Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    OK, dat heb ik gemist. Mijn excuses. Dat verandert de zaken enigszins, maar ik zou nog altijd aanraden om de wagen gewoon te betalen. Waarom?
    1. rentes op spaarrekeningen en de opbrengsten van beleggingen met kapitaalbescherming zijn historisch laag. Denk eraan dat je ook de inflatie moet overwinnen. Bij een belegging die je 2% netto oplevert doe je eigenlijk verlies.
    2. Andere types van beleggingen dragen een niet onbelangrijk risico gezien de onzekere economische toestand.

Maar nu ga ik er weer van uit dat je na aankoop van de wagen wel nog voldoende geld over hebt als er zich onverwachte kosten voordoen (dak begint te lekken, familielid wordt ziek, TV ontploft,...).
    Als je uw laatste spaargeld zou opdoen aan een auto van 50k+, dan ben je niet goed bezig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
      My car bought in the UK is now fully immatriculated in Belgium.
      Here are the steps I followed :

1) Contact Park Lane in UK and ask for an offer for your car setup.
      2) Once you have agreed on an offer you can proceed with the order and pay the 20 or 25% deposit. In my case I also bought the GBP (british pounds) for the deposit at the order and I bought the balance amount forward through my bank to avoid currency risk (it was no problem as this is sth I do on a regular basis for my business).
      3) 3 weeks before delivery, I settled the GBP contract and paid the balance of the price
      4) 2 weeks before delivery, convened a date for collecting the car and received from Park lane an invoice that I sent to my insurer to insure the car based on chassis number. Received 2 days after that green insurance card + insurance sticker for immatriculation. Also booked the train to from Brussels to Ashford station (Eurostar) and shuttle from Folkestone to Calais.
      5) Collection : really smooth. Don't forget your insurance and ID card. Take Eurostar to Ashford then taxi to the garage. Your car is equiped with temporary UK plates. Collect the car and drive 18 km to Folkestone. Put the car on the shuttle and in 30 min you're in Calais. Then < 2 hours drive to Brussels.
      6) Immatriculation in Belgium :
      Step 1 : customs. Bring original invoice, ceertificate of conformity, ID and in my case, my company statutes. In 30 min. I received an immatriculation form. Cost : 10 cents.
      Step 2 : go to Auto Control office for a simple stamp on your immatr. form. No cost. 5 min. needed as far as I was concerned.
      Step 3 : go to DIV for immatriculation (don't forget insurance sticker). As I was keeping my plates everything was arranged in 20 minutes. No cost.
      Step 4 : send back filled out form to UK customs to advise your car has been immatriculated in Belgium (you receive the form upon collecting the car, only need to confirm your new plate number)
      7) VAT : my car was bought by my company so there was no need to pay the VAT in Belgium before going to the customs office. The VAT related to the car was simply introduced in my monthly declaration. Customs office only checked I had no liabilities with VAT adlinistration. As a private person the procedure may be different but I can't help you about that.
      Gereduceerd vermogen is geen optie zeker?
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
        Als je uw laatste spaargeld zou opdoen aan een auto van 50k+, dan ben je niet goed bezig.
        Als je uw laatste spaargeld zou opdoen voor gelijk welke auto ben je niet goed bezig ,
        ongeacht hoeveel hij kost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Als je uw laatste spaargeld zou opdoen voor gelijk welke auto ben je niet goed bezig ,
          ongeacht hoeveel hij kost
          Das idd ook waar

Comment

• Ik ben trouwens van mening dat een lening doet sparen, of anders gezegd, het doet je zuiniger leven. Waarom? Omdat je iedere maand met je loon wil (moet) toekomen incl. aflossen van de lening(en). Als je dan ook nog eens het karakter hebt om van je spaarcenten af te blijven, dan ben je met een lening goed af.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ik ben trouwens van mening dat een lening doet sparen, of anders gezegd, het doet je zuiniger leven. Waarom? Omdat je iedere maand met je loon wil (moet) toekomen incl. aflossen van de lening(en). Als je dan ook nog eens het karakter hebt om van je spaarcenten af te blijven, dan ben je met een lening goed af.
              Ben ook van deze mening , en heb dit zelfs al een paar keer vermeld op het forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Ben ook van deze mening , en heb dit zelfs al een paar keer vermeld op het forum
                Ook mee akkoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Is het niet beter om via een USB-stick muziek naar de HD te zetten en dan af te spelen of heeft dat geen invloed op de kwaliteit op de muziek?
                  Komen via de Ipod ook de titels op het scherm?
                  Verschillende mogelijkheden om muziek af te spelen. Hier enkele die ik geprobeerd heb :

Met iphone 3gs via bluetooth : hij speelt gewoon de muziek af die op je telefoon staat in die volgorde, mogelijkheid om volgende nummers of vorige te laten spelen ( eigenlijk niet zo praktisch )

Met iphone 3gs via ( dubbel) kabeltje (usb en nog iets - bijgekregen in de garage ) : kan je muziek afspelen zoals op een ipod ( nummers, genres, afspeellijsten, artiesten,...) maar je ziet wel covers van de liedjes niet

Met ipod classic : idem

Met stick in handschoenenkastje : nog niet geprobeerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                    volgens site Bmw.be (prijslijst) bmw 530 xd : 57450€ ?? is toch wel zeer duur
                    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    Dat is inderdaad een dure optie die Xdrive bij de 530. Bij een 550i is dat maar een € 2600 meer en hier € 5600 meer.
                    Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                    misschien is er automaat standaard bij inbegrepen dan zou het ongeveer kunnen kloppen
                    Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                    En dit is toch een correcte prijs, geen drukfout hoor want het verschil in Duitsland van prijs is zo goed als het zelfde ;-)

Maar de automaat is ook standaard bij de Xdrive modellen
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Zeer interessant zo'n 530xd. Gaat zo'n xd ook hoger op z'n poten staan?
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Fijn getunde versie (xDrive) vs standard versie (gewone 530d)? Aan het verbruik te zien toch wel.

Ben dan wel benieuwd wat ze van de 525d gaan maken met xDrive. Zou dat? Waarom?
                    Al iemand gezien dat je op een 530d xDrive geen mogelijkheid meer hebt om de sportautomaat aan te vinken?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Al iemand gezien dat je op een 530d xDrive geen mogelijkheid meer hebt om de sportautomaat aan te vinken?
                      Misschien is het voorlopig of een foutje? Bij de 550i xDrive is het immers wel mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MarcvanBrugge Bekijk Berichten
                        Verschillende mogelijkheden om muziek af te spelen. Hier enkele die ik geprobeerd heb :

Met iphone 3gs via bluetooth : hij speelt gewoon de muziek af die op je telefoon staat in die volgorde, mogelijkheid om volgende nummers of vorige te laten spelen ( eigenlijk niet zo praktisch )

Met iphone 3gs via ( dubbel) kabeltje (usb en nog iets - bijgekregen in de garage ) : kan je muziek afspelen zoals op een ipod ( nummers, genres, afspeellijsten, artiesten,...) maar je ziet wel covers van de liedjes niet

