hij had eerder al aangegeven dat hij het bedrag volledig kan ophoesten. ;-)
1. rentes op spaarrekeningen en de opbrengsten van beleggingen met kapitaalbescherming zijn historisch laag. Denk eraan dat je ook de inflatie moet overwinnen. Bij een belegging die je 2% netto oplevert doe je eigenlijk verlies.
2. Andere types van beleggingen dragen een niet onbelangrijk risico gezien de onzekere economische toestand.
Maar nu ga ik er weer van uit dat je na aankoop van de wagen wel nog voldoende geld over hebt als er zich onverwachte kosten voordoen (dak begint te lekken, familielid wordt ziek, TV ontploft,...).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenDaar zijn ook nog vele andere antwoorden op.
Een goede bank leent u als klant altijd aan het beste tarief.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOK, dat heb ik gemist. Mijn excuses. Dat verandert de zaken enigszins, maar ik zou nog altijd aanraden om de wagen gewoon te betalen. Waarom?
1. rentes op spaarrekeningen en de opbrengsten van beleggingen met kapitaalbescherming zijn historisch laag
2. Andere types van beleggingen dragen een niet onbelangrijk risico gezien de onzekere economische toestand.
Maar nu ga ik er weer van uit dat je na aankoop van de wagen wel nog voldoende geld over hebt als er zich onverwachte kosten voordoen (dak begint te lekken, familielid wordt ziek, TV ontploft,...).
Optie 1
Je hebt een kapitaal van € 30 000 en je bent toe aan een nieuwe wagen.
Je koopt een nieuwe wagen van € 20 000, dus rest je nog € 10 000
Stel dat er zich even later onvoorziene kosten aanbieden van min € 10 000, dan zit je daarna zonder geld of kom je tekort.
Optie 2
Nu in dezelfde situatie gaan we € 10 000 lenen vd € 20 000, dus blijft er € 20 000 kapitaal op uw spaarrekening of andere kleine belegging over en we krijgen dezelfde onvoorziene kosten dan sta je nadien wel niet in je bloot gaat want je rest je nog € 10 000
Welke optie zou jij dan verkiezen?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenHet beste tarief lijkt me 0% te zijn. Allez ja, intrestvoeten kunnen ook negatief worden natuurlijk.
Iedereen moet zijn kost verdienen2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenEven een voorbeeld schetsen.
Optie 1
Je hebt een kapitaal van € 30 000 en je bent toe aan een nieuwe wagen.
Je koopt een nieuwe wagen van € 20 000, dus rest je nog € 10 000
Stel dat er zich even later onvoorziene kosten aanbieden van min € 10 000, dan zit je daarna zonder geld of kom je tekort.
Optie 2
Nu in dezelfde situatie gaan we € 10 000 lenen vd € 20 000, dus blijft er € 20 000 kapitaal op uw spaarrekening of andere kleine belegging over en we krijgen dezelfde onvoorziene kosten dan sta je nadien wel niet in je bloot gaat want je rest je nog € 10 000
Welke optie zou jij dan verkiezen?
De overige 15.000 of 20.000 EUR zou ik splitsen in een liquide deel dat moet dienen om onvoorziene kosten op te vangen en een deel dat op lange termijn belegd wordt (en dus enigszins risicodragend mag zijn) tegen dat de wagen vervangen moet worden.
In uw optie 2 lijk je wel te vergeten dat die geleende 10.000 EUR ook moet terugbetaald worden. Elke maand moet je een deel van je inkomsten afgeven. Hoe ga je dan de volgende auto betalen?
Dit is uiteraard allemaal theoretisch want je moet ook kijken naar andere uitgaven en inkomsten, heb je een hypotheek of huur je etc. Je kunt dat dus allemaal niet zo simpel voorstellen en ieder beheert natuurlijk zijn portefeuille. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zelf doe en dat is:
- lenen voor een huis
- een auto kiezen die binnen mijn budget past
- zorgen dat er steeds een appeltje voor de dorst is
- verstandig beleggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenDe bank is geen liefdadigheidsinstelling ;-)
Iedereen moet zijn kost verdienen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOptie 3. Serieus. Met een kapitaal van 30.000 EUR zou ik een wagen kopen van 15.000 EUR, (..)
