Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die van mij heeft dezelfde kleurencombinatie als die van u, en is verlaagd met een AC Schnitzer verlaging.

Hier met mijn wintervelgen:

En hier met mijn 20" zomervelgen styling 356. Persoonlijk vind ik dit de mooiste OEM 20" wielen voor de F10.

Hier is mijn topic: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=52107
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      En hier met mijn 20" zomervelgen styling 356. Persoonlijk vind ik dit de mooiste OEM 20" wielen voor de F10.

Denk dat we al een winnaar hebben!! Snel even Uw topic gaan doornemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jtkirk Bekijk Berichten
        Volgende week zou ik volgende wagen bestellen :

BMW 525d

Sophistograu brillianteffect II
        Volleder nappa zwartz
        Edelhoutuitvoering fineline antracit

Exlusive line pakket

Automatische sportversnellingsbak
        Verwarmd stuurwiel
        Sportstuur
        Integral active steering
        Zonder monogram
        Geintegreerde afstandsbediening
        Automatische dimmende binnen en buitenspiegels
        Comfortzetels
        Adaptive headlichts
        Hifi systeem proffesional
        Muziekaansluiting voor smartphones
        Instrumentencombi high
        Zonnewerende ramen achter
        Hemelbekleding anthrazit
        Dynamic damping control
        Exterieur line aluminium gasatineerd
        Bandendruk meter

wat vinden jullie van deze keuze ? of hebben jullie advies om zaken te veranderen ?
        Misschien nog een open dak? Want anders gaat het interieur wel zeer donker zijn, nee?

Comment

• zijn er al salon condities bekend voor de 5 reeks

Comment

• saloncondities

extra korting van 1050 € incl btw

Comment

• Saloncondities Mercedes

Oorspronkelijk geplaatst door jtkirk Bekijk Berichten
              extra korting van 1050 € incl btw
              Ter vergelijking:
              eind dec.2011 offerte gevraagd bij Mercedes dealer voor C-klasse. Excl. eventuele speciale saloncondities (bv. bijkomende gratis opties): 13,01% korting op de basisprijs.
              2012 zal een moeilijk jaar worden voor àlle constructeurs.
              Het meest 'gehoorde' cijfer bij BMW als 'standaardkorting' bedraagt 8% (op vollédige prijs of alleen op basisprijs?) en lijkt dan ook sowieso aan de magere kant.
              Er 'circuleren' cijfers tot ca. 12%.
              De totale koring in centen ipv procenten lijkt zich tussen de concurrenten (Audi A6/ Mercedes E /Jaguar XF) in deze prijsklasse tussen de 5 à6K te situeren. Maw een 'basiskorting' tussen 12 /13% (op basisprijs van gem.40K/excl BTW): de 'rest' is te onderhandelen.
              Last edited by the kid; 05/01/2012, 20:19. Reden: Vervollediging

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the kid Bekijk Berichten
                Ter vergelijking:
                eind dec.2011 offerte gevraagd bij Mercedes dealer voor C-klasse. Excl. eventuele speciale saloncondities (bv. bijkomende gratis opties): 13,01% korting op de basisprijs.
                2012 zal een moeilijk jaar worden voor àlle constructeurs.
                Het meest 'gehoorde' cijfer bij BMW als 'standaardkorting' bedraagt 8% (op vollédige prijs of alleen op basisprijs?) en lijkt dan ook sowieso aan de magere kant.
                Er 'circuleren' cijfers tot ca. 12%.
                De totale koring in centen ipv procenten lijkt zich tussen de concurrenten (Audi A6/ Mercedes E /Jaguar XF) in deze prijsklasse tussen de 5 à6K te situeren. Maw een 'basiskorting' tussen 12 /13% (op basisprijs van gem.40K/excl BTW): de 'rest' is te onderhandelen.
                Particulier, 12 à 13%? Vergeet het, en bij alle Duitse merken hanteren ze bijna steeds (prijs afspraken?) de korting op alleen de basis.

