Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
    dat is wel een hoog verbruik. Ik blijf met mijn F10 530D toch net onder de 7 liter (ok, toch wat autosnelweg, maar niet te traag) (gemeten per tankbeurt; computer is wat optimistischer). Mijn vrouw verbruikt met haar F11 523i ongeveer 9 liter benzine
    Mijn 530d verbruikt meer dan mijn 740d die ik hiervoor had. Dit komt door de vierwieltractie.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
      dat is wel een hoog verbruik. Ik blijf met mijn F10 530D toch net onder de 7 liter (ok, toch wat autosnelweg, maar niet te traag) (gemeten per tankbeurt; computer is wat optimistischer). Mijn vrouw verbruikt met haar F11 523i ongeveer 9 liter benzine
      Ik geraak niet onder de 7,9 liter met mijn F10 530d en ik doe ong. 90% autosnelweg (wel altijd aan 160km/u.). Ik denk dat de Cruise Control met Start-stop functie ook zeer nadelig is voor het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Gisteren ben ik bij een klant geweest in Duitsland. Heen en terug heb ik op een dag 940km gereden. 80% over snelwegen en 20% over gewone wegen. In het terugkomen gepasseerd langs de Nurburgring. Afgereden van de A61 en langs prachtige bochtige wegen in de Eifel via de A1 naar huis gereden. In het heenrijden heb ik nergens sneller dan 130 kunnen rijden. In het terugkomen was het andere koek. Meerdere stukken ruim over de 200 gereden. Na zo'n rit moet ik vaststellen dat dit de perfecte allrounder is. Zeer comfortabel op de snelweg en daar ook zeer stabiel bij hoge snelheden, en toch ook zeer handelbaar op bochtige wegen. Mijn wagen heeft heeft wel de adaptieve ophanging die ik dan in Sport zet, en dit gecombineerd met de ACS verlaging en mijn 20" wielen is de wagen zeer handelbaar. Ik geloof niet dat xDrive iets aan de wegligging bijdraagt bij droog weer. Ik blijf alleszins supertevreden van deze wagen.

Gemiddeld verbruik van gisteren volgens de boordcomputer: 7,1 liter.
        Gemiddeld verbruik zelf uitgerekend ahv de tankbeurt (deze 940km heb ik kunnen doen met 1 bak): 7,2 liter
        Ik vind dat mooie resultaten. Ben in de veronderstelling dat jij niet als een slak vertrekt en er een vlotte rijhouding op na houd, in bochten zal je waarschijnlijk ook wel een hoge constante hebben waardoor je gemiddelde haast niet zal stijgen.

Toch nog een vraagje, gebruik jij je stop & start?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als ik een rustige rit doe, dan stoort mij de start/stop niet. Als ik echter gehaast ben, of als ik sportiever wil rijden, dan zet ik het uit.
          Ik denk dat ik dus 80% van de tijd rijd met het systeem aan.
          OO 00 OO

Comment

• BUSINESS EDITION niet meer configureerbaar op de site BMW

Is er een reden waarom de BUSINESS EDITION niet meer configureerbaar is op de site van BMW?

Comment

• ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
              nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met die zwarte pianolak inleg? krast dat snel na verloop van tijd?
              Wat zou jullie voorkeur zijn qua combinatie met dat bruinig interieur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
                nu mijn vraag: wat zijn de ervaringen met die zwarte pianolak inleg? krast dat snel na verloop van tijd?
                Zie mijn post in het 5 F11 topic: http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4930920

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                  ik ga zo goed als zeker een nieuwe 520d bestellen, spacegrau met zimtbraun interieur, antraciet hemelbekleding, M-pack uitvoering... daarbij zit dan die hexagon inleg en eventueel kan ik kiezen voor het geborsteld aluminium of (ik vermoed tegen meerprijs) dat zwart glanzende pianolak...
                  In onze vorige hadden we Rotbraun, in het begin mooi en speciaal, na een tijd vond ik dat lelijk.
                  Nu hebben we Oyster/Schwarz, heel tevreden van.

Nu, ieder zijn smaak.

Als je pianolak neemt moet je oppassen bij het kuisen, enkel met een zachte (vochitge) doek behandelen.
                  Ik ben zo stom geweest om dat eens te stofzuigen met zo een borstelstuk, resultaat: allemaal microkrasjes....
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door moyalis Bekijk Berichten

Hier idem. Oyster/swartz met de zwarte piano lack. Ik vind het super. Enige nadeel: je ziet er wat sneller stof op, maar persoonlijk vind ik het veel mooieren dan aluminium (geborsteld of niet). Ik koop gewoon van die "kockpitkuis doekjes" in de vorm van een handschoen bij BMW zelf, kost iets van een 4euro en doe daar gewoon gans mijn interieur mee behalve de zetels, maar ook de pianolack. Super resultaat.

