Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik heb enkele jaren geleden eens velgen gekocht bij online-velgen, ik ben zelfs in hun magazijn geweest. Bijna iedere velg die ze daar verkochten kwam uit China. Is dat slecht? Niet automatisch maar voor een nieuwe wagen van meer dan 42K zijn die velgen in mijn ogen niet geschikt.

    Het tjoening gehalte van de wagens in die link die je geeft ligt trouwens behoorlijk hoog en dat komt vooral door die belachelijke velgen van de meesten. Enkel de 312's, de Breytons en misschien de BBS LM's spreken mij aan.

    Iedereen doet daar natuurlijk van wat hij wil, het is niet omdat iemand zich een F10 kan permitteren dat hij daarom smaak heeft.
    Laten we over smaken niet discutteren, en alzeker niet oordelen over wat "goede smaak" of "slechte smaak" zou zijn. Onze smaken komen duidelijk niet overeen, De 312 en BBS LM lijken wat mij betreft op elkaar en vind ik lelijk, jij vindt die net mooi. Gelukkig! Anders reeds iedereen met hetzelfde rond...

    Comment


    • Ik ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur. In dat topic zijn er maar weinig auto's die ik nog mooi vind. Toch zijn er een aantal velgen die mij wel bekoren, en die ik zelf overwogen heb. De mooiste aftermarket velg blijft voor mij de Foregstar F14. Ik heb destijds meerdere bedrijven gezocht over gans Europa, maar nergens heb ik deze velg gevonden. Ik heb dus ook geen idee van de prijs. Ze zijn in meerdere kleuren te verkrijgen (zilver, gunmetal, zwart)







      Deze laatste is ook verlaagd met een AC Schnitzer verlaging.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
        Kent iemand deze velgen?





        SUBLIEM!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur. In dat topic zijn er maar weinig auto's die ik nog mooi vind. Toch zijn er een aantal velgen die mij wel bekoren, en die ik zelf overwogen heb. De mooiste aftermarket velg blijft voor mij de Foregstar F14. Ik heb destijds meerdere bedrijven gezocht over gans Europa, maar nergens heb ik deze velg gevonden. Ik heb dus ook geen idee van de prijs. Ze zijn in meerdere kleuren te verkrijgen (zilver, gunmetal, zwart)
          Inderdaad, het is niet iedereen zijn goesting. Ook veel witte wagens wat je hier toch minder ziet (alhoewel ik het idee hebt dat dit weer opkomt). Ik heb me op de zwarte geconcentreerd omdat de mijne ook zwart is en voor mij zijn er een stuk of 5 die er uit springen.









          Comment


          • Zonder sportpakket en gewoon extra frontlip veel knapper!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ik ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur.
              Hoe genuanceerd
              Dus mensen die van smaak afwijken van wat jij mooi vindt zijn 'zo zot als een deur'.
              Het is ver gekomen met tolerantie.

              Als je op dit forum durft afwijken van de 'norm' (alles moet origineel) dan ben je ofwel 'een tjoener', heb je geen smaak, ken je er niets van of erger.

              Ik begrijp dat velen meelopers zijn en de 'gangmakers' volgen, maar daarom zie ik geen noodzaak om andere mensen te beledigen omdat ze wat meer durf hebben.

              zo'n 15 jaar geleden was 'tuning' erg in, de 20'ers en 30'ers van toen vonden het een mooie manier om een wagen een eigen toets te geven. Er waren grote tuning meetings en jongeren konden zich uitleven op hun auto. Akkoord, soms ging dat wat ver maar de leuze was toen 'ieder diertje zijn pleziertje'.

              Durft er hier nu iemand iets posten dat niet 'af fabriek' kan besteld worden dan moeten er hier dringend zich een paar melden die dat niet vinden kunnen en wordt je beticht van 'geen smaak', 'loser' of wat dies meer.

              Verzuring doet zich voor in heel de maatschappij, in ieder geval ook duidelijk onder de autoliefhebbers. Spijtig.

              Comment


              • 2-tal weken geleden besteld. Levering midden maart.