PS: hoe doe je dat, om bijna 4 jaar na registratie 1 bericht te plaatsen?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Niets dan de waarheid

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Particulier, 12 à 13%? Vergeet het, en bij alle Duitse merken hanteren ze bijna steeds (prijs afspraken?) de korting op alleen de basis.

PS: hoe doe je dat, om bijna 4 jaar na registratie 1 bericht te plaatsen?

Beste,

Wat de offerte Mercedes betreft: (geloof me, ik ga er niet om liegen :waarom zou ik?): ik heb ze hier voor me liggen: Mercedes C200 Blue Efficiency: basisuitvoering: 29.900 Euro
                  Korting: 3.892 Euro. Dus wel dégelijk 13,01% op de basisprijs. Offerte dd 21.12.2011 (geldig tot 20/01/12).

Wat de voorwaarden bij BMW betreft: dat zal ik zélf (bij een eventuele aankoop) moeten ondervinden.Hun Dakota leder zal er dan wel niet mogen uitzien alsof een cowboy er al
                  enkele jaren mee gereden heeft.

Wat uw verbazing over kortingen betreft: de Jaguar XF wordt met een vaste salonkorting van
                  5K aangeboden (meer dan 10% op basisprijs). Toegegeven: het zijn geen Duitsers.

Wat uw PS-vraag betreft: U betrapt mij ahw op een eerste reactie, zowaar 4 jaar na registratie. Ik ben een toevallig voorbijganger op dit forum, enigszins verbaasd weliswaar om al direkt bij die eerste reaktie als leugenachtig te worden bestempeld.

Anderzijds heb ik van mijn kant ook wel een vraag voor u: vanwaar uw rotsvaste ongeloof in de door mij geciteerde kortingen? Bent zélf een professioneel: dealer of andere ?
                  Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie op mijn -inmiddels reeds 2e- reaktie.

Met beste groet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Particulier, 12 à 13%? Vergeet het(...)
                    Inderdaad, veel te weinig. 20 a 25% is niet uitzonderlijk.

Comment

Beste,

Wat de offerte Mercedes betreft: (geloof me, ik ga er niet om liegen :waarom zou ik?): ik heb ze hier voor me liggen: Mercedes C200 Blue Efficiency: basisuitvoering: 29.900 Euro
                      Korting: 3.892 Euro. Dus wel dégelijk 13,01% op de basisprijs. Offerte dd 21.12.2011 (geldig tot 20/01/12).

Wat de voorwaarden bij BMW betreft: dat zal ik zélf (bij een eventuele aankoop) moeten ondervinden.Hun Dakota leder zal er dan wel niet mogen uitzien alsof een cowboy er al
                      enkele jaren mee gereden heeft.

Wat uw verbazing over kortingen betreft: de Jaguar XF wordt met een vaste salonkorting van
                      5K aangeboden (meer dan 10% op basisprijs). Toegegeven: het zijn geen Duitsers.

Wat uw PS-vraag betreft: U betrapt mij ahw op een eerste reactie, zowaar 4 jaar na registratie. Ik ben een toevallig voorbijganger op dit forum, enigszins verbaasd weliswaar om al direkt bij die eerste reaktie als leugenachtig te worden bestempeld.

Anderzijds heb ik van mijn kant ook wel een vraag voor u: vanwaar uw rotsvaste ongeloof in de door mij geciteerde kortingen? Bent zélf een professioneel: dealer of andere ?
                      Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie op mijn -inmiddels reeds 2e- reaktie.

Met beste groet
                      Straf dat ze dan bij MB de laatste 2 maanden plotseling het geweer van schouder verwisselen voor hun verkoop. Ofwel is de C-klasse weer aan een facelift toe.... of wel hebben ze schrik dat ze er dit jaar niet genoeg van verkocht zullen krijgen. Zal natuurlijk model afhankelijk zijn maar bvb voor een E-klasse 250/350 ga je particulier echt geen 13% krijgen zelfs geen 12% of het moest via leasing gaan natuurlijk. Misschien nu op het autosalon zal er een extratje komen, omdat de verkoop in deze klasse ten gevolge de VAA misschien wat zal terugvallen.

