Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
-
Ik ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur. In dat topic zijn er maar weinig auto's die ik nog mooi vind. Toch zijn er een aantal velgen die mij wel bekoren, en die ik zelf overwogen heb. De mooiste aftermarket velg blijft voor mij de Foregstar F14. Ik heb destijds meerdere bedrijven gezocht over gans Europa, maar nergens heb ik deze velg gevonden. Ik heb dus ook geen idee van de prijs. Ze zijn in meerdere kleuren te verkrijgen (zilver, gunmetal, zwart)
Deze laatste is ook verlaagd met een AC Schnitzer verlaging.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur. In dat topic zijn er maar weinig auto's die ik nog mooi vind. Toch zijn er een aantal velgen die mij wel bekoren, en die ik zelf overwogen heb. De mooiste aftermarket velg blijft voor mij de Foregstar F14. Ik heb destijds meerdere bedrijven gezocht over gans Europa, maar nergens heb ik deze velg gevonden. Ik heb dus ook geen idee van de prijs. Ze zijn in meerdere kleuren te verkrijgen (zilver, gunmetal, zwart)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk ben zelf ook aanwezig op F10post. Die Amerikanen zijn zo zot als een deur.
Dus mensen die van smaak afwijken van wat jij mooi vindt zijn 'zo zot als een deur'.
Het is ver gekomen met tolerantie.
Als je op dit forum durft afwijken van de 'norm' (alles moet origineel) dan ben je ofwel 'een tjoener', heb je geen smaak, ken je er niets van of erger.
Ik begrijp dat velen meelopers zijn en de 'gangmakers' volgen, maar daarom zie ik geen noodzaak om andere mensen te beledigen omdat ze wat meer durf hebben.
zo'n 15 jaar geleden was 'tuning' erg in, de 20'ers en 30'ers van toen vonden het een mooie manier om een wagen een eigen toets te geven. Er waren grote tuning meetings en jongeren konden zich uitleven op hun auto. Akkoord, soms ging dat wat ver maar de leuze was toen 'ieder diertje zijn pleziertje'.
Durft er hier nu iemand iets posten dat niet 'af fabriek' kan besteld worden dan moeten er hier dringend zich een paar melden die dat niet vinden kunnen en wordt je beticht van 'geen smaak', 'loser' of wat dies meer.
Verzuring doet zich voor in heel de maatschappij, in ieder geval ook duidelijk onder de autoliefhebbers. Spijtig.
Comment
-
2-tal weken geleden besteld. Levering midden maart.
BMW 520d Berline Berline
Koetswerkkleur:
Sophistograu Brillanteffekt II
Binnenuitrusting:
Leder Dakota Oyster/Schwarz
Wielen:
Alu velgen styling 328 18"
Gekozen opties:
Sportstuur
Runflat banden
Antidiefstalbouten
Sportautomatische versnellingsbak
Weergave bandendruk
Automatische bediening van de achterklep
Zonder monogram
Fluwelen tapijten
Automatisch dimmende binnenspiegel
Neerklapbare achterzetels
Lendensteun vooraan
ECO PRO
Bijkomende voorverwarming
High Beam Assist
Lane Change Warning
Active Cruise Control met Stop&Go functie
Surround View
Head-Up Display
Muziekaansluiting voor Smartphones
Apps
Instrumentencombi High
Shadow Line hochglänzend
Zonnewerende ramen achter
Veiligheidskit
Exclusive Line Plus
Alu velgen styling 328 18"
Elektrisch doorschijnend schuifdak
Xenonlichten
Sophistograu Brillanteffekt II
Park Distance Control(PDC)
Achteruitrijcamera
USB-aansluiting
GSM-voorbereiding (Bluetooth)
Dynamic Damping Control
Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
Adaptive Headlights
Sfeerverlichting
Hogedrukreiniging koplampen
Navigatiesysteem Professional
Comforttoegang
Verwarmde zetels vooraan
Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies
HiFi-luidsprekersysteem
Leder Dakota Oyster/Schwarz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moyalis Bekijk Berichten2-tal weken geleden besteld. Levering midden maart.
