De gewone standaard 16' velgjes zijn nog altijd het meest praktische. 20' lijkt me eerder lachwekkend op een gewone familiewagen zoals een BMW 5 ,Superb , A6 en dergelijke.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenTja dat weet je op voorhand als je bij een officieele dealer gaat. Ga naar de onderdelenzaak en koop daar olie en filters en ga naar een B garage . Zal je het helft kosten. Als je 50k voor een wagen kunt betalen moet je ook niet zeuren over onderhoudsprijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEr is ook nog een 535d xDrive en M550d xDrive. Zo heb je zowel de xDrive als de power.
veel geld voor 0,5sec....
Misschien zit er meer verschil in de hernemingen.
De M550d.... droommachien, maar drie turbo's...
lijkt mij niet gezond voor het blok...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk BerichtenHeeft er iemand ervaring met die ALU HEXAGON in de 5?
Mijne komt eind deze maand aan (spacegrau Mpack, wit leder, 19inchers)
Nu wou ik gwn zwarte inlegstukken, pianolack. Zegge ze mij dat ze dat niet kunnen in hun systeem, maar dat ze het voor mij gaan regelen.
Nu ik heb op deze site http://f10.5post.com/forums/showthre...=329655&page=2
Mijn 5 gezien, met mijn oyster leder etc, met dan die hexagon op.. en ik vind het vrij goed meevallen.. Ik ben aan het nadenken om dat zwart te laten vallen..
Any experiences??
En inderdaad... met glanzende zwarte nieren erin (en glanzend zwarte dakrails en omlijstingen etc...)
Comment
-
Update over de stabiliteit van onze 535i.
Op de vorige pagina is te lezen wat de dealer allemaal heeft aangepast.
Conclusie:
Trillingen in het stuur nog steeds aanwezig,
Rechtuitstabiliteit nog steeds belabberd,
Naar rechts trekken nog steeds aanwezig (wel minder dan voorheen)
Vandaag gesproken met de hoofd-monteur, hij zegt dat het weg moet zijn (hij heeft zelf 140 km p/u gereden, stuur los gelaten en dat de auto keurig rechtuit ging) maar naar mijn mening en mijn vaders mening is er weinig veranderd.
Aankomende donderdag om 08:00 ga ik samen met de hoofd-monteur rijden en hem duidelijk maken dat het nog steeds geen veilige auto is op hoge snelheden daarbij zijn de trillingen ronduit irritant (vooral aanwezig rond de 100 km p/u).
Ik ga proberen een nieuw stuurhuis te eisen (schijnt toch de oplossing te zijn volgens veel fora).
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr
PS: Audi schijnt er ook enorm last van te hebben, ronduit schandalig voor "premium automerken"....
150880Zoals velen al weten en wellicht nog meer niet worden er grote problemen ervaren bij de nieuwe (Facelift) Audi A4 en Audi A5. Een vaag stuurgevoel, zwaar of te licht sturen, niet centreren na uitsturen en een "knik" in het stuur. Omdat Audi AG momenteel nog geen openheid in informatie heeft verschaft omtrent dit probleem twijfelen de berijders over de veiligheid van hun voertuig. De nieuwe Audi A4 en A5 zijn uitgerust met een nieuw type elektromechanische stuurbekrachtiging. Hiermee wordt een significant betere CO waarde behaald waardoor deze modellen in de 20% bijtellingsklasse worden geplaatst (niet alle uitvoeringen). De nieuwe, standaard gemonteerde elektromechanische stuurbekrachtiging werkt snelheidsafhankelijk. Daarmee stuurt de auto precies en comfortabel. Deze besturing verbruikt alleen energie als de bekrachtiging actief is. De praktijk wijst echter anders uit. Mensen ervaren een nerveus voertuig dat geen baan weet te houden, niet "spoort" het niet rechtuit kunnen rijden en extreme windgevoeligheid. Wordt deLast edited by Steef101; 11/03/2013, 20:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk BerichtenUpdate over de stabiliteit van onze 535i.
Op de vorige pagina is te lezen wat de dealer allemaal heeft aangepast.
Conclusie:
Trillingen in het stuur nog steeds aanwezig,
Rechtuitstabiliteit nog steeds belabberd,
Naar rechts trekken nog steeds aanwezig (wel minder dan voorheen)
Gr
PS: Audi schijnt er ook enorm last van te hebben, ronduit schandalig voor "premium automerken"....
http://www.audiforum.nl/forum/conten...jaar-2012-340/
In de post op het Audiforum hebben ze het over een extreme windgevoeligheid. Dat is een fenomeen waarvan mijn F10 ook last heeft. Naar rechts trekken doet ze niet, en het stuur trilt ook niet, maar als er zijwind staat, is ze ronduit angstaanjagend en wordt 120 per uur rijden een uitdaging.
Op zo'n momenten heeft een mens heimwee naar zijn door iedereen bespotte en beschimpte Alfa 159. Die bleef tenminste stabiel rechtdoor rijden, mede dank zij de lekker antieke hydraulische stuurbekrachtiging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIn de post op het Audiforum hebben ze het over een extreme windgevoeligheid. Dat is een fenomeen waarvan mijn F10 ook last heeft. Naar rechts trekken doet ze niet, en het stuur trilt ook niet, maar als er zijwind staat, is ze ronduit angstaanjagend en wordt 120 per uur rijden een uitdaging.
Op zo'n momenten heeft een mens heimwee naar zijn door iedereen bespotte en beschimpte Alfa 159. Die bleef tenminste stabiel rechtdoor rijden, mede dank zij de lekker antieke hydraulische stuurbekrachtiging.
Gelukkig heeft zijn F10 geen last van het naar rechts trekken.. Hopelijk worden jullie snel geholpen met dit vervelende euvel!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenIn de post op het Audiforum hebben ze het over een extreme windgevoeligheid. Dat is een fenomeen waarvan mijn F10 ook last heeft. Naar rechts trekken doet ze niet, en het stuur trilt ook niet, maar als er zijwind staat, is ze ronduit angstaanjagend en wordt 120 per uur rijden een uitdaging.
Op zo'n momenten heeft een mens heimwee naar zijn door iedereen bespotte en beschimpte Alfa 159. Die bleef tenminste stabiel rechtdoor rijden, mede dank zij de lekker antieke hydraulische stuurbekrachtiging.
Vervanging van het stuurhuis zou het moeten oplossen.
Ik laat jullie de uitkomst donderdag weten, mijn vader rijdt trouwens ook mee dus 2 vs 1.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robiin Bekijk BerichtenM'n vader heeft net dezelfde overstap gemaakt van een 159 naar een F10.
Gelukkig heeft zijn F10 geen last van het naar rechts trekken.. Hopelijk worden jullie snel geholpen met dit vervelende euvel!
De dag dat ze bij Alfa opnieuw iets in de aanbieding hebben van het formaat van een 159 of groter, ga ik dat aanbod zeker en vast ernstig bekijken. Er moet echter gevreesd worden dat die dag nooit meer zal aanbreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenDe dag dat ze bij Alfa opnieuw iets in de aanbieding hebben van het formaat van een 159 of groter, ga ik dat aanbod zeker en vast ernstig bekijken. Er moet echter gevreesd worden dat die dag nooit meer zal aanbreken.
Het enigste probleem tot nu toe is eigenlijk de bluetooth verbinding.. De contactenlijst kan niet worden opgeroepen via het stuur? Bij de dealer hebben ze het probleem niet gevonden :/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Robiin Bekijk BerichtenJa, hier thuis hetzelfde.. Aangezien de opvolger de 'Giula' maar niet kwam, en zoals je zelf zegt waarschijnlijk nooit komt.. Naar de 5 gaan kijken omdat m'n vader dat een heel mooie wagen vindt, de overstap gemaakt en tot nu toe nog geen spijt, al was de Alfa een topwagen! De 5 is wel een prijsklasse hoger dus zouden we het wel treurig vinden moest deze slechter zijn als de Alfa
Het enigste probleem tot nu toe is eigenlijk de bluetooth verbinding.. De contactenlijst kan niet worden opgeroepen via het stuur? Bij de dealer hebben ze het probleem niet gevonden :/
De F10 is zeker een comfortabele wagen (standaardvering is duidelijk zachter dan die van de 159), bij constante snelheid is hij stiller (bij optrekken is een 520d niet echt stil te noemen, het geluid is niet geheel onaangenaam, maar de 159 had dan een wat heser Italiaans timbre) en er is véél meer binnenruimte (de 159 was knus voorin, maar de achterbank was louter als versiering bedoeld). Maar qua rijkwaliteiten is er geen twijfel, de 159 geeft een F10 met standaardonderstel een hels pak slaag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenDe vraag is of de 535xd de extra 4K waard is tegenover de 530xd.
veel geld voor 0,5sec....
Misschien zit er meer verschil in de hernemingen.
De M550d.... droommachien, maar drie turbo's...
lijkt mij niet gezond voor het blok...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk BerichtenDe vraag is of de 535xd de extra 4K waard is tegenover de 530xd.
veel geld voor 0,5sec....
Misschien zit er meer verschil in de hernemingen.
De M550d.... droommachien, maar drie turbo's...
lijkt mij niet gezond voor het blok...
De motoren hebben niet dezelfde cultuur...
een 530 is heviger vindt ik ... maar een 535d gaat vlotter... Ikzelf heb de 535d genomen omdat ikzelf de loopcultuur liever had. Ik geloof dat BMWMB de 530 liever had
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZijwindgevoeligheid, trillingen in het stuur, naar rechts trekken,... Mijn 5 heeft daar allemaal allemaal geen last van. Gelukkig...
naar rechts trekken heb ik met de mijne toch ook sterk ervaren; is dan een paar keer binnengeweest zonder oplossing totdat ik de eigenaar van de garage zelf achter het stuur heb geduwd en hem een ritje laten maken. Pas toen erkende hij dat "dit toch niet helemaal normaal is" en heeft dan mee naar een oplossing gezocht. Het stuur is wel wat "zwaarder" geworden, net zoals je in sportmodus hebt.
Dealer heeft dan wel mee gezorgd voor een verleninging van de garantie tot vier jaar.
Comment
Comment