Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet afspraak gemaakt voor mijn eerste onderhoudsbeurt, olieservice.
    Ze wisten mij te zeggen dat dit +/- 1.5u zou duren, loopt die olie zo traag eruit of duurt het uitlezen zolang?

Kan iemand mij ook zeggen hoeveel zij betaalden voor een 1ste onderhoudsbeurt van een 520 Da?
    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Het antwoord is € 369 voor eerste beurt. Olie, remvloeistof en microfilter
      Jawatte, een heel verschil t.o.v. laatste keer met mijn 320 d

Comment

• Microfilter? Ik veronderstel dat dat gewoon de oliefilter is want voor de combifilter of luchtfilter is het nog wat vroeg?
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Microfilter? Ik veronderstel dat dat gewoon de oliefilter is want voor de combifilter of luchtfilter is het nog wat vroeg?
          Volgens factuur: set microfilter/actieve-koolstoffilter 126 € zonder plaatsing

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
            Volgens factuur: set microfilter/actieve-koolstoffilter 126 € zonder plaatsing
            Ik heb voor micro filter 2stuks 30.33x2 = 60.66 betaald op 12/2009 voor 520D (had hier juist een factuur liggen)op 30.000KM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten
              Ik heb voor micro filter 2stuks 30.33x2 = 60.66 betaald op 12/2009 voor 520D (had hier juist een factuur liggen)op 30.000KM
              Zou dat om hetzelfde gaan, bij mij staat maar 1 stuk?

Bij mijn vorige 320d E90 betaalde ik voor mijn eerste onderhoudsbeurt ongeveer € 140
              Last edited by DolF; 30/12/2012, 15:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Zou dat om hetzelfde gaan?

Bij mijn vorige 320d E90 betaalde ik voor mijn eerste onderhoudsbeurt ongeveer € 140
                Ik spreek hier over de set microfilters(€ 60) niet over de hele onderhoudsbeurt(eerste onderhoudsbeurd was totaal €270

Comment

• Inderdaad, dat had ik begrepen.
                  2 stuks microfilter € 60 bij u, bij mij 1 stuk set microfilter/actieve-koolstoffilter 126 €

Vandaar, zou het om hetzelfde gaan?

Comment

• Vandaar, zou het om hetzelfde gaan?

Is haast niet mogelijk dat om hetzelfde gaat in dit geval , (denk ik) zo een prijsverschil

Comment

• Ik heb het ook eens nagekeken voor mijn F11.
                      357€ voor 1ste onderhoud, 803€ voor 2de met remblokken achter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Herbie74 Bekijk Berichten
                        Ik heb het ook eens nagekeken voor mijn F11.
                        357€ voor 1ste onderhoud, 803€ voor 2de met remblokken achter.
                        Dat is bijna hetzelfde als mij dan. Voor mij stond er ook iemand die met zijn F11 voor groot
                        onderhoud kwam en moest ook een goeie € 800 betalen.

Het zal ongeveer wel overal hetzelfde zijn bij de BMW stealers
                        Bij een onafhankelijke ben je voor minder dan de helft gesteld.

Comment

• ik heb toch ook het gevoel dat de onderhoudskosten van de F10 de hoogte in zijn gegaan. Na 35K kilometer gaf de BC aan de achterste remblokken te laten vervangen; dealer heeft dit dan ook gedaan en op factuur geplaatst. Na 95 K kilometer (ik rij nu eenmaal veel km's met de 530) moesten blijkbaar zowel de voorste blokken (conform de BC) vervangen worden als ook de achterste (niettegenstaande de BC nog de 20K kilometer aangaf). Ook moesten volgens de dealer de voorste schijven vervangen worden..... Dit is zowat mijn 10e nieuwe BMW, mijn vijfde nieuwe 5-reeks. Ik heb nog nooit nieuwe schijven laten steken (tot 250 k kilometer). Ofwel zijn de nieuwe onderdelen slijtgevoeliger, wat de kostprijs van BMW opdrijft, ofwel is mij dealer mij aan het rippen

Comment

• net eens gekeken bij mij : 378 euro in totaal voor eerste onderhoud. Heb het onderhoud in twee delen gedaan. Eerst de microfilter laten vervangen want deze begon te stinken na 20000 km na mijn eerste winter. Blijkbaar normaal volgens de garage (auto staat in opgesloten garage). Dus eerst 207 euro voor dit , en dan 171 euro voor het onderhoud aan 30000 km.

Comment

• Kortom : schandalige prijzen voor een doorsnee onderhoudsbeurtje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                                Kortom : schandalige prijzen voor een doorsnee onderhoudsbeurtje.
                                ja stoute premiums!!!!

Comment

• iemand enig idee of het eenvoudig te doen is om ergens 12 volt af te tappen (lees: extra sigaretten-aansteker voorzien) om een coyote of gsm lader op aan te sluiten? Bij voorkeur ergens beetje verborgen en niet pal in 't zicht zoals de standaard stekker aan de versnellingspook.
                                  Tevens graag tips waar je zo'n coyote ding netjes kan plaatsen/bevestigen (en dan bedoel ik niet met zo'n brodit houder... ben ik geen fan van).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                                    Kortom : schandalige prijzen voor een doorsnee onderhoudsbeurtje.
                                    171€ voor een kleine beurt bij een bmw valt toch mee?
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                      iemand enig idee of het eenvoudig te doen is om ergens 12 volt af te tappen (lees: extra sigaretten-aansteker voorzien) om een coyote of gsm lader op aan te sluiten? Bij voorkeur ergens beetje verborgen en niet pal in 't zicht zoals de standaard stekker aan de versnellingspook.
                                      Tevens graag tips waar je zo'n coyote ding netjes kan plaatsen/bevestigen (en dan bedoel ik niet met zo'n brodit houder... ben ik geen fan van).
                                      Mijn coyote heb ik laten plaatsen door dealer. Hangt net voor de achteruitkijkspiegel en kabel volledig weggewerkt. Dus geen stroom via een plug-inn

Comment

• merci voor je reactie guggenheimer
                                        ga ook eens daarvoor informeren dan bij mijn dealer. hoeveel was je daaraan kwijt (en heb je de coyote bij je dealer toen ook gekocht)?
                                        Mocht je een fotootje van de coyote aan je achteruitkijkspiegel willen maken/uploaden dan zou dat wel fijn zijn

Comment

• Mijn coyote had ik van in mijn vorig wagen. Zal eens nazien hoeveel ik precies betaald heb. Was niet goedkoop meen ik me te herinneren. Enige nadeel vind ik dat zodra je contact aansteekt de coyote aangaat maar als je contact aflegt je manueel coyote moet uitdoen.Vergeet dit nogal wel eens.

Comment

Working...
                                          X