Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dank je wel Steef101,
    Het is een opluchting dat er een oplossing is. Al heb ik de indruk dat ze hiervoor niet staan te springen.

Het lijkt alsof je ze er echt moet van overtuigen dat er iets mis is.
    Toch wel jammer voor een premium merk.

Zal fijn worden om de dealer te overtuigen...

Comment

• Ze staan er totaal niet om te springen.
      Ze moeten van Bmw aantal procedures doorlopen.
      En naar mijn mening zoveel mogelijk uitstellen voor vervanging van het stuurhuis...
      Ik ben er langzamerhand ook een beetje klaar mee

Comment

• Ik heb de indruk dat u er al even mee bezig bent....

Het ergste vind ik dat de dealers doen alsof hun neus bloed...
        "Hoezo een gekend probleem? U bent de eerste die hiervoor langskomt. Dit zegt ons echt niets"

Dinsdag moet ik de wagen binnen brengen.
        Ik heb het gevoel dat dit enkele weken zal aanslepen...

Waarom veranderen ze niet ineens het stuurhuis, zou veel tijd besparen.

Comment

• xDrive heeft daar geen last van.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Is dit een zekerheid? Bornem kon daar geen uitsluitsel over geven.
            Er zijn f10 die problemen hebben, er zijn er ook dat recht rijden.
            Dit vind ik zeer bizar.

De xdrive zou de hydraulische stuurbekrachtiging hebben, maar vind dit nergens terug.

Comment

• De xDrive heeft idd de hydraulische stuurbekrachtiging. Ik ben redelijk actief op F10post, en daar wordt toch steeds gezegd dat de xDrive dit probleem niet kent. Mijn 530d heeft er alleszins geen last van.
              OO 00 OO

Comment

• Dan zou ik wel eens in de verleiding kunnen komen voor een upgrade naar de 530xd.
                Wachten op de facelift, en hopen dat bij xdrive de stuurbekrachtiging hydraulisch blijft.
                Voor dit budget heb je natuurlijk de 535d, al zal de xdrive
                Veel aangenamer zijn in de alpen.
                Weer een compromis... xdrive of power...

Comment

• Enkel de xdrive en de M5 hebben de hydraulische stuurbekrachtiging,
                  werd bevestigd door de dealer.
                  Dit sluit voor mij de 535d uit en ik zonder twijfel voor de 530xd ga als ze het stuur probleem niet opgelost krijgen

Comment

• Hey gandalf, een vraagje:

Heeft uw wagen dit constant dat hij naar rechts trekt? Ik moet zeggen dat ik bij mijn 530D dit gevoel ook een tijdje heb gehad.
                    Wanneer ik in november overgestapt ben van zomerbanden (run-flat) naar winterbanden (niet run-flat) dacht ik ook dat ik op verschillende
                    momenten over de baan aan het "zweven" was. Meestal trad dit op vanaf ± 160km/u. Ik heb dan de bandendruk eens nagekeken en die stonden
                    op 3,3 vooraan en 3,5 achteraan! Ik heb ze daarna op de voorgeschreven 2,3 en 2,5 gezet en vind dit al een héél groot verschil. Echt naar rechts
                    trekken deed hij wel niet, wel zweverig aanvoelen. Wat hij voordien met de standaard Dunlop 245/45/18" Run-Flats niet deed. Daarom dacht ik
                    dat het aan de combinatie winterbanden/bandendruk. Ik ga nu zien wat hij met de nieuwe zomerset gaat doen. Dit zijn vooraan 245/35/20",
                    en achteraan 285/30/20" met niet Run-Flats op, en zullen er binnen enkele weken op komen wanneer het weer iets beter wordt.
                    Last edited by r1sthebest; 07/03/2013, 17:24.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met die ALU HEXAGON in de 5?
                      Mijne komt eind deze maand aan (spacegrau Mpack, wit leder, 19inchers)
                      Nu wou ik gwn zwarte inlegstukken, pianolack. Zegge ze mij dat ze dat niet kunnen in hun systeem, maar dat ze het voor mij gaan regelen.
                      Nu ik heb op deze site http://f10.5post.com/forums/showthre...=329655&page=2
                      Mijn 5 gezien, met mijn oyster leder etc, met dan die hexagon op.. en ik vind het vrij goed meevallen.. Ik ben aan het nadenken om dat zwart te laten vallen..

Any experiences??

Comment

• Ik heb geen ervaring met dat Hexagon, maar wel met de zwarte pianolak inleglijsten. Deze zijn knap, maar zeer krasgevoelig.
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                          Enkel de xdrive en de M5 hebben de hydraulische stuurbekrachtiging,
                          werd bevestigd door de dealer.
                          Dit sluit voor mij de 535d uit en ik zonder twijfel voor de 530xd ga als ze het stuur probleem niet opgelost krijgen
                          Er is ook nog een 535d xDrive en M550d xDrive. Zo heb je zowel de xDrive als de power.
                          OO 00 OO

Comment

• Klopt, mijn pa had dat in zijn M6 steken..

Nu ik ga mijn velgen matzwart zetten, zou jij dan matzwarte nieren nemen of glossy nieren?
                            IK blijf maar twijfelen.. Ik heb de indruk dat matzwarte nieren de nieren groter doen lijken, en de glossy's niet..
                            Ik merk op dat glossy doorgaans gedaan wordt..
                            Pff ik haat dat getwijfel.. Maar tis mn eerste nieuwe wagen dus kwil het meteen goed doen..
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Ik heb geen ervaring met dat Hexagon, maar wel met de zwarte pianolak inleglijsten. Deze zijn knap, maar zeer krasgevoelig.

Comment

• Ik zou de nieren glanzend nemen.
                              OO 00 OO

Comment

• ik denk dat ik dat ook maar ga doen.. Dat de velgen matzwart zijn verandert daar niet zoveel aan denk ik.. Ik had ook gedacht aan matzwart dak en spiegels, maar dat gaat wat ver denk ik.. T'is al niet echt een wagen voor een 25jarige, matzwart dak is er wat "over" om bij mijn klanten aan te komen denk ik

Trouwens die 19inch velgen op het Mpack lijken echt geen 19inch vind ik.. De binnerand van die velg glanst, waardoor de lege spaties tussen de 5 spaken kleiner worden, en dus ook de velg.. Vandaar mijn plan om die mat zwart te maken..
                                De 18inch velgen zijn imho niet zo denderend, maar dan weer comfortabeler

Bedankt voor het advies alvast BMWMB!
                                Last edited by ; 07/03/2013, 23:50.

Comment

• Een 5 met M-sportpakket heeft gewoon 20'ers nodig.
                                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                                    Kortom : schandalige prijzen voor een doorsnee onderhoudsbeurtje.
                                    Tja dat weet je op voorhand als je bij een officieele dealer gaat. Ga naar de onderdelenzaak en koop daar olie en filters en ga naar een B garage . Zal je het helft kosten. Als je 50k voor een wagen kunt betalen moet je ook niet zeuren over onderhoudsprijzen.

Comment

• Alles op zijn tijd.. Da's nog is 5-6000euro met band bij..
                                      Da's voor na de winter.. eerst deze inrijden, dan auto chippen en 20'ers onder steken.. 5 spaaks M5 velgen, maar enkel als ik de originele kan verkrijgen.. Die aftermarket replica's daar doe ik niet aan mee

Comment

• NEEN, geen M5 velgen onder een niet-M5. Dat is effenaf lelijk.
                                        OO 00 OO

Comment

• I argee

Comment

Working...
                                          X