Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bijna aan tram 4 zie ik, hoog tijd voor een midlifecrisis.
Ben 2 jaar geleden nog maar gestopt met snelheids motor wedstrijden. Ondertussen de stal Kawasaki Ninja ZX 10-R's vervangen door een Porsche 968 Cabrio, maar dat heeft Di Rupo verneukt dus die die is ook al terug weg... Ik ben dus nog maar sind begin dit jaar "a boy without a toy"... Inderdaad: hoog tijd voor iets nieuws dus !!
Maar ik moet eerlijk zijn: Di Rupo + vergroening van fiscaliteit = serieuze kaka voor de toys... Elke keer ben je wel door iets geneukt... VAA, BIV, rijtaksen,... Of de catalogus prijs, of de PK's, of de cylinderinhoud, of de CO2, er is altijd wel iets die er voor zorgt dat één of andere belasting ervoor zorgt dat een speelgoedje eigenlijk (onverantwoord?) veel kost gewoon om in het week-end wat mee te spelen...
Maar om terug on topic te komen: gelukkig hebben onze F10 nog om ons een beetje aan op te trekken.
Ben langs geweest bij mijn dealer en stelden voor om de coyote achter de binnenspiegel te plaatsen. Kabel is volledig weggewerkt en start automatisch wanneer men wagen start. Ben tevreden. Waar ik minder tevreden van ben is dat ik geflitst ben aan 171km/h met mijn oude platen er nog aan. Dat is twee keer prijs....:-(
heeft er iemand een duidelijke foto van een bmw f10 in sophistograu met zwarte nieren? overweeg om die op mijn wagen te plaatsen maar twijfel of dit zal uitkomen gezien het donkere kleur
Net terug van een weekje Italie,ongeveer 3000km gereden,schitterende wagen,verbruik 5.8l,gps werkt perfect,zelfs kleinste straatje ergens op een berg weet ze,niks op aan te merken.
Mis mischien wel een beetje de x-drive,in de bochten op een berg,heb je(denk ik) meer baanvastheid.
Perfecte wagen,perfecte reis gehad.
Net terug van een weekje Italie,ongeveer 3000km gereden,schitterende wagen,verbruik 5.8l,gps werkt perfect,zelfs kleinste straatje ergens op een berg weet ze,niks op aan te merken.
Mis mischien wel een beetje de x-drive,in de bochten op een berg,heb je(denk ik) meer baanvastheid.
Perfecte wagen,perfecte reis gehad.
Amen to that. Vorige maand ook met de 5 naar Italië geweest, gemiddeld 5,6 l verbruik, perfect comfortabel. Alleen Toscaanse bochtige weggetjes zijn haar terrein niet, daar reed mijn Alfa 159 (nochtans een voorwielaandrijver met overgewicht) leuker, wellicht omwille van de hardere vering en de zeer hard bijtende remmen, twee items die geheel vreemd zijn aan een 5 in standaarduitvoering.
Gisteren ben ik bij een klant geweest in Duitsland. Heen en terug heb ik op een dag 940km gereden. 80% over snelwegen en 20% over gewone wegen. In het terugkomen gepasseerd langs de Nurburgring. Afgereden van de A61 en langs prachtige bochtige wegen in de Eifel via de A1 naar huis gereden. In het heenrijden heb ik nergens sneller dan 130 kunnen rijden. In het terugkomen was het andere koek. Meerdere stukken ruim over de 200 gereden. Na zo'n rit moet ik vaststellen dat dit de perfecte allrounder is. Zeer comfortabel op de snelweg en daar ook zeer stabiel bij hoge snelheden, en toch ook zeer handelbaar op bochtige wegen. Mijn wagen heeft heeft wel de adaptieve ophanging die ik dan in Sport zet, en dit gecombineerd met de ACS verlaging en mijn 20" wielen is de wagen zeer handelbaar. Ik geloof niet dat xDrive iets aan de wegligging bijdraagt bij droog weer. Ik blijf alleszins supertevreden van deze wagen.
Gemiddeld verbruik van gisteren volgens de boordcomputer: 7,1 liter.