Bij BMW en Audi hetzelfde verhaal, standard is 7 of 8% korting op de basis en als je wat aandringt ga je misschien een pack "gratis" krijgen of tenminste toch met wat korting.

Bij Jaguar weet ik het nu niet maar 3 jaar geleden was dat ook 8% standard. Mijn beste kamaraad heeft einde vorig jaar wel veel meer gekregen, maar dat was dan ook einde reeks voor zijn XF.

Wat de PS betreft, in elk ander forum zou je je na 4jaar terug moeten registreren als je geen berichten plaatst. Vreemd dat dit hier kan.

PS 2: Jij durft wel om iets over een MB C-classe in het BMW F10-topic te zetten....

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                      Inderdaad, veel te weinig. 20 a 25% is niet uitzonderlijk.
                      Omdat ze er vanaf willen...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• 'De kracht van de overtuiging ligt in de herhaling' (Mao)

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Straf dat ze dan bij MB de laatste 2 maanden plotseling het geweer van schouder verwisselen voor hun verkoop. Ofwel is de C-klasse weer aan een facelift toe.... of wel hebben ze schrik dat ze er dit jaar niet genoeg van verkocht zullen krijgen. Zal natuurlijk model afhankelijk zijn maar bvb voor een E-klasse 250/350 ga je particulier echt geen 13% krijgen zelfs geen 12% of het moest via leasing gaan natuurlijk. Misschien nu op het autosalon zal er een extratje komen, omdat de verkoop in deze klasse ten gevolge de VAA misschien wat zal terugvallen.

Bij BMW en Audi hetzelfde verhaal, standard is 7 of 8% korting op de basis en als je wat aandringt ga je misschien een pack "gratis" krijgen of tenminste toch met wat korting.

Bij Jaguar weet ik het nu niet maar 3 jaar geleden was dat ook 8% standard. Mijn beste kamaraad heeft einde vorig jaar wel veel meer gekregen, maar dat was dan ook einde reeks voor zijn XF.

Wat de PS betreft, in elk ander forum zou je je na 4jaar terug moeten registreren als je geen berichten plaatst. Vreemd dat dit hier kan.

PS 2: Jij durft wel om iets over een MB C-classe in het BMW F10-topic te zetten....

Omdat ze er vanaf willen...

Beste,

Zeer bedankt voor uw ,weliswaar onvolledig,antwoord: u laat de forumleden immers nog steeds in het ongewisse mbt tot uw 'status': zélf dealer, verkoper...?

Voor het overige:

- de mercedes-voorwaarden: onder verwijzing naar de titel van deze (3e) reaktie kan ik enkel nogmaals bevestigen wat ik daarover reeds meedeelde. Het staat u natuurlijk vrij hieraan te (blijven) twijfelen.
                        Geen enkele rechtgeaarde zelfstandige zal het toegeven, maar neemt u het maar van mij aan (tenslotte rijd ik al meer dan 40 jaar uitsluitend met MB) :de verkoopsvooruitzichten (niet alleen bij MB overigens) zijn niet bepaald denderend.

- wat uw PS'en betreft: hoewel het belang hiervan kompleet aan mij voorbijgaat wil ik u niettemin graag volgende toelichting verstrekken:

PS1: ik heb mij wel degelijk opnieuw moeten registreren met een nieuw paswoord.

