Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
    http://www.bmw.com/com/de/newvehicle...med/index.html

Hier vind je de 360° visualisatie. Die lines maken het wel moeilijker. Zo kan je bv een modern line of luxury niet combineren met Dakota zimtbraun leder, pfff.
    Vreselijk voor de fan, maar 9 op 10 kiest toch een zwart interieur, so.

Anderzijds, BMW zegt dan: maar jawel meneer, alles kan: welkom bij Individueel *kassa-geluid* !!

Comment

• Ik ben eigenlijk curieus of er een groot verschil qua kleur is tussen het Oyster dat ik nu heb, en het Elfenbenenwit. Knap vind ik wel het contrast-stitching.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Het oyster in combinatie met pearl dunkel inleg lijkt me ook wel mooi maar dat is precies dan weer niet beschikbaar op de luxury.

Comment

• Je bent niet verplicht van een line te nemen hoor.

Comment

• Zaterdagnacht een ongeval gehad met onze f10.
            Gelukkig niet in fout.
            Het was een lelijke harde klap in de linker flank.
            De wagen heeft mij goed beschermd, ik heb niets.
            Onze f10 daarentegen....
            Voorvleugel, 2 deuren, zijlijst, raam, 2 gordijnairbags.
            Dit valt opzich te herstellen, kosten worden geraamd op bijna 9K.
            Echter kreeg ik gisteren telefoon van onze garage dat het dak licht geplooid is, en de b-stijl waarschijnlijk ook geraakt is.
            Na dit nieuws te horen rij ik liever niet meer met deze wagen en hoop ik op een total loss.
            Wat denken jullie.

Comment

• In dit geval is het beter om de wagen totaal verlies te laten gaan. als het haalbaar is voor de verzekering...

Comment

• De garage of verzekering zal ons toch niet laten rijden met een onveilige wagen?

Comment

• Tis wachten op de expert van de tegenpartij voor het verdict total loss of niet...
                  Nagelbijtend afwachten tot volgende week.

Comment

• De garage heeft nog een stock 530d xdrive staan met
                    Al de opties die ik ongeveer nodig heb.
                    Op deze wagen krijgen wij zo'n 14%korting wat het wel aanlokkelijk maakt.
                    Of zou ik liever wachten op de facelift?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                      De garage heeft nog een stock 530d xdrive staan met
                      Al de opties die ik ongeveer nodig heb.
                      Op deze wagen krijgen wij zo'n 14%korting wat het wel aanlokkelijk maakt.
                      Of zou ik liever wachten op de facelift?
                      Moeilijk .... hangt van verschillende factoren af. Is het een privé aankoop of voor de zaak?
                      Ik sta zelf op het punt een 520 touring facelift te bestellen en kan volgende informatie meegeven:

Alle motorvarianten van de facelift voldoen aan de EU6 norm. Dat kan belangrijk zijn bij herverkoop of wanneer onