Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ben wat aan het spelen met het idee een f10 520d te leasen (geen f11, lijkt me meerprijs niet waard). Bij het uitpluizen van de Exclusive Line stel ik mij vragen bij het nut van twee opties. Daarom volgende vragen voor de echte f10 kenners:

    1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?

    Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.

    2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?

    En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.

    Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
      Na 35.000km remblokken achteraan versleten bij mij, normaal ? Vooraan nog goed voor vele tienduizenden kms, vreemd toch?
      Dat probleem had ik dus ook. Ik ben naar de garage gereden en die hebben mijn remblokken nagekeken, en die bleken nog ok te zijn voor zeker meer km's dan wat de boordcomputer aangaf. De boordcomputer werd gereset (+1000km meer voor de remblokken) zodat ik niet telkens een melding kreeg bij het starten. De boordcomputer heeft bijna 10.000km steeds dezelfde km's aangegeven voor de achterste remblokken. Sinds deze week krijg ik weer een melding dat de remblokken aan vervanging toe zijn, en zie ik dat de km-aanduiding weer aan het dalen is. Ondertussen heb ik 44.000km op de teller.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
        Ben wat aan het spelen met het idee een f10 520d te leasen (geen f11, lijkt me meerprijs niet waard). Bij het uitpluizen van de Exclusive Line stel ik mij vragen bij het nut van twee opties. Daarom volgende vragen voor de echte f10 kenners:

        1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?

        Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.

        2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?

        En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.

        Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.
        Uitgebreide airco kan je achteraan ook de graden instellen...
        Ieder z'n mening ,ik vind het nieuwe wel top en dan zit je niet met een lelijk klein scherm en een lelijke telefoon op je dashboard+een quasi onverkoopbare auto(al zal dat in geval van leasing mss je zorg niet zijn).
        Gek dat je zo redeneerd terwijl je wel de meest overpriced telefoon hebt die er is...
        Trouwens word de i-drive en nav in september weer niet vernieuwd?

        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
        Last edited by Davy_; 13/08/2012, 09:50.
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

        Comment


        • Dubbel
          Last edited by Davy_; 13/08/2012, 09:49.
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
            Ben wat aan het spelen met het idee een f10 520d te leasen (geen f11, lijkt me meerprijs niet waard). Bij het uitpluizen van de Exclusive Line stel ik mij vragen bij het nut van twee opties. Daarom volgende vragen voor de echte f10 kenners:

            1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?

            Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.

            2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?

            En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.

            Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.

            De standaardairco (die in mijn 520d zit) is een automatisch systeem met gescheiden temperatuurregeling links-rechts én verluchtingsroosters achterin. Maar dat is alles. De airco met uitgebreide functies voegt daar een wasemsensor, een zonnesensor en een automatische hercirculatiestand aan toe. Je kan dan nog een stap verder gaan en een airco bestellen met temperatuurregeling achterin. Achteraf beschouwd had ik de airco met uitgebreide functies moeten nemen, maar mijn wederhelftje was bang dat ze dan altijd met een sjaal in de auto moest zitten, zoals dat in mijn Alfa 159 het geval was, maar dat had vooral te maken met de plaatsing en de vorm van de verluchtingsroosters; als je dezelfde hoeveelheid koude lucht door een klein rond roostertje stuwt, voelt dat kouder en harder aan (daar heb ik haar in het kantoortje van de BMW-verkoper echter niet van kunnen overtuigen).

            De Bluetooth-installatie is geloof ik voor het huidige modeljaar gewijzigd. Ik heb nog een optie moeten nemen om überhaupt Bluetooth te hebben. Zo te oordelen aan de omschrijving in de catalogus moet je nu aan het standaardsysteem genoeg hebben als het dockstation in de armsteun niet hoeft.

