Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M-sportpakket en saffierzwart is een mooie combinatie. Dat wordt ook een dik machien.
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
      Specs van je 535d ?
      12345
      Last edited by ; 06/10/2012, 12:30.

Comment

• Wijzig je bericht en vraag hem dat in een PM.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Wijzig je bericht en vraag hem dat in een PM.
          Ik had Flipp onmiddellijk een PM gestuurd om dit bericht asap te wijzigen/verwijderen.

Bedankt voor de attentie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
            Ik had Flipp onmiddellijk een PM gestuurd om dit bericht asap te wijzigen/verwijderen.<br>
            <br>
            Bedankt voor de attentie.
            <br>
            <br><br>Mijn excuses ben net nieuw op het forum en wist niet dat er ook pm gestuurd konden worden.<br>

Comment

• Vandaag heb ik eens kunnen rijden met een F10 M550d van een zakenrelatie. Aangezien het dezelfde wagen is als mijn 530d was ik vooral benieuwd naar het verschil in power. Ik kan u direct zeggen dat deze wel degelijk aanwezig is. Eens vanaf 3000 toeren begint deze wagen veel forser te accelereren en gaat zo door tot aan 4500 toeren als hij schakelt.
              Op verschillende Youtube filmpjes is te zien dat deze M550d doorgaat tot meer dan 5000 toeren, maar dat was bij deze wagen niet mogelijk in de automatische stand. Manueel kan je wel hoger in de toeren gaan. Dat ding is echt verdomd snel, maar de beleving is minder intens dan ik verwacht had.
              Bij het starten klinkt de motor hetzelfde als die van mijn 530d, maar eens je rijdt en het gas intrapt wordt de sound luider en sportiever. Dit geluid is echter fake, maar niet storend dat het fake is.
              De eigenaar klaagde van het verbruik. Zelfs bij een rustige rijstijl is deze wagen niet onder de 10l te krijgen. Volgens hem zou dit een algemene klacht zijn, temeer BMW 6,5 liter zou beloven. Zelfs in Eco Pro modus zou dit onmogelijk haalbaar zijn. De wagen had bijna 20k km op de teller, dus veel zal het niet meer dalen. Het gemiddeld verbruik was nu 12,2 liter. Dat is het dubbele van wat BMW belooft. De eigenaar begreep niet waarom ze bij BMW geen realistische verbruikscijfers opgeven, temeer een BMW M550d eerder sportief zal gereden worden. Iemand die weinig sportief wil rijden, koopt zich een 520d.
              Mijn 530d verbruikt ook heel wat meer dan wat BMW opgeeft, maar is toch heel wat zuiniger. Vandaag heb ik 180km gereden aan een gemiddeld verbruik van 8,2 liter.
              Last edited by BMWMB; 10/10/2012, 21:13.
              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Vandaag heb ik eens kunnen rijden met een F10 M550d van een zakenrelatie. Aangezien het dezelfde wagen is als mijn 530d was ik vooral benieuwd naar het verschil in power. Ik kan u direct zeggen dat deze wel degelijk aanwezig is. Eens vanaf 3000 toeren begint deze wagen veel forser te accelereren en gaat zo door tot aan 4500 toeren als hij schakelt.

Op verschillende Youtube filmpjes is te zien dat deze M550d doorgaat tot meer dan 5000 toeren, maar dat was bij deze wagen niet mogelijk in de automatische stand. Manueel kan je wel hoger in de toeren gaan. Dat ding is echt verdomd snel, maar de beleving is minder intens dan ik verwacht had.
                Bij het starten klinkt de motor hetzelfde als die van mijn 530d, maar eens je rijdt en het gas intrapt wordt de sound luider en sportiever. Dit geluid is echter fake, maar niet storend dat het fake is.
                De eigenaar klaagde van het verbruik. Zelfs bij een rustige rijstijl is deze wagen niet onder de 10l te krijgen. Volgens hem zou dit een algemene klacht zijn, temeer BMW 6,5 liter zou beloven. Zelfs in Eco Pro modus zou dit onmogelijk haalbaar zijn. De wagen had bijna 20k km op de teller, dus veel zal het niet meer dalen. Het gemiddeld verbruik was nu 12,2 liter. Dat is het dubbele van wat BMW belooft. De eigenaar begreep niet waarom ze bij BMW geen realistische verbruikscijfers opgeven, temeer een BMW M550d eerder sportief zal gereden worden. Iemand die weinig sportief wil rijden, koopt zich een 520d.
                Mijn 530d verbruikt ook heel wat meer dan wat BMW opgeeft, maar is toch heel wat zuiniger. Vandaag heb ik 180km gereden aan een gemiddeld verbruik van 8,2 liter.
                Snelheid wend en nog vlug ook. Vandaag even naar Essen (D) geweest. Netjes 130 gereden waar het kon want no limit rijden is er daar niet bij. Zo ook niet gegaan zijn met zakenklant in de wagen...