PS2: voor zover nodig blijkt hieruit dat u een BMW- 'Die-Hard' bent. Prima ! En dan zou het u van een -zoals hierboven aangehaald- meer dan 40 jaar UITSLUITEND met MB rijdende automobilist ontzettend moeten plezieren dat er 'zo eentje' nu zelfs op zijn oude dag overweegt om -Godbetert!- zowaar een BMW te kopen ! Ik ga u ook zeggen waarom: ik vind MB al een tijdje niet meer wat het vroeger was (teveel gefocust op de toeters en bellen- eisen van de emerging-markets, vnl Azië, waar zij reeds meer dan 50% van hun verkoopcijfers realiseren) Het designersteam olv Adrian Van Hooydock heeft dit pad (en dat -naar mijn smaak- afschuwelijke Bangle-gedoe) verlaten en biedt thans in de betere middenklasse een wagen waar de Mercedes E (met zijn zéér traditionele koperspubliek) moeilijk tegen op kan. Misschien een verklaring voor de kortingen ?
                        Anderzijds: 2012 wordt-dat zal u niet verbazen- op àlle vlakken een zeer moeilijk jaar: voor àlle constructeurs. Een wakkere klant moet hier zijn voordeel mee doen: en verder kijken dan zijn BMW of Mercedes lang is.
                        Toch ?

Met beste groet !

Comment

Beste,

Zeer bedankt voor uw ,weliswaar onvolledig,antwoord: u laat de forumleden immers nog steeds in het ongewisse mbt tot uw 'status': zélf dealer, verkoper...?

Voor het overige:

- de mercedes-voorwaarden: onder verwijzing naar de titel van deze (3e) reaktie kan ik enkel nogmaals bevestigen wat ik daarover reeds meedeelde. Het staat u natuurlijk vrij hieraan te (blijven) twijfelen.
                          Geen enkele rechtgeaarde zelfstandige zal het toegeven, maar neemt u het maar van mij aan (tenslotte rijd ik al meer dan 40 jaar uitsluitend met MB) :de verkoopsvooruitzichten (niet alleen bij MB overigens) zijn niet bepaald denderend.

- wat uw PS'en betreft: hoewel het belang hiervan kompleet aan mij voorbijgaat wil ik u niettemin graag volgende toelichting verstrekken:

PS1: ik heb mij wel degelijk opnieuw moeten registreren met een nieuw paswoord.

PS2: voor zover nodig blijkt hieruit dat u een BMW- 'Die-Hard' bent. Prima ! En dan zou het u van een -zoals hierboven aangehaald- meer dan 40 jaar UITSLUITEND met MB rijdende automobilist ontzettend moeten plezieren dat er 'zo eentje' nu zelfs op zijn oude dag overweegt om -Godbetert!- zowaar een BMW te kopen ! Ik ga u ook zeggen waarom: ik vind MB al een tijdje niet meer wat het vroeger was (teveel gefocust op de toeters en bellen- eisen van de emerging-markets, vnl Azië, waar zij reeds meer dan 50% van hun verkoopcijfers realiseren) Het designersteam olv Adrian Van Hooydock heeft dit pad (en dat -naar mijn smaak- afschuwelijke Bangle-gedoe) verlaten en biedt thans in de betere middenklasse een wagen waar de Mercedes E (met zijn zéér traditionele koperspubliek) moeilijk tegen op kan. Misschien een verklaring voor de kortingen ?
                          Anderzijds: 2012 wordt-dat zal u niet verbazen- op àlle vlakken een zeer moeilijk jaar: voor àlle constructeurs. Een wakkere klant moet hier zijn voordeel mee doen: en verder kijken dan zijn BMW of Mercedes lang is.
                          Toch ?

Met beste groet !

U slaat de bal op bepaalde punten volledig mis, ik ben zeker geen dealer of verkoper, wel zelfstandige, en neen (gelukkig) helemaal geen BMW die-hard, maar de 5 had evengoed mijn volgende kunnen zijn.

Dat MB nietmeer is wat het ooit geweest is klopt, alleen jammer dat je er 40 jaar hebt over gedaan...
                          Veel succes met de keuze van je volgende, hopelijk met de max aan korting uiteraard.

Comment

• Kent iemand deze velgen?

Last edited by Yves_0016; 07/01/2012, 00:40.

