Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
    Is het makkelijk om zelf de batterij te vervangen van de afstandsbediening?
    Welke batterij moet er daar in?
    Vandaag melding op scherm dat de batterij moet vervangen worden.

Als ge het hier al moet komen vragen ga je best naar een BMW garage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Als ge het hier al moet komen vragen ga je best naar een BMW garage.

Is intussen gebeurd...

Comment

• ik dacht dat die sleutels van BMW zichzelf opladen? niet dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sebke Bekijk Berichten
          ik dacht dat die sleutels van BMW zichzelf opladen? niet dus...
          is ook moeilijk wanneer je ze niet meer in een contactpunt moet steken hé. BMW is nog niet de uitvinder van de intergallactische draadloze batterij-oplader.

Comment

• Batterijen draadloos opladen bestaat al hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Batterijen draadloos opladen bestaat al hoor.
              Je moet ze dan wel op een lader leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                Je moet ze dan wel op een lader leggen.
                Nee hoor. De techniek om draadloos (en vanop afstand) batterijen op te laden bestaat al lang.

Comment

• Ik rij nu een maand of 6 met mijn f10 en heb het me nog geen second beklaagd dat ik mijn Audi A5 na 2j reeds heb weg gedaan voor de f10. Ik heb onlangs wel iets voorgehad. Was mijn wagen aan het poetsen en merkte op dat de achterbumper waar die aansluit rechts op de zijflank een klein beetje uitstak. Langs geweest bij men dealer en die wist me te vertellen dat dit een gekend probleem is. Zou komen door mazout die bij het tanken overloopt en daardoor hoek van bumper wat vervormd. Enige oplossing is een nieuwe bumper en in de toekomst goed opletten dat er geen mazout overloopt. Een volledige bumper is in garantie besteld.

Comment

• Ik ben direct bij de mijne gaan kijken, maar die heeft er geen last van. Het enige storende aan mijn wagen is de slechte ontvangst van de radio. Ze hebben al de antenne vervangen, maar dat heeft niets geholpen. Over 2 weken wordt de volledige radio module vervangen. Allemaal onder garantie uiteraard. Ik zal content zijn als het opgelost is, want ik luister nu van miserie steeds naar mijn iPod.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik rij nu een maand of 6 met mijn f10 en heb het me nog geen second beklaagd dat ik mijn Audi A5 na 2j reeds heb weg gedaan voor de f10.

Van zo een post draaien mijn darmen . vertel dan wat er slecht was aan je A5 want wat je nu geeft aan info is wind.ik rij ook al 2jaar audi en kwa service en degelijkheid is dit het beste wat ik tot nu had.Je moet wel dan appelen met appelen vergelijken , er zijn der hier nog die een 1.8 kopen en willen dat hij gaat als een 3.0,
                      En om je direct voor te zijn ik ben ook klant bij bmw ,is wel met een mini jcw, wel dit trekt op geen kloten, zo een arrogante paljassen . een ander voorbeeld van bmw mentaliteit is deze tread
                      ze reden met een M3 en nu met ne 1 cabrio en die is sneller ruimer beter en wat nog allemaal.
                      mvg

Comment

• Mij zul je nooit horen vertellen dat BMW beter is dan Audi of Mercedes of welk ander merk dan ook. En al helemaal niet als het over service gaat. Wel ben ik van mening dat wagens een ander karakter kunnen hebben.
                        En ja ik heb onze M3 verkocht voor een 1 cabrio, maar dat is niet omdat het 'm 'sneller ruimer beter' is, maar wel omdat 'm goedkoper is qua VAA. Je mag gerust weten dat ik onze M3 mis, want deze 1 is op geen enkel vlak beter dan de M3.
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                          Ik rij nu een maand of 6 met mijn f10 en heb het me nog geen second beklaagd dat ik mijn Audi A5 na 2j reeds heb weg gedaan voor de f10.