            En het navigatiesysteem heb ik ook niet genomen. Volgens velen hier op het forum is je auto dan tweedehands geen halve euro meer waard, maar vermits ik een renting heb, is dat een zorg voor BMW en niet voor mij (geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de restwaarde die BMW contractueel op de auto gezet heeft te betalen ).

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
              Ben wat aan het spelen met het idee een f10 520d te leasen (geen f11, lijkt me meerprijs niet waard). Bij het uitpluizen van de Exclusive Line stel ik mij vragen bij het nut van twee opties. Daarom volgende vragen voor de echte f10 kenners:

              1) Het is nogal moeilijk te begrijpen wat de 'uitgebreide functies' van de optionele airco zijn. De gewone is al een 2-zone met luchtfilter en wasemsensor, dus ik vraag me sterk af wat de toegevoegde waarde van de 'uitgebreide' is? In de prijslijst (maar niet in de catalogus) vind ik echter de vermelding: "micro- en actieve koolfilter- ventilatieroosters achteraan in de middenconsole". Dit lijkt me opzettelijk confuus: bedoelt men dat je bij de gewone airco geen ventilatieroosters krijgt achterin (dat zou wel straf zijn), of enkel dat die filters er dan niet inzitten?

              Wat heeft de uitgebreide verder nog te bieden - een zonnesensor en restwarmtefunctie? De rest lijkt overlap met wat de gewone ook kan.

              2) Wat heeft de uitgebreide Bluetooth (GSM voorbereiding Bluetooth met USB aansluiting) te bieden t.o.v. de gewone, standaard Bluetooth (Handsfree systeem met USB aansluiting)? Ik begrijp dat beiden Bluetooth connectie en aansluiting van een iPod (via USB toelaten)? Klopt dat?

              En verder dan dat? De snap-in adapter in de armsteun interesseert me totaal niet (mijn iPhone moet centraal op het dash staan waar ik hem zie). De office functies (die nu in iOS6 wel ondersteund zouden worden) vind ik ook niet boeiend, mail lezen in de auto is sowieso geen goed idee.

              Hulp is zeer welkom. Ik overweeg nl. sterk geen Exclusive Line te nemen, omdat navigatie mij niet interesseert. Heb de Pro recent uitgebreid kunnen testen en het is m.i. een hopeloos verouderd systeem, dat nooit zal kunnen concurreren met wat de iPhone 5 (en ook iPhone 4S) straks onder iOS6 met de standaard navigatie app zullen bieden (live traffic, altijd up-to-date kaarten, top-notch 3D, satellietbeelden, need I go on...). Echter het hangt vooral van bovenstaande opties af of dat een slim idee is - mij lijken ze beiden zwaar overprijsd, en doet BMW dat net om de indruk te wekken dat de Exclusive Line een forse korting inhoudt. Als ze effectief waardeloos zijn komt hier 1.700 EUR extra budget vrij.
              Check eens mijn topic van mijn 520Das M-pakket met exclusive line...
              Misschien kan ik je hierbij wat helpen

              see link in mijn footer.