                BMW 520d Berline Berline

                Koetswerkkleur:
                Sophistograu Brillanteffekt II

                Binnenuitrusting:
                Leder Dakota Oyster/Schwarz

                Wielen:
                Alu velgen styling 328 18"

                Gekozen opties:
                Sportstuur
                Runflat banden
                Antidiefstalbouten
                Sportautomatische versnellingsbak
                Weergave bandendruk
                Automatische bediening van de achterklep
                Zonder monogram
                Fluwelen tapijten
                Automatisch dimmende binnenspiegel
                Neerklapbare achterzetels
                Lendensteun vooraan
                ECO PRO
                Bijkomende voorverwarming
                High Beam Assist
                Lane Change Warning
                Active Cruise Control met Stop&Go functie
                Surround View
                Head-Up Display
                Muziekaansluiting voor Smartphones
                Apps
                Instrumentencombi High
                Shadow Line hochglänzend
                Zonnewerende ramen achter
                Veiligheidskit

                Exclusive Line Plus
                Alu velgen styling 328 18"
                Elektrisch doorschijnend schuifdak
                Xenonlichten
                Sophistograu Brillanteffekt II
                Park Distance Control(PDC)
                Achteruitrijcamera
                USB-aansluiting
                GSM-voorbereiding (Bluetooth)
                Dynamic Damping Control
                Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                Adaptive Headlights
                Sfeerverlichting
                Hogedrukreiniging koplampen
                Navigatiesysteem Professional
                Comforttoegang
                Verwarmde zetels vooraan
                Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
                Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
                Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies
                HiFi-luidsprekersysteem
                Leder Dakota Oyster/Schwarz

                Comment


                • Zo compleet! Proficiat!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door moyalis Bekijk Berichten
                    2-tal weken geleden besteld. Levering midden maart.


                    BMW 520d Berline Berline

                    Koetswerkkleur:
                    Sophistograu Brillanteffekt II

                    Binnenuitrusting:
                    Leder Dakota Oyster/Schwarz

                    Wielen:
                    Alu velgen styling 328 18"

                    Gekozen opties:
                    Sportstuur
                    Runflat banden
                    Antidiefstalbouten
                    Sportautomatische versnellingsbak
                    Weergave bandendruk
                    Automatische bediening van de achterklep
                    Zonder monogram
                    Fluwelen tapijten
                    Automatisch dimmende binnenspiegel
                    Neerklapbare achterzetels
                    Lendensteun vooraan
                    ECO PRO
                    Bijkomende voorverwarming
                    High Beam Assist
                    Lane Change Warning
                    Active Cruise Control met Stop&Go functie
                    Surround View
                    Head-Up Display
                    Muziekaansluiting voor Smartphones
                    Apps
                    Instrumentencombi High
                    Shadow Line hochglänzend
                    Zonnewerende ramen achter
                    Veiligheidskit

                    Exclusive Line Plus
                    Alu velgen styling 328 18"
                    Elektrisch doorschijnend schuifdak
                    Xenonlichten
                    Sophistograu Brillanteffekt II
                    Park Distance Control(PDC)
                    Achteruitrijcamera
                    USB-aansluiting
                    GSM-voorbereiding (Bluetooth)
                    Dynamic Damping Control
                    Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
                    Adaptive Headlights
                    Sfeerverlichting
                    Hogedrukreiniging koplampen
                    Navigatiesysteem Professional
                    Comforttoegang
                    Verwarmde zetels vooraan
                    Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
                    Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
                    Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies
                    HiFi-luidsprekersysteem
                    Leder Dakota Oyster/Schwarz

                    Gelukgewenst met uw keuze. (Zélf ben ik er nog lang niet uit)
                    Eén vraagje (cfr.de vele threads dienangaande): geen 'schrik' van de overwegend negatieve ervaringen met runflats: zeer hard, vlugger versleten, tot 20% duurder...?
                    Of lost de optie Dynamic Damping Control (1500 Euro) dat volledig op ?
                    Anders gezegd: is DDC bij RF-banden eigenlijk een must ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door the kid Bekijk Berichten
                      Gelukgewenst met uw keuze. (Zélf ben ik er nog lang niet uit)
                      Eén vraagje (cfr.de vele threads dienangaande): geen 'schrik' van de overwegend negatieve ervaringen met runflats: zeer hard, vlugger versleten, tot 20% duurder...?
                      Of lost de optie Dynamic Damping Control (1500 Euro) dat volledig op ?
                      Anders gezegd: is DDC bij RF-banden eigenlijk een must ?
                      Momenteel hebben we ook runflats zonder DDC. Eigenlijk geen negatieve ervaringen mee gehad, volgens mij geen must om DDC te nemen als je runflats kiest. DDC hebben we gekozen voor extra comfort, als je nu runflats hebt of niet.
                      Twijfel je nog over bepaalde opties?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk Berichten
                        Hoe genuanceerd
                        Dus mensen die van smaak afwijken van wat jij mooi vindt zijn 'zo zot als een deur'.
                        Het is ver gekomen met tolerantie.

                        Als je op dit forum durft afwijken van de 'norm' (alles moet origineel) dan ben je ofwel 'een tjoener', heb je geen smaak, ken je er niets van of erger.

                        Ik begrijp dat velen meelopers zijn en de 'gangmakers' volgen, maar daarom zie ik geen noodzaak om andere mensen te beledigen omdat ze wat meer durf hebben.

