Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ook voor het interieur heb je nu dus carbon inleglijsten en een ander stuur. Ook wel knap, maar m'n interieur verander ik niet. Dat is perfect nu. Als die sierlijsten tezeer bekrast zijn op termijn wil ik misschien wel omzetten naar dit carbon. Ik ben eens benieuwd naar de prijs. Dat zal niet mals zijn.
Leuk!
De velgen zijn niet meteen m'n ding en het mag van mij allemaal zonder opschrift... maar de interieurlijsten en de pedalen vind 'k beestig! Het stuur op zich ook, maar dan in combinatie met een stof/alcantara interieur eerder.
Op een zilverkleurige, manuele 530i touring met M Pack ... nu het nog kan (m'n kop eraf als die atmosferische sixpack met de facelift niet verdwijnt, misschien zelfs nog vroeger).
Dus mijn vraag wat is het nut van die ActiveHybrid ?
Op dit moment is de ActiveHybrid 5 een marketingstunt, net zoals de ActiveHybrid 7 en X6 AH, zodat ze in München ook kunnen zeggen dat ze hybride oplossingen aanbieden. De BMW diesels zijn zodanig performant op gebied van prestaties en verbruik dat je met een hybride hier op dit moment weinig voordeel haalt. Zeker in het geval van de 5, waar de koffer zwaar lijdt onder de impact van de batterijen en je geen fietsendrager of trekhaak mag monteren.
Technisch gezien is hij wel een mooi alternatief voor de dieselversies, hoewel ik vermoed dat de AH 5 qua wegligging niet op hetzelfde niveau zal staan, want het extra gewicht van de batterijen zal het anders perfecte evenwicht van de 5 reeks wel wat verstoren. Bovendien heeft BMW nog niets bewezen qua betrouwbaarheid van hun hybride systeem en de levensduur van de lithium-ion batterijen.
Financieel lijkt het plaatje me wél OK. De lichte meerprijs bij gelijkwaardige uitrusting wordt gecompenseerd door lagere Vlaamse BIV, (zolang je niet met een operationele leasing zit en als je kiest voor de basisvelgjes, betaal je met de AH 5 217€ en met de 535d 525 €), een licht voordeel op het vlak van VAA (op basis van Duitse catalogusprijzen zit je met een AH 5 op 400 € belastbaar VAA per maand en met de 535d aan 446 €) en de hogere fiscale aftrekbaarheid (75% voor de hybride en 70% voor de 535d). Als je in de toekomst de duurder wordende diesel mee in rekening brengt, kom je goedkoper uit met de hybride.
Maar ik heb de indruk dat BMW er zelf niet in gelooft, aangezien ze de hybride versies enkel positioneren als alternatief voor de duurdere versies binnen hun verschillende modellen met kleine risicoloze verkoopsaantallen (zie ook binnenkort de ActiveHybrid 3) en daarnaast volop inzetten op elektrische aandrijving met de nieuwe i-lijn
Ik ben afgelopen vrijdag mijn BMW 520d gaan bestellen, maar wat een lange wachttijd tov andere hier op het forum!
Levering voorzien voor begin juni pas! :-(
Denk dat ze de 20d (in alle vormen en maten) niet snel genoeg kunnen produceren dezer dagen voor BE ... vandaar de al iets langere wachttijd i guess!
Proficiat trouwens
Heb enkele jaren geleden eens een 3 liter TDI A6 quattro en een BMW E60 530 D xDrive kunnen testen in een fantastisch landschap en in redelijk barre weersomstandigheden. Moet zeggen dat quattro AWD systeem is echt schitterend te noemen en perfect uitgebalanceerd. Moest ik ergens in een bergachtig gebied wonen dan kies ik direct een Audi met awd. Audi's zijn daar een stuk voor speciaal ontworpen een BMW niet. Een consument die een BMW kiest, die gaat meestal voor de sublieme achterwielaandrijving. xDrive is er een beetje gekomen om klanten naar het merk te lokken. Ken nog zo'n mensen hoor die een BMW 3-serie of verder xDrive kopen om dat ze bang zijn dat ze gaan 'glijden' in de winter.
Ook voor het interieur heb je nu dus carbon inleglijsten en een ander stuur. Ook wel knap, maar m'n interieur verander ik niet. Dat is perfect nu. Als die sierlijsten tezeer bekrast zijn op termijn wil ik misschien wel omzetten naar dit carbon. Ik ben eens benieuwd naar de prijs. Dat zal niet mals zijn.
Mooi stuur maar jammer van die rode strip in het midden.
Voor zo'n auto zou het toch subtieler mogen, bijvoorbeeld in het zwart.
Na 2 weken (of 2 dagen) ben je die rode streep meer dan moe lijkt me.
Het blijft een gewone BMW en geen WRC rallywagen ...
Een consument die een BMW kiest, die gaat meestal voor de sublieme achterwielaandrijving. xDrive is er een beetje gekomen om klanten naar het merk te lokken. Ken nog zo'n mensen hoor die een BMW 3-serie of verder xDrive kopen om dat ze bang zijn dat ze gaan 'glijden' in de winter.
True, zo zullen er veel zijn. Maar zoals BMWMB al aangaf, je kan het vermogen en koppel in de meeste omstandigheden probleemloos kwijt. Must have of niet, dat blijft een persoonlijke keuze. Surplus, veel vermogen in combinatie met quattro/xdrive is hoegenaamd geen garantie op het vermijden van het 'glijden'. Die dingen zijn nog altijd rwd biased en dat kan voor verassingen zorgen (onder gladde omstandigheden), net omdat de bestuurder zich daar misschien niet aan verwacht.
Toch wel even een teleurstelling als die motorkap open gaat, maar binnenin klinkt ie precies best goed! Dieselkoppel
Ze laten een zescilinder op benzine door de geluidsinstallatie komen.. Ook bij de nieuwe M5 wordt dit gedaan, zo las ik.. Om het geluid wat kracht bij te zetten...
Een beetje gefoefel, maar bon waarom ook niet..
Moest ik ergens in een bergachtig gebied wonen dan kies ik direct een Audi met awd. Audi's zijn daar een stuk voor speciaal ontworpen een BMW niet.
Misschien niet speciaal daarvoor ontworpen maar twerkt precies wel beter
(Kon het echt niet laten, moest er meteen aan denken. Voor alle duidelijkheid, 'k heb niks tegen Audi.)
Comment