Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Ter info: ik ben geen consultant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

bwa... hard genoeg om m'n geld waard te zijn
      enen die zich aangesproken voelt
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Dat veel werken ben ik nog niet zo zeker van. Ik zou de consultants de kost niet willen geven die hier op werkdagen van 0900-1700 op dit forum rondhangen.

Ter info: ik ben geen consultant en momenteel met verlof

On topic: sephistograu is ook een mogelijkheid maar de lichtinval is te slecht om het goed te zien.
        ICM: nieuwe foto bij zonlicht graag!
        PS: ik ben ook in verlof momenteel en wie zegt er dat ik "kantoor uren " heb ? Ik kan evengoed om 5h 's morgens beginnen en andere dagen tot 3h 's nachts werken... Uren zijn relatief, tis gewoon hoe ze zelf invult zodoende het eind resultaat positief is. Dat is enkel wat telt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Hier aan het werk. Niet slecht!

Zeer knap met deze velgen

Zie regelmatig een nieuwe 5 met deze velgen geparkeerd staan in Gullegem aan de stock ... waarschijnlijk van de eigenaar
          ( of van de fruitboer die daar zijn winkel op de parking heeft )

Comment

Dat veel werken ben ik nog niet zo zeker van. Ik zou de consultants de kost niet willen geven die hier op werkdagen van 0900-1700 op dit forum rondhangen.

Ter info: ik ben geen consultant en momenteel met verlof

On topic: sephistograu is ook een mogelijkheid maar de lichtinval is te slecht om het goed te zien.
            ICM: nieuwe foto bij zonlicht graag!

Zal nog trachten een betere foto te versieren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

Zie regelmatig een nieuwe 5 met deze velgen geparkeerd staan in Gullegem aan de stock ... waarschijnlijk van de eigenaar
              ( of van de fruitboer die daar zijn winkel op de parking heeft )
              Inderdaad... is de baas van de supra bazar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                Inderdaad... is de baas van de supra bazar
                Dacht het

Heb er foto's van maar vind ze niet ...

( van zijn auto he ) haha

Comment

Dacht het

Heb er foto's van maar vind ze niet ...

( van zijn auto he ) haha

Ik begon mij al vragen te stellen

Comment

Is dat zwart of imperialblau?
                    Saphirschwarz kan niet icm een M pack.
                    Imperialblau kan niet icm een M pack.

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Sophistograu

't is carbonschwarz
                    Last edited by Alexanderr; 29/07/2011, 22:41.
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Saphirschwarz kan niet icm een M pack.
                      Zeker van?

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Sophistograu kan niet icm een M pack.
                      Is dat veranderd dan?
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Zeker van?
                        De kans is klein dat het een individual is

idd foutje
                        1994 Mercedes SL320
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Is dat Safierzwart echt een Individual-kleur als je een M-sportpakket wil? Wordt die dan in een aparte afdeling gelakt? Hoe werkt dat eigenlijk in de fabriek?
                          OO 00 OO

Comment

Ik vind het ook prachtige velgen, maar wel enkel onder een lichte buitenkleur. Icm zwart vind ik deze velg minder geslaagd. De zilvergrijze uitvoering is dan weer te klassiek icm het M-sportpakket.
                            OO 00 OO

Comment

Is dat Safierzwart echt een Individual-kleur als je een M-sportpakket wil? Wordt die dan in een aparte afdeling gelakt? Hoe werkt dat eigenlijk in de fabriek?
                              Een Individual-kleur is het niet hé; het is een zgn. BMW Individual Sonderwunsch.

Hoe het fabriekstechnisch in zijn werk gaat weet ik niet. Tis ook iets heel raars, want op een F25 met M pack heb je wél de keuze tussen saffier- en carbon-.

Normaalgezien vraagt een Individual toch ook een serieuze extra leveringstermijn, maar voor saffierzwart icm M pack is er geen extra levertermijn.
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• As far as I know wordt geen énkele gewone lak (stock uni, optioneel metallic, optioneel Individual-kleur, optioneel BMW-kleur Individual Sonderwunsch) nog "apart" gespoten. Technisch gezien zijn ze ook identiek. Vroeger (tot begin vorig decennium) werd die nog met de hand en/of deels automatisch gespoten, en was de kwaliteit (ook zichtbaar) anders.
                                Nu worden koetswerken gewoon in batch gespoten. B.v. (pin me niet vast op de aantallen, voor hetzelfde geld zijn 't er per batch veel meer of veel minder) 200 zilveren, dan 200 zwarte, dan 200 grijze, dan 50 blauwe, dan 50 witte, ... de rest van de kleurkes en dan hop, weer opnieuw. De gespoten koetswerken worden dan (kort) gestockeerd om zeer kort nadien naar de productielijn te vertrekken (niet meer noodzakelijk in batchvolgorde, maar ingepland volgens andere prioriteiten, just in time delivery van motoren, uitrusting, interieurs e.a.). De batchen van kleuren worden dus bepaald door de bestellingen, maar productievolgorde nog weer op een andere manier vastgelegd.
                                Individual-kleuren worden nu ook gewoon in identiek dezelfde lakstraat gespoten op identiek dezelfde manier als de andere kleuren. Ook daar is 't wachten op een batch. Althans, toch voor de gewone Individual kleuren (rubin, azurit, citrin, moonstone, ...). Da's één mogelijkheid waarom het wat langer wachten is ... al vermoed ik dat dat eigenlijk bijna integraal policy is. 't Is duur, dus moet 't speciaal zijn, en wat is specialer dan "er lang op moeten wachten". En da's ook meteen de reden (vermoed ik) waarom, zoals je zegt, een Individual Sonderwunsch voor saphir niet langer duurt, en onyx of citrin oid wel: saphir wordt gigantisch veel besteld en de kar kan dus meteen met 'n grote batch mee gespoten worden (hoeft niet te wachten tot er genoeg zijn om een batchke met Individual-kleur te vullen).

Het wordt steeds onduidelijker hoe ver BMW Individual nog gaat met de sonderwünsche. "Alles kan, zolang je betaalt" geldt niet meer, naar lees/hoor je steeds vaker (zelf geen bevestiging of ontkenning van). 't is in ieder geval een feit dat 't zelfs voor verkopers moeilijk is om te weten wat nog kan en wat niet (of vergis ik me, Alex?) Wat ik wel gelezen heb is dat de frozen kleuren echt 'hors piste' worden gespoten, maar hoe: beats me.
                                Ook duikt zo heel af en toe een kar op in een Porsche kleur oid (b.v. macadamia). Dus misschien is 't toch nog mogelijk, het echte Individual van vroeger (hand painted, custom upholstery e.a.) ... Prijzen vind je er, net zoals vroeger, alvast niet van. Ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat er in de ateliers in Garching niet veel one-offs meer worden gebouwd, maar dat men daar bezig is met de dingen te doen die nodig zijn om peperdure speciale einde reeksen (genre GTS en CRT) op de markt te brengen, oid.

Iig: zij die denken door bij te betalen voor 'n "gewone" Individual-kleur, een betere lak te hebben of een auto die niet machinaal gespoten is: tough. Individuals hebben hedentendage dezelfde mate orange peel als gewone lakken, b.v.

(as far as I know)
                                Last edited by ; 30/07/2011, 01:07.

Comment

Is dat veranderd dan?
                                  Ik denk dat dat bij de '5 wel nog kan, maar bij de '7 valt 't niet te combineren met M Pack. Tenzij 't binnenkort verandert, maar dat enkel intern geweten is?

Comment

• Me dunkt dat de optionele 20-duimers van de '6 met M Pack ook nog redelijk goed de weg naar de '5 (met M Pack dan liefst) zal vinden bij de liefhebbers...

(goed te zien op de cc op bmw.co.uk)

Comment

• Ik heb zelfs €950 bijbetaald voor dat saffierzwart. Afzetters zijn het bij BMW.
                                      OO 00 OO

Comment

• Wacht tot je je eerste nieuwe Porsche koopt en die op z'n TCT's gaat speccen.

Ik vind dat BMW gelijk heeft. 't Brengt op, en 't is niét dat ge geen keuze hebt hé, zelfs met sportpack.

Comment

• Comment

Working...
                                          X