                        zo'n 15 jaar geleden was 'tuning' erg in, de 20'ers en 30'ers van toen vonden het een mooie manier om een wagen een eigen toets te geven. Er waren grote tuning meetings en jongeren konden zich uitleven op hun auto. Akkoord, soms ging dat wat ver maar de leuze was toen 'ieder diertje zijn pleziertje'.

                        Durft er hier nu iemand iets posten dat niet 'af fabriek' kan besteld worden dan moeten er hier dringend zich een paar melden die dat niet vinden kunnen en wordt je beticht van 'geen smaak', 'loser' of wat dies meer.

                        Verzuring doet zich voor in heel de maatschappij, in ieder geval ook duidelijk onder de autoliefhebbers. Spijtig.
                        Zo heb ik dat niet bedoeld hé man. Het was eerder positief of ludiek bedoeld, dus zeker niet negatief.
                        Ik wil maar zeggen dat die Amerikanen echt gekke dingen durven doen met hun wagen. Wij hebben hier bang om iets 'aftermarket' te laten doen, omdat we ofwel bang zijn van de kwaliteit, ofwel dat we bang zijn dat we tezeer gaan opvallen. In Amerika is dat net het omgekeerde. Daar is alles 'huge' en wil iedereen gezien worden. Ik heb dat ervaren in New York en heb daar met volle teugen van genoten.

                        Zelf stelde ik een tijdje geleden eens voor om mijn wagen echt aan te passen met AC Schnitzer addenda (velgen, uitlaat, motortuning) en ik kreeg hier onmiddellijk de wind vanvoor. In Amerika zouden ze dit net toejuichen en u motiveren om dat zo snel mogelijk te laten doen.

                        Dat bedoelde ik er dus mee dat die Amerikanen zo zot zijn als een deur.
                        F10post is trouwens een heerlijk forum. Die Amerikanen die kennen tenminste ook iets van automeetings. Ooit vlieg ik eens naar de States om dat life te kunen zien.
                        Last edited by BMWMB; 09/01/2012, 00:53.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          De nieuwe 5 is echt een verkoopsucces, je ziet ze ontzettend veel rijden.
                          Het is echt ongelooflijk!
                          Afgelopen weken F10's geteld in Gent, Brugge, Brussel, Kortrijk en Roeselare. Echt niet normaal hoeveel je er ziet, en dat voor een auto van die prijsklasse.
                          Voor mij de meest geslaagde (in alle opzichten) auto die ik al heb meegemaakt. Zo mooi en zo stoer, indrukwekkender dan een 7 of S-klasse.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Zo mooi en zo stoer, indrukwekkender dan een 7 of S-klasse.
                            Tegen wie zeg je het.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Ik heb enkele jaren geleden eens velgen gekocht bij online-velgen, ik ben zelfs in hun magazijn geweest. Bijna iedere velg die ze daar verkochten kwam uit China. Is dat slecht? Niet automatisch maar voor een nieuwe wagen van meer dan 42K zijn die velgen in mijn ogen niet geschikt.

                              Het tjoening gehalte van de wagens in die link die je geeft ligt trouwens behoorlijk hoog en dat komt vooral door die belachelijke velgen van de meesten. Enkel de 312's, de Breytons en misschien de BBS LM's spreken mij aan.

                              Iedereen doet daar natuurlijk van wat hij wil, het is niet omdat iemand zich een F10 kan permitteren dat hij daarom smaak heeft.
                              Heb hier nog eens over nagedacht. En hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik het eigenlijk eens ben. Het is niet omdat ik een auto van 50K+ heb gekocht dat ik ook dure velgen moet steken.

                              Als ik er dan nog aan denk dat ook mijn vriendin wel eens met de auto rijdt en vooral dat zij zich bij het parkeren veel minder aantrekt van borduren dan... dan ben ik er zeker van dat goedkoop misschien zelfs beter is...

                              Ben vandaag bij deze firma even gestopt: http://www.bc-tyrecenter.be/content/cs_ovsets.php

                              Velgen 20" (niet top, maar zeker niet lelijk) + banden 275 achter en 245 voor + verlaging 30mm: 2.100EUR BTW IN. De velgen zijn ocharme 820EUR (voor de 4! Verschoot me dood)... Als ze na een jaar geabimeerd zijn omdat mijn vriendin regelmatig een borduurke heeft gepakt bij het parkeren doe ik ze gewoon weg op 2dehands of zo en steek ik nieuwe.

                              Comment


                              • Deze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Deze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.
                                  Dus volgens U komen er in België (Europa?) velgen op de markt die niet veilig zijn? Ze keuren potverdorie de kromming van een komkommer, maar de veiligheid van velgen zou dan niet gecontroleerd worden??

                                  Comment


                                  • Wie nooit twijfelt denkt zelden na

                                    Oorspronkelijk geplaatst door moyalis Bekijk Berichten
                                    Momenteel hebben we ook runflats zonder DDC. Eigenlijk geen negatieve ervaringen mee gehad, volgens mij geen must om DDC te nemen als je runflats kiest. DDC hebben we gekozen voor extra comfort, als je nu runflats hebt of niet.
                                    Twijfel je nog over bepaalde opties?
                                    Beste,

                                    Het zal u allicht niet verbazen dat over die runflats (zoals over zowat àlles) de meest tegenstrijdige info wordt gegeven, zelfs binnen BMW zélf. Voor wat het waard is: de meerderheid van de info (gecheckt bij mijn -met BMW zéér vertrouwde- bandencentrale) convergeert toch eerder naar het afraden van RF-banden zonder DDC, zeker vanaf 19inch. Gezien ik de wagen louter privé zal rijden is het voor mij dan ook financieel niet verantwoord om DDC bij te bestellen (1500 euro) als ik gewoon kan volstaan om via de dealer te vragen om af fabriek 'gewone' banden te laten monteren i.c. op 18inch velgen.
                                    Dit moet overigens duidelijk worden afgesproken om te vermijden dat de anders standaard gemonteerde sensoren constant foutmeldingen veroorzaken op de boordcomputer.
                                    Maar voor u is dit geen probleem gezien u wél DDC hebt.

                                    Mijn grootste twijfel betreft de kwaliteit/afwerking van het Dakota-leder !
                                    U moet bij gelegenheid maar eens in diverse showrooms naar NIEUWE wagens kijken met dat Dakota-leder: schabouwelijk afgewerkt: plooien alom, alsof er al jaren mee gereden is. Eigenaardig daarbij is: bij de éne wagen zie je het haast niet, bij (vele) andere is het werkelijk storend (zeker bij bleke kleuren zoals oyster/beige..). Als je er naar informeert zal men je trouwens bij gelijk welke BMW-dealer hetzélfde antwoorden: 'het is éigen aan de ledersoort. Als je dat niét wil moet je nappa nemen'. Larie natuurlijk.

                                    Wat uw andere opties betreft: er zijn er imo enkele die zowat 'onontbeerlijk' zijn in dergelijke wagen: usb/bluetooth/PDC/navigatie. Die zitten trouwens allemaal in het Business Line Plus pakket.
                                    De andere opties zijn zeker niet overbodig, maar wat mij betreft vallen ze buiten mijn budget.

                                    Ook een vraagje van mijn kant: als je de wagen privé hebt gekocht, kan (c.q.wil) je dan een indicatie kwijt over de bekomen korting ? In vergelijking met andere merken in deze prijsklasse (MB-E/Audi A6/JaguarXF2,2) ligt deze korting steeds zowat rond de 5 à 6K.
                                    Kom je ongeveer in de buurt ?

                                    Veel succes in elk geval !

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                      SUBLIEM!
                                      Walgelijk. Altijd dezelfde fouten, el cheapo uitziende velgen die op 't internet besteld zijn, overdreven verlaging, aanpassingen aan accenten op een onsamenhangende manier. Elke vorm van esthetiek is plots zoek in een anders zo evenwichtige en klassvolle wagen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                        Walgelijk. Altijd dezelfde fouten, el cheapo uitziende velgen die op 't internet besteld zijn, overdreven verlaging, aanpassingen aan accenten op een onsamenhangende manier. Elke vorm van esthetiek is plots zoek in een anders zo evenwichtige en klassvolle wagen.
                                        Ik ga toch M-power bijtreden. Vind het ook héél knap.

                                        Heb meermaals opgemerkt dat jij iets walgelijk/lelijk vindt (wat perfect mag!) en dan probeert te argumenteren waarom a.d.h.v. 'objectieve' criteria.

                                        Zo werkt het niet. Wat jij afschuwelijk kan vinden, kan een anders zeer knap vinden. En omgekeerd!

                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Ik vrees dat u gelijk heeft

                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Deze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.
                                          Beste,

                                          Ik kan uw stelling alleen maar beamen. En wel op grond van terzake ingewonnen info via diverse kanalen: in de éérste plaats bandencentrales.
                                          Die raden trouwens ook af (hoewel niet in hun commercieel belang) om bv.runflat banden te monteren, zelfs niet op originele BMW velgen, als er geen Damping control op de wagen aanwezig is.
                                          De belasting/schokken bij hoge snelheden is dermàte dat ze zelfs de BMW-velgen beschadigen: de versterkte, keiharde flanken van RF banden veroorzaken deuken in de velgranden.
                                          De duitse fora op motortalk, bimmerpost... staan trouwens vol van dergelijke negatieve ervaringen. En die Duitsers gaan meestal, en zeker als het hun auto betreft, tot op het 'been'.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X