Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een toemaatje

Een recent bericht in De Telegraaf/NL van 20 juli l.l.:

'STELLING Geen auto meer veilig voor dieven?' door redactie Autovisie AMSTERDAM - Volgens de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit zijn nieuwe auto's slecht beveiligd en daardoor eenvoudig te stelen. Autofabrikanten moeten onmiddellijk maatregelen nemen zodat het stelen van personenwagens onmogelijk wordt.

Een filmpje op het internet over de diefstal van een BMW heeft veel reacties losgemaakt. Dieven blijken namelijk op vrij simpele wijze en met gebruik van 'hightech' apparatuur op grote schaal auto's te stelen.

Comment

• BMW's in 3 minuten gehackt en gestolen | Webwereld

webwereld.nl/nieuws/.../bmw-s-in-3-minuten-gehackt-en-gestolen.ht...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the kid Bekijk Berichten
        BMW's in 3 minuten gehackt en gestolen | Webwereld

webwereld.nl/nieuws/.../bmw-s-in-3-minuten-gehackt-en-gestolen.ht...
        Link werkt niet Maar hier het fragement uit nieuwsuur ...

Comment

• Een link voor de 'geïnteresseerden': het probleem is inmiddels een 'hot' item op het forum van autoweek.nlBMW's met keyless entry een makkie om te stelen - AutoWeek.nl

www.autoweek.nl › HomeAlgemeenAlgemeen

Comment

• 404 - File or directory not found.

Link werkt niet.

Comment

• Inderdaad. gewoon even googelen.

Comment

• Mijn achterste remblokken ook al moeten vervangen op 35.000km. Opgegeven reden van de garage is dat de achterste remblokken veel dunner zijn dan de voorste. Als dat echt zo is, dan is het aannemelijk. Maar ik vind het toch vlug...

Comment

Zoals Goethe al zei:
                  Geloof is niet het begin, maar het einde van alle weten.
                  De hiernavermelde links zullen uw geloof dan ook sterk op de proef stellen !

www.autoblog.nl/.../lockpicking-video-bmw-openen-zonder-sleutel

www.autoblog.nl/zelf-bmw-sleutels-programmeren-met-150-obd-kas...
                  Youtube staat vol met filmpkes van wagens die gestolen worden binnen de zoveel minuten. Dit is iets wat altijd al geweest is.

Look at this peope a MErcedes being stolen in 2 minutes
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Hier ondertussen 53K km. Ik gebruikt de "auto hold" echt elke dag. Is super. Tot op heden nog geen enkele melding gekregen van versleten remblokjes... hout vasthouden.

Dankzij ons fantastische wegennet gaat er binnenkort wel de 3e voorruit in...

Comment

• Dit is geen BMW: http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4943792
                      OO 00 OO

Comment

• Vorig weekend drie dagen lang de 535i van de importeur tot onze beschikking gehad.

Hierbij onze ervaringen over de auto,motor en enkele opties.

De auto had letterlijk alle opties, de aanschafprijs van deze auto was 114k aan euro's!!

Eerst de motor:
                        De motor is werkelijk waar fantastisch! De kracht het geluid en de souplesse van de motor was indrukwekkend.
                        Door de turbo's is er bij 1500 toeren voldoende koppel aanwezig en daardoor krijg je een aangename duw in de rug (wel minder dan bij de 530d en 535d, maar dat is ook vrij logisch door het lagere koppel).
                        Maar het doorhalen en het geluid van de motor daar kan geen diesel tegen op. Daarbij is de 8-traps automaat enorm soepel en alert vooral in sport mode.
                        De kracht wordt lineair voortgebracht waardoor je niet snel doorheb dat je snelheden ver boven de 150 haalt.
                        Komende van een X5 3.0sd is dit zeker geen achteruit gang, alleen het verbruik is een stuk hoger.
                        Op 1 dag, veel gereden (snelweg,stad,binnendoor wegen) regelmatig flink accelereren (blijft verslavend) 600 km gereden op één tank. Dat is niet veel maarja dat was te verwachten.

Nu een korte beschrijving over enkele opties:

HUD: blijft geweldig, mooi vormgegeven en daarbij erg handig voor navigatie instructies.
                        Surround view: erg overzichtelijk en topview maakt het parkeren in smalle plekken erg gemakkelijk.
                        Lederen dashboard: weinig functioneel maar prachtig om naar te kijken.
                        Nightvision: Leuke gadget maar enorm duur en totaal niet relevant voor onze goede verlichten wegen (komende uit de Randstad)
                        ACC: Sommige zweren erbij maar ik en mijn vader vonden het enorm vervelend (persoonlijke mening) en zullen dit niet snel bestellen.
                        Dodehoekwaarschuwing: s'avonds erg handig maar overdag zie je slecht het lampje branden waardoor je toch over je schouder blijft kijken.
                        Tv functie: erg geinig, tijdens de file lekker de olympische spelen kijken, maar €1300 hebben wij er niet voor over.
                        Lane departure warning: compleet zinloos en irritant.
                        Adaptive drive: mooie maar dure optie, we hadden het wel op onze X5 wegens het hoge zwaartepunt, maar dat is bij de 5 serie wel anders, wij denken met het sport onderstel meer dan tevreden te zijn en het scheelt een hoop geld.
                        Comfortzetels: zitten geweldig en wij zullen deze optie altijd bijbestellen.
                        Softclose en automatisch openen kofferbak: gemakkelijk en prettig in gebruik.
                        Schuifkanteldak: heerlijke optie, brengt veel licht met zich mee maar wij hebben dit niet besteld aangezien er nog een prachtige cabrio op het pad staat.

