Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Business line plus was ook met leder Dakota, dat zit niet in business line.
    Met de opties die ik zou willen neem ik nu beter een exclusive line. Zou BMW het zo ook bedoeld hebben, om meer mensen naar de duurdere exclusive line te krijgen ?
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      Business line plus was ook met leder Dakota, dat zit niet in business line.
      Met de opties die ik zou willen neem ik nu beter een exclusive line. Zou BMW het zo ook bedoeld hebben, om meer mensen naar de duurdere exclusive line te krijgen ?
      In de nieuwe Business Line zit nu wel Dakota Leder

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
        Je kan ook forumlid gTa eens een PM sturen. Hij heeft wel een aantal adresjes voor goedkope replica's.
        Aaaaargh!!

        Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Dat probleem had ik dus ook. Ik ben naar de garage gereden en die hebben mijn remblokken nagekeken, en die bleken nog ok te zijn voor zeker meer km's dan wat de boordcomputer aangaf. De boordcomputer werd gereset (+1000km meer voor de remblokken) zodat ik niet telkens een melding kreeg bij het starten. De boordcomputer heeft bijna 10.000km steeds dezelfde km's aangegeven voor de achterste remblokken. Sinds deze week krijg ik weer een melding dat de remblokken aan vervanging toe zijn, en zie ik dat de km-aanduiding weer aan het dalen is. Ondertussen heb ik 44.000km op de teller.
            wel dan vrees ik opgelicht te zijn geweest door mijn garagist, die me bij hoog en bij laag beweerde dat de achterste remblokken versleten waren na 35000 km, "omdat de nieuwe 5 is uitgerust met een antiduiksysteem, waardoor de auto proportioneel meer remkracht geeft naar de achterste remmen". Bij mijn vorige 5-en (toch zo'n 6-tal) waren de achterste blokken pas na 80-90 k km versleten.
            Ik krijg vandaag trouwens een rood waarschuwingslampje om remblokken te laten controleren, niettegenstaande i-drive zowel voor voorste als voor achterste nog een interval van meer dan 20.000 km aangeeft. Heb wel net rit van 1200 km achter de rug (bijna altijd autostrade en constante snelheid, dus niet echt belastend voor de remmen)

            Het moet me toch van het hart dat deze 5, alhoewel zeer comfortabel, enorm veel gebreken kent, die ik bij mijn vorige wagens nooit gekend heb (naar rechts trekken is na 2 jaar nog altijd niet opgelost, boordcomputer al meermaals rereset, nu problemen met remblokken, plotse vermogensdaling....) BMW Belgium heeft wel verlenging van de waarborg gegeven tot 4 jaar. Maar 4 jaar ontevreden rondrijden is wel heel erg lang

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
              wel dan vrees ik opgelicht te zijn geweest door mijn garagist, die me bij hoog en bij laag beweerde dat de achterste remblokken versleten waren na 35000 km, "omdat de nieuwe 5 is uitgerust met een antiduiksysteem, waardoor de auto proportioneel meer remkracht geeft naar de achterste remmen". Bij mijn vorige 5-en (toch zo'n 6-tal) waren de achterste blokken pas na 80-90 k km versleten.
              Ik krijg vandaag trouwens een rood waarschuwingslampje om remblokken te laten controleren, niettegenstaande i-drive zowel voor voorste als voor achterste nog een interval van meer dan 20.000 km aangeeft. Heb wel net rit van 1200 km achter de rug (bijna altijd autostrade en constante snelheid, dus niet echt belastend voor de remmen)

              Het moet me toch van het hart dat deze 5, alhoewel zeer comfortabel, enorm veel gebreken kent, die ik bij mijn vorige wagens nooit gekend heb (naar rechts trekken is na 2 jaar nog altijd niet opgelost, boordcomputer al meermaals rereset, nu problemen met remblokken, plotse vermogensdaling....) BMW Belgium heeft wel verlenging van de waarborg gegeven tot 4 jaar. Maar 4 jaar ontevreden rondrijden is wel heel erg lang
              Ik ga volgende Week eens horen bij de garage... Voorste remblokken kunnen nog 60.000km mee volgens de idrive, en achterste zijn versleten, raar toch. Stel nog,dat het verhaal van de antiduiktoestanden klopt, dan nog is het onmogelijk da de achterstebremmen harder werken dan de voorste. De schijfdiameter zal wshl wel kleiner zijn, dus dat speelt natuurlijk Wel mee.

              Comment


              • Bij mijn huidige 5 touring (LCi E61 - 3liter 6 cilinder met automaat) pas voorste en achterste remblokken vervangen bij 97.500​ KM !

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                  wel dan vrees ik opgelicht te zijn geweest door mijn garagist, die me bij hoog en bij laag beweerde dat de achterste remblokken versleten waren na 35000 km, "omdat de nieuwe 5 is uitgerust met een antiduiksysteem, waardoor de auto proportioneel meer remkracht geeft naar de achterste remmen". Bij mijn vorige 5-en (toch zo'n 6-tal) waren de achterste blokken pas na 80-90 k km versleten.
                  Ik krijg vandaag trouwens een rood waarschuwingslampje om remblokken te laten controleren, niettegenstaande i-drive zowel voor voorste als voor achterste nog een interval van meer dan 20.000 km aangeeft. Heb wel net rit van 1200 km achter de rug (bijna altijd autostrade en constante snelheid, dus niet echt belastend voor de remmen)

                  Het moet me toch van het hart dat deze 5, alhoewel zeer comfortabel, enorm veel gebreken kent, die ik bij mijn vorige wagens nooit gekend heb (naar rechts trekken is na 2 jaar nog altijd niet opgelost, boordcomputer al meermaals rereset, nu problemen met remblokken, plotse vermogensdaling....) BMW Belgium heeft wel verlenging van de waarborg gegeven tot 4 jaar. Maar 4 jaar ontevreden rondrijden is wel heel erg lang
                  Altijd spijtig te horen dat iemand niet tevreden is van z'n wagen. Uiteindelijk blijft het een dure aangelegenheid als je nieuw koopt, maar dan verwacht je ook een zo goed als probleemloze wagen.
                  Ik heb met mijn 7 ook heel wat problemen gekend. Die heb ik uiteindelijk verkocht voor de 5 die ik nu heb. Ik moet hout vasthouden, maar met 44k km op de teller heb ik nog geen problemen gehad.

                  Ik krijg nu dus melding dat mijn achterste remblokken vervangen moeten worden na 2000km. Ik hou je op de hoogte of ze ze nu echt moeten gaan vervangen.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Altijd spijtig te horen dat iemand niet tevreden is van z'n wagen. Uiteindelijk blijft het een dure aangelegenheid als je nieuw koopt, maar dan verwacht je ook een zo goed als probleemloze wagen.
                    Ik heb met mijn 7 ook heel wat problemen gekend. Die heb ik uiteindelijk verkocht voor de 5 die ik nu heb. Ik moet hout vasthouden, maar met 44k km op de teller heb ik nog geen problemen gehad.

                    Ik krijg nu dus melding dat mijn achterste remblokken vervangen moeten worden na 2000km. Ik hou je op de hoogte of ze ze nu echt moeten gaan vervangen.
                    Gebruik je de autohold veel? Miss is daar de reden te zoeken.

                    Comment


                    • een remblok zonder frictie verslijt toch niet

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Gebruik je de autohold veel? Miss is daar de reden te zoeken.
                        Dat gebruik ik nooit.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          een remblok zonder frictie verslijt toch niet
                          Waarom zou er geen frictie zijn?
                          De W211 met dat rempomp systeem by wire was bekend om de snelle slijtage van de achterblokken, die remde ook erg goed en je voelde dat het er achteraan serieus aan getrokken werd als je remde. Of je nu voorzichtig remde of niet maakte niet uit, bij een klassiek systeem komen de achterremmen dan amper in actie.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Dat gebruik ik nooit.
                            Is wel handig, alleen dat het stoppen wat bruter gebeurt dan je gewoon remt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Waarom zou er geen frictie zijn?
                              De W211 met dat rempomp systeem by wire was bekend om de snelle slijtage van de achterblokken, die remde ook erg goed en je voelde dat het er achteraan serieus aan getrokken werd als je remde. Of je nu voorzichtig remde of niet maakte niet uit, bij een klassiek systeem komen de achterremmen dan amper in actie.
                              ja ik zie het blijkbaar verkeerd, ik dacht dat die hill-holder alleen bleef krachtzetten bij stop voor rood licht bvb

                              Comment


                              • Werd er al een afzonderlijk topic geopend mbt de recente berichtgeving over het gemak waarmee een keyless BMW gestolen wordt ? Het internet staat er anders vol van ! Het wordt ook perfekt uitgelegd én gedemonstreerd !
                                De portiersloten decoden en met een speciaal apparaat de sleutelcodes wijzigen via het OBD2-diagnosesysteem en je bent klaar.
                                Naar verluidt worden verhoudingsgewijs méér BMW's gestolen omwille van ernstige beveiligingslekken in de (kompleet verouderde/en door de fabrikant zélf afgeraden!)NPX- sleutelchips (test Radboud Universiteit Nijmegen).
                                'BMW is zich bewust van het probleem' . De vraag is uiteraard: wàt en wannéér gaan zij hieraan iets doen ? Misschien kan je in afwachting maar beter met het openbaar vervoer de baan op ? Wat als de je wagen inmiddels toch gestolen wordt ? Zullen de verzekeringsmaatschappijen zich verhalen op BMW? Of diestalverzekering weigeren zolang BMW hieraan niet heeft verholpen ?
                                Kortom: kan iemand hier verder een trui aan breien ?

                                Comment


                                • Ik geloof nooit dat zo'n 'keyless' systeem het stelen vergemakkelijkt. Als ze uwen auto willen, kom ze 'm u toch halen, wat alarm er ook opzit.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Vandaag gesproken met de garage, de 19inch 345m velgen van de M5 passen niet onder een 535i M sport, door de ET waarden.
                                    Zodoende hebben wij de 19 inch 351m velgen bestelt, die zijn namelijk ook prachtig!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ik geloof nooit dat zo'n 'keyless' systeem het stelen vergemakkelijkt. Als ze uwen auto willen, kom ze 'm u toch halen, wat alarm er ook opzit.
                                      Zoals Goethe al zei:
                                      Geloof is niet het begin, maar het einde van alle weten.
                                      De hiernavermelde links zullen uw geloof dan ook sterk op de proef stellen !


                                      www.autoblog.nl/.../lockpicking-video-bmw-openen-zonder-sleutel

                                      www.autoblog.nl/zelf-bmw-sleutels-programmeren-met-150-obd-kas...

                                      Comment


                                      • Subiet moeten we weer teruggrijpen naar dit:



                                        Comment


                                        • Binnenkort misschien gratis aangeboden aan alle bestuurders ? Of zou het aan de optielijst worden toegevoegd ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X