              Comment


              • Geraakt dit geval makkelijk in een afgesloten garage van 5,50 lang? Is dat geen onbegonnen werk om dan nog de koffer open te krijgen? Hij is 4,90 meter lang. Zien jullie dat goedkomen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Geraakt dit geval makkelijk in een afgesloten garage van 5,50 lang? Is dat geen onbegonnen werk om dan nog de koffer open te krijgen? Hij is 4,90 meter lang. Zien jullie dat goedkomen?
                  Ga eens nameten in een showroom, lengte zou geen probleem mogen zijn. Ik dacht dat je de hoogte van de kofferklep kan laten afregelen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Heeft iemand hier ervaring met Active Steering?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Geraakt dit geval makkelijk in een afgesloten garage van 5,50 lang? Is dat geen onbegonnen werk om dan nog de koffer open te krijgen? Hij is 4,90 meter lang. Zien jullie dat goedkomen?
                      Voor de F10 (waar dit topic over gaat) is dat geen enkel probleem, de rand van de kofferklep komt in geopende stand niet voorbij de achterbumper. Ik denk dat dat ook voor de F11 min of meer het geval zal zijn, omdat de scharnierpunten van de achterklep toch een stuk naar binnen zitten door de hoek van de achterruit (hoogte van de geopende klep is een ander paar mouwen uiteraard, maar blijkbaar kan dat afgesteld worden).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                        Uitgebreide airco kan je achteraan ook de graden instellen...
                        Ieder z'n mening ,ik vind het nieuwe wel top en dan zit je niet met een lelijk klein scherm en een lelijke telefoon op je dashboard+een quasi onverkoopbare auto(al zal dat in geval van leasing mss je zorg niet zijn).
                        Gek dat je zo redeneerd terwijl je wel de meest overpriced telefoon hebt die er is...
                        Trouwens word de i-drive en nav in september weer niet vernieuwd?

                        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Het gaat over de uitgebreide 2-zone airco, niet de 4-zone. Telefoon betaal ik niet (maar is dan nog z'n geld meer dan waard), en alle auto's uit die categorie zijn sowieso 'onverkoopbaar' als je de restwaardes bekijkt - als het mij al zou kunnen schelen (idd lease en die zetten toch restwaarde van alle opties op 0).

                        Nieuwe Navi Pro is sneller dan vorige, maar biedt verder blijkbaar weinig nieuws (zie BMW 3 Touring topic).

                        Maar toch bedankt voor het nuttige advies .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                          De standaardairco (die in mijn 520d zit) is een automatisch systeem met gescheiden temperatuurregeling links-rechts én verluchtingsroosters achterin. Maar dat is alles. De airco met uitgebreide functies voegt daar een wasemsensor, een zonnesensor en een automatische hercirculatiestand aan toe. Je kan dan nog een stap verder gaan en een airco bestellen met temperatuurregeling achterin. Achteraf beschouwd had ik de airco met uitgebreide functies moeten nemen, maar mijn wederhelftje was bang dat ze dan altijd met een sjaal in de auto moest zitten, zoals dat in mijn Alfa 159 het geval was, maar dat had vooral te maken met de plaatsing en de vorm van de verluchtingsroosters; als je dezelfde hoeveelheid koude lucht door een klein rond roostertje stuwt, voelt dat kouder en harder aan (daar heb ik haar in het kantoortje van de BMW-verkoper echter niet van kunnen overtuigen).
                          Waarom vind je dan dat je dit toch had moeten nemen? Ik heb ook een 159 gehad (met licht/zichtpakket en dus wasemsensor) en ben sindsdien niet overtuigd van het nut van wasemsensors, kreeg er enkel een verkoudheid van (schoot op de meest onmogelijke momenten aan). Heb in mijn huidige wagen (zonder) op 4 jaar tijd misschien 2 keer wasem gezien. Idem voor zonnesensor, dat voel je toch gewoon, en dan zet je de airco een graadje lager? Automatische recirculatie is nu ook zo spannend niet, ik heb al lang de reflex dit in tunnels zelf aan te zetten.

                          De Bluetooth-installatie is geloof ik voor het huidige modeljaar gewijzigd. Ik heb nog een optie moeten nemen om überhaupt Bluetooth te hebben. Zo te oordelen aan de omschrijving in de catalogus moet je nu aan het standaardsysteem genoeg hebben als het dockstation in de armsteun niet hoeft.
                          Idd herinner mij ook dat dit vroeger te betalen was. Echter de prijs van de upgrade optie (waarvan het nut mij geheel ontgaat) is 500+ EUR gebleven. In de 3-reeks is de upgrade van gewoon naar de uitgebreide Bluetooth slechts 200 EUR. Very overpriced dus, en IMO puur boerenbedrog om het Exclusive pack er 'interessant' uit te laten zien (kijk eens hoe veel opties ik krijg!).