BMW 520d Berline Berline
Koetswerkkleur:
Sophistograu Brillanteffekt II
Binnenuitrusting:
Leder Dakota Oyster/Schwarz
Wielen:
Alu velgen styling 328 18"
Gekozen opties:
Sportstuur
Runflat banden
Antidiefstalbouten
Sportautomatische versnellingsbak
Weergave bandendruk
Automatische bediening van de achterklep
Zonder monogram
Fluwelen tapijten
Automatisch dimmende binnenspiegel
Neerklapbare achterzetels
Lendensteun vooraan
ECO PRO
Bijkomende voorverwarming
High Beam Assist
Lane Change Warning
Active Cruise Control met Stop&Go functie
Surround View
Head-Up Display
Muziekaansluiting voor Smartphones
Apps
Instrumentencombi High
Shadow Line hochglänzend
Zonnewerende ramen achter
Veiligheidskit
Exclusive Line Plus
Alu velgen styling 328 18"
Elektrisch doorschijnend schuifdak
Xenonlichten
Sophistograu Brillanteffekt II
Park Distance Control(PDC)
Achteruitrijcamera
USB-aansluiting
GSM-voorbereiding (Bluetooth)
Dynamic Damping Control
Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
Adaptive Headlights
Sfeerverlichting
Hogedrukreiniging koplampen
Navigatiesysteem Professional
Comforttoegang
Verwarmde zetels vooraan
Edelhoutuitvoering Fineline Anthrazit
Comfortzetels vooraan met elektrische regeling
Elektronische gestuurde airconditioning met bijkomende functies
HiFi-luidsprekersysteem
Leder Dakota Oyster/Schwarz
Gelukgewenst met uw keuze. (Zélf ben ik er nog lang niet uit)
Eén vraagje (cfr.de vele threads dienangaande): geen 'schrik' van de overwegend negatieve ervaringen met runflats: zeer hard, vlugger versleten, tot 20% duurder...?
Of lost de optie Dynamic Damping Control (1500 Euro) dat volledig op ?
Anders gezegd: is DDC bij RF-banden eigenlijk een must ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the kid Bekijk BerichtenGelukgewenst met uw keuze. (Zélf ben ik er nog lang niet uit)
Eén vraagje (cfr.de vele threads dienangaande): geen 'schrik' van de overwegend negatieve ervaringen met runflats: zeer hard, vlugger versleten, tot 20% duurder...?
Of lost de optie Dynamic Damping Control (1500 Euro) dat volledig op ?
Anders gezegd: is DDC bij RF-banden eigenlijk een must ?
Twijfel je nog over bepaalde opties?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenHoe genuanceerd
Dus mensen die van smaak afwijken van wat jij mooi vindt zijn 'zo zot als een deur'.
Het is ver gekomen met tolerantie.
Als je op dit forum durft afwijken van de 'norm' (alles moet origineel) dan ben je ofwel 'een tjoener', heb je geen smaak, ken je er niets van of erger.
Ik begrijp dat velen meelopers zijn en de 'gangmakers' volgen, maar daarom zie ik geen noodzaak om andere mensen te beledigen omdat ze wat meer durf hebben.
zo'n 15 jaar geleden was 'tuning' erg in, de 20'ers en 30'ers van toen vonden het een mooie manier om een wagen een eigen toets te geven. Er waren grote tuning meetings en jongeren konden zich uitleven op hun auto. Akkoord, soms ging dat wat ver maar de leuze was toen 'ieder diertje zijn pleziertje'.
Durft er hier nu iemand iets posten dat niet 'af fabriek' kan besteld worden dan moeten er hier dringend zich een paar melden die dat niet vinden kunnen en wordt je beticht van 'geen smaak', 'loser' of wat dies meer.
Verzuring doet zich voor in heel de maatschappij, in ieder geval ook duidelijk onder de autoliefhebbers. Spijtig.
