Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Van geen kanten vooruit gaat... Die Mercedes E 200 CDI doet 0-100 km/u in 10 s, en haalt 210 km/u. Volgens mij meer dan behoorlijk en méér dan voldoende om vlot met het verkeer mee te kunnen.

    Heeft trouwens niet alleen met fiscaliteit te maken. Zo'n wagen verbruikt een pak minder, wat voor mij niet alleen financieel maar vooral vanuit ecologisch standpunt een plus is.
    Als je zo'n zaken neerpent dan ben ik quasi zeker dat je nog niet echt veel met iets "zwaardere" motoren hebt gereden. Een 4 cilinder diesel in een wagen als bvb 5 reeks, A6 , E klasse zal inderdaad meer dan vlot genoeg meekunnen in het verkeer, maar er is veel meer dan optrekken naar 100 hoor, een stevige 6-cilinder is in de verste verte niet te vergelijken op vlak van rijplezier/comfort tegenover die kleinere motoren. Ik rij nu zelf voor het eerst sinds een maandje of 6 met een iets steviger motor, nu ook niet direct een pk bom ( 2.7 190pk audi A4 ) en ik weet nu al zeker dat ik het heel erg moeilijk zal hebben om ooit nog terug te keren naar een 4-cilinder ( alhoewel ik zeer goed besef dat het in de toekomst het ons verplicht zal worden ) . Een 2 tal weken terug heb ik een dagje een vervangwagen gekregen omdat de mijne op onderhoud was, het was een identieke als mijn vorige, een A6 avant 2.0 tdi 140pk en ik was heel erg blij dat ik mijn A4-tje terug kon ophalen op het einde van de dag…

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Heeft trouwens niet alleen met fiscaliteit te maken. Zo'n wagen verbruikt een pak minder, wat voor mij niet alleen financieel maar vooral vanuit ecologisch standpunt een plus is.
      U weet toch dat België één van de weinig landen is op wereldschaal die deze strategie hanteert. Ik heb dan toch veel vraagtekens bij het ecologische voordeel van zulke (lichte) diesels.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Kan je in Bornem een 535i en 550i testrijden? Die eerste zou wel moeten lukken zeker normaal, die 50i ben ik nog niet zo zeker van hier in dit apenland.
        Kort na elkaar dan uiteraard, om de motorisaties eens goed te kunnen vergelijken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
          Als je zo'n zaken neerpent dan ben ik quasi zeker dat je nog niet echt veel met iets "zwaardere" motoren hebt gereden. Een 4 cilinder diesel in een wagen als bvb 5 reeks, A6 , E klasse zal inderdaad meer dan vlot genoeg meekunnen in het verkeer, maar er is veel meer dan optrekken naar 100 hoor, een stevige 6-cilinder is in de verste verte niet te vergelijken op vlak van rijplezier/comfort tegenover die kleinere motoren. Ik rij nu zelf voor het eerst sinds een maandje of 6 met een iets steviger motor, nu ook niet direct een pk bom ( 2.7 190pk audi A4 ) en ik weet nu al zeker dat ik het heel erg moeilijk zal hebben om ooit nog terug te keren naar een 4-cilinder ( alhoewel ik zeer goed besef dat het in de toekomst het ons verplicht zal worden ) . Een 2 tal weken terug heb ik een dagje een vervangwagen gekregen omdat de mijne op onderhoud was, het was een identieke als mijn vorige, een A6 avant 2.0 tdi 140pk en ik was heel erg blij dat ik mijn A4-tje terug kon ophalen op het einde van de dag…

          Tussen 4 cylinder motoren is er toch ook nog een serieus verschil. Jullie vergelijken hier enkel een 4 cylinder met een 6 cylinder.
          Ik heb 5 jaar met een Audi A6 136 pk gereden en rij nu met een 520D automaat.
          Kun je ook in de verste verte niet met elkaar vergelijken ! Misschien nog een groter verschil dan een 520D met een 525D.

          Comment


          • Goede vriend van mij verkoopt zijn X6 en gaat zich ook een nieuwe 5 berline kopen ...
            wel grote twijfel tussen de 520d en de 525d .

            @Alexanderr : Monserez Aalbeke zelfde prijs als Monserez Kortrijk , of kun je toch nog wat extra doen ivm de prijs ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
              Tussen 4 cylinder motoren is er toch ook nog een serieus verschil. Jullie vergelijken hier enkel een 4 cylinder met een 6 cylinder.
              Ik heb 5 jaar met een Audi A6 136 pk gereden en rij nu met een 520D automaat.
              Kun je ook in de verste verte niet met elkaar vergelijken ! Misschien nog een groter verschil dan een 520D met een 525D.
              Een manuele met een automaat vergelijken is al helemaal anders hé. Een 5 reeks verdient gewoon een 6-cilinder motor, ik weet dat het niet het meest budgetvriendelijke is maar het is gewoon een totaal andere wagen ! Die BMW 3 liter is gewoonweg een schitterende krachtbron. Voor het geluid alleen al in vergelijking met zo'n 2l zou je het doen.

              Comment


              • De zes in lijn is zeker een topmotor waar vele ander merken van kunnen dromen maar in ons kleine niet fiscaal vriendelijke land is nu éénmaal de 4 cil die het grootste deel van de verkoop voor zijn rekening neemt en een 520 d is zeker niet ondergemotoriseerd.
                Maar laat ons zeggen wie zich een zes cil kan permiteren zeker kopen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Voor het geluid alleen al in vergelijking met zo'n 2l zou je het doen.
                  Amai, dat lijkt me zowat de slechtste/laatste reden om het te doen.
                  Als je daar een paar duizend euro voor veil hebt?
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Amai, dat lijkt me zowat de slechtste/laatste reden om het te doen.
                    Als je daar een paar duizend euro voor veil hebt?
                    Het geluid is één punt ja, en er zijn nog veel andere voordelen , nadelen zijn er ook da's waar maar ik heb er zeker enkele duizenden voor over , als ik een knappe wagen als een 5 reeks zie voorbijrijden en ik hoor zo'n 4 cilinder dan is dit in mijn ogen gewoon jammer... pas op, vroeger was ik ook met een 4-cilinder best tevreden hoor, ik heb alleen de fout gemaakt om even te proeven van iets meer en dan is er gewoon geen weg meer terug . Als je er geen geld voor over hebt zou ik je aanraden om er geen te proberen

                    Comment


                    • Als je het geluid van een motor zo belangrijk vindt, dan koop je toch een benzine?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        Als je het geluid van een motor zo belangrijk vindt, dan koop je toch een benzine?
                        Niet als je minstens 50.000km per jaar moet bollen en na 3 of 4 jaar je wagen doorschuift , maar je hebt wel een punt als je beperkte km's doet, mocht ik op 20 a 25k per jaar komen dan koop ik me direct een 2.0TFSI
                        Anderzijds is het comfort van zo een laag toeren draaiende 6 cilinder diesel zalig om lange afstanden te rijden, een bezine is toch een andere manier van rijden waar ik toch wel zou moeten aan wennen .
                        Last edited by Audidriver; 29/03/2011, 10:13.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Niet als je minstens 50.000km per jaar moet bollen en na 3 of 4 jaar je wagen doorschuift , maar je hebt wel een punt als je beperkte km's doet, mocht ik op 20 a 25k per jaar komen dan koop ik me direct een 2.0TFSI
                          Anderzijds is het comfort van zo een laag toeren draaiende 6 cilinder diesel zalig om lange afstanden te rijden, een bezine is toch een andere manier van rijden waar ik toch wel zou moeten aan wennen .
                          Een moderne benzine motor als een TFSI (zelfs al is het maar een 4 cyl) draait ook erg laag in de toeren hoor. Maar je hebt gelijk dat voor dergelijke afstanden een diesel de beter keuze is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 3reeks Bekijk Berichten
                            (..)een 520 d is zeker niet ondergemotoriseerd.
                            Dat vind ik ook, als je puur naar de prestaties kijkt, te zot om het tegendeel te beweren. Waar gaat dat trouwens naartoe? "Hey, mijn diesel trekt in 3 sec naar 100km/u." "Euhm, 3 seconden is traaaag, that's so 2020! Een zwaardere motor is echt aan te raden."

