Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
    Welke wagen is het dat verkoopt?

    Is het ook niet beter om hem "buiten de bmw garages" op internet te zetten?



    Waarom beter om buiten de BMW garages te koop te zetten?
    sigpic

    www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Mijn 335i had destijds 19'ers en sportophanging. Ik kan mij herinneren dat die echt beenhard was. Toen ik de eerste keer met de nieuwe M3 reed was het verschil in comfort echt groot. De 530d die ik als vervangwagen had tijdens de Polderrit had ook sportophanging. Deze was weer een stuk comfortabeler dan onze M3. Ik kan je dus verzekeren dat de F10 een stuk comfortbaler is dan de E92 met sportophanging.
      Niet vergeten dat de E92 standaard komt met runflats. Dat doet toch wel veel aan de hardheid.

      Ik vind mijn m3 met edc op sport stand zachter rijden met 19 ers dan de e92 met m sportophanging en run flat banden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik met hard de putten in de weg bedoel. In een bocht staat d m3 echt scherp en stuurt super.

      Als je zegt dat de 5 stukken comfortabeler is dan de M3 dan moet deze echt comfortabel zijn :-)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ljqefnjb1d4b

        Waarom beter om buiten de BMW garages te koop te zetten?
        Prijs mss? Voor mijn e92 325d van 01/2008 gaf de garage mij 20 a21k. Heb em voor 25k verkocht via autozone... Met die 4k kan ik iets andets doen nu :-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
          Ik vind mijn m3 (...) zachter rijden met 19 ers dan de e92 met m sportophanging en run flat banden
          Da's ook in zekere zin logisch. De M3 heeft een bandhoogte van één serie hoger, dus de 19" van de M3 moet je vergelijken met de 18" van de gewone '3. Daarbovenop heeft de M3 geen runflats en de '3 wel.

          Dus in feite bevestig je hier dat 19" runflats harder rijden dan 18" non-runflats.

          Edit: ow, foutje! Is blijkbaar bij de E90ev niet meer zo, was enkel bij de E46 zo. Scusi.

          Comment


          • Het klopt toch wat je zegt. 19'ers op de M3 hebben een hogere flankhoogte dan 19'ers op de 'gewone' 3. Daarbij komt ook nog eens dat de banden van de M3 niet RFT zijn.
            Met EDC kan je de ophanging instellen. Als je die dan op comfort zet, dan is het ophangingscomfort van een M3 een stuk beter dan dat van een E92 met sportophanging en 19" RFT's.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Ik keek effe snel op de Felgenkatalog, en zag bij de 19" velg van de M3 een band staan met flankhoogte 35%. Is dat bij de gewone '3 dan een band van serie 30?

              Edit: ah ja, toch wel. Dus toch juist.

              Ja, dan klopt 't inderdaad wel. Het komt neer op 19" runflat vergelijken met 18" non-runflat. Logisch dat die laatste comfortabeler bolt.

              Comment


              • Vraagje;
                Voor de achterruit; (berline)
                Rollo (ik heb sinds 98 altijd een rollo gehad)
                of
                de getinte ramen?

                Voordeel rollo, kan je neerlaten bij moeilijk manoeuvreren bij donker.
                Voordeel tint, volledige raam is donker.
                In twijfel dus.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                  Vraagje;
                  Voor de achterruit; (berline)
                  Rollo (ik heb sinds 98 altijd een rollo gehad)
                  of
                  de getinte ramen?

                  Voordeel rollo, kan je neerlaten bij moeilijk manoeuvreren bij donker.
                  Voordeel tint, volledige raam is donker.
                  In twijfel dus.
                  Ik heb getinte ruiten genomen achteraan, is ook nog eens sportiever.
                  Ik heb een rollo op de audi en gebruik het nooit

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                    Prijs mss? Voor mijn e92 325d van 01/2008 gaf de garage mij 20 a21k. Heb em voor 25k verkocht via autozone... Met die 4k kan ik iets andets doen nu :-)
                    CC that

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Da's ook in zekere zin logisch. De M3 heeft een bandhoogte van één serie hoger, dus de 19" van de M3 moet je vergelijken met de 18" van de gewone '3. Daarbovenop heeft de M3 geen runflats en de '3 wel.