Comment

• Vraagje: het kleur waarin het M Pack werd voorgesteld, is dat Imperial Blue of Carbon Schwarz (beiden zijn feitelijk donkerblauw, het ene wat meer dan het ander lijkt me). Dit dus:

P90062169.jpg

Alvast bedankt.

Comment

• Dat is carbonzwart.
                        OO 00 OO

Comment

• Ik lees al een tijdje mee op dit topic en gister heeft mijn vader een nieuwe 535i f10 besteld.

Hudige auto is een Bmw X5 3.0sd uit 2008 met 170k op de klok.
                          Geweldige auto maar door de leeftijd en km stand komen er steeds meer kwaaltjes bij waardoor het al met al een dure bedoeling wordt.

Wat ons over de streep heeft getrokken is de aantrekkelijke Innovation Edition waardoor je de High Exe voor de prijs krijgt van een Executive (scheelt 4000 a 5000 euro!!).

De auto wordt gebouwd in September (MY 2013 met de verbeterde navigatie uit de gefacelifte 7 serie)
                          We hebben nog 3 weken bedenktijd over de kleur en opties.

De optielijst:

535i F10, 306 pk, 400 nm, 5.9 sec 0-100, topsnelheid 250km/h

Kleur: Imperialblau Brillianteffekt metallic
                          Interieur: Leder Dakota Oyster/Schwarz

Opties:
                          -Automatische sporttransmissie met stuurschakeling
                          -Softclose
                          -Automatisch open/sluiten kofferdeksel
                          -Elektrisch bediend zonnescherm
                          -Zonnescherm achterportieren
                          -Inklapbare achterbankleuning (belachelijke optie...)
                          -Verlichtingspakket
                          -Head up display met black panel
                          -Hifi actief luidsprekersysteem

-M Sportpakket
                          LM wielen M dubbelspaak 350M (18inch) dit worden de winterwielen
                          Comfortzetels
                          Elektrisch verstelbare lendensteunen
                          Interieur Fineline anthraziet
                          M sportonderstel
                          M aerodynamicapakket
                          M sportstuur
                          Individual hoogglans Shadow line
                          Individual hemelbekleding anthrazit

-High Executive
                          Alarmsysteem klasse 3
                          Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                          Automatisch dimmende binnenspiegel
                          Verwarmde voorzetels
                          Koplamp sproeiers
                          Xenon
                          Park distance control
                          Navigatiesyteem Prof
                          Uitgebreide functionaliteit audiofiles op mobiele telefoon
                          USB
                          Bluetooth telefoonvoorbereiding

Zomervelgen worden de 19inch Lichtmetalen wielen 351M

Opties waarover we nog twijfelen:
                          -Speed limit display
                          -Hifi Prof

Dit was de optielijst.
                          Waarom geen panoramisch dak?
                          Aangezien wij een prachtige 2011 Bmw Z4 cabriolet hebben staan waar het dak binnen 20 seconden weg is geklapt.
                          Waarom geen diesel?
                          Scheelt in de bijtelling en er worden minder km's gereden, kinderen zijn op kamers namelijk.

Levering midden oktober.

Volgende week krijgen we lang weekend een 535i tot ons beschikking om te verifiëren of de motor bevalt, maar ik denk dat dat wel snor zit.

Mening en reacties zijn altijd welkom!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                            Ik lees al een tijdje mee op dit topic en gister heeft mijn vader een nieuwe 535i f10 besteld.

Hudige auto is een Bmw X5 3.0sd uit 2008 met 170k op de klok.
                            Geweldige auto maar door de leeftijd en km stand komen er steeds meer kwaaltjes bij waardoor het al met al een dure bedoeling wordt.

Wat ons over de streep heeft getrokken is de aantrekkelijke Innovation Edition waardoor je de High Exe voor de prijs krijgt van een Executive (scheelt 4000 a 5000 euro!!).

De auto wordt gebouwd in September (MY 2013 met de verbeterde navigatie uit de gefacelifte 7 serie)
                            We hebben nog 3 weken bedenktijd over de kleur en opties.