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                              Alle, een hele vooruitgang, straks brengen ze nog de 518d uit, hopelijk breng ik ze niet op gedachten
                              De laatste 1.8d heeft 143pk, de eerste 520d E39 had 136pk, zo vreemd zou dat nog niet zijn.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                Dat vind ik ook, als je puur naar de prestaties kijkt, te zot om het tegendeel te beweren. Waar gaat dat trouwens naartoe? "Hey, mijn diesel trekt in 3 sec naar 100km/u." "Euhm, 3 seconden is traaaag, that's so 2020! Een zwaardere motor is echt aan te raden."
                                Ochja, die discussie van "2.0 diesel in een 5, E of A6 is te zwak" is hier al honderdduizend keer gevoerd. En dat ze meer dan genoeg vermogen hebben is toch onderhand wel duidelijk zeker? Kijk maar naar een 520d van vandaag en een 530d van 1998-2000.

                                Die zescilinders zijn gewoon "ingebakken" in het forum. Soepeler, romiger, mooiere sound, al die termen zijn hier ook al meermaals neergeschreven en ik snap dan ook niet waarom die discussie telkens opnieuw wordt gevoerd.

                                Niet iedereen kan of wil er het geld voor geven. De éne heeft liever meer opties, de andere een krachtige motor en laat iedereen zijn eigen ding doen. Mensen die zich storen aan iemand anders zijn "516d" die hebben een probleem.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                  Als je zo'n zaken neerpent dan ben ik quasi zeker dat je nog niet echt veel met iets "zwaardere" motoren hebt gereden. Een 4 cilinder diesel in een wagen als bvb 5 reeks, A6 , E klasse zal inderdaad meer dan vlot genoeg meekunnen in het verkeer, maar er is veel meer dan optrekken naar 100 hoor, een stevige 6-cilinder is in de verste verte niet te vergelijken op vlak van rijplezier/comfort tegenover die kleinere motoren. Ik rij nu zelf voor het eerst sinds een maandje of 6 met een iets steviger motor, nu ook niet direct een pk bom ( 2.7 190pk audi A4 ) en ik weet nu al zeker dat ik het heel erg moeilijk zal hebben om ooit nog terug te keren naar een 4-cilinder ( alhoewel ik zeer goed besef dat het in de toekomst het ons verplicht zal worden ) . Een 2 tal weken terug heb ik een dagje een vervangwagen gekregen omdat de mijne op onderhoud was, het was een identieke als mijn vorige, een A6 avant 2.0 tdi 140pk en ik was heel erg blij dat ik mijn A4-tje terug kon ophalen op het einde van de dag…
                                  De grap is dat ongeveer 99% van de lezers in dit topic, nog liever met een 4 cylinder zal rijden dan met een voorwielaangedreven auto.

                                  Comment


                                  • Het is allemaal heel simpel. Wat ben je gewoon en met wat ben je content?
                                    Ik geef toe dat ik rotverwend ben en dat ik nu de voorkeur geef aan min. een 530d, maar dat wil niet zeggen dat ik een 520d in de grond boor. Een 520d heeft sowieso nog een pak meer brio dan veel zescilinders van concurrerende merken.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Een 520d heeft sowieso nog een pak meer brio dan veel zescilinders van concurrerende merken.
                                      Van sommige merken, moet je niet ieder jaar een nieuwe auto kopen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Van sommige merken, moet je niet ieder jaar een nieuwe auto kopen.
                                        Er zijn zelfs merken die wanneer je het stuur loslaat recht blijven rijden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                          Er zijn zelfs merken die wanneer je het stuur loslaat recht blijven rijden
                                          Bada bing, weer 'recht' on-topic.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X