Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik ga toch M-power bijtreden. Vind het ook héél knap.

    Heb meermaals opgemerkt dat jij iets walgelijk/lelijk vindt (wat perfect mag!) en dan probeert te argumenteren waarom a.d.h.v. 'objectieve' criteria.

    Zo werkt het niet. Wat jij afschuwelijk kan vinden, kan een anders zeer knap vinden. En omgekeerd!

    Wel, ik zou uw stelling toch willen nuanceren. Ik geef een paar voorbeelden:

    - de oude grieken bouwden de arcopolis (en andere bouwsels) volgens bepaalde verhoudingen (BxLxH) die als ideaal werden beschouwd (gulden snede?)
    - uit onderzoek blijk dat er zoiets bestaat als een perfect taille-heup verhouding (ik dacht 75%) voor het vrouwenlichaam om als aantrekkelijk ervaren te worden door een mannelijk publiek.

    Welnu met auto's is dat hetzelfde. Je hebt wel degelijk een aantal algemeen gelden regels rond esthetiek en vormgeving. Er zijn altijd wel van die mensen die speciaal kicken op wagens die sterk van de norm afwijken, maar voor 99% van de bevolking gaat de vlieger wel op. Ik zeg ook niet dat elke auto perfect aan de "norm" moet voldoen. Zo hoeft een vrouw ook geen supermodel te zijn met de perfecte maten, de gaafste huid etc om als knap te worden beschouwd. Maar wat jij feitelijk doet is een foto van een vrouw van 150 kilo met puisten en een snor posten en dan argumenteren dat smaak iets persoonlijks is.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
      Wel, ik zou uw stelling toch willen nuanceren. Ik geef een paar voorbeelden:

      - de oude grieken bouwden de arcopolis (en andere bouwsels) volgens bepaalde verhoudingen (BxLxH) die als ideaal werden beschouwd (gulden snede?)
      - uit onderzoek blijk dat er zoiets bestaat als een perfect taille-heup verhouding (ik dacht 75%) voor het vrouwenlichaam om als aantrekkelijk ervaren te worden door een mannelijk publiek.

      Welnu met auto's is dat hetzelfde. Je hebt wel degelijk een aantal algemeen gelden regels rond esthetiek en vormgeving. Er zijn altijd wel van die mensen die speciaal kicken op wagens die sterk van de norm afwijken, maar voor 99% van de bevolking gaat de vlieger wel op. Ik zeg ook niet dat elke auto perfect aan de "norm" moet voldoen. Zo hoeft een vrouw ook geen supermodel te zijn met de perfecte maten, de gaafste huid etc om als knap te worden beschouwd. Maar wat jij feitelijk doet is een foto van een vrouw van 150 kilo met puisten en een snor posten en dan argumenteren dat smaak iets persoonlijks is.
      En toch... Geef me de keuze tussen een standaard 5 en bovenstaand exemplaar, en ik ga altijd laatstgenoemde kiezen. Staat stoerder, voller, bruter, imposanter...

      Dat doet het. Voor mij.

      Voor mij is dat een zoals een van nature schone vrouw die wat schmink opdoet om de juiste accenten te leggen. Een compleet lelijke vrouw ga je niet schoner maken, maar een vrouw die van nature een zekere schoonheid bezit komt er zeker beter door uit.

      Vind ik.

      Je hebt dan weer mensen die overdrijven, aan beide kanten (= mensen die niks van schmink moeten hebben en mensen die er 2kg op hangen).

      Waar je die lijn trekt, is persoonlijk.

      Maar het geld m.i. eveneens voor auto's.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
        Dus volgens U komen er in België (Europa?) velgen op de markt die niet veilig zijn? Ze keuren potverdorie de kromming van een komkommer, maar de veiligheid van velgen zou dan niet gecontroleerd worden??
        Ik weet niet of dit gecontroleerd wordt, maar ik ben er wel zeker van dat je van deze velgen niet lang plezier zal hebben. Als je eens wat snel een borduur oprijdt, of door een put in de weg, dan zijn ze krom als komkommer.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Ik weet niet of dit gecontroleerd wordt, maar ik ben er wel zeker van dat je van deze velgen niet lang plezier zal hebben. Als je eens wat snel een borduur oprijdt, of door een put in de weg, dan zijn ze krom als komkommer.
          Plus dat ze niet proper blijven, die originele Audi velgen blijven toch beter wasbaar dan zo'n aftermarkets hoor. Die krijg je na een tijdje niet meer proper of ze beginnen af te bladeren...

          Comment


          • Over smaken kun je naar mijn mening ook niet twisten. Wat sommigen als de norm beschouwen als er al een norm zou zijn is dan bovendien nog tijds en plaats gebonden.

            In de usa of in europa of in azie zijn de normen anders en in de tijd van breugel waren dikke vrouwen ook top en enkele jaren geleden moest je zo bleek als een lijk zijn daarna waren we allemaal liefst bruin waren en later zal wit waarschijnlijk terug de norm worden als we allemaal huidkanker hebben Je kan wel tijdelijk een fenomeen hebben dat een grote groep van mensen iets als norm beschouwen die ze mooi vinden maar in een maatschappij moet er steeds ruimte zijn voor afwijkend smaken om alles toch een beetje intressant te houden vind ik Uw eigen smaak opdringen is ook een vorm van arrogantie en onverdraagzaamheid. Ik vind je kan altijd zeggen dat je niet niet mooi vind of niet passend of dat de verhoudingen niet kloppen maar benamingen als belachelijk of achterlijk zijn niet nodig om uw standpunt qua smaak duidelijk te maken

            Bmw oem velgen zijn wel iets sterker en beter afgewerkt dan replica velgen dat is wel waar maar ze kosten aan bmw niet zoveel meer (in verband met goedkoop zijn). Ben er zeker van dat al die bbs sjes die bmw monteerd ook maar een 120 euro kosten per stuk maar wel aan 800 euro verkocht worden in de dealerships als bmw eraan moet winnen en de hoofdinvoerder en de dealer ook nog eens zijn winst moet hebben das een algemeen kosten struktuur probleem van alle produkten die veel tussenschakels hebben qua verkoopskanalen. Een heleboel replica velgen worden in batch gekocht rechtstreeks in china door 1 iemand met wat zin voor iniatief en worden dan rechtstreeks verkocht door die mensen aan bandencentrales of zelfs via internet rechtstreeks aan de klant dan spaar je direkt al 2 of 3 tussenschakels uit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door the kid Bekijk Berichten
              Beste,

              Het zal u allicht niet verbazen dat over die runflats (zoals over zowat àlles) de meest tegenstrijdige info wordt gegeven, zelfs binnen BMW zélf. Voor wat het waard is: de meerderheid van de info (gecheckt bij mijn -met BMW zéér vertrouwde- bandencentrale) convergeert toch eerder naar het afraden van RF-banden zonder DDC, zeker vanaf 19inch. Gezien ik de wagen louter privé zal rijden is het voor mij dan ook financieel niet verantwoord om DDC bij te bestellen (1500 euro) als ik gewoon kan volstaan om via de dealer te vragen om af fabriek 'gewone' banden te laten monteren i.c. op 18inch velgen.
              Dit moet overigens duidelijk worden afgesproken om te vermijden dat de anders standaard gemonteerde sensoren constant foutmeldingen veroorzaken op de boordcomputer.
              Maar voor u is dit geen probleem gezien u wél DDC hebt.

              Mijn grootste twijfel betreft de kwaliteit/afwerking van het Dakota-leder !
              U moet bij gelegenheid maar eens in diverse showrooms naar NIEUWE wagens kijken met dat Dakota-leder: schabouwelijk afgewerkt: plooien alom, alsof er al jaren mee gereden is. Eigenaardig daarbij is: bij de éne wagen zie je het haast niet, bij (vele) andere is het werkelijk storend (zeker bij bleke kleuren zoals oyster/beige..). Als je er naar informeert zal men je trouwens bij gelijk welke BMW-dealer hetzélfde antwoorden: 'het is éigen aan de ledersoort. Als je dat niét wil moet je nappa nemen'. Larie natuurlijk.

              Wat uw andere opties betreft: er zijn er imo enkele die zowat 'onontbeerlijk' zijn in dergelijke wagen: usb/bluetooth/PDC/navigatie. Die zitten trouwens allemaal in het Business Line Plus pakket.
              De andere opties zijn zeker niet overbodig, maar wat mij betreft vallen ze buiten mijn budget.

              Ook een vraagje van mijn kant: als je de wagen privé hebt gekocht, kan (c.q.wil) je dan een indicatie kwijt over de bekomen korting ? In vergelijking met andere merken in deze prijsklasse (MB-E/Audi A6/JaguarXF2,2) ligt deze korting steeds zowat rond de 5 à 6K.
              Kom je ongeveer in de buurt ?

              Veel succes in elk geval !
              Over RF-banden is er precies veel informatie te vinden. Zelf heb ik me hier niet echt over geïnformeerd omdat ik niet wist dat RF-banden dergelijk verschil maken in rijgedrag tov gewone banden. Met de huidige wagen hebben de RF-banden wel zijn nut bewezen. Het was gewoon mogelijk om met een 'lekke' band tot thuis te rijden en de dag erop naar de garage.
              Uiteraard moet je een keuze maken. Het prijsverschil, ook op lange termijn, is echter te verwaarlozen op een kostprijs van een dergelijke wagen vind ik.

              Momenteel hebben we ook Dakota-leder.
              Ik heb nooit iets negatief gemerkt aan de afwerking, het gaat wel om Rotbraun.
              Zelfs na 3 jaar gebruik, nooit een behandeling gegeven , valt dat eigenlijk goed mee. Wel meer plooien op de bestuurderszetel en een meer blinkend uitzicht, maar dat lijkt me normaal bij leder.

              De wagen is niet privé gekocht, dus de kortingen zijn anders.

              Comment


              • Op de Oostenrijkse BMW-site (compleet anders van opbouw, trouwens) is de ActiveHybrid '5 al te configureren. Ook toffe (helemaal anderse) config, waar je 360° in je geconfigureerde interieur kan ronddraaien.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Op de Oostenrijkse BMW-site (compleet anders van opbouw, trouwens) is de ActiveHybrid '5 al te configureren. Ook toffe (helemaal anderse) config, waar je 360° in je geconfigureerde interieur kan ronddraaien.
                  Super !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Op de Oostenrijkse BMW-site (compleet anders van opbouw, trouwens) is de ActiveHybrid '5 al te configureren. Ook toffe (helemaal anderse) config, waar je 360° in je geconfigureerde interieur kan ronddraaien.
                    Net even een 5 geconfigged, schitterende configurator!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • iemand enig idee of/wanneer de 306 pk versie in de 535 i zal vervangen worden door de 320 pk versie?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Op de Oostenrijkse BMW-site (compleet anders van opbouw, trouwens) is de ActiveHybrid '5 al te configureren. Ook toffe (helemaal anderse) config, waar je 360° in je geconfigureerde interieur kan ronddraaien.
                        Kan je ook al configureren op BMW-site van UK

                        Comment


                        • Ja, zelfs al een paar dagen langer dan op bmw.at, maar daar is de configurator niks speciaals (idem als de Belgische). Plus: een Duits product moet je in Duitse taal configgen, vind ik ik krijg de wubbes b.v. mobile.de in 't Engels of een Duitse auto confifgureren in 't Engels.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Op de Oostenrijkse BMW-site (compleet anders van opbouw, trouwens) is de ActiveHybrid '5 al te configureren. Ook toffe (helemaal anderse) config, waar je 360° in je geconfigureerde interieur kan ronddraaien.
                            Volledige config even samengesteld op de Oostenrijkse site. Hopelijk wordt de Belgische ook zo.

                            Binnen 2 maanden staat deze voor de deur.





                            Comment


                            • Drie turbo's voor de BMW M550d!

                              RIJSWIJK - Goed nieuws voor de liefhebbers van een M5 Touring. Hij komt niet, maar BMW brengt een geweldige zescilinder dieselmotor met drié turbo's, variabele turbine geometrie, 381 pk en 740 Nm uit. Met dat blok in het vooronder houdt de M550d bumpercontact met de M5 tijdens de sprint 0-100 km/h!


                              De technische koppen uit München hebben een zescilinder dieselmotor uit het magazijn getrokken en de krachtbron een exclusieve M Performance behandeling gegeven. De lijnmotor meet 2.993 cc, die tussen 4.000 en 4.400 tpm een vermogen levert van 381 pk. Bij 2.000 tpm genereert het blok een koppel van 740 Nm, dat tot 3.000 tpm volledig voorhanden is. Een belangrijke rol voor deze waardes spelen de drié turbo's, twee kleintjes en één grote, en de toegenomen druk in het common rail-systeem (2.200 bar).

                              BMW lepelt de krachtbron direct in drie modellen, de 5 Serie, zowel sedan als Touring, de X5 en de X6. In alle gevallen koppelt de fabrikant de motor aan een achttrapsautomaat en wordt de voor alle types gelijke output middels vierwielaandrijving op de weg overgebracht. Door onder andere het verschil in wagengewicht wijkt het prestatiepotentieel af. De top is weliswaar in alle gevallen 250 km/h, maar dat komt door de toepassing van een elektronische begrenzer. De sprintcijfers van de sedan, stationwagon en SUV's wijken tienden van een seconde af. Het verbruik daarentegen scheelt enkele liters.

                              BMW kiest voor een specifieke afstelling van het onderstel met afwijkende setting voor veren en dempers. De bodyroll is gereduceerd en de hydraulische stuurbekrachtiging kent een andere afstelling. Voor het remsysteem komt de 5 Serie met 37,4 cm grote schijven op de vooras, de exemplaren op de X5 en X6 meten zelfs 38,5 cm. Optisch onderscheiden de modellen zich lichtjes van de resterende modellen. Zo wijkt het front af door de extra luchtinlaten, waar normaliter de mistlampen zijn opgenomen. Verder zet de fabrikant het sportieve duo op specifieke door M zelf ontworpen wielen. Binnenin keert her en der de befaamde BMW-letter terug, zoals op de voetsteun, het instrumentarium, de pookknop, het lederen stuurwiel en de sportstoelen.

                              De M550d is géén pure M-uitmonstering, maar wel degelijk een creatie van M GmbH. De Duitsers introduceren M Performance Automobiles, een titel die de dikke diesels op de flanken zullen dragen. De wagens vallen in het programma tussen de reguliere types en de topmodellen in. De 5 Serie, X5 en X6 trappen af. Andere modellen volgen spoedig.

                              Bron: [www.telegraaf.nl]





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment






                                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment




                                  • Meer foto's: [www.auto.cz]
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Prijzen in DE:

                                      BMW M550d xDrive - 80,800 EUR
                                      BMW M550d xDrive Touring - 83,750 EUR
                                      BMW X5 M50d - 82,300 EUR
                                      BMW X6 M50d - 85,800 EUR

                                      Comment


                                      • Van 0-100 in 4.7 sec.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Van 0-100 in 4.7 sec.
                                          lap... een 3.0 diesel die ik met mijn Z4M niet eens kan bijhouden... het gaat snel tegenwoordig...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X