Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 3 maanden is normaal.

    Onze 520d werd besteld op 14/12 in de garage, was gepland voor 15/03 en stond op de parking op 1/02. 1,5 maand. Beetje te vroeg.

    Comment


    • 3 maanden is normaal, heb ook exact 3 maanden moeten wachten
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

      Comment


      • Vorig jaar ook eentje besteld, toen slechts 7 weken moeten wachten :-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
          Heeft er iemand onlangs een BMW 520d of andere motorisatie besteld? Zo ja wat is of was de leveringstermijn? Mijne onlangs besteld en moet 3 maand wachten pff.. :-(
          Je moet dan eens een Beetle bestellen,nu bestellen is levering november....
          Da's lang.

          Comment


          • Ferrari = olifantendracht.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              M550d


              Ik vind de 5 reeks over het algemeen (en dan nog vooral de Touring) een prachtige kar. Maar zoals die er hier bij staat, vind ik hem niet geslaagd. De velgen (van wel deftige grootte, waarschijnlijk) ogen te klein door de zilvergrijze carrosseriekleur met zwaardere bumperparijen en sideskirts. 'Precies ne CT', zou bobo zeggen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                Ik vind de 5 reeks over het algemeen (en dan nog vooral de Touring) een prachtige kar. Maar zoals die er hier bij staat, vind ik hem niet geslaagd. De velgen (van wel deftige grootte, waarschijnlijk) ogen te klein door de zilvergrijze carrosseriekleur met zwaardere bumperparijen en sideskirts. 'Precies ne CT', zou bobo zeggen
                Hmm, de velgen zijn precies niet dat... maar een zilvergrijze met m pakket is wel mooi hoor... ik zie er elke dag eentje en dat is toch een hoofd draai wagen

                Comment


                • Nog een filmpje van de ///M550d xDrive.

                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Ik vind de 5 reeks over het algemeen (en dan nog vooral de Touring) een prachtige kar. Maar zoals die er hier bij staat, vind ik hem niet geslaagd. De velgen (van wel deftige grootte, waarschijnlijk) ogen te klein door de zilvergrijze carrosseriekleur met zwaardere bumperparijen en sideskirts. 'Precies ne CT', zou bobo zeggen
                    Dit zijn wintervelgen die totaal niet passen bij het M-sportpakket. Ze doen echt afbreuk aan de rest van de wagen. Leg hier maar eens de styling 312 in het Ferricgrey onder, dan heb je een totaal andere wagen.
                    Wat ik voor de rest nog minder mooi vind zijn de grijze nieren zoals die van de 550i en het kofferlipje.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • De nieuwe biv is ideaal voor de liefhebbers van een M550d blijkbaar... 384.22 euro

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Dit zijn wintervelgen die totaal niet passen bij het M-sportpakket. Ze doen echt afbreuk aan de rest van de wagen. Leg hier maar eens de styling 312 in het Ferricgrey onder, dan heb je een totaal andere wagen.
                        Wat ik voor de rest nog minder mooi vind zijn de grijze nieren zoals die van de 550i en het kofferlipje.
                        Vind ik ook. Nu, eender welke BMW met M-pakket vind ik niet echt staan met wintervelgen die niet het M-logo dragen en dus ook niet 'ontworpen' zijn in combinatie met het exterieurpakket. Ik vind dat de lijnen en vormen dan niet meer kloppen en soms geeft dat echt een 'lomp' zicht. Natuurlijk zijn wintervelgen in de meeste gevallen niet echt schoonheden te noemen (hoewel wij dezelfde winter- als zomervelgen hebben), maar ik denk toch dat een M550d beter verdient!

                        Comment


                        • Ik neem aan dat dit een testwagen van BMW is. Ik begrijp dan inderdaad ook niet dat ze er niet de velgen van het Ms-portpakket onder leggen. Ik heb de 18'ers, en zelfs in wintersetup klopt het geheel.

                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Ja ik vond het ook al vreemd dat die velgen erop liggen
                            2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                            2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                            2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                            2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                            Comment


                            • en de m550d is te configureren op bmw.de

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Nog een filmpje van de ///M550d xDrive.

                                http://www.wiwo.de/videos/auto-cockp...d/6249304.html
                                6,3l verbruik lol. Mijn gemiddeld verbruik ligt na 3000km al op 8,2l en dat met een 520d.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                  6,3l verbruik lol. Mijn gemiddeld verbruik ligt na 3000km al op 8,2l en dat met een 520d.
                                  Amai, dan moet jij nogal rijden...

                                  Hier als ik echt op mijn gemak rij met de 520d kom ik aan 5,8 liter gemiddeld. Als ik serieus doorrij 7,4 liter. Hoger krijg ik hem echt niet, of het is gewoon continue planché.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                    Amai, dan moet jij nogal rijden...

                                    Hier als ik echt op mijn gemak rij met de 520d kom ik aan 5,8 liter gemiddeld. Als ik serieus doorrij 7,4 liter. Hoger krijg ik hem echt niet, of het is gewoon continue planché.

