Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenHeeft trouwens niet alleen met fiscaliteit te maken. Zo'n wagen verbruikt een pak minder, wat voor mij niet alleen financieel maar vooral vanuit ecologisch standpunt een plus is.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAls je zo'n zaken neerpent dan ben ik quasi zeker dat je nog niet echt veel met iets "zwaardere" motoren hebt gereden. Een 4 cilinder diesel in een wagen als bvb 5 reeks, A6 , E klasse zal inderdaad meer dan vlot genoeg meekunnen in het verkeer, maar er is veel meer dan optrekken naar 100 hoor, een stevige 6-cilinder is in de verste verte niet te vergelijken op vlak van rijplezier/comfort tegenover die kleinere motoren. Ik rij nu zelf voor het eerst sinds een maandje of 6 met een iets steviger motor, nu ook niet direct een pk bom ( 2.7 190pk audi A4 ) en ik weet nu al zeker dat ik het heel erg moeilijk zal hebben om ooit nog terug te keren naar een 4-cilinder ( alhoewel ik zeer goed besef dat het in de toekomst het ons verplicht zal worden ) . Een 2 tal weken terug heb ik een dagje een vervangwagen gekregen omdat de mijne op onderhoud was, het was een identieke als mijn vorige, een A6 avant 2.0 tdi 140pk en ik was heel erg blij dat ik mijn A4-tje terug kon ophalen op het einde van de dag…
Tussen 4 cylinder motoren is er toch ook nog een serieus verschil. Jullie vergelijken hier enkel een 4 cylinder met een 6 cylinder.
Ik heb 5 jaar met een Audi A6 136 pk gereden en rij nu met een 520D automaat.
Kun je ook in de verste verte niet met elkaar vergelijken ! Misschien nog een groter verschil dan een 520D met een 525D.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk BerichtenTussen 4 cylinder motoren is er toch ook nog een serieus verschil. Jullie vergelijken hier enkel een 4 cylinder met een 6 cylinder.
Ik heb 5 jaar met een Audi A6 136 pk gereden en rij nu met een 520D automaat.
Kun je ook in de verste verte niet met elkaar vergelijken ! Misschien nog een groter verschil dan een 520D met een 525D.
Comment
-
De zes in lijn is zeker een topmotor waar vele ander merken van kunnen dromen maar in ons kleine niet fiscaal vriendelijke land is nu éénmaal de 4 cil die het grootste deel van de verkoop voor zijn rekening neemt en een 520 d is zeker niet ondergemotoriseerd.
Maar laat ons zeggen wie zich een zes cil kan permiteren zeker kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenVoor het geluid alleen al in vergelijking met zo'n 2l zou je het doen.
Als je daar een paar duizend euro voor veil hebt?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenAmai, dat lijkt me zowat de slechtste/laatste reden om het te doen.
Als je daar een paar duizend euro voor veil hebt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenAls je het geluid van een motor zo belangrijk vindt, dan koop je toch een benzine?
Anderzijds is het comfort van zo een laag toeren draaiende 6 cilinder diesel zalig om lange afstanden te rijden, een bezine is toch een andere manier van rijden waar ik toch wel zou moeten aan wennen .Last edited by Audidriver; 29/03/2011, 10:13.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenNiet als je minstens 50.000km per jaar moet bollen en na 3 of 4 jaar je wagen doorschuift , maar je hebt wel een punt als je beperkte km's doet, mocht ik op 20 a 25k per jaar komen dan koop ik me direct een 2.0TFSI
Anderzijds is het comfort van zo een laag toeren draaiende 6 cilinder diesel zalig om lange afstanden te rijden, een bezine is toch een andere manier van rijden waar ik toch wel zou moeten aan wennen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 3reeks Bekijk Berichten(..)een 520 d is zeker niet ondergemotoriseerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk BerichtenAlle, een hele vooruitgang, straks brengen ze nog de 518d uit, hopelijk breng ik ze niet op gedachten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDat vind ik ook, als je puur naar de prestaties kijkt, te zot om het tegendeel te beweren. Waar gaat dat trouwens naartoe? "Hey, mijn diesel trekt in 3 sec naar 100km/u." "Euhm, 3 seconden is traaaag, that's so 2020! Een zwaardere motor is echt aan te raden."
Die zescilinders zijn gewoon "ingebakken" in het forum. Soepeler, romiger, mooiere sound, al die termen zijn hier ook al meermaals neergeschreven en ik snap dan ook niet waarom die discussie telkens opnieuw wordt gevoerd.
Niet iedereen kan of wil er het geld voor geven. De éne heeft liever meer opties, de andere een krachtige motor en laat iedereen zijn eigen ding doen. Mensen die zich storen aan iemand anders zijn "516d" die hebben een probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenAls je zo'n zaken neerpent dan ben ik quasi zeker dat je nog niet echt veel met iets "zwaardere" motoren hebt gereden. Een 4 cilinder diesel in een wagen als bvb 5 reeks, A6 , E klasse zal inderdaad meer dan vlot genoeg meekunnen in het verkeer, maar er is veel meer dan optrekken naar 100 hoor, een stevige 6-cilinder is in de verste verte niet te vergelijken op vlak van rijplezier/comfort tegenover die kleinere motoren. Ik rij nu zelf voor het eerst sinds een maandje of 6 met een iets steviger motor, nu ook niet direct een pk bom ( 2.7 190pk audi A4 ) en ik weet nu al zeker dat ik het heel erg moeilijk zal hebben om ooit nog terug te keren naar een 4-cilinder ( alhoewel ik zeer goed besef dat het in de toekomst het ons verplicht zal worden ) . Een 2 tal weken terug heb ik een dagje een vervangwagen gekregen omdat de mijne op onderhoud was, het was een identieke als mijn vorige, een A6 avant 2.0 tdi 140pk en ik was heel erg blij dat ik mijn A4-tje terug kon ophalen op het einde van de dag…
Comment
-
Het is allemaal heel simpel. Wat ben je gewoon en met wat ben je content?
Ik geef toe dat ik rotverwend ben en dat ik nu de voorkeur geef aan min. een 530d, maar dat wil niet zeggen dat ik een 520d in de grond boor. Een 520d heeft sowieso nog een pak meer brio dan veel zescilinders van concurrerende merken.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEen 520d heeft sowieso nog een pak meer brio dan veel zescilinders van concurrerende merken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVan sommige merken, moet je niet ieder jaar een nieuwe auto kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEr zijn zelfs merken die wanneer je het stuur loslaat recht blijven rijden
Comment
Comment