                      Dus in feite bevestig je hier dat 19" runflats harder rijden dan 18" non-runflats.

                      Edit: ow, foutje! Is blijkbaar bij de E90ev niet meer zo, was enkel bij de E46 zo. Scusi.
                      Ok, mat wat rijdt het nu het hardst? 19inch runflats of 19inch non-runflats??

                      Comment


                      • Logischerwijze de runflats lijkt me, aangezien de band een harde 'binnenband' moet hebben voor wanneer de buitenste kapot is.
                        Heb er zelf wel geen ervaring mee dus iedereen is vrij me te verbeteren

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                          Logischerwijze de runflats lijkt me, aangezien de band een harde 'binnenband' moet hebben voor wanneer de buitenste kapot is.
                          Heb er zelf wel geen ervaring mee dus iedereen is vrij me te verbeteren
                          Een runflat heeft gewoon een hardere wang, waardoor als je de band volledig doorboort deze niet inzakt. Uiteraard heeft dit een minder comfortabel weggedrag tot gevolg.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                            Een runflat heeft gewoon een hardere wang, waardoor als je de band volledig doorboort deze niet inzakt. Uiteraard heeft dit een minder comfortabel weggedrag tot gevolg.
                            Dus in c kun je ook gewone banden op uw bmw 5 f10 M-pakket leggen zonder gevolg schade voor vering e.d.?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                              Ik heb getinte ruiten genomen achteraan, is ook nog eens sportiever.
                              Ik heb een rollo op de audi en gebruik het nooit
                              Die getinte ruiten zijn zeer efficiënt, maar helaas vind ik het niet mooi. Ik heb rolgordijntjes achteraan en in de deuren.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                Dus in c kun je ook gewone banden op uw bmw 5 f10 M-pakket leggen zonder gevolg schade voor vering e.d.?
                                Inderdaad.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Inderdaad.
                                  Thx, is interessant....

                                  Goed om weten!!

                                  Comment


                                  • Vandaag bij garage Romein is het verschil tussen sportstoelen en comfortstoelen getest, beide in een 5 reeks. Ik moet zeggen, ik voelde maar weinig verschil. Ik voelde wel een groot verschil tegenover de standaardzetels in onze x3, die zetels zijn echt slecht. Het is niet de eerste keer dat ik een zere rug heb als ik een paar uur aan een stuk in de x3 zit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                      Vandaag bij garage Romein is het verschil tussen sportstoelen en comfortstoelen getest, beide in een 5 reeks. Ik moet zeggen, ik voelde maar weinig verschil. Ik voelde wel een groot verschil tegenover de standaardzetels in onze x3, die zetels zijn echt slecht. Het is niet de eerste keer dat ik een zere rug heb als ik een paar uur aan een stuk in de x3 zit.

                                      Er is dag en nacht verschil in standaardzetels X3/5reeks.
                                      Veel zachter en veel meer ondersteuning,met de 5 wil ik direct vertrekken naar Italié,lange ritten zijn geen probleem.
                                      Wel scheelt het ook veel qua hardheid van de vering,X3 is stug,5 is zo zacht als boter......

                                      Comment


                                      • F10 is de eerste BMW met deftige standaardzetels.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                          Er is dag en nacht verschil in standaardzetels X3/5reeks.
                                          Veel zachter en veel meer ondersteuning,met de 5 wil ik direct vertrekken naar Italié,lange ritten zijn geen probleem.
                                          Wel scheelt het ook veel qua hardheid van de vering,X3 is stug,5 is zo zacht als boter......
                                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          F10 is de eerste BMW met deftige standaardzetels.
                                          Als de opvolger van onze X3 een 5 wordt zal het waarschijnlijk wel met sportzetels zijn want daar kan je het voorste deel van de zetel verstellen. Heel erg handig voor mijn pa en ik aangezien we nogal lange benen hebben. Dat stoort toch wel een beetje als je langere afstanden doet. En een beetje een deftige zetel kan geen kwaad als je 35000 km per jaar doet zoals mijn pa.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X