Van zo een post draaien mijn darmen . vertel dan wat er slecht was aan je A5 want wat je nu geeft aan info is wind.ik rij ook al 2jaar audi en kwa service en degelijkheid is dit het beste wat ik tot nu had.Je moet wel dan appelen met appelen vergelijken , er zijn der hier nog die een 1.8 kopen en willen dat hij gaat als een 3.0,
                          En om je direct voor te zijn ik ben ook klant bij bmw ,is wel met een mini jcw, wel dit trekt op geen kloten, zo een arrogante paljassen . een ander voorbeeld van bmw mentaliteit is deze tread
                          ze reden met een M3 en nu met ne 1 cabrio en die is sneller ruimer beter en wat nog allemaal.
                          mvg
                          Ik zou daaruit kunnen afleiden dat de F10 beter, aangenamer, plezieriger rijdt.

Als hij nu gezegd had: "Ik ga nu een maand of 6 wekelijks naar de supermarkt met mijn f10 en heb me nog geen second beklaagd dat ik mijn A5 na 2 jaar heb weg gedaan voor de F10"
                          Dan zou ik kunnen besluiten dat de F10 een ruimer koffer heeft dan de A5.

Denk ook niet dat hij echt een vergelijk wil maken, maar gewoon melden dat hij geen spijt heeft van zijn aankoop.
                          Een A5 kun je tenslotte ook niet echt vergelijken met een BMW 5
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Mij zul je nooit horen vertellen dat BMW beter is dan Audi of Mercedes of welk ander merk dan ook. En al helemaal niet als het over service gaat. Wel ben ik van mening dat wagens een ander karakter kunnen hebben.
                            En ja ik heb onze M3 verkocht voor een 1 cabrio, maar dat is niet omdat het 'm 'sneller ruimer beter' is, maar wel omdat 'm goedkoper is qua VAA. Je mag gerust weten dat ik onze M3 mis, want deze 1 is op geen enkel vlak beter dan de M3.
                            Dan zal ik u misverstaan hebben , maar voor mij kwam het zo over als ik je posts las.
                            En wat je zegt over merken , je mag steeds een mening hebben maar zoals in de vorige post iets afbreken zonder waarom ja dat kan iedereen .
                            voor mij is dit gesloten .
                            mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Dat zou ook wel erg als een 1 beter zou zijn dan een M3.
                              De 1 is al een klasse lager dan de 3 en de M3 is dan nog eens de top uit het 3 segment.
                              Dan nog niet gesproken over het prijsverschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
                                Ik rij nu een maand of 6 met mijn f10 en heb het me nog geen second beklaagd dat ik mijn Audi A5 na 2j reeds heb weg gedaan voor de f10. Ik heb onlangs wel iets voorgehad. Was mijn wagen aan het poetsen en merkte op dat de achterbumper waar die aansluit rechts op de zijflank een klein beetje uitstak. Langs geweest bij men dealer en die wist me te vertellen dat dit een gekend probleem is. Zou komen door mazout die bij het tanken overloopt en daardoor hoek van bumper wat vervormd. Enige oplossing is een nieuwe bumper en in de toekomst goed opletten dat er geen mazout overloopt. Een volledige bumper is in garantie besteld.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Mij zul je nooit horen vertellen dat BMW beter is dan Audi of Mercedes of welk ander merk dan ook. En al helemaal niet als het over service gaat. Wel ben ik van mening dat wagens een ander karakter kunnen hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                                Dan zal ik u misverstaan hebben , maar voor mij kwam het zo over als ik je posts las.
                                En wat je zegt over merken , je mag steeds een mening hebben maar zoals in de vorige post iets afbreken zonder waarom ja dat kan iedereen .
                                voor mij is dit gesloten .
                                mvg
                                ocharme David, hij had nog niks gezegd.
                                Hij wou enkel de gemoederen bedaren :-)