Comment

• Ja, dat zijn 'Forged 1' wielen, type 'Seven Mesh'

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Naar mijn smaak zijn dat echt geen velgen voor op een F10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Naar mijn smaak zijn dat echt geen velgen voor op een F10.
                                  Ben er ook nog niet volledig uit. Maar het zou wel iets in die stijl worden denk ik; een verlaging van 30 mm + een setje 20" er onder.

Ik heb op de site www.velgen-online.nl deze gezien:

Ontdek velgen van Dare in onze webshop. Dare velgen zijn verkrijgbaar in diverse inchmaten. ✔️ Prijzen incl. montage en balanceren.

We eigenlijk wat verschoten van de prijs... in de goeie richting wel te verstaan! Dit setje met bvb Toyo Proxes zomerbanden komt op 1600EUR, inclusief BTW! De vorige keer dat ik velgen en banden heb gekoch (is lang geleden, was nog in BEF... was ik 100.000 BEF kwijt voor BMW Replica velgen en banden...).

Kent iemand die nederlandse site hier? Heb een search op het forum gedaan maar kwam blanco terug.

Comment

• Ik zou sowieso een OEM velg steken, styling 312 of 356. Dat zijn imo de knapste onder een fünfer.

Dat je geen resultaat kreeg via de zoekfunctie is omdat ze kapot is.

Comment

• Volledig akkoord met C'Mon, OEM 312 of 356 zijn de velgen voor een F10. Je gaat toch geen belachelijk goedkope Chinese velg op zo'n wagen monteren nadat je €+40-50K hebt gegeven voor een F10...

Je zou eventueel kunnen overwegen om die nieuwe Breytons te kopen maar in prijs zal dat niet zoveel verschillen van de 20" BMW OEM velgen.

Dit is een goede site om BMW OEM velgen te bekijken: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Om ze aan te kopen kan je best op ebay.de kijken, daar vind je setjes 312 of 356 voor €3600

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Volledig akkoord met C'Mon, OEM 312 of 356 zijn de velgen voor een F10. Je gaat toch geen belachelijk goedkope Chinese velg op zo'n wagen monteren nadat je €+40-50K hebt gegeven voor een F10...

Je zou eventueel kunnen overwegen om die nieuwe Breytons te kopen maar in prijs zal dat niet zoveel verschillen van de 20" BMW OEM velgen.

Dit is een goede site om BMW OEM velgen te bekijken: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Om ze aan te kopen kan je best op ebay.de kijken, daar vind je setjes 312 of 356 voor €3600
                                        Het gaat mij niet om de prijs, de 312 vind ik gewoon lelijk. De 356 vind ik ook mooi, maar het feit dat ze "bicolor" zijn en er vrij "donker" uitzien houdt me tegen. Het gaat me dus niet om OEM of niet, ik vind gewoon mijn goesting niet.

20" Breytons (RACE GTS) met banden (245/275) kan ik hebben voor 2050EUR + BTW, is idd ook één van de opties die ik overweeg.

Ter info: de velgen hierboven zijn Amerikaans en Britse merken, dus geen "belachelijke goedkope chinese velg". Enfin OEM of niet, ze zullen uiteindelijk bijna allemaal wel in een 3e wereld land geproduceerd zijn.

EDIT: hier haalde ik mijn mosterd: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=494255
                                        Last edited by Yves_0016; 08/01/2012, 10:54.

Comment

• Ik heb enkele jaren geleden eens velgen gekocht bij online-velgen, ik ben zelfs in hun magazijn geweest. Bijna iedere velg die ze daar verkochten kwam uit China. Is dat slecht? Niet automatisch maar voor een nieuwe wagen van meer dan 42K zijn die velgen in mijn ogen niet geschikt.

Het tjoening gehalte van de wagens in die link die je geeft ligt trouwens behoorlijk hoog en dat komt vooral door die belachelijke velgen van de meesten. Enkel de 312's, de Breytons en misschien de BBS LM's spreken mij aan.

Iedereen doet daar natuurlijk van wat hij wil, het is niet omdat iemand zich een F10 kan permitteren dat hij daarom smaak heeft.

Comment

Working...
                                          X