Ik wil maar zeggen dat die Amerikanen echt gekke dingen durven doen met hun wagen. Wij hebben hier bang om iets 'aftermarket' te laten doen, omdat we ofwel bang zijn van de kwaliteit, ofwel dat we bang zijn dat we tezeer gaan opvallen. In Amerika is dat net het omgekeerde. Daar is alles 'huge' en wil iedereen gezien worden. Ik heb dat ervaren in New York en heb daar met volle teugen van genoten.
Zelf stelde ik een tijdje geleden eens voor om mijn wagen echt aan te passen met AC Schnitzer addenda (velgen, uitlaat, motortuning) en ik kreeg hier onmiddellijk de wind vanvoor. In Amerika zouden ze dit net toejuichen en u motiveren om dat zo snel mogelijk te laten doen.
Dat bedoelde ik er dus mee dat die Amerikanen zo zot zijn als een deur.
F10post is trouwens een heerlijk forum. Die Amerikanen die kennen tenminste ook iets van automeetings. Ooit vlieg ik eens naar de States om dat life te kunen zien.Last edited by BMWMB; 09/01/2012, 00:53.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenDe nieuwe 5 is echt een verkoopsucces, je ziet ze ontzettend veel rijden.
Afgelopen weken F10's geteld in Gent, Brugge, Brussel, Kortrijk en Roeselare. Echt niet normaal hoeveel je er ziet, en dat voor een auto van die prijsklasse.
Voor mij de meest geslaagde (in alle opzichten) auto die ik al heb meegemaakt. Zo mooi en zo stoer, indrukwekkender dan een 7 of S-klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenZo mooi en zo stoer, indrukwekkender dan een 7 of S-klasse.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb enkele jaren geleden eens velgen gekocht bij online-velgen, ik ben zelfs in hun magazijn geweest. Bijna iedere velg die ze daar verkochten kwam uit China. Is dat slecht? Niet automatisch maar voor een nieuwe wagen van meer dan 42K zijn die velgen in mijn ogen niet geschikt.
Het tjoening gehalte van de wagens in die link die je geeft ligt trouwens behoorlijk hoog en dat komt vooral door die belachelijke velgen van de meesten. Enkel de 312's, de Breytons en misschien de BBS LM's spreken mij aan.
Iedereen doet daar natuurlijk van wat hij wil, het is niet omdat iemand zich een F10 kan permitteren dat hij daarom smaak heeft.
Als ik er dan nog aan denk dat ook mijn vriendin wel eens met de auto rijdt en vooral dat zij zich bij het parkeren veel minder aantrekt van borduren dan... dan ben ik er zeker van dat goedkoop misschien zelfs beter is...
Ben vandaag bij deze firma even gestopt: http://www.bc-tyrecenter.be/content/cs_ovsets.php
Velgen 20" (niet top, maar zeker niet lelijk) + banden 275 achter en 245 voor + verlaging 30mm: 2.100EUR BTW IN. De velgen zijn ocharme 820EUR (voor de 4! Verschoot me dood)... Als ze na een jaar geabimeerd zijn omdat mijn vriendin regelmatig een borduurke heeft gepakt bij het parkeren doe ik ze gewoon weg op 2dehands of zo en steek ik nieuwe.
Comment
-
Deze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDeze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.
Comment
-
Wie nooit twijfelt denkt zelden na
Oorspronkelijk geplaatst door moyalis Bekijk BerichtenMomenteel hebben we ook runflats zonder DDC. Eigenlijk geen negatieve ervaringen mee gehad, volgens mij geen must om DDC te nemen als je runflats kiest. DDC hebben we gekozen voor extra comfort, als je nu runflats hebt of niet.
Twijfel je nog over bepaalde opties?
Het zal u allicht niet verbazen dat over die runflats (zoals over zowat àlles) de meest tegenstrijdige info wordt gegeven, zelfs binnen BMW zélf. Voor wat het waard is: de meerderheid van de info (gecheckt bij mijn -met BMW zéér vertrouwde- bandencentrale) convergeert toch eerder naar het afraden van RF-banden zonder DDC, zeker vanaf 19inch. Gezien ik de wagen louter privé zal rijden is het voor mij dan ook financieel niet verantwoord om DDC bij te bestellen (1500 euro) als ik gewoon kan volstaan om via de dealer te vragen om af fabriek 'gewone' banden te laten monteren i.c. op 18inch velgen.
