Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En zeggen dat er 10 jaar geleden uit in basis het zelfde 6 in lijn blok met dezelfde inhoud 184 pk/410Nm gehaald werd.
    Prestaties en vermogen zijn indrukwekkend, maar de prijs is dat ook in vergelijking met een 550i of een alpina d5.
    Benieuwd hoe dat in de praktijk rijdt.

Comment

• ZA-LIG zo'n 550d...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
        En zeggen dat er 10 jaar geleden uit in basis het zelfde 6 in lijn blok met dezelfde inhoud 184 pk/410Nm gehaald werd.
        Prestaties en vermogen zijn indrukwekkend, maar de prijs is dat ook in vergelijking met een 550i of een alpina d5.
        Benieuwd hoe dat in de praktijk rijdt.
        Dat gaat hetzelfde rijden als elke andere 5 diesel. Enkel zal de duw in de rug nog forser zijn.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Net even naar de technische gegevens gekeken van de 5 ActiveHybrid

ActiveHybrid
          verbruik: 7,5-6,7
          co2: 162-149
          0-100: 5,9

535d:
          verbruik:5,4-5,6
          co2:142-148
          0-100:5,5

Dus mijn vraag wat is het nut van die ActiveHybrid ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk Berichten
            Net even naar de technische gegevens gekeken van de 5 ActiveHybrid

ActiveHybrid
            verbruik: 7,5-6,7
            co2: 162-149
            0-100: 5,9

535d:
            verbruik:5,4-5,6
            co2:142-148
            0-100:5,5

Dus mijn vraag wat is het nut van die ActiveHybrid ?
            Techniek ontwikkelen om later toe te passen op de kleine modellen...
            Zodat de ontwikkelingskosten deels zijn terugbetaald....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Techniek ontwikkelen om later toe te passen op de kleine modellen...
              Zodat de ontwikkelingskosten deels zijn terugbetaald....
              afblijven dus

Comment

• hoe komt ge aan die 162g? en 't is geen mazoutstoof, daardoor zal het VAA zal toch (iets) lager liggen

Comment

• Wel een type-aanduiding op de koffer maar geen xDrive aanduiding op de flanken... zeker dat het vierweedeetjes zijn? (zal wel, als de prijzen daarover spreken)

Hallucinante cijfers. En prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Sorry voor de quote, maar ... miljaar. Individual mysticblauw metallic, hoogglans shadow line, standaard stof/alcantara interieur, en klaar.

Comment

• in de duitse prijslijst is de nieuwe m550d al opgenomen, stevige basis prijs maar hij is wel standaard al rijkelijk uitgerust.

Comment

• Leuk filmpje... http://www.bmw.tv/com/article/BMW+M+...=2&channelID=2

Xdrive with rear wheel drive focus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                          in de duitse prijslijst is de nieuwe m550d al opgenomen, stevige basis prijs maar hij is wel standaard al rijkelijk uitgerust.
                          Thx!

Snel even uitgerekend: met gelijke uitrusting (op de uitlaten na + het feit dat de 535d geen BluePerformance kan hebben momenteel) kost de upgrade van de twin turbo 3.0xd (535) naar de triturbo 3.0xd (550) in Duitsland 9.420 EUR.

Toch niet weinig...

Als je de prijs van BluePerformance niet meerekent (omdat de 535d het momenteel niet hebben kan, de 530d bv wel en daar kost het 1.190 EUR) dan is de meerprijs voor de M550xd tegenover een identiek uitgeruste 535xd zelfs 10.610 EUR.

Comment

• Bovenstaand gebaseerd op de prijslijst van de touring, niet de berline.

Bij de touring is de 550i niet combineerbaar met xDrive, wel bij de berline (onbegrijpelijke keuze als je 't mij vraagt, maar bon). Vergelijking bij de berline tussen 550xi en M550xd: de basis 550xi is 7.200 EUR goedkoper (DE) maar met gelijke uitrusting kost de 550xi V8 nog altijd 550 (toeval? ) EUR minder dan de M550xd...

Nu heeft de 550i nog de 407pk sterke V8, maar bij de facelift zal die ook wel recht krijgen op de 450pk sterke variant (die nu al in de '6 GC en de '7 facelift komt). Als de prijs dan niet stijgt, krijg je voor minder geld dan wel een nog duidelijk krachtiger (qua vermogen, niet qua koppel) model met (vermoedelijk) meer emotie ... maar een duidelijk hoger verbruik en (vermoedelijk) waardeverlies.

Twijfelgevalletje...

Comment

• BMW 525d....530d

na proefritten is het in plaats van de nieuwe 525d toch de 530d geworden
                              het verschil in kracht was enorm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Van 0-100 in 4.7 sec.
                                Amai
                                En onbegrensd 300km/u?
                                2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                                  Amai
                                  En onbegrensd 300km/u?
                                  Ik denk dat 300 km/u effectief er wat over is, maar een 280 effectief moet er zeker inzitten. Moet wel een grappig om te zien zijn als je die begrenzer eraf haalt en de teller een heel eind uit de schaal loopt.

Comment

• 520d besteld!

Voilà, gisterenavond na lang nadenken en rekenwerk een bestelling geplaatst voor een nieuwe 520d Touring. Levering: eind maart/begin april.

Hij zal de volgende configuratie bevatten:
                                    - Carbonschwartz M sportpakket met alle bijhorende prularia
                                    - Interieur leder zimtbraun en decoratieve lijsten aluminium hexagon
                                    - alu velgen 350M 18"
                                    - dakrails
                                    - kofferruimtepakket
                                    - automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
                                    - verwarmde sportzetels vooraan
                                    - sfeerverlichting
                                    - Xenon koplampen & hogedrukreiniging
                                    - PDC voor en achter
                                    - elektronische airco met bijkomende functies
                                    - navigatiesysteem professional
                                    - Bluetooth GSM voorbereiding & USB-aansluiting
                                    - sportautomatische versnellingsbak
                                    - automatische bediening van de achterklep
                                    - elektrisch wegklapbare trekhaak
                                    - achteruitrijcamera
                                    - internet voorbereiding
                                    - muziekaansluiting voor smartphones & apps
                                    - HiFi-systeem Professional
                                    - Combox controller
                                    - Instrumentencombi high
                                    - zonnewerende ramen achter
                                    - niet-rokerspakket

Mijn X6 moest weg omwille van de 'aanmoedigingen' van onze lieve regering. Ik hoop dat ik hier evenveel rijplezier zal ervaren in een fiscaal veel interessantere wagen. Ik zie het wel zitten. Foto's zullen nog volgen eens ik hem heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fabeman Bekijk Berichten

Voilà, gisterenavond na lang nadenken en rekenwerk een bestelling geplaatst voor een nieuwe 520d Touring. Levering: eind maart/begin april.

Hij zal de volgende configuratie bevatten:
                                      - Carbonschwartz M sportpakket met alle bijhorende prularia
                                      - Interieur leder zimtbraun en decoratieve lijsten aluminium hexagon
                                      - alu velgen 350M 18"
                                      - dakrails
                                      - kofferruimtepakket
                                      - automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
                                      - verwarmde sportzetels vooraan
                                      - sfeerverlichting
                                      - Xenon koplampen & hogedrukreiniging
                                      - PDC voor en achter
                                      - elektronische airco met bijkomende functies
                                      - navigatiesysteem professional
                                      - Bluetooth GSM voorbereiding & USB-aansluiting
                                      - sportautomatische versnellingsbak
                                      - automatische bediening van de achterklep
                                      - elektrisch wegklapbare trekhaak
                                      - achteruitrijcamera
                                      - internet voorbereiding
                                      - muziekaansluiting voor smartphones & apps
                                      - HiFi-systeem Professional
                                      - Combox controller
                                      - Instrumentencombi high
                                      - zonnewerende ramen achter
                                      - niet-rokerspakket

Mijn X6 moest weg omwille van de 'aanmoedigingen' van onze lieve regering. Ik hoop dat ik hier evenveel rijplezier zal ervaren in een fiscaal veel interessantere wagen. Ik zie het wel zitten. Foto's zullen nog volgen eens ik hem heb.
                                      Proficiat !

Onze levering was gepland voor midden maart.... maar staat al sinds gisteren in de garage!
                                      Jammer dat we nu nog moeten wachten tot 1 maart om m in te schrijven. BIV zou nu een 2400 euro zijn, vanaf 1 maart 140 euro ofzo.

Comment

• Vraagje: wanneer zou de 5-reeks knipperlichten in de zijspiegels krijgen? Gezien het feit dat zowel de 1- als de nieuwe 3-reeks daarmee rondrijden en de 7 binnenkort een kleine update krijgt met onder andere knipperlichten in de spiegels (zie http://www.autowereld.com/spyshots/d...?artikel=12325 ) lijkt het me onlogisch als ze lang zouden wachten bij de 5 .

EDIT: proficiat fabeman, mooie keuze. Die geautomatiseerde achterklep is echt zooo.
                                        BMW F10 535d
                                        Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk Berichten
                                          Die geautomatiseerde achterklep is echt zooo.

Tot ze kapot gaat

Comment

Working...
                                          X