Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
    Hoewel ik matte lak in het grijs en zwart fantastisch vind, kan blauw mij totaal niet bekoren.
    ²²²
    Frozen white is ook superknap maar dit is niet m'n ding.
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Ik vind mat zwart echt het minst mooie. Dat is te 'ruig' naar mijn goesting. Persoonlijk vind ik dat mat het 'sportiefst' tot zijn recht komen en als licht antraciet (Frozen grey) en zilver (Frozen silver). Dat blauw als mat geeft ook voor mij geen meerwaarde.
      Last edited by BMWMB; 13/11/2011, 16:09.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Frozen grey is de enigste matte lak die ik mooi vind. Er gaat in mijn ogen niets boven een knappe (individual) metaalkleur.

Comment

• Cijfers voor de M550d xDrive zijn vrijgegeven:

381pk en 700Nm
          OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Ik vind mat zwart echt het minst mooie. Dat is te 'ruig' naar mijn goesting. Persoonlijk vind ik dat mat het 'sportiefst' tot zijn recht komen en als licht antraciet (Frozen grey) en zilver (Frozen silver). Dat blauw als mat geeft ook voor mij geen meerwaarde.
            Het mat alleen al geeft voor mij al geen meerwaarde.

Comment

Cijfers voor de M550d xDrive zijn vrijgegeven:

381pk en 700Nm
              Netjes!

Comment

• BMW M550d xDRIVE

De specificaties:

Comment

• bmw exploreert koppel
                  en geeft dan gelijk zijn allermaxt vrij

Comment

• Optie 20" lichtmetalen M velgen. Ik ben eens benieuwd of dit een nieuw design gaat zijn, of dat het deze van het M-sportpakket van de BMW 6 zijn, of dat het deze van de M5 zijn.
                    OO 00 OO

Comment

• Je zou denken dat de 313 pk en 630 Nm sterke 535d wel genoeg zou zijn, maar volgens geruchten komt er een nog sterkere 5-serie diesel. Die zou zo’n 385 pk uit een zes-in-lijn met drie turbo’s krijgen, wat ook zorgt voor een koppel van 700Nm.

Al eerder gingen er geruchten dat er een snelle dieselversie van de 5-serie in de pijplijn zit. Tijdens een dealerbijeenkomst in Nederland deze week zou dat gerucht min of meer bevestigd zijn, zo melden diverse media op internet nu. Deze 550dX zou het eerste model zijn dat gebruik gaat maken van BMW’s nieuwe zes-in-lijn motor met drie turbo’s. De patentaanvragen voor zo’n motorconstructie zagen we in de afgelopen maanden al vaker voorbij komen. Naast twee gewone turbo’s, zoals ook op de 535d, heeft de nieuwe motor nog een elektrisch aangedreven turbo die voor extra kracht onderin moet zorgen.
                      Daarmee zou het totale vermogen rond de 385 pk komen te liggen, terwijl het koppel naar zo’n 700 Nm wordt getild. Dat is zo’n 70 pk en 70 Nm meer dan de huidige topdiesel, dus mochten deze geruchten kloppen dan moet een sprintje naar de 100 in zo’n 5 seconden mogelijk zijn. Een achttraps automaat en vierwielaandrijving zijn standaard, wat gezien de overweldigende kracht geen overbodige luxe is. Dankzij BMW’s EfficientDynamics moet het bovendien alsnog mogelijk zijn om op één tank diesel meer dan 1.000 kilometer te rijden, dus het klinkt als een ideale combinatie.
                      Gevraagd naar de komst van een snelle dieselversie van de 5 zegt een woordvoerder van BMW Nederland: “Dat blijft speculatie in de media en daar gaan wij niet op in.” Wel wilde de woordvoerder bevestigen dat er inderdaad een patentaanvraag is gedaan voor een motor met drie turbo’s, maar daarbij tekent hij wel gelijk aan dat “het aanvragen van een patent niet per se betekent dat we zoiets ook in productie nemen. We werken constant aan nieuwe technieken en soms kom je dan iets tegen wat werkt en waar je patent voor aan kan vragen. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat we deze technologie gaan verkopen.” Laten we echter hopen dat de geruchten waar zijn.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• En toch had ik daar graag een V8 diesel terug zien in liggen.

't is misschien geen vergelijk maar vorige week nog met een S420 CDI (V8 dus) kunnen rijden en hoe goed die nieuwe 6 cilinder diesels nu ook moge zijn... zo'n V8 diesel is toch wel nog iets anders hoor!

Comment

• Volledig akkoord ... maar ov CO2 denk ik dat die tijd over & out is
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            En toch had ik daar graag een V8 diesel terug zien in liggen.

't is misschien geen vergelijk maar vorige week nog met een S420 CDI (V8 dus) kunnen rijden en hoe goed die nieuwe 6 cilinder diesels nu ook moge zijn... zo'n V8 diesel is toch wel nog iets anders hoor!
                            Maken ze die nog ?

Die 550xd, gaat prestaties halen van een s500... En als geld geen rol speelt, ga je voor de s500 ;-)

Misschien komt er nog een 750xd, zodat een eerlijk vergelijk mogelijk is.
                            Er zijn 2 soorten van autoliefhebbers; hij moet goed rijden ongeacht het type motor. En er zijn er die een beetje sentimenteel zijn, 6 in lijn, v8, v12... wow.
                            nb: Ik heb de twee ;-)
                            Last edited by ; 24/11/2011, 11:58.

Comment

• Diesel... is... cool... !

Comment

381pk en 700Nm

Dat gaat leuk worden. Daarnet een 525d gehoord met 2l motor, valt goed mee... niet gedacht eigenlijk. Wedden dat er een 2l komt, die ook 3 turbo' s geeft, die mss de 3l gaat vervangen met de tijd of zie ik ze vliegen....

Comment

• mmmmm..... nice , 1tje voor mij graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
                                    Dat gaat leuk worden. Daarnet een 525d gehoord met 2l motor, valt goed mee... niet gedacht eigenlijk. Wedden dat er een 2l komt, die ook 3 turbo' s geeft, die mss de 3l gaat vervangen met de tijd of zie ik ze vliegen....
                                    Dat zou wel eens heel goed kunnen zijn. De 530d, waarmee ik nu rijd, zou dan wel eens met deze motor uitgerust kunnen worden. Dan zal je min. een 535d moeten kopen om nog een zexcilinder te hebben. Ook bij de benzines zal deze trend zich doorzetten.
                                    OO 00 OO

Comment

Dat zou wel eens heel goed kunnen zijn. De 530d, waarmee ik nu rijd, zou dan wel eens met deze motor uitgerust kunnen worden. Dan zal je min. een 535d moeten kopen om nog een sexcilinder te hebben. Ook bij de benzines zal deze trend zich doorzetten.
                                      Dat zal de 550xd worden ;-)

Comment

Dat zou wel eens heel goed kunnen zijn. De 530d, waarmee ik nu rijd, zou dan wel eens met deze motor uitgerust kunnen worden. Dan zal je min. een 535d moeten kopen om nog een zexcilinder te hebben. Ook bij de benzines zal deze trend zich doorzetten.
                                        Ik denk dat we der toch naar toe gaan met de tijd, een zescilynder wordt zeldzaam in de toekomst...

Comment

381pk en 700Nm
                                          Het is zelfs 740Nm ipv 700Nm

Comment

Working...
                                          X