Gemiddeld verbruik zelf uitgerekend ahv de tankbeurt (deze 940km heb ik kunnen doen met 1 bak): 7,2 liter
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Gisteren ben ik bij een klant geweest in Duitsland. Heen en terug heb ik op een dag 940km gereden. 80% over snelwegen en 20% over gewone wegen. In het terugkomen gepasseerd langs de Nurburgring. Afgereden van de A61 en langs prachtige bochtige wegen in de Eifel via de A1 naar huis gereden. In het heenrijden heb ik nergens sneller dan 130 kunnen rijden. In het terugkomen was het andere koek. Meerdere stukken ruim over de 200 gereden. Na zo'n rit moet ik vaststellen dat dit de perfecte allrounder is. Zeer comfortabel op de snelweg en daar ook zeer stabiel bij hoge snelheden, en toch ook zeer handelbaar op bochtige wegen. Mijn wagen heeft heeft wel de adaptieve ophanging die ik dan in Sport zet, en dit gecombineerd met de ACS verlaging en mijn 20" wielen is de wagen zeer handelbaar. Ik geloof niet dat xDrive iets aan de wegligging bijdraagt bij droog weer. Ik blijf alleszins supertevreden van deze wagen.
Gemiddeld verbruik van gisteren volgens de boordcomputer: 7,1 liter.
Gemiddeld verbruik zelf uitgerekend ahv de tankbeurt (deze 940km heb ik kunnen doen met 1 bak): 7,2 liter
Jah die 530d is dan ook een prachtige wagen hé! Wel een laag verbruik t.o.v. onze 520d: we krijgen hem niet lager dan 7,5 liter. Maar we doen weinig autosnelweg dus is eigenlijk niet echt te vergelijken.
Ik heb de reiscomputer zo ingesteld dat 'm iedere dag reset. De boordcomputer heb ik zeker al 10.000km niet meer gereset. Mijn gemiddeld verbruik zit nu op 9 liter.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
iemand die weet of we de komende maanden nog een update van de motoren in de 530d en 535d mogen verwachten? Dan bedoel ik vooral verlaging van de uitstoot en/of wijziging van het vermogen.
Jah die 530d is dan ook een prachtige wagen hé! Wel een laag verbruik t.o.v. onze 520d: we krijgen hem niet lager dan 7,5 liter. Maar we doen weinig autosnelweg dus is eigenlijk niet echt te vergelijken.
dat is wel een hoog verbruik. Ik blijf met mijn F10 530D toch net onder de 7 liter (ok, toch wat autosnelweg, maar niet te traag) (gemeten per tankbeurt; computer is wat optimistischer). Mijn vrouw verbruikt met haar F11 523i ongeveer 9 liter benzine
dat is wel een hoog verbruik. Ik blijf met mijn F10 530D toch net onder de 7 liter (ok, toch wat autosnelweg, maar niet te traag) (gemeten per tankbeurt; computer is wat optimistischer). Mijn vrouw verbruikt met haar F11 523i ongeveer 9 liter benzine
Met mijn 550i zit ik op 20 liter maar het benzine brouwsel bezorgt me wel immens veel plezier.
ik ben op zoek naar een verlaging voor mijn 2011 F10 zonder adaptieve ophanging maar met de msport ophanging.
Eerste keuze zou de ACS zijn maar heb gebeld naar DAVO en daar raden ze me het af omdat ik niet tevreden zou zijn met het resultaat tov de kostprijs.
Zijn KW veren of Eibach en goed alternatief?
Ik vermoed dat jij destijds je huiswerk zal hebben gemaakt!
Thanks for the feedback. Mag ook via PM.
gr
Het verschil met uw M-ophanging is slechts 10mm met een ACS verlaging. Eibach verlaagt hetzelfde. H&R verlaagt meer, maar dan zou de vering 'springerig' worden.
Het beste is natuurlijk om de volledige ophanging te vervangen door een KW V2 of V3 ophanging, maar dat is natuurlijk de duurste oplossing. Het voordeel is wel dat je dan en de hoogte en de hardheid kan instellen. Moest het voor de xDrive beschikbaar zijn geweest, ik zou het al laten plaatsen hebben. Voor uw 5 gaat dat zeker beschikbaar zijn.
Neem maar eens contact op met mijn overbuurman Bart Peetermans. Hij is de specialist in verlagingen en andere ophangingen: http://www.chiptuning-plus.be/
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment