Oorspronkelijk geplaatst door Wabe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenMijn pa vertelde mij onlangs dat 2 van zijn collega's de automatische versnellingsbak van hun 5 in frut gereden hebben. Is dat een gekend probleem want dat was het eerste dat ik daar van hoorde?
Over welke motorisatie ging het, en wat was er in frut ? Softwarematig, sensoren, tandwielen ?
Zolang je niet meer informatie geeft, blijft het maar bij onrust zaaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEn toen werd het stil...
Over welke motorisatie ging het, en wat was er in frut ? Softwarematig, sensoren, tandwielen ?
Zolang je niet meer informatie geeft, blijft het maar bij onrust zaaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk heb net uit nieuwsgierigheid eens een 530d xDrive, een 535d xDrive en een M 550d Xdrive berline geconfigureerd.
Qua uitrusting heb ik gekozen hoe mijn 530d is uitgevoerd. Om een perfecte vergelijking te maken heb ik voor alle 3 de wagens de 19" velgen styling 351M gekozen.
Dit is het resultaat:
530d xDrive: € 88.545,-
535d xDrive: € 93.045,-
M550d xDrive: € 102.095,-
Ik had dus 14k euro meer moeten betalen om 1,3 seconden sneller tot 100 te kunnen gaan.
Ik heb ook effe de 550i xDrive geconfigureerd. Deze is exact € 1.000,- duurder dan de 550d.
Daarbij komt er nog dat er buiten de motor, toch nog enkele andere onderdelen door de M divisie ingepast en geconfigureerd zijn in deze wagen. Het is trouwens de enigste xdrive waarop men wel een M ophanging kan verkrijgen.
Het gaat niet enkel en alleen om performance maar ook om een rijgenot.
Een 530d is een fantastische auto, maar het motorkarakter van een 535d is voor mij persoonlijk veel aangenamer, alhoewel dat de prestaties heel dicht bij elkaar liggen. Ik heb over de laatste 7 jaar drie e60 535d versleten, in totaal 440000km gereden en tot op heden is het de souplesse van die motor, het koppel en het bereik die me aanspreekt. Er is een duidelijk verschil te voelen tussen beide motoren. bv. Zonder kick-down te gebruiken voel je bij een 535d niet wanneer de turbo's hun werk doen. Dit is wel merkbaar bij de 530d.
Je koopt geen diesel om naar 100 te sprinten, dan koop je een 550i of M5 of een ander sprint monster.
Maar voor iemand die veel kilometers doet en graag ten allen tijde veel vermogen en koppel heeft is dit de ideale wagen.
Gelukkig zijn er nog mensen die auto's met het hart kopen, anders bleven die speciallekes allemaal langs de kant staan. ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk BerichtenIk heb een M550d in bestelling staan.
Gelukkig zijn er nog mensen die auto's met het hart kopen, anders bleven die speciallekes allemaal langs de kant staan.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venturi300 Bekijk BerichtenGelukkig zijn er nog mensen die auto's met het hart kopenFor reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenEn toen werd het stil...
Over welke motorisatie ging het, en wat was er in frut ? Softwarematig, sensoren, tandwielen ?
Zolang je niet meer informatie geeft, blijft het maar bij onrust zaaien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenOok een kennis van mij heeft een nukkige versnellingsbak na 20000 kilometer. Die is ondertussen geflushed geweest en nu is het al veel beter.
Hopelijk heeft hij ondertussen meer info....
- km' stand
- de geboden oplossing
- bouwjaar en maand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenMet in frut bedoel ik in frut, nieuwe versnellingsbak dus. Geboden oplossing: onder garantie vervangen, nogal logisch want de eerste F10's zijn nu pas uit garantie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenBedankt voor de duidelijke uitleg.
Comment
-
Hier ondertussen 12,5 maand oud en een goeie 37000 kilometer op de teller, loopt als een droom, inclusief versnellingsbak. Verbruik < 6 liter/100 Km (520d). Alles lekker. Was die verdomde VAA niet van 1600 naar 4600 gegaan was het perfect geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenHier ondertussen 12,5 maand oud en een goeie 37000 kilometer op de teller, loopt als een droom, inclusief versnellingsbak. Verbruik < 6 liter/100 Km (520d). Alles lekker. Was die verdomde VAA niet van 1600 naar 4600 gegaan was het perfect geweest.
Comment
-
Ik heb een vraag ivm de tuning voor 20d motor die je bij BMW zelf kan kopen. Voor een 20d (nieuwe 5 in mijn geval) zou het van 163pk naar 200pk gaan. Weet iemand die link staan op de bmw website? Ik vind het niet meer terug.
Ook, zou BMW je opnieuw naar Bornem sturen voor een nieuw inschrijvingsformulier nu de inschrijvingstaks op CO2 wordt berekend?
Lijkt me een ideale oplossing. Ook 380NM gaat naar 420NM met de update dacht ik, 40pk en 40NM meer zou ik toch moeten voelen denk ik :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b1098s Bekijk BerichtenIk heb een vraag ivm de tuning voor 20d motor die je bij BMW zelf kan kopen. Voor een 20d (nieuwe 5 in mijn geval) zou het van 163pk naar 200pk gaan. Weet iemand die link staan op de bmw website? Ik vind het niet meer terug.
Ook, zou BMW je opnieuw naar Bornem sturen voor een nieuw inschrijvingsformulier nu de inschrijvingstaks op CO2 wordt berekend?
Lijkt me een ideale oplossing. Ook 380NM gaat naar 420NM met de update dacht ik, 40pk en 40NM meer zou ik toch moeten voelen denk ik :-)
Na telefonisch contact met bmw belgium hebben ze ons gezegd dat deze opvoerset in Belgie niet beschikbaar zal zijn.
Misschien nu wel ivm de veranderingen met de BIV?
Zal wel een kostelijke grap zijn via BMW vermoed ik.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b1098s Bekijk BerichtenIk heb een vraag ivm de tuning voor 20d motor die je bij BMW zelf kan kopen. Voor een 20d (nieuwe 5 in mijn geval) zou het van 163pk naar 200pk gaan. Weet iemand die link staan op de bmw website? Ik vind het niet meer terug.
Ook, zou BMW je opnieuw naar Bornem sturen voor een nieuw inschrijvingsformulier nu de inschrijvingstaks op CO2 wordt berekend?
Lijkt me een ideale oplossing. Ook 380NM gaat naar 420NM met de update dacht ik, 40pk en 40NM meer zou ik toch moeten voelen denk ik :-)2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Gisteren mijn auto op groot onderhoud gedaan (60.000 km).. Ga ik hem ophalen, scherm gaat na 10 seconden op zwart, geen radio, sensors dood, HUD weg, camera,etc... Zowat heel de midden console komt geen piep meer uit!. Terug naar binnen, maar de techniekers waren al weg :-(
Vandaag 2 uur en half aan de diagnose bank gehangen, niets te vinden. Voorlopige hypothese is dat de kabels waar de licht signalen doorlopen ergens gebroken zouden kunnen zijn. Sommig lopen dicht bij de filters, maar visueel kunden ze porblemen ontdekken...
Nu moet ik hem dinsdag weer binnen doen en gaan ze hem helemaal uit elkaar halen. Ik hoop maar dat dit niet het begin van een lange lijdensweg is !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doxie Bekijk BerichtenGisteren mijn auto op groot onderhoud gedaan (60.000 km).. Ga ik hem ophalen, scherm gaat na 10 seconden op zwart, geen radio, sensors dood, HUD weg, camera,etc... Zowat heel de midden console komt geen piep meer uit!. Terug naar binnen, maar de techniekers waren al weg :-(
Vandaag 2 uur en half aan de diagnose bank gehangen, niets te vinden. Voorlopige hypothese is dat de kabels waar de licht signalen doorlopen ergens gebroken zouden kunnen zijn. Sommig lopen dicht bij de filters, maar visueel kunden ze porblemen ontdekken...
Nu moet ik hem dinsdag weer binnen doen en gaan ze hem helemaal uit elkaar halen. Ik hoop maar dat dit niet het begin van een lange lijdensweg is !
Comment
Comment