Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    De 150pk was ook aan de prijs van de 163pk, en het verschil in biv valt ondertussen weg... (1-1-2012)
    Als je een lichtere wilt, neem dan een 3 reeks of een ander merk.
    Klopt dat de 150pk aan zelfde prijs was als 163pk destijds, maar bedoelde hiermee dat 150pk voldoende is voor velen ... (ook al dacht ik hier vroeger zelf anders over)
    Een 3-reeks heeft bijlange het comfort niet van de 5 ...
    Trouwens, verschil in BIV voor bedrijven blijft voorlopig nog, nieuwe BIV-regeling is enkel voor particuliere verkoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
      Weet iemand of op termijn een lichtere dieselmotor inde 5 komt? Bvb, eerste 520d vorig model was 150pk (belgisxche versie), en was toch meer dan vlot genoeg voor de meesten.
      Nu 184pk (ok, of 163, maar wel aan zelfde prijs ....)
      Marketinggewijs gezien: een 150pk voor wat minder gedl, en een 184pk, dan de rest van de reeks, lijkt me logischer en verlaagt de drempel iets (bvb voor mensen bij wie deze net op de limiet zit qua leasebudget )
      Een 1.4 met 2 turbo's en 136 pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Een 1.4 met 2 turbo's en 136 pk.
        Neem dan eentje met "pedalen" hé

Comment

• Hou er toch maar rekening mee dat zo'n motor perfect in de 5 berline zou kunnen belanden. Een zeer zuinige 1.4 met lage CO2-uitstoot. Als zo'n '518d' dan ook nog wat goedkoper is, dan is dit goed voor het milieu en de portemonnee.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Veel kans zelfs dat dat over een 5 à 10 jaar gewoon realiteit is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Hou er toch maar rekening mee dat zo'n motor perfect in de 5 berline zou kunnen belanden. Een zeer zuinige 1.4 met lage CO2-uitstoot. Als zo'n '518d' dan ook nog wat goedkoper is, dan is dit goed voor het milieu en de portemonnee.
              Voor een 518d kan ik nog inkomen (die 3 reeks rijdt zeer goed zelf met de 18d erin)
              De 5 serie is wel stukken zwaarder maar voor de kalme chauffeur is dit wel interessant.

Met een 1.4 erin, zou je beter kijken naar een bmw 1 serie...

Comment

• Downsizing is "in" om lage waarden te krijgen op papier.
                Rij je er stevig mee door dan verbruikt dat evenveel als een grotere motor.

Comment

• Daar ben ik mee akkoord, maar je rijdt niet altijd even snel. Soms ga je ook normaal rijden. Op die momenten gaat de lichtere motor wel zuiniger zijn. De voorbij week ben ik als exposant aanwezig geweest op Matexpo. Een zakelijke collega vanuit ons dorp was er ook als exposant. Hij heeft een F11 520d, ook geschoeid met 20'ers. We zaten beiden op een hotel in het stad, dus we hebben elke dag dezelfde kilometers gedaan. We hadden op voorhand afgesproken om ons verbruik te resetten. Ik kwam gisteren na 472km uit op 8,1 liter met mijn 530d. Hij kwam over dezelfde afstand uit op 6,2 liter...
                  Last edited by BMWMB; 12/09/2011, 14:44.
                  OO 00 OO

Comment

Daar ben ik mee akkoord, maar je rijdt niet altijd even snel. Soms ga je ook normaal rijden. Op die momenten gaat de lichtere motor wel zuiniger zijn. De voorbij week ben ik als exposant aanwezig geweest op Matexpo. Een zakelijke collega vanuit ons dorp was er ook als exposant. Hij heeft een F11 520d, ook geschoeid met 20'ers. We zaten beiden op een hotel in het stad, dus we hebben elke dag dezelfde kilometers gedaan. We hadden op voorhand afgesproken om ons verbruik te resetten. Ik kwam gisteren na 472km uit op 8,1 liter met mijn 530d. Hij kwam over dezelfde afstand uit op 6,2 liter...
                    Leuke vergelijking en interessante info.

Die nieuwe 5 reeks is niet alleen subliem qua looks maar ook super sterk in optimaal rij / verbruik genot

Comment

• Er komt zeker een zuinige versie van de 520d met aangepaste verhoudingen.. zoals de 320d nu...

Een 3 heeft het comfort niet van een 5, maar een 5 heeft niet de snedigheid van een 3 met een gelijke motor...

Als je echt een 5 wil met beperkt budget in leasing, kan je best zelf gaan onderhandelen.
                      Last edited by ; 12/09/2011, 19:32.