                          En het navigatiesysteem heb ik ook niet genomen. Volgens velen hier op het forum is je auto dan tweedehands geen halve euro meer waard, maar vermits ik een renting heb, is dat een zorg voor BMW en niet voor mij (geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om de restwaarde die BMW contractueel op de auto gezet heeft te betalen ).
                          Couldn't agree more, en zij die denken dat navigatiesystemen veel restwaarde hebben moeten maar eens met een leasingmaatschappij gaan praten. Navigatie technologie zal de komende jaren door een race tussen Google en Apple zo snel evolueren dat BMW & co nooit mee zullen kunnen, tenzij ze die technologie integreren (zie Audi en Google). Echter bij de huidige generatie is dat nog niet aan de orde (bv. nog steeds geen Live Traffic, wat voor mij toch functie 1 van een GPS is - de weg vind ik zelf wel).

                          Ik wil hier niemand beledigen, maar probeer het gewoon nuchter te bekijken.

                          Comment


                          • Heb de berekening nog even opnieuw gemaakt, de prijslogica blijkt de volgende te zijn:

                            Indien je leder, metaalkleur en PDC neemt (allen must-have opties voor mij), dan zorgt de Business Line ervoor dat je voor 200 EUR de Business Navi krijgt. Zelfs voor mij is het dat nog wel waard .

                            Indien je ook nog andere velgen dan de standaard wenst, verwarmde voorzetels, sfeerverlichting en xenon (opnieuw must havens wat mij betreft), dan zorgt de upgrade naar Exclusive Line ervoor dat je voor 600 EUR nog de uitgebreide airco, uitgebreide Bluetooth, dimmende spiegel en Navi Pro krijgt. Ook dat lijkt me een faire prijs.

                            Conclusie: BMW speelt het slim . En die zgn. fantastische Navi Pro geven ze eigenlijk quasi gratis weg (als je het tenminste wat eens bent met mij wat betreft must have opties).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                              Voor de F10 (waar dit topic over gaat) is dat geen enkel probleem, de rand van de kofferklep komt in geopende stand niet voorbij de achterbumper. Ik denk dat dat ook voor de F11 min of meer het geval zal zijn, omdat de scharnierpunten van de achterklep toch een stuk naar binnen zitten door de hoek van de achterruit (hoogte van de geopende klep is een ander paar mouwen uiteraard, maar blijkbaar kan dat afgesteld worden).
                              Dank aan Peba en El Greco voor het antwoord!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                Geraakt dit geval makkelijk in een afgesloten garage van 5,50 lang? Is dat geen onbegonnen werk om dan nog de koffer open te krijgen? Hij is 4,90 meter lang. Zien jullie dat goedkomen?
                                Ik parkeer hem in een 5 meter ongeveer, de schuifdeuren van de kast moeten open en ik heb daar een lint gehangen, als ik dat lint wegdruk moet hij ongeveer goed staan, ik kijk dan nog is achteraan voor ik de poort sluit.
                                De vorige eigenaar van dit huis heeft die kast wat breed gemaakt...

                                Comment


                                • blue tooth: voordelen van uitgebreide bluetooth zijn denk ik dat de telefoon opgeladen wordt al rijdende in de adapter en dat je betere ontvangst hebt door de aanslutiing via de adapter op de extra antenne op het dak.

                                  Comment


                                  • Is het iemand al opgevallen dat die kindersloten omgekeerd werken dan het symbool doet vermoeden?

                                    Comment


                                    • En de business line plus is uit de configurator verdwenen.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        En de business line plus is uit de configurator verdwenen.
                                        Wat hield die juist in?

                                        Comment


                                        • Sinds productie juli is bluetooth en usb standaard. Pakketinhoud van business line is dus gewijzigd en business line plus bestaat niet meer.
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

                                          Comment

                                          Working...
                                          X