Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De dag dat ze bij Alfa opnieuw iets in de aanbieding hebben van het formaat van een 159 of groter, ga ik dat aanbod zeker en vast ernstig bekijken. Er moet echter gevreesd worden dat die dag nooit meer zal aanbreken.
Moet er niet eerder gevreesd worden dat ze dat WEL zouden doen?
Wat een sleuren.
een 530 is heviger vindt ik ... maar een 535d gaat vlotter... Ikzelf heb de 535d genomen omdat ikzelf de loopcultuur liever had. Ik geloof dat BMWMB de 530 liever had
Idd, ik hou net van het brutalere karakter van de 530d.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Moet er niet eerder gevreesd worden dat ze dat WEL zouden doen?
Wat een sleuren.
Zeer gefundeerde stelling. Proficiat. Het autolandschap is altijd beter af met minder keuze. Leve de wereld waarin alleen nog Audi's, BMW's en Mercedessen rondrijden.
Nog efkes over de zijwindgevoeligheid en zwevend gevoel over de weg. Ik moet zeggen dat ik dit ook soms ervaar met mijn 5. Het stoort me niet echt zo veel.
Wat ik wel moet zeggen, is dat ik al eens de DSC uit gezet heb bij zijwindgevoeligheid, en dan had mijn auto er opeens geen last meer van een zwevend gevoel. Dan de DSC weer aangezet, en daar was het weer. Meerdere keren geprobeerd, en dat leek het me te zijn. bizar.
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn hiermee ?
Last edited by ; 16/03/2013, 13:59.
Reden: spellingsfout
Tja dat weet je op voorhand als je bij een officieele dealer gaat. Ga naar de onderdelenzaak en koop daar olie en filters en ga naar een B garage . Zal je het helft kosten. Als je 50k voor een wagen kunt betalen moet je ook niet zeuren over onderhoudsprijzen.
ik hoor de gemiddelde BMW rijder meestal niet klagen. Meestal zijn het niet-bmw rijders die klagen over de prijzen van bmw
Afgelopen donderdag heeft de hoofd-monteur meegereden met ons.
Conclusie.
Hij heeft trillingen in het stuur bevestigd.
Hoe harder de auto rijdt hoe meer de auto naar rechts trekt, dat kon de monteur bevestigen maar was wel een punt van discussie.
Hij denk dat het niet te maken heeft met de hydraulische stuurbekrachtiging maar met de permanente 4 wiel aandrijving, bij 4 wiel aandrijving worden de 4 wielen constant gecontroleerd waardoor de auto de krachten eerlijk blijft verdelen en er voor zorgt dat de auto niet naar rechts trekt.
Uiteindelijk kon hij wel begrijpen dat het niet helemaal juist is dat de auto naar rechts trekt (hij maakte wel meerdere malen duidelijk dat de wegen schuin aflopen) maar hij had begrip voor het probleem, gelukkig!
Helaas de auto niet op hoge snelheden kunnen testen, was veels te druk op de weg dus geloofde het probleem zoekerigheid en rechtuitstabiliteit (zijwindgevoeligheid) op ons woord.
Wat gaat er gebeuren:
De monteur gaat veel research doen samen met BMW NL, BMW NL is BEKEND met het probleem en DEALERS blijven klagen naar BMW NL dat er veel bmw 5 serie rijders zijn met dit probleem.
Volgens de hoofd-monteur moeten wij de zomervelgen nu bestellen (351m 19 inch) en kijken of dat verbetering brengt op deze bovenstaande punten.
Persoonlijk denk ik van niet maar we gaan het zien.
Als het niet beter is geworden met de zomerset dan komt er een persoon van BMW NL rijden met onze auto en die gaan dan besluiten wat er met de auto gaat gebeuren.
Al met al zijn wij tevreden met de uitslag en onze dealer werkt goed met ons mee en begrijpt de zaak.
Hij denk dat het niet te maken heeft met de hydraulische stuurbekrachtiging maar met de permanente 4 wiel aandrijving, bij 4 wiel aandrijving worden de 4 wielen constant gecontroleerd waardoor de auto de krachten eerlijk blijft verdelen en er voor zorgt dat de auto niet naar rechts trekt.
Ik heb al verschillende 4x4"s gehad (Golf Rallye, Lancia Delta Integrale, Subaru impeza, Mitsubishi Evo X) en heb dit nooit ervaren! En er werd sportief mee gereden hoor!
Er werd hier echter gezegd dat de xdrive daar net GEEN last van heeft.
Zoals ik hier al vermeld had op p249 heb ik ook een tijdje last gehad van het "zweverig" gevoel, maar dat was (denk ik) door de bandendruk bij de nieuwe winterbanden.
Nu moet ik zeggen dat ik daar niet echt last meer van heb.
Bij mij hebben ze iets aan de veren/ophanging veranderd. Sindsdien rijdt ie perfect rechtdoor (trok daarvoor ook naar rechts). Niks stuurhuis, niks 4 wielaandrijving. Hebben ze daar al eens naar gekeken? Had iets te maken met de 'stand' van de veren of zoiets..
Vraagje: ik heb de optie"sfeerverlichting,ambiente",hierdoor heb je ook verlichting onderaan de sierlijsten aan de deuren.
Is het mogelijk om deze meer(hogere intensiteit) te laten branden,via menu vind ik niks terug?
Graag jullie advies....
Vraagje: ik heb de optie"sfeerverlichting,ambiente",hierdoor heb je ook verlichting onderaan de sierlijsten aan de deuren.
Is het mogelijk om deze meer(hogere intensiteit) te laten branden,via menu vind ik niks terug?
Graag jullie advies....
Gaat mee met de volledige interieurverlichting (dashboard, centrale console,...). Gewoon links van het stuur alles meer helder zetten en dat gaat mee.
Dan is je broer niet van de slimste, als hij echt geld wil besparen gaat hij vanaf dag 1 naar Auto 5 , garantie of niet... maar hij had hem dan misschien beter geen BMW gekocht maar een Dacia, dat zou nog goedkoper zijn geweest
Dan is je broer niet van de slimste, als hij echt geld wil besparen gaat hij vanaf dag 1 naar Auto 5 , garantie of niet... maar hij had hem dan misschien beter geen BMW gekocht maar een Dacia, dat zou nog goedkoper zijn geweest
Comment