De optielijst:

535i F10, 306 pk, 400 nm, 5.9 sec 0-100, topsnelheid 250km/h

Kleur: Imperialblau Brillianteffekt metallic
                            Interieur: Leder Dakota Oyster/Schwarz

Opties:
                            -Automatische sporttransmissie met stuurschakeling
                            -Softclose
                            -Automatisch open/sluiten kofferdeksel
                            -Elektrisch bediend zonnescherm
                            -Zonnescherm achterportieren
                            -Inklapbare achterbankleuning (belachelijke optie...)
                            -Verlichtingspakket
                            -Head up display met black panel
                            -Hifi actief luidsprekersysteem

-M Sportpakket
                            LM wielen M dubbelspaak 350M (18inch) dit worden de winterwielen
                            Comfortzetels
                            Elektrisch verstelbare lendensteunen
                            Interieur Fineline anthraziet
                            M sportonderstel
                            M aerodynamicapakket
                            M sportstuur
                            Individual hoogglans Shadow line
                            Individual hemelbekleding anthrazit

-High Executive
                            Alarmsysteem klasse 3
                            Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
                            Automatisch dimmende binnenspiegel
                            Verwarmde voorzetels
                            Koplamp sproeiers
                            Xenon
                            Park distance control
                            Navigatiesyteem Prof
                            Uitgebreide functionaliteit audiofiles op mobiele telefoon
                            USB
                            Bluetooth telefoonvoorbereiding

Zomervelgen worden de 19inch Lichtmetalen wielen 351M

Opties waarover we nog twijfelen:
                            -Speed limit display
                            -Hifi Prof

Dit was de optielijst.
                            Waarom geen panoramisch dak?
                            Aangezien wij een prachtige 2011 Bmw Z4 cabriolet hebben staan waar het dak binnen 20 seconden weg is geklapt.
                            Waarom geen diesel?
                            Scheelt in de bijtelling en er worden minder km's gereden, kinderen zijn op kamers namelijk.

Levering midden oktober.

Volgende week krijgen we lang weekend een 535i tot ons beschikking om te verifiëren of de motor bevalt, maar ik denk dat dat wel snor zit.

Mening en reacties zijn altijd welkom!
                            Ideale motorkeuze en wat een optielijst! De optie hifi sound system (deze die beter is dan de standaard maar nog niet de pro) is voor mij meer dan genoeg, maar misschien vind ik dat wel omdat ik de pro nog nooit getest heb. Mooie kleur ook! het blauwe komt dan toch wel meer uit dan bij carbon zwart.
                            Ps: heb je al eens vergeleken met een 550i qua prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                              Vraagje: het kleur waarin het M Pack werd voorgesteld, is dat Imperial Blue of Carbon Schwarz (beiden zijn feitelijk donkerblauw, het ene wat meer dan het ander lijkt me). Dit dus:

[ATTACH=CONFIG]91201[/ATTACH]

Alvast bedankt.
                              Imperialblau kan niet icm een M Pack (Tenzij via Individual Sonderwünsch)
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                Imperialblau kan niet icm een M Pack (Tenzij via Individual Sonderwünsch)
                                Nee hoor, is niet individual.
                                Controleer de nederlandse configurator maar, daar is deze combinatie gewoon mogelijk.
                                We hebben nog gekeken naar sophisto grau, maar deze kleur zie je te veel op de f10/f11

Comment

• Steef101, ik zou als zomerwielen de 345M wielen eens proberen, staan magnifiek onder een non M5..

Voor de rest magnifieke samenstelling, proficiat ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk Berichten
                                    Ideale motorkeuze en wat een optielijst! De optie hifi sound system (deze die beter is dan de standaard maar nog niet de pro) is voor mij meer dan genoeg, maar misschien vind ik dat wel omdat ik de pro nog nooit getest heb. Mooie kleur ook! het blauwe komt dan toch wel meer uit dan bij carbon zwart.
                                    Ps: heb je al eens vergeleken met een 550i qua prijs?
                                    Door de Co2 wetgeving in Nederland is de 550i automaat 30k duurder dan een 535i automaat, dat vind mijn vader het niet waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                                      Nee hoor, is niet individual.
                                      Controleer de nederlandse configurator maar, daar is deze combinatie gewoon mogelijk.
                                      We hebben nog gekeken naar sophisto grau, maar deze kleur zie je te veel op de f10/f11
                                      Excuses, ik dacht dat ik in het 3-reeks topic zat!
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• De eerste M550d 's beginnen hun eigenaar te vinden. De vergelijkingen met de 535d 's worden meer en meer getest. Hieruit blijkt dat de M550d maar een fractie sneller is dan een 535d. Van 50-200 km/uur zouden er maar 2 autolengtes verschil zijn.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          De eerste M550d 's beginnen hun eigenaar te vinden. De vergelijkingen met de 535d 's worden meer en meer getest. Hieruit blijkt dat de M550d maar een fractie sneller is dan een 535d. Van 50-200 km/uur zouden er maar 2 autolengtes verschil zijn.
                                          Hoe zou de M550D zich verhouden tov de Alpina D5?

Comment

Working...
                                          X