Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
    iemand enig idee of het eenvoudig te doen is om ergens 12 volt af te tappen (lees: extra sigaretten-aansteker voorzien) om een coyote of gsm lader op aan te sluiten? Bij voorkeur ergens beetje verborgen en niet pal in 't zicht zoals de standaard stekker aan de versnellingspook.
    Tevens graag tips waar je zo'n coyote ding netjes kan plaatsen/bevestigen (en dan bedoel ik niet met zo'n brodit houder... ben ik geen fan van).
    Coyote past perfect in de asbak van de F10/F11 (sigarettenaansteker gebruiken onder middenarmsteun)

    Comment


    • was dit net niet de vraag of het anders kon om niet met kabel in interieur te zitten?

      Comment


      • Nu mis ik wel serieus de x-drive van m'n vorige X3 zie...
        Kheb eigenlijk al een mail gezonden naar de garage met de vraag om te wisselen met een X3 van even oud(2010)met dezelfde optie's.
        Instaphoogte en x-drive zijn voor mij een must,eigenlijk hoop ik stiekem op de X4!

        Comment


        • deze topic eens terug bovenaan zetten..
          moet binnekort binnen voor onderhoud, 54K km, en zal dan de tweede onderhoudsbeurt worden. Vorige keer achterste remblokken vervangen op 27K (vond ik snel maar ja zouden dunner zijn dan die vooraan??). Volgens BC gaan ze nog 30K mee nu.. Voorste worden ook pas te vervangen geacht over 50K km. Zit er geen slijtagedetectie op die remblokken? Maw, als ik kan wil ik wachten tot er een 'lampje' aangaat of zo alvorens te vervangen. Want nu verwacht ik me er aan dat de voorste blokken zullen vervangen worden, maar weet dus niet of dat echt nodig is...
          Iemand een idee van de prijs?? (voor volledige beurt dan bedoel ik..)

          Comment


          • Ik kreeg ook al zeer vroeg de melding dat mijn achterste remblokken versleten zouden zijn, terwijl de voorste remblokken nog heel goed waren. Ik vond dat niet normaal en heb de remblokken visueel laten nakijken door een technieker. Hij stelde toen vast dat de remblokken achteraan bijlange nog niet versleten waren. Ze hebben toen mijn boordcomputer gereset. Hierna gaf deze aan dat ik nog 6k km kon doen met de achterste remblokken. Na 5k km gereden te hebben, gaf de boordcomputer nog steeds aan dat ik er 6k km kon mee doen. Ik belde naar de garage en die vertelde mij dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat de boordcomputer tijdig zou opmerken als de remblokken versleten zouden zijn. En inderdaad, enige tijd later begon de boordcomputer de kilometers terug af te tellen. De remblokken werden vervangen met 45k km op de teller. Slechts 5k km later werden ook de voorste remblokken vervangen.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Die remblokken zijn blijkbaar wel snel versleten.
              Slijten de remmen bij een automaat veel sneller dan bij een manuele?
              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                Die remblokken zijn blijkbaar wel snel versleten.
                Slijten de remmen bij een automaat veel sneller dan bij een manuele?

                Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de remfunctie op de cruise control. Als je de ingestelde snelheid verlaagt, remt de auto, maar zo te voelen doet hij dat op de achterremmen alleen, want als je het rempedaal zelfs maar heel licht aanraakt op dat moment, voel je meteen de neus duiken. Ook als je een helling afrijdt met de CC op, remt de auto af om de ingestelde snelheid te behouden.

                Comment


                • Ik heb een F11 520D besteld begin februari. Hij is er al op 31 maart, volgens de garage.
                  Last edited by ; 25/02/2013, 23:53. Reden: verkeerd geplaatst

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk Berichten
                    Heeft er iemand onlangs een BMW 520d of andere motorisatie besteld? Zo ja wat is of was de leveringstermijn? Mijne onlangs besteld en moet 3 maand wachten pff.. :-(
                    Ik heb begin februari een F520D F11 besteld en hij wordt geleverd op 31 maart (volgens de garage toch).

                    Comment


                    • Ik heb in 2011 goed 5 maanden gewacht op mijn 530d.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                        Die remblokken zijn blijkbaar wel snel versleten.
                        Slijten de remmen bij een automaat veel sneller dan bij een manuele?
                        Volgens mij net niet, zeker niet als je ook nog veel je CC gebruikt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                        Ik vermoed dat het ook te maken heeft met de remfunctie op de cruise control. Als je de ingestelde snelheid verlaagt, remt de auto, maar zo te voelen doet hij dat op de achterremmen alleen, want als je het rempedaal zelfs maar heel licht aanraakt op dat moment, voel je meteen de neus duiken. Ook als je een helling afrijdt met de CC op, remt de auto af om de ingestelde snelheid te behouden.
                        Euhhhhhh heb sterke twijfels aan je uitleg.

                        Als ik hier zo zie na hoeveel km's jullie de remblokken moeten vervangen...eerlijk gezegd vind ik dat niet normaal en zou dit maar jammer vinden moest ik dat bij mijn voertuig ook hebben. Zéééér vreemd...
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Sja, een uitvinding om toch nog een beetje geld uit de zakken te kunnen kloppen denk ik, aan dergelijk tempo slijten normale blokken niet. Alleszins voor mij ongezien, met name dat de achterste blokken zo snel slijten. Als het remsysteem in verhouding meer gebruik maakt van de achterste remmen, dan zouden de voorste remblokken het sowieso langer moeten uithouden dan anders, gezien de remkracht verdeling. Maar ik durf te wedden dat die al even snel zullen slijten. Alles hangt natuurlijk af van het gebruik van de wagen, maar ik doe doorgaans 80k km voordat de voorste blokken moeten vervangen worden. De achterste zijn op mijn a5 nog niet eens versleten. De kans dat ik die auto eerder verkoop dan de achterste blokken te vervangen is reëel, lol.

                          Comment


                          • Uw A5 is wel een manuele hé. Dan rem je sowieso veel op de motor. Met een automaat doe je dat niet, en zijn de remmen dus sneller versleten.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Sja, een uitvinding om toch nog een beetje geld uit de zakken te kunnen kloppen denk ik, aan dergelijk tempo slijten normale blokken niet. Alleszins voor mij ongezien, met name dat de achterste blokken zo snel slijten. Als het remsysteem in verhouding meer gebruik maakt van de achterste remmen, dan zouden de voorste remblokken het sowieso langer moeten uithouden dan anders, gezien de remkracht verdeling. Maar ik durf te wedden dat die al even snel zullen slijten. Alles hangt natuurlijk af van het gebruik van de wagen, maar ik doe doorgaans 80k km voordat de voorste blokken moeten vervangen worden. De achterste zijn op mijn a5 nog niet eens versleten. De kans dat ik die auto eerder verkoop dan de achterste blokken te vervangen is reëel, lol.
                              De voorste remblokken houden het veel langer vol. Dat hebben verschillende 5-rijders op dit forum al geschreven; dat is trouwens de reden voor alle ophef, nl. dat de achterste remblokken veel sneller slijten dan de voorste.

                              Comment


                              • Net terug van garage. Achterste remblokken niet vervangen.. Heb er nu 55.000km op staan.. Gaan volgens BC nog 30.000km mee, en de voorste (die nog niet vervangen zijn) zouden het nog 39.000km moeten uithouden. Moet wel zeggen dat ik niet als een gek rem, eerder anticiperend. Garage heeft ze dan ook niet vervangen.. Waarschijnlijk monteert BMW af fabriek hele dunne achterste blokken? Hoedanook werd ik wel verrast door de vorige vervanging. Het ziet er naar uit dat de huidige set toch 55 à 60.000km zal meegaan. Voorste zullen dan als de BC indicatie correct is, ong. 85 à 90.000km meegebold hebben. Dat is aanvaardbaar vind ik voor dergelijk formaat auto, toch?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Sja, een uitvinding om toch nog een beetje geld uit de zakken te kunnen kloppen denk ik, aan dergelijk tempo slijten normale blokken niet. Alleszins voor mij ongezien, met name dat de achterste blokken zo snel slijten. Als het remsysteem in verhouding meer gebruik maakt van de achterste remmen, dan zouden de voorste remblokken het sowieso langer moeten uithouden dan anders, gezien de remkracht verdeling. Maar ik durf te wedden dat die al even snel zullen slijten. Alles hangt natuurlijk af van het gebruik van de wagen, maar ik doe doorgaans 80k km voordat de voorste blokken moeten vervangen worden. De achterste zijn op mijn a5 nog niet eens versleten. De kans dat ik die auto eerder verkoop dan de achterste blokken te vervangen is reëel, lol.
                                  Kan mij vinden in jou antwoord. Hier 120dzd nog geen melding, maar toch maar laten vervangen voor & achter.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Uw A5 is wel een manuele hé. Dan rem je sowieso veel op de motor. Met een automaat doe je dat niet, en zijn de remmen dus sneller versleten.
                                  Eerste twee zinnen volledig akkoord, laatste zin = Anticiperen......?
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                    Voorste zullen dan als de BC indicatie correct is, ong. 85 à 90.000km meegebold hebben. Dat is aanvaardbaar vind ik voor dergelijk formaat auto, toch?
                                    Inderdaad, normaal aanvaardbare kilometers.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Uw A5 is wel een manuele hé. Dan rem je sowieso veel op de motor. Met een automaat doe je dat niet, en zijn de remmen dus sneller versleten.
                                      Alhoewel met m'n A5 ook wel anders en vooral veel sportiever gereden wordt, 't zal niet zoveel schelen denk ik.
                                      En eigenlijk moet ik je een beetje tegenspreken, het is waar wat je zegt, maar ik kan met de automaat ook afremmen op de motor...
                                      Ik kan me direct een aantal situaties voor de geest halen waarbij ik nog steeds instinctief een versnelling of 2 terugschakel om voor 't grootste deel af te remmen op de motor. Maar goed, uit de reacties concludeer ik dat het probleem niet echt een probleem meer is, des te beter!

                                      Comment


                                      • Mijn f10 ontsnapt jammer genoeg ook niet aan de belabberde rechtuitstabiliteit waar dit model mee te kampen krijgt.
                                        Reeds met Bornem contact opgenomen en een nieuw stuurhuis zou soelaas brengen.
                                        Echter moet dit wel bevestigd worden door de hun technisch expert.

                                        Iemand ervaring met het nieuwe stuurhuis?

                                        Comment


                                        • Nu toevallig is onze 2013 535i terug gekomen van de garage vandaag.
                                          Naar rechts trekken.. en rechtuitstabiliteit...
                                          Wat is er uitgevoerd:
                                          -Software fix pulling to the right, blijkbaar is dat iets software matigs,
                                          -Struts aangepast
                                          -balanceren van de banden

                                          Ik heb er zelf nog niet meegereden maar het schijnt volgens de dealer opgelost moeten zijn.
                                          Zo niet dan gaan we gewoon terug en eisen we een nieuw stuurhuis.

                                          Dit heb ik gebruikt ter referentie
                                          Hi guys,

                                          The steering issues on the F10 is a well known problem in The
                                          Netherlands. Since this thread is still active I decided to register
                                          and share my story. I received my F10 520dA in march 2012. My car is a
                                          June 2010 build and was registered in September 2010. Being a former
                                          AG company car I expected no problems at all. For some reason I didn't
                                          notice the pull to the right during my test drive. After driving
                                          longer distances the pull became more apparent.

                                          My dealer acknowledged the problem and referred to a Puma case. They
                                          wouldn't give me the number but promised they would fix it. My car was
                                          two days in the workshop and the engineers rotated the struts and
                                          applied the straight ahead software fix. The engineer mentioned that
                                          the steering would feel more weighty and that the suspension could
                                          appear more tight. My car felt different, much closer to my previous
                                          BMW's and the abrupt pull was gone. It still moves with the crown of
                                          the road and feels numb compared to hydraulic steering. I noticed that
                                          the steering started to feel different after approximately 80km. At
                                          this distance the car started to drift again. It is best described as
                                          the feeling someone is counter steering which makes the car drift left
                                          or right. Driving during a windy day was an absolute horror. After a
                                          few weeks I went back to the dealer and explained the problem with map
                                          car. My dealer consulted with BMW Germany and decided to replace the
                                          power steering rack and realign the car. This solved the 'wandering'
                                          and improved overall stability. The car now has a weighty feel to it
                                          and drives straight again. Still the electrical steering is no match
                                          for hydraulic steering but my F10 now isn't a safety hazard anymore.

                                          1. ’Straight through conversion’ software update
                                          2. Rotate struts + alignment
                                          3. Replace power steering rack + alignment

                                          I've read in German forums that the F10/F11 has had factory production
                                          issue with faulty suspension settings and out of tolerance power
                                          steering racks.

                                          The same goes for the F30. The Dutch forums are littered with F30
                                          owners complaining about the wandering and vibrations. BMW is
                                          addressing this problem with a software update, alignment and
                                          replacing steering racks.

                                          Ps: I drove a 2011 520dA and 2012 520iA for comparison and both had
                                          the wandering and abrupt pull to the right.

                                          2 van de 3 stappen zijn dus uitgevoerd.
                                          Ik ben benieuwd.
                                          Mijn vader is er helemaal klaar mee en heeft er allemaal geen tijd voor om de auto telkens naar de garage te brengen.
                                          De Z4 sdrive 23i van ons rijdt overigens top en totaal geen problemen (kloppend op het hout)
                                          Ik laat je mijn ervaringen weten dit weekend.

                                          Gr,
                                          Last edited by Steef101; 06/03/2013, 21:45.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X