Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• damn
    die nieuwe vijf is toch een fantastisch mooie kar en zeker en de hierbovenstaande setup
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

• En weeral een Zweed. Het valt mij toch wel op dat er verdacht veel foto's van dikke 5-serie's van Zweden hier staan
      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        thx!

Die 20inches zijn maar voor mij eigenlijk geen optie aangezien ik 40K Km rij per jaar.

Mijn A5 Sline heeft 20inch 7 dubbele spaken is is super mooi maar die rijdt als een go-cart!
        Als ik hier alle dagen de baan moet doen, heb ik na 6 maanden een kapotte rug

Ivm uw auto: neemt de bmw garage hem niet over?
        Anders zet hem op autozone.be?
        De BMW garage wil hem wel overnemen, maar aan een belachelijk lage prijs. Hij staat zowat op alle Nederlandse verkoopsites te koop via de BMW garage welke hem voor ons als particulier *voor onze vraagprijs verkoopt.
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
          En weeral een Zweed. Het valt mij toch wel op dat er verdacht veel foto's van dikke 5-serie's van Zweden hier staan
          Zweden weten over het algemeen wat knap is heb ik de indruk.

Comment

• Iemand ervaring met M-sportvering in de F10 en die goed kan vergelijken met M-sporvering in de 3 coupé E92?

Maw: hoe is het comfort met sportvering?

Comment

• Mijn 335i had destijds 19'ers en sportophanging. Ik kan mij herinneren dat die echt beenhard was. Toen ik de eerste keer met de nieuwe M3 reed was het verschil in comfort echt groot. De 530d die ik als vervangwagen had tijdens de Polderrit had ook sportophanging. Deze was weer een stuk comfortabeler dan onze M3. Ik kan je dus verzekeren dat de F10 een stuk comfortbaler is dan de E92 met sportophanging.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Mijn 335i had destijds 19'ers en sportophanging. Ik kan mij herinneren dat die echt beenhard was. Toen ik de eerste keer met de nieuwe M3 reed was het verschil in comfort echt groot. De 530d die ik als vervangwagen had tijdens de Polderrit had ook sportophanging. Deze was weer een stuk comfortabeler dan onze M3. Ik kan je dus verzekeren dat de F10 een stuk comfortbaler is dan de E92 met sportophanging.
                Mijn F10 wordt op 1/10 geleverd met M-pakket en 18M velgen.
                Ik overweeg sterk om de 19inchM velgen er nog op te steken.

Denk je dat dit een verschil gaat maken in

- rijcomfort?
                - meerverbruik?

Ook qua banden, standaard wordt hij geleverd met runflat banden. Ben je verplicht om bij nieuwe banden dit ook te doen of mag je er gewone banden opleggen?
                Iemand hier ervaring mee?

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                  De BMW garage wil hem wel overnemen, maar aan een belachelijk lage prijs. Hij staat zowat op alle Nederlandse verkoopsites te koop via de BMW garage welke hem voor ons als particulier *voor onze vraagprijs verkoopt.
                  Welke wagen is het dat verkoopt?

Is het ook niet beter om hem "buiten de bmw garages" op internet te zetten?

Comment

Mijn 335i had destijds 19'ers en sportophanging. Ik kan mij herinneren dat die echt beenhard was. Toen ik de eerste keer met de nieuwe M3 reed was het verschil in comfort echt groot. De 530d die ik als vervangwagen had tijdens de Polderrit had ook sportophanging. Deze was weer een stuk comfortabeler dan onze M3. Ik kan je dus verzekeren dat de F10 een stuk comfortbaler is dan de E92 met sportophanging.
                    Ok, bedankt.

En met adaptive drive is het nog beter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                      Ok, bedankt.

Ik rij zelf nu met een F11 met adaptive drive en 20 inch velgen.

voorheen met een 320d Touring met 18 inch velgen en geen sportvering.

De 320d was véél harder dan de F11.

in NORMAL mode is het zeker te doen en als je hem op COMFORT zet, dan voel je weinig of niets van bultjes (tenzij echte putten, maar da's natuurlijk normaal).

ik vind persoonlijk voor 20 inch velgen dat dit echt zacht rijdt...
                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Ok, bedankt.