Precies een beetje gepikkeerd de Willy
                                Last edited by DolF; 25/11/2012, 15:57. Reden: geen

Comment

• Tja, de mens is ook al een dagske ouder hé. 't Is 'm vergeven.
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door willytoyota Bekijk Berichten
                                    Ik rij nu een maand of 6 met mijn f10 en heb het me nog geen second beklaagd dat ik mijn Audi A5 na 2j reeds heb weg gedaan voor de f10.

mvg
                                    Dat uw darmen draaien zal eerder met uw persoon te maken hebben. Waarom ik tevreden ben van over mijn wagen doet in die post eigenlijk niets terzake en had ik geweten dat u problemen hebt met uw darm flora had ik dit ook niet in mijn inleiding vemeld. De post was enkel bedoeld om mede eigenaars er van op de hoogte te brengen dat het morsen van diesel nare gevolgen kan hebben.

Comment

• Iemand ervaring met het verlagen van zijn F10
                                      Ben vandaag naar de garage geweest wagen was net binnen de velgen moesten er nog onder geplaatst worden.
                                      Vindt de speling tussen de band en wielkast nogal aan de grote kant.
                                      Ik heb nu het M pakket met dynamic demping.
                                      Zou graag Kw vering laten plaatsen maar misschien wordt hij dan te hard aangezien ik al 20" velgen heb dit zijn wel geen runflats.
                                      OP mijn huidige 5 heb ik 18" en ook het M pakket deze is redelijk hard maar heeft geen dynamic demping.
                                      Dit is ook wel het vorige model.

Iemand ervaring mee ?

Comment

• Ik heb een 530d xDrive met M-sportpakket en 20" velgen. Net als u heb ik ook de optie 'dynamic damping control'. Net als u vond ik ook dat mijn wagen te hoog op z'n poten stond. Net als u heb ik toen dezelfde vraag gesteld: Verlagen met verlagingsveren of KW coilovers variant 3 laten plaatsen.

Voor mij was er slechts maar 1 keuze, nl. de verlagingsveren. De KW ophanging was en is (nog) niet verkrijgbaar voor de xDrive modellen. Voor de gewone RWD modellen is deze wel verkrijgbaar. Ik heb de kans gekregen om met een 550i te kunnen rijden met de KW variant 3 en 20" wielen. Dat reed perfect. Denk eraan dat je bij deze ophanging zowel de hoogte als hardheid kan instellen. De functie 'dynamic damping control' werkt dan wel niet meer voor de ophanging.
                                        Ik was dus genoodzaakt om voor verlagingsveren te gaan. Ik heb gekozen voor AC Schnitzer die 25 à 30mm verlagen.

Dit was mijn auto voor de verlaging:

Dit is 'm nu na de verlaging:

Ik ben alleszins zeer tevreden met deze verlaging, hoewel er toch 1 klein nadeel blijft. Dit nadeel is typerend voor elke verlaging, nl. dat de ophanging springerig wordt. Dit ervaar je als je bijvoorbeeld snel over snelheidsdrempels rijdt. Aangezien de DDC nog werkt, voel je dit vooral in de 'comfort'-stand, een beetje in de 'normal'-stand en niet in de 'sport'-stand. Vandaar dat ik nooit in 'comfort' rijd.
                                        De prijs voor deze verlaging zal vandaag ca. €1.100,- zijn, plaatsing en BTW inbegrepen. Hiervoor kan je terecht bij DaVo in Tongeren.
                                        de prijs voor zo'n KW ophanging zal eerder richting de €3.000,- gaan.

Moest ik destijds de keuze gehad hebben, ik had voor de KW ophanging gekozen. Sinds gisteren weet ik dat de ontwikkeling voor de xDrive tegen maart volgend jaar klaar zou zijn. Voor mij is dat nu te laat.
                                        OO 00 OO

Comment

• Dik Dikker Dikste pfffffff mooie ride.....

Comment

Working...
                                          X