Veel , zéér veel verbruik. Nu niet echt onlogisch met dit kouder weer, maar toch. Al eens laten nakijken, en effectief manueel gechekt en niet via de BC?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Wat kost zo'n M550d met wat opties. Gaat toch snel richting 100k neem ik aan. En dan klagen dat die veel verbruikt. Bij de meeste tests had die een gem. verbruik van rond de 11L. En het is algemeen geweten dat BMW zijn EG-normverbruik zeer ver van de realiteit ligt.

Comment

• In heb de 20ste october een testrit met de 550D op de bmw fandag. Kben eens benieuwd wat dat gaat geven

Sent from my iPhone using Tapatalk
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Wat kost zo'n M550d met wat opties. Gaat toch snel richting 100k neem ik aan. En dan klagen dat die veel verbruikt. Bij de meeste tests had die een gem. verbruik van rond de 11L. En het is algemeen geweten dat BMW zijn EG-normverbruik zeer ver van de realiteit ligt.
                      Hier heb je heel zeker een punt.
                      Wel stel ik mij de vraag waarom je dan nog een diesel zou kopen. Ik zou dan toch eerder geneigd zijn een 550i te kopen, al was het maar voor de veel mooiere sound dan dat fake opgepompte dieselgeluid.
                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        In heb de 20ste october een testrit met de 550D op de bmw fandag. Kben eens benieuwd wat dat gaat geven

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Wou deze ook reserveren maar ik was al te laat. Heb nog een 525d x-drive kunnen bemachtigen.
                        2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                        2016 Audi A3 G-tron

Comment

• Saffierzwart

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik heb zelfs €950 bijbetaald voor dat saffierzwart. Afzetters zijn het bij BMW.
                          Heb je ook het M-pakket aangezien je moest bijbetalen voor saffierzwart ?

Comment

• Ja, ik heb het M-sportpakket.
                            OO 00 OO

Comment

• Net terug van de BMW dealer omdat wij een probleem hebben met de bleutooth verbinding i.c.m. een iPhone 4.
                              Het probleem is, sinds de update Ios 6 werkt de verbinding bijna niet meer, we kunnen nog gebeld worden maar contacten laden / zoeken enz.. werkt niet meer.
                              Dus via BMW.com/update website een nieuwe update gedownload waar bij staat dat deze Ios 6 ondersteund. Nieuwste update in de wagen gezet maar in de wagen staat bij ondersteund: Apple Ios5 ?!?
                              Dus dat werkt niet.. Bij de dealer wisten ze evenveel als ons, en zeiden ze dat er veel problemen mee waren
                              Nu hebben ze dus een afspraak gemaakt om de auto aan de computer van de garage te hangen en zo een andere update erop te zetten, maar ze weten niet of dit de oplossing gaat geven.
                              Iemand anders met een F10 en een iPhone nog problemen?

Comment

• Iemand ervaring met de M performance kit voor de 520D? Bij BMW in Nederland plaatsen ze dit voor 1670€.

Comment

• Robiin

Ik heb ook een iphone4 op ios6 maar geen probleem met contacten laden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                    Straf. Hier 53.000 km, heb vandaag eens gekeken, boordcomputer geeft aan: achterste remblokken binnen 9.000 km en voorste remblokken binnen... 90.000 km!! Ik gebruik continue "auto hold", maar ik moet ook zeggen dat ik heel rustig rij... Veel autostrade, cruis control op 110, op mijn gemakske...
                                    Bij mij de achterste op na 28000km, redelijk snel dus.
                                    Heb de auto wel 2dehands gekocht bij 13000km, wat er tot dan toe mee gedaan is weet ik niet, momenteel is't enkel mijn vrouw die er mee rijd.
                                    Ook een volledige set banden volledig op, het ding verbruikt dus zo'n beetje alles met grote hopen.

Comment

• Is het makkelijk om zelf de batterij te vervangen van de afstandsbediening?
                                      Welke batterij moet er daar in?
                                      Vandaag melding op scherm dat de batterij moet vervangen worden.

Comment

• Geen idee. Zoiets laat ik door mijn verdeler doen.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                          Is het makkelijk om zelf de batterij te vervangen van de afstandsbediening?
                                          Welke batterij moet er daar in?
                                          Vandaag melding op scherm dat de batterij moet vervangen worden.

je kan gemakkelijk de afstandbediening zelf openen (sleutel er uit trekken en dan met de ijzeren sleutel zelf een kleine draai geven in het daarvoor voorziene vakje. de afstandbediening plooit dan open. Er moet zo'n ronde platte batterij in, die je in elke winkel kan kopen.

Comment

Working...
                                          X