Comment

• De 520d EDE zal idd wel de enige light versie zijn voor de komende 2-3 jaar, maar ik durf er alvast geen halve euro op verwedden dat er in de toekomst geen kleinere motor in de '5 komt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          De 520d EDE zal idd wel de enige light versie zijn voor de komende 2-3 jaar, maar ik durf er alvast geen halve euro op verwedden dat er in de toekomst geen kleinere motor in de '5 komt...
                          Hybride versie...
                          En de kleinere versie zal minstens de prestaties halen van de 520d... (toch op papier) En daar durf ik wel een 1/2 euro op verwedden ;-)

Comment

• Hallo,
                            Waar kan ik mij het best wenden voor winterbanden op mijne BMW 5 van dit jaar?
                            Worden er door BMW dealers kortingen gegeven?

bedankt!

Comment

• Elke verdeler zal sets velgen met winterbanden aanbieden. Enkel winterbanden kan je best rechtstreeks bij de bandenboer gaan halen. Ik raad aan om nu al te bestellen, want er zijn nu al problemen met beschikbaarheid, en al zeker als het runflats moeten zijn.
                              OO 00 OO

Comment

Elke verdeler zal sets velgen met winterbanden aanbieden. Enkel winterbanden kan je best rechtstreeks bij de bandenboer gaan halen. Ik raad aan om nu al te bestellen, want er zijn nu al problemen met beschikbaarheid, en al zeker als het runflats moeten zijn.
                                Ik heb vorige week mijn winterbandenset besteld voor de F10 520DA M-pakket.

Ik heb eerst prijsgevraagd bij BMW zelf en ik lag omver van de prijs. (enkel de velgen waren nog beschikbaar)
                                Dus maar bij een gekende bandencentrale geweest waar ik een mooie prijs heb gekregen voor:

- 18inch BMW M velgen (van het M-pakket)
                                - 2X 245/45R18 vooraan en 2X 275/40R18 achteraan winterband, run-flat

Geloof mij, bestel ze nu anders volgende maand zijn ze allemaal weg en zeker voor de speciale (lees: UNIEKE) banden maat bij BMW 5 serie.

Normaal gezien bij BMW dealer zijn ze al niet meer te verkrijgen aangezien BMW GER ze allemaal heeft opgekocht specifiek voor de nieuwe 5 serie.
                                Bij mijn BMW dealer kon ik ze al niet meer krijgen en ik heb mijn auto zelf nog niet

Succes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                  Ik heb vorige week mijn winterbandenset besteld voor de F10 520DA M-pakket.

Ik heb eerst prijsgevraagd bij BMW zelf en ik lag omver van de prijs. (enkel de velgen waren nog beschikbaar)
                                  Dus maar bij een gekende bandencentrale geweest waar ik een mooie prijs heb gekregen voor:

- 18inch BMW M velgen (van het M-pakket)
                                  - 2X 245/45R18 vooraan en 2X 275/40R18 achteraan winterband, run-flat

Geloof mij, bestel ze nu anders volgende maand zijn ze allemaal weg en zeker voor de speciale (lees: UNIEKE) banden maat bij BMW 5 serie.

Normaal gezien bij BMW dealer zijn ze al niet meer te verkrijgen aangezien BMW GER ze allemaal heeft opgekocht specifiek voor de nieuwe 5 serie.
                                  Bij mijn BMW dealer kon ik ze al niet meer krijgen en ik heb mijn auto zelf nog niet

Succes

Misschien een kleine annekdote uit mail verkeer enkele weken voor de levering van mijn wagen.

Ik heb dus het M-pack besteld met de 18" velgen.

Daarbuiten heb ik die 20" 312 besteld.

Me::
                                  "Kan u mij bevestigen dat de wagen geleverd wordt met de 20" velgen, maar dat de 18" velgen er ook bij zijn (te gebruiken als wintervelg)? of is het slechts de 20"?"

man van de leveringen::
                                  "de wagen zal binnenkomen met 18" velgen, waarop we winterbanden kunnen monteren; wanneer de 20" accessoirevelgen in ons magazijn zijn toegekomen, ga ik u vragen om even langs te komen om de velgen te komen bekijken, zodat we zeker zijn dat het de juiste set is;"

Me:
                                  "Wat betreft de winterbanden is dat een meerprijs op de 18"?"

man van de leveringen:
                                  "de winterbanden voor op de 18" velgen kosten 399 EUR excl BTW per band maar zijn dit seizoen niet meer te verkrijgen "

Me:
                                  "Wat betreft de winterbanden, wordt de prijs van de zomerband die jullie recupereren hier niet van afgetrokken? Ik koop namelijk 18" velgen met banden (zomer) en wil graag deze laten veranderen in 18" winterbanden.

als mij de volle prijs wordt aangerekend en BMW recupereert dan nog eens de zomerbanden, dan mogen de 18" gewoon met de erop liggende banden geleverd worden.

groetjes,"

man van de leveringen:
                                  "terechte opmerking; we kunnen een wissel doen, wij nemen uw zomerbanden over en leveren u in de plaats winterbanden; probleem is alleen dat we ze dit seizoen niet meer kunnen bestellen; desnoods stockeren we gratis uw 18" velgenset met zomerbanden en van zodra de winterbanden uitgeleverd kunnen worden, doen we de bandenwissel; is dat een optie voor u ?"