'k Ga dit weekend waarschijnlijk sjeezen met een 535d. Ben vooral curieus in hoeverre die auto zich kan transformeren tussen sport en comfort (met alle adaptieve snufjes). Ook die 8-bak gaat een nieuwe ervaring zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenOptie 3. Serieus. Met een kapitaal van 30.000 EUR zou ik een wagen kopen van 15.000 EUR, of een goede tweedehandswagen van 10.000 EUR. Tenslotte zijn er nog andere dingen in het leven dan auto's alleen.
De overige 15.000 of 20.000 EUR zou ik splitsen in een liquide deel dat moet dienen om onvoorziene kosten op te vangen en een deel dat op lange termijn belegd wordt (en dus enigszins risicodragend mag zijn) tegen dat de wagen vervangen moet worden.
In uw optie 2 lijk je wel te vergeten dat die geleende 10.000 EUR ook moet terugbetaald worden. Elke maand moet je een deel van je inkomsten afgeven. Hoe ga je dan de volgende auto betalen?
Dit is uiteraard allemaal theoretisch want je moet ook kijken naar andere uitgaven en inkomsten, heb je een hypotheek of huur je etc. Je kunt dat dus allemaal niet zo simpel voorstellen en ieder beheert natuurlijk zijn portefeuille. Ik kan alleen maar zeggen wat ik zelf doe en dat is:
- lenen voor een huis
- verstandig beleggen
Als je alle auto's van de weg haalt waarop een leasing, renting, financiering zit dan zijn de straten leeg en andere positieve maar ook negatieve gevolgen maar dat doet niet terzake.
Dus wou ik aantonen als je dan toch overweegt een wagen te kopen die ongeveer 2/3 van uw kapitaal inneemt (zoals bij zeer veel mensen het geval is) was naar mijn inziens optie 2 het beste en ja die moet wel in je maandelijks aflossings budget passen maar daar moet ieder persoon individueel over oordelen of dit al dan niet mogelijk is.
Ook wou ik zeggen dat zoals jij redeneert zeer verstandig is maar zo gaat het in de praktijk meestal niet en daarom mijn alternatieven.
Iedereen ook gelukkig op zijn manier.
Je geeft ook aan "wat ik zelf doe en dat is" of dit de enige en beste methode is.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenIk kan alleen maar zeggen wat ik zelf doe en dat is:
- lenen voor een huis
- verstandig beleggenOorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenInderdaad. Iemand moet die marmeren vloer in de bank betalen. Alleen vind ik niet dat ik dat moet zijn.
Dan heb jij waarschijnlijk geen geld op de bank belegt of gedeponeerd?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Goed plan.
Ik vind ook dat je niet zomaar leent voor een auto, dat even ter verduidelijking en ben ook voorstander van een auto koop je enkel als je hem kunt betalen zonder u financieel pijn te doen.
On Topic graag :-)2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenGoh, optie 4. 't Maakt niet uit hoeveel die mens op z'n rekening heeft staan. Hoeveel er vanaf dan maandelijks binnenkomt, is belangrijker.
'k Ga dit weekend waarschijnlijk sjeezen met een 535d. Ben vooral curieus in hoeverre die auto zich kan transformeren tussen sport en comfort (met alle adaptieve snufjes). Ook die 8-bak gaat een nieuwe ervaring zijn.
Ik ben ook benieuwd naar dat verschil tussen comfort en sport+. Zeker je ervaring hier neerpennen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenOf voor een nieuwe villa gaan en genoeg bijlenen voor een nieuwe 5 :-p
Thx voor de tip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk BerichtenGTA is correct, dat gaat niet, je moet 6FL nemen als je muziek wil horen.
Nog ingewikkelder wordt het met een iPhone. en snap in adapters... de 'USB' snap in adapter herkent de iPhone als iPOD, je kan de muziek zelfs kiezen, zelfs het album cover verschijnt mooi op het scherm... alleen hoor je niets...... nope daarvoor heb je de 'Media Snap-In adapter' nodig... die een slordige 170 Euro kost, wat zo'n 60 Euro duurder is dan de USB snap - in... Verschil is waarschijnlijk iets qua instelling / software die 'iets' moet herkennen in de adapter dat waarschijnlijk 0 Euro meer kost om te produceren... En dan zijn ze ook nog in Backorder.. Maar bon, voor muziek mijn iPod Nano aan USB aansluiting gehangen, werkt heel goed.
Komen via de Ipod ook de titels op het scherm?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
Comment
Comment