Met ipod classic : idem

Met stick in handschoenenkastje : nog niet geprobeerd
                        Ik begrijp de meerwaarde van dat speciaal kabelke niet (dus dat met usb en aux in 1). Ik speel muziek af van mijn iPhone 3GS via een klassieke USB iPod-kabel en dat marcheert ook. Ik kan alles bedienen via de iDrive en ik zie ook albumcovers op het scherm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Ik begrijp de meerwaarde van dat speciaal kabelke niet (dus dat met usb en aux in 1). Ik speel muziek af van mijn iPhone 3GS via een klassieke USB iPod-kabel en dat marcheert ook. Ik kan alles bedienen via de iDrive en ik zie ook albumcovers op het scherm.
                          F10's met de Combox controller (code 6VC, beschikbaar sinds productie september 2010) hebben het speciale Y-kabeltje niet meer nodig. Met de Combox controller kan je het Apple USB kabeltje gebruiken en wordt de audio digitaal verzonden en verwerkt door de auto. Het speciale kabeltje is dan minwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                            F10's met de Combox controller (code 6VC, beschikbaar sinds productie september 2010) hebben het speciale Y-kabeltje niet meer nodig. Met de Combox controller kan je het Apple USB kabeltje gebruiken en wordt de audio digitaal verzonden en verwerkt door de auto. Het speciale kabeltje is dan minwaarde.
                            inderdaad werkt dus ook met de apple usb kabel en hiermee zie je inderdaad ook de covers van de liedjes

Y-kabeltje geeft inderdaad minwaarde

iemand nog een idee over de werking van internet ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MarcvanBrugge Bekijk Berichten
                              inderdaad werkt dus ook met de apple usb kabel en hiermee zie je inderdaad ook de covers van de liedjes

Y-kabeltje geeft inderdaad minwaarde

iemand nog een idee over de werking van internet ??
                              internet werkt (nog) niet in BE

Comment

Toch wel.

Tip: ga altijd uit van de DUITSE prijslijsten.

Comment

Misschien is het voorlopig of een foutje? Bij de 550i xDrive is het immers wel mogelijk.
                                  Dat zou natuurlijk altijd kunnen, vind het ook een beetje vreemd.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Toch wel.

Tip: ga altijd uit van de DUITSE prijslijsten.
                                  Men vaststelling komt van de .DE-site: http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/...oom/index.html > preise > Pdf-file > pagina 10
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Men vaststelling komt van de .DE-site: http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/...oom/index.html > preise > Pdf-file > pagina 10
                                    Daar staat dat het wel mogelijk is: een optie van 150 euro want de gewone automaat is standaard bij de xDrive modellen. Zoals altijd moet je wel de verplichte optie sportstuur erbij nemen.
                                    Sport Automatic Getriebe Steptronic, 8-Gang. Tweede lijntje, voorlaatste kolom.
                                    Last edited by bmwtt; 10/01/2011, 10:46.

Comment

Daar staat dat het wel mogelijk is: een optie van 150 euro want de gewone automaat is standaard bij de xDrive modellen. Zoals altijd moet je wel de verplichte optie sportstuur erbij nemen.
                                      Sport Automatic Getriebe Steptronic, 8-Gang. Tweede lijntje, voorlaatste kolom.
                                      Euhhh, heb jij dan een ander scherm dan hier?

Inderdaad gewone autom. standaard op 530d xDrive & 535d??

De optie van € 150 staat wel degelijk bij het sportstuur, bij de sportautomaat staat er zowel bij de 530d xDrive en de 535d niets op die rijhoogte vermeld. (dus geen mogelijkheid). Ik denk dat het dus een lay-out vergissing zal zijn in het pdf-bestand.
                                      Last edited by Metaxa; 10/01/2011, 15:33.

Comment

De optie van € 150 staat wel degelijk bij het sportstuur, bij de sportautomaat staat er zowel bij de 530d xDrive en de 535d niets op die rijhoogte vermeld. (dus geen mogelijkhied). Ik denk dat het dus een lay-out vergissing zal zijn in het pdf-bestand.
                                        Geen lay-out vergissing, dat is omdat de automaat standaard is voor die modellen en de sportautomaat dus minder kost dan op andere modellen.

Comment

• iemand een foto van styling 312 op een tiefseeblau F10?
                                          vriend van mij heeft er een besteld maar is van plan om afschuwelijke AC Schnitzel velgen erop te leggen!!! snel uit zijn hoofd zetten!!

Comment

Working...
                                          X