Conclusie:
                        Twee opties hebben wij er nog bij besteld, dat zijn speed limit info en surround view, voor de rest veranderd er niks meer aan onze configuratie.
                        Wij kunnen niet wachten om onze auto in ontvangst te nemen en zullen geen spijt krijgen van deze auto.
                        Tenslotte wil ik zeggen dat BMW geweldige 6 in lijn diesels en benzine's maakt en deze nooit zullen teleurstellen.

Hierbij nog een foto van onze test auto:
                        Individual moonstone zilver met 19inch velgen.

Comment

• rrrr dikke testkar en proficiat met de bestelling!
                          Ik heb die surroundview ook besteld, leek me inderdaad super handig en nifty feature

Mijn 5 reeks zal normaal gezien 2de week van september geleverd worden, is nu 'in productie' volgens dealer... nu wou ik er eigenlijk nog de optie infrarood relfecterende voorruit bij laten plaatsen (denk dat dit wel ferm kan schelen zo op warme dagen, in de zon met lederen interieur) maar zou volgens de dealer niet meer aan te passen zijn (wegens reeds 'in productie'). Klopt dat wel dat het niet meer zou kunnen..? Eventueel wil ik er nog op aandringen...
                          Een andere verkoper zei me wel dat die optie er voor zorgt dat gsm ontvangst fel verminderd (wegens de infrarood reflecterende laag in de voorruit)...

Comment

• Beste,

U wil het blijkbaar niet snappen. Het probleem ligt in het feit dat BMW, TEGEN het advies van de fabrikant ZELF, niettemin de goedkope, maar ONDEUGDELIJKE NPX-chip in zijn sleutels blijft gebruiken. Zoals ze bv. ook runflats de hemel inprijzen terwijl de énige bedoeling is geen reservewiel te moeten leveren.

Comment

Beste,

U wil het blijkbaar niet snappen. Het probleem ligt in het feit dat BMW, TEGEN het advies van de fabrikant ZELF, niettemin de goedkope, maar ONDEUGDELIJKE NPX-chip in zijn sleutels blijft gebruiken. Zoals ze bv. ook runflats de hemel inprijzen terwijl de énige bedoeling is geen reservewiel te moeten leveren.
                              Ik zou een advocaat aanspreken om te kijken wat je kunt doen
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Dat probleem had ik dus ook. Ik ben naar de garage gereden en die hebben mijn remblokken nagekeken, en die bleken nog ok te zijn voor zeker meer km's dan wat de boordcomputer aangaf. De boordcomputer werd gereset (+1000km meer voor de remblokken) zodat ik niet telkens een melding kreeg bij het starten. De boordcomputer heeft bijna 10.000km steeds dezelfde km's aangegeven voor de achterste remblokken. Sinds deze week krijg ik weer een melding dat de remblokken aan vervanging toe zijn, en zie ik dat de km-aanduiding weer aan het dalen is. Ondertussen heb ik 44.000km op de teller.
                                Correctie...
                                Het zijn niet mijn achterste, maar mijn voorste remblokken die versleten zijn. Dat heb ik vandaag opgemerkt toen ik eens in m'n boordcomputer ben gaan kijken.
                                OO 00 OO

Comment

• Bij mij de voorste na goed 20.000km, nu opnieuw binnen voor onderhoud na 50.000km en staat het lichtje voor de achterste te branden. Denk dat ze zo ongeveer zeggen wat ze willen, en nu en dan een beetje bijverdienen met de verkoop van extra remblokjes...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                  Mijn achterste remblokken ook al moeten vervangen op 35.000km. Opgegeven reden van de garage is dat de achterste remblokken veel dunner zijn dan de voorste. Als dat echt zo is, dan is het aannemelijk. Maar ik vind het toch vlug...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Royal Bekijk Berichten
                                    Bij mij de voorste na goed 20.000km, nu opnieuw binnen voor onderhoud na 50.000km en staat het lichtje voor de achterste te branden. Denk dat ze zo ongeveer zeggen wat ze willen, en nu en dan een beetje bijverdienen met de verkoop van extra remblokjes...
                                    Straf. Hier 53.000 km, heb vandaag eens gekeken, boordcomputer geeft aan: achterste remblokken binnen 9.000 km en voorste remblokken binnen... 90.000 km!! Ik gebruik continue "auto hold", maar ik moet ook zeggen dat ik heel rustig rij... Veel autostrade, cruis control op 110, op mijn gemakske...

Comment

• Exclusiviteit

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      En saffierzwart is onvindbaar. Van exclusiviteit gesproken...

Heb enkele weken geleden mijn nieuwe 535D besteld.
                                      Wou perse ook safierzwart omdat ik nu al een carbonzwarte heb ook met M-Pack.
                                      Aangezien ik dit M-pack terug wou heb ik een meerprijs moeten betalen van 2000 euro en dan deden ze het wel in saffierzwart.
                                      Ook de levertijd schuift hiermee 4 weken op.
                                      Ben benieuwd naar het resultaat eind december zal ik het weten dan is de levering voorzien.
                                      Last edited by ; 30/09/2012, 15:25.

Comment

• Specs van je 535d ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                          Specs van je 535d ?
                                          535D

Sportautomaat
                                          M-Pack (zetels zwart leder dakota buitenkleur saffierzwart) verduisterde achterruiten.
                                          Exclusive line plus (dynamic demping control, sfeerverlichting, comforttoegang, comfortzetels, zetelverwarming, xenon licht .........
                                          Speed limit info
                                          Velgen kellener 20" (zelfde als op de foto van die zweed ergens op pg 199).
                                          Last edited by ; 30/09/2012, 18:33.

Comment

Working...
                                          X