Ben wat aan het spelen met het idee een f10 520d te leasen (geen f11, lijkt me meerprijs niet waard). Bij het uitpluizen van de Exclusive Line stel ik mij vragen bij het nut van twee opties. Daarom volgende vragen voor de echte f10 kenners:
1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?
Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.
2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?
En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.
Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.
1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?
Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.
2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?
En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.
Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.
Comment