                                    Idd, dat verbruik is niet normaal. Ik zit na 6.000 km op 6,1 liter gemiddeld reëel verbruik (5,8 volgens de BC), met ongeveer een 50/50-mix van file- en stadsverkeer enerzijds en vlot rijden op autosnelwegen en secundaire wegen anderzijds. Mijn dagen als verkeerslichtracer zijn wel voorbij, maar ik rij toch ook niet als een slak.

                                    Comment


                                    • Ik moet er wel zeggen dat de overgrote meerderheid van mijn ritten minder dan 5 km zijn.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                        Ik moet er wel zeggen dat de overgrote meerderheid van mijn ritten minder dan 5 km zijn.
                                        Het is nu natuurlijk winter en klote weer, maar daar ben ik zelf wel van af gestapt. Heb mij 2 jaar terug deftige fiets aangeschaft voor dergelijke verplaatsingetjes, goed voor portefeuille en milieu + veel ritjes van -5 km zijn voor een diesel toch niet ideaal dacht ik... Maar bij mij is het in de winter ook vaak van dat zenne...

                                        Enfin, on topic, over de F10: mijn dochterke is sinds eergisteren één jaar en we verwachten binnen een paar maand een broertje. 2 kleine kindjes dus. Tel daarbij dat ik wekelijks met vrouw en kind(eren) pendel tussen mijn thuis in Oostduinkerke en een appartement in A'pen (inclusief wiegen, pousettes, baby stuff,...) en de 5 begint er héél klein uit te zien...

                                        Ben dus eens rond gaan kijken: C klasse break, E klasse break, Volvo V60 XC60, RR Evoque, Ford Kouga, A4 break,... enfin noem maar op, telkens zelfde conclusie: moeten het allemaal dik afleggen tegen de F10. Ik vind de E klasse een prachtige auto, maar vooral het interieur is toch echt wel een klasse lager dan de F10. Zowel qua uiterlijk als interieur moeten ze allemaal onderdoen. En ja, de VAA is een dooddoener, met 139 gram en 54K catalogus waarde betaal ik voor de F10 +/- 4600EUR VAA, maar bijna alle andere wagens zitten ook aan iets in die grote lijnen. Enige waarvoor ik de 5 onmiddellijk zou laten staan is de Range Rover Sport, die had ik vroeger ook, maar heb mijn Range Rover Sport HSE een jaar geleden verkocht omwillen van vergroening van fiscaliteit en met 12000EUR VAA heb ik hem idd net op tijd verkocht.

                                        Conclusie: ik ga investeren in wat babystuff om zoveel mogelijk "dubbel" te hebben in zowel Oostduinkerke als Antwerpen, dan moet ik minder heen en weer voeren en blijf ik lekker met de F10 rijden.
                                        Last edited by Yves_0016; 03/03/2012, 06:59.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                          Het is nu natuurlijk winter en klote weer, maar daar ben ik zelf wel van af gestapt. Heb mij 2 jaar terug deftige fiets aangeschaft voor dergelijke verplaatsingetjes, goed voor portefeuille en milieu + veel ritjes van -5 km zijn voor een diesel toch niet ideaal dacht ik... Maar bij mij is het in de winter ook vaak van dat zenne...

                                          Enfin, on topic, over de F10: mijn dochterke is sinds eergisteren één jaar en we verwachten binnen een paar maand een broertje. 2 kleine kindjes dus. Tel daarbij dat ik wekelijks met vrouw en kind(eren) pendel tussen mijn thuis in Oostduinkerke en een appartement in A'pen (inclusief wiegen, pousettes, baby stuff,...) en de 5 begint er héél klein uit te zien...

                                          Ben dus eens rond gaan kijken: C klasse break, E klasse break, Volvo V60 XC60, RR Evoque, Ford Kouga, A4 break,... enfin noem maar op, telkens zelfde conclusie: moeten het allemaal dik afleggen tegen de F10. Ik vind de E klasse een prachtige auto, maar vooral het interieur is toch echt wel een klasse lager dan de F10. Zowel qua uiterlijk als interieur moeten ze allemaal onderdoen. En ja, de VAA is een dooddoener, met 139 gram en 54K catalogus waarde betaal ik voor de F10 +/- 4600EUR VAA, maar bijna alle andere wagens zitten ook aan iets in die grote lijnen. Enige waarvoor ik de 5 onmiddellijk zou laten staan is de Range Rover Sport, die had ik vroeger ook, maar heb mijn Range Rover Sport HSE een jaar geleden verkocht omwillen van vergroening van fiscaliteit en met 12000EUR VAA heb ik hem idd net op tijd verkocht.

                                          Conclusie: ik ga investeren in wat babystuff om zoveel mogelijk "dubbel" te hebben in zowel Oostduinkerke als Antwerpen, dan moet ik minder heen en weer voeren en blijf ik lekker met de F10 rijden.
                                          Waarom niet eens gaan kijken naar een A6-break ? Ge zult nog wat "boelekens" mogen bijmaken om die vol te krijgen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X