Dit moet overigens duidelijk worden afgesproken om te vermijden dat de anders standaard gemonteerde sensoren constant foutmeldingen veroorzaken op de boordcomputer.
Maar voor u is dit geen probleem gezien u wél DDC hebt.
Mijn grootste twijfel betreft de kwaliteit/afwerking van het Dakota-leder !
U moet bij gelegenheid maar eens in diverse showrooms naar NIEUWE wagens kijken met dat Dakota-leder: schabouwelijk afgewerkt: plooien alom, alsof er al jaren mee gereden is. Eigenaardig daarbij is: bij de éne wagen zie je het haast niet, bij (vele) andere is het werkelijk storend (zeker bij bleke kleuren zoals oyster/beige..). Als je er naar informeert zal men je trouwens bij gelijk welke BMW-dealer hetzélfde antwoorden: 'het is éigen aan de ledersoort. Als je dat niét wil moet je nappa nemen'. Larie natuurlijk.
Wat uw andere opties betreft: er zijn er imo enkele die zowat 'onontbeerlijk' zijn in dergelijke wagen: usb/bluetooth/PDC/navigatie. Die zitten trouwens allemaal in het Business Line Plus pakket.
De andere opties zijn zeker niet overbodig, maar wat mij betreft vallen ze buiten mijn budget.
Ook een vraagje van mijn kant: als je de wagen privé hebt gekocht, kan (c.q.wil) je dan een indicatie kwijt over de bekomen korting ? In vergelijking met andere merken in deze prijsklasse (MB-E/Audi A6/JaguarXF2,2) ligt deze korting steeds zowat rond de 5 à 6K.
Kom je ongeveer in de buurt ?
Veel succes in elk geval !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenSUBLIEM!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenWalgelijk. Altijd dezelfde fouten, el cheapo uitziende velgen die op 't internet besteld zijn, overdreven verlaging, aanpassingen aan accenten op een onsamenhangende manier. Elke vorm van esthetiek is plots zoek in een anders zo evenwichtige en klassvolle wagen.
Heb meermaals opgemerkt dat jij iets walgelijk/lelijk vindt (wat perfect mag!) en dan probeert te argumenteren waarom a.d.h.v. 'objectieve' criteria.
Zo werkt het niet. Wat jij afschuwelijk kan vinden, kan een anders zeer knap vinden. En omgekeerd!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik vrees dat u gelijk heeft
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDeze gedachtengang kan ik niet volgen. Er is ook nog altijd zoiets als veiligheid. Uiteindelijk is de BMW 5 een zware auto en komen er serieus wat krachten op de wielen. Ik dan aan snelle bochten, hoge snelheden, rijden over wegoneffenheden. Bij zo'n goedkope velg loop je kans dat ze scheuren. Ik zou dat niet willen meemaken aan hoge snelheden. Ik kan niet begrijpen dat mensen die zo'n dure wagen kopen dan gaan bezuinigen op de velgen om er toch maar grote te hebben. Dan zou ik nog liever met 18'ers rijden zoals de winterwielen die ik nu heb. Ok, die zijn minder 'vet', maar wel 100% veilig.
Ik kan uw stelling alleen maar beamen. En wel op grond van terzake ingewonnen info via diverse kanalen: in de éérste plaats bandencentrales.
Die raden trouwens ook af (hoewel niet in hun commercieel belang) om bv.runflat banden te monteren, zelfs niet op originele BMW velgen, als er geen Damping control op de wagen aanwezig is.
De belasting/schokken bij hoge snelheden is dermàte dat ze zelfs de BMW-velgen beschadigen: de versterkte, keiharde flanken van RF banden veroorzaken deuken in de velgranden.
De duitse fora op motortalk, bimmerpost... staan trouwens vol van dergelijke negatieve ervaringen. En die Duitsers gaan meestal, en zeker als het hun auto betreft, tot op het 'been'.
Comment
Comment