Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Mijn Touring is tot vanboven gevuld hoor als we op reis gaan met de auto


    Maar met mijn getinte ruiten zie je daar gelukkig niks van ...
    Wat nemen jullie toch allemaal mee op vakantie? Als je nog echt kleine kinderen hebt kan ik nog begrijpen dat je niet toekomt met 500 l kofferruimte, maar anders???
    Bij mij zat ook dit jaar alles netjes onder de hoedenplank (bagage voor vier personen). Ik heb wel een dakrek, maar dat dient om onze fietsen op te zetten
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • Idem hier. Wij zijn 2 weken met ons viertjes naar het Gardameer geweest deze zomer. Alles ging vlot in de koffer.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Zelf is je achteruitzicht ook weg. Veilig is anders vind ik dan.

        Ik rij zelden achteruit dus heb ik geen achteruitzicht nodig

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Wat nemen jullie toch allemaal mee op vakantie? Als je nog echt kleine kinderen hebt kan ik nog begrijpen dat je niet toekomt met 500 l kofferruimte, maar anders???
          Bij mij zat ook dit jaar alles netjes onder de hoedenplank (bagage voor vier personen). Ik heb wel een dakrek, maar dat dient om onze fietsen op te zetten
          Veel teveel zeker ?
          Opblaasbaar bootje van 2,40m lang neemt wel redelijk wat plaats in ...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Een berline is eleganter dan een touring. Bij de voorgaande generaties van de 5 vond ik de poep van de berline steeds knapper dan die van de touring. Bij deze 5 vind ik de achterlichten van de touring net iets knapper. Toch heb ik zonder aarzelen voor de berline gekozen. Ik heb het hier ooit nog eens gepost dat ik een break eigenlijk een veredelde camionette vind.

            Voor mij is de koffer meer dan groot genoeg voor dagelijks gebruik, zelfs met schoonmoeder. Enkel toen de kids kleiner waren en de koetsen en buggy's meemoesten op vakantie heb ik een dakbox geplaatst. Ook heb ik altijd een trekhaak voor een aanhangwagen.

            Bij een touring heb je enkel het voordeel van de hoogte. Toch heb ik deze zomer alweer meerdere keren opgemerkt dat mensen met een break niet hoger laden dan het afdekgordijntje en dat ze een box op het dak hebben staan. Waarom koop je dan een break? Enkel voor de looks dan...
            Vind een berline ook eleganter, doch één van de zaken waar we NU al wel hebben over beslist is dat de nieuwe een break zal worden. Niet volledig mijn goesting maar enkel om praktische redenen. Een aantal weken geleden nog eens voorgehad dat ik een valies binnen op de achterbank heb moeten zetten. toch waren ze maar met z'n tweeën...

            Als men een beetje kan puzzelen is zowel de koffer van de 5 berline als de A6 voldoende voor 3 volwassenen, jammer genoeg is bij die laatste de kofferinhoud wel kleiner geworden met voorgaand model.

            Misschien, héél misschien is een break hier in België ook wat gemakkelijker herverkoopbaar.

            Hoe gaat het met het xDrive rijden?
            Last edited by Metaxa; 28/08/2011, 19:11.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Bij een touring heb je enkel het voordeel van de hoogte. Toch heb ik deze zomer alweer meerdere keren opgemerkt dat mensen met een break niet hoger laden dan het afdekgordijntje en dat ze een box op het dak hebben staan. Waarom koop je dan een break? Enkel voor de looks dan...
              ik pleit schuldig

              ik laad mijn touring voor (langere) vakantietrips ook nooit boven het rolgordijn. Ander is achteruitzicht idd onbestaande.

              Maar je hebt bij een break nog een beetje flexibiliteit in de hoogte doordat het rolgordijn flexibel is, waar het bij een berline echt wel stopt bij de bovenkant van de koffer. En ik heb toch al wel een paar keer voorgehad dat net die 2 centimeters het verschil maken

              Ook het feit dat de laadruimte gewoonweg makkelijker toegankelijk is pleit in het voordeel van een break, zeker met kleine-kinderen-gerief.
              Freude am Fahren

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

                Bij een touring heb je enkel het voordeel van de hoogte. Toch heb ik deze zomer alweer meerdere keren opgemerkt dat mensen met een break niet hoger laden dan het afdekgordijntje en dat ze een box op het dak hebben staan. Waarom koop je dan een break? Enkel voor de looks dan...
                Bij een noodstop/ongeluk kan dit vreemd uitdraaien... tenzij je zo een netje plaatst. (kwalitatief)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door titanliner Bekijk Berichten
                  ik pleit schuldig

                  ik laad mijn touring voor (langere) vakantietrips ook nooit boven het rolgordijn. Ander is achteruitzicht idd onbestaande.

                  Maar je hebt bij een break nog een beetje flexibiliteit in de hoogte doordat het rolgordijn flexibel is, waar het bij een berline echt wel stopt bij de bovenkant van de koffer. En ik heb toch al wel een paar keer voorgehad dat net die 2 centimeters het verschil maken

                  Ook het feit dat de laadruimte gewoonweg makkelijker toegankelijk is pleit in het voordeel van een break, zeker met kleine-kinderen-gerief.
                  Mocht ik geen SUV fanaat zijn, ging ik ongetwijfeld de BMW 525D aanschaffen (nu ben ik bezig met een Touareg). Bagageruimte is een ongelofelijke luxe en dat merk ik met mijn AUDI Q7. Bovendien vind ik de breaks mooier en sportiever dan de klasieke berlines.
                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Veel teveel zeker ?
                    Opblaasbaar bootje van 2,40m lang neemt wel redelijk wat plaats in ...

                    ge moet dat bootje aflaten hé

                    Pas op vakantie geweest met m'n F10; twee volwassenen en drie kinderen (geen buggy's ed meer). Mijn motto is: wat niet in de koffer geraakt, gaat niet mee. Geen gezever met allerhande zakjes tussen de zetels en op andere ondefinieerbare plaatsen.
                    Wel nu, alles is ruimschoots in de koffer gegaan, met inbegrip van een heel wat speelgoed van de kinderen en acheraf bleken we nog heel wat "onnodige" bagage mee te hebben. We gingen wel op hotel - voor kamperen of een niet goed uitgerust vakantiehuis kan dit misschien wel anders liggen.
                    Idem dito trouwens voor de skivakantie (ski's huren we wel ter plaatse, skibotten en helmen gaan wel mee in de koffer).

                    Comment


                    • De 528iAS start/stop met 245pk en 350 Nm lijkt mij met een prijs van 48.590 euro een redelijk alternatief voor de 535 iAS (55.540 euro). Hij is slechts 0,4 sec. trager naar de 100 en verbruikt gemiddeld een liter ( - 25 gram CO2) minder.
                      Als de gegevens op vroom.be kloppen natuurlijk.

                      Comment


                      • De Belgische Car Configurator wordt geupdatet naar de gegevens van productie september 2011 (520d EDE, 525d met 4-cilinder, e.a.).

                        Comment


                        • Wordt de 523i vervangen door de 520i met 184pk?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            De Belgische Car Configurator wordt geupdatet naar de gegevens van productie september 2011 (520d EDE, 525d met 4-cilinder, e.a.).
                            update helaas nog niet afgerond want de nieuwe modellen nog niet te configureren enkel de ongewijzigde

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              De Belgische Car Configurator wordt geupdatet naar de gegevens van productie september 2011 (520d EDE, 525d met 4-cilinder, e.a.).
                              Eindelijk!

                              Comment


                              • Da's ondertussen een goed half jaar oud, en er is hier ook 'n topic over ... maar even in herinnering brengen kan nooit kwaad.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Da's ondertussen een goed half jaar oud, en er is hier ook 'n topic over ... maar even in herinnering brengen kan nooit kwaad.
                                  Twas even een reminder want is toch wel verontrustend... met of zonder coyote

                                  Comment




                                  • instrument combi high

                                    Comment


                                    • Weet iemand of op termijn een lichtere dieselmotor inde 5 komt? Bvb, eerste 520d vorig model was 150pk (belgisxche versie), en was toch meer dan vlot genoeg voor de meesten.
                                      Nu 184pk (ok, of 163, maar wel aan zelfde prijs ....)
                                      Marketinggewijs gezien: een 150pk voor wat minder gedl, en een 184pk, dan de rest van de reeks, lijkt me logischer en verlaagt de drempel iets (bvb voor mensen bij wie deze net op de limiet zit qua leasebudget )

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                        Weet iemand of op termijn een lichtere dieselmotor inde 5 komt? Bvb, eerste 520d vorig model was 150pk (belgisxche versie), en was toch meer dan vlot genoeg voor de meesten.
                                        Nu 184pk (ok, of 163, maar wel aan zelfde prijs ....)
                                        Marketinggewijs gezien: een 150pk voor wat minder gedl, en een 184pk, dan de rest van de reeks, lijkt me logischer en verlaagt de drempel iets (bvb voor mensen bij wie deze net op de limiet zit qua leasebudget )
                                        De 150pk was ook aan de prijs van de 163pk, en het verschil in biv valt ondertussen weg... (1-1-2012)
                                        Als je een lichtere wilt, neem dan een 3 reeks of een ander merk.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X