Ja, adaptive drive is comfortabeler. Zelfs in de 'sport'-stand is 'm nog comfortabeler dan de M-sportophanging. Ik vind dat wel spijtig. Voor mij had 'm wat stugger mogen zijn. Ik ben nu naar Italië gereden in de 'Normal'-stand. Voor snelwegritten is dat perfect. 'Comfort' vind ik totaal onnodig, dan rijdt 'm als een boot.
                        OO 00 OO

Comment

Mijn F10 wordt op 1/10 geleverd met M-pakket en 18M velgen.
                          Ik overweeg sterk om de 19inchM velgen er nog op te steken.

Denk je dat dit een verschil gaat maken in

- rijcomfort?
                          - meerverbruik?

Ook qua banden, standaard wordt hij geleverd met runflat banden. Ben je verplicht om bij nieuwe banden dit ook te doen of mag je er gewone banden opleggen?
                          Iemand hier ervaring mee?

thx
                          18" of 19" gaat heel weinig verschil maken qua comfort. Ook het verbruik zal idem zijn omdat de banden even breed zijn.

Je moet geen runflats leggen, maar denk eraan dat je geen reservewiel hebt.
                          OO 00 OO

Comment

• Op onze 528i f11 ook adaptive. En idd comfort is sloom, ook de automaat dan. Vind eigenlijk normal ook iets te gezapig, maar idd op autostrada super. Sport is wel leuk maar nog steeds comfortabel. Nu ik rijd meestal met een 525d e61 met een kw die op het laagste staat, dus ben redelijk hard gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

in NORMAL mode is het zeker te doen en als je hem op COMFORT zet, dan voel je weinig of niets van bultjes (tenzij echte putten, maar da's natuurlijk normaal).

Thx... ook ZONDER adaptive drive ??

Comment

18" of 19" gaat heel weinig verschil maken qua comfort. Ook het verbruik zal idem zijn omdat de banden even breed zijn.

Je moet geen runflats leggen, maar denk eraan dat je geen reservewiel hebt.
                                Volgens de bandencentrale moet je run flats leggen want de vering is afgesteld op die banden
                                Standaard komt de F10 wel met runflats... enig idee waarom?

Natuurlijk heb je een punt dat je geen reserve wiel hebt...
                                Maak dat veel in prijs als je runflats neemt of niet?

Comment

Ja, adaptive drive is comfortabeler. Zelfs in de 'sport'-stand is 'm nog comfortabeler dan de M-sportophanging. Ik vind dat wel spijtig. Voor mij had 'm wat stugger mogen zijn. Ik ben nu naar Italië gereden in de 'Normal'-stand. Voor snelwegritten is dat perfect. 'Comfort' vind ik totaal onnodig, dan rijdt 'm als een boot.
                                  Ben jij ooit wél tevreden?

Nee, maar leuk om te lezen dat met sportvering nog comfy is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten

Ok, bedankt!

Wel jammer dat met adaptive drive visueel iets te hoog staat. (zeker als je komt van een 335d coupé die standaard echt wel laag ligt...) Met M-sporvering is het perfect qua looks voor mij.

Comment

Thx... ook ZONDER adaptive drive ??
                                      Ik zou durven zeggen dat NORMAL mode overeen zou moeten komen met een wagen zonder adaptive drive?!

Of vergis ik me?
                                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

Ok, bedankt!

Wel jammer dat met adaptive drive visueel iets te hoog staat. (zeker als je komt van een 335d coupé die standaard echt wel laag ligt...) Met M-sporvering is het perfect qua looks voor mij.
                                        Ok, maar die twee zijn onrealiseerbaar in mijn ogen.
                                        Laag tegen de grond of weinig spatie tussen velgen en wielkassen = hard rijden... :-)

Comment

• Naar mijn gevoel is normal met adaptive zachter en vergevender dan standaard ophanging. Maar kan dit enkel uit een testrit met normale ophanging opmaken. Ik vind normal heel zacht.

En verlagen en comfort inboeten is zeker zo. Maar als er één merk (serieus) verlaagd redelijk comfortabel blijft rijden is het wel bmw.

Comment

Working...
                                          X