Me:
                                  "Dat is een mooi voorstel waar ik wil op toehappen.
                                  Jullie mogen de 18" velgen dus gerust stockeren tot de winterperiode en tegen dan doen we een wissel."

Komaan???? 3 vragen sparen mij 1596€ excl. BTW (vragen staat vrij niwaar??)

dus voor allen die het M-pack hebben besteld en andere velgen voor in de zomer...
                                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                    Misschien een kleine annekdote uit mail verkeer enkele weken voor de levering van mijn wagen.

Ik heb dus het M-pack besteld met de 18" velgen.

Daarbuiten heb ik die 20" 312 besteld.

Me::
                                    "Kan u mij bevestigen dat de wagen geleverd wordt met de 20" velgen, maar dat de 18" velgen er ook bij zijn (te gebruiken als wintervelg)? of is het slechts de 20"?"

man van de leveringen::
                                    "de wagen zal binnenkomen met 18" velgen, waarop we winterbanden kunnen monteren; wanneer de 20" accessoirevelgen in ons magazijn zijn toegekomen, ga ik u vragen om even langs te komen om de velgen te komen bekijken, zodat we zeker zijn dat het de juiste set is;"

Me:
                                    "Wat betreft de winterbanden is dat een meerprijs op de 18"?"

man van de leveringen:
                                    "de winterbanden voor op de 18" velgen kosten 399 EUR excl BTW per band maar zijn dit seizoen niet meer te verkrijgen "

Me:
                                    "Wat betreft de winterbanden, wordt de prijs van de zomerband die jullie recupereren hier niet van afgetrokken? Ik koop namelijk 18" velgen met banden (zomer) en wil graag deze laten veranderen in 18" winterbanden.

als mij de volle prijs wordt aangerekend en BMW recupereert dan nog eens de zomerbanden, dan mogen de 18" gewoon met de erop liggende banden geleverd worden.

groetjes,"

man van de leveringen:
                                    "terechte opmerking; we kunnen een wissel doen, wij nemen uw zomerbanden over en leveren u in de plaats winterbanden; probleem is alleen dat we ze dit seizoen niet meer kunnen bestellen; desnoods stockeren we gratis uw 18" velgenset met zomerbanden en van zodra de winterbanden uitgeleverd kunnen worden, doen we de bandenwissel; is dat een optie voor u ?"

Me:
                                    "Dat is een mooi voorstel waar ik wil op toehappen.
                                    Jullie mogen de 18" velgen dus gerust stockeren tot de winterperiode en tegen dan doen we een wissel."

Komaan???? 3 vragen sparen mij 1596€ excl. BTW (vragen staat vrij niwaar??)

dus voor allen die het M-pack hebben besteld en andere velgen voor in de zomer...
                                    Bij mijn dealer was dit direkt OK zonder probleem.
                                    Het enigste probleem was dat er geen winterbanden via bmw meer waren... Ze hebben tot in duitsland rond gebeld om er te hebben.

Juiste dealer kiezen hé

ps: van waar ben je?

Comment

Bij mijn dealer was dit direkt OK zonder probleem.
                                      Het enigste probleem was dat er geen winterbanden via bmw meer waren... Ze hebben tot in duitsland rond gebeld om er te hebben.

Juiste dealer kiezen hé

ps: van waar ben je?
                                      Mortsel, maar concessie is in Wijnegem
                                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                        Mortsel, maar concessie is in Wijnegem
                                        Toch jammer...je hebt een vertrouwen in een dealer, je betaald een fortuin voor een weliswaar prachtige wagen en toch proberen u, na aankoop natuurlijk, op te leggen voor 1500€... Schande.

Ik mag echt niet klagen van mijn toekomstige dealer ... Super snelle reactie op vragen via email, verschillende offertes voor verschillende configs zonder morren,... echt top!

Dit wordt mijn eerste BMW ...buiten mijn eerste wagen nu 15 jaar geleden :

Blijft oneindig knap

Comment

Toch jammer...je hebt een vertrouwen in een dealer, je betaald een fortuin voor een weliswaar prachtige wagen en toch proberen u, na aankoop natuurlijk, op te leggen voor 1500€... Schande.

Ik mag echt niet klagen van mijn toekomstige dealer ... Super snelle reactie op vragen via email, verschillende offertes voor verschillende configs zonder morren,... echt top!

Dit wordt mijn eerste BMW ...buiten mijn eerste wagen nu 15 jaar geleden :

Blijft oneindig knap
                                          tja ze proberen hé en bij iedereen waar het pakt... pakt het

méjalle sjinése, mor ni meten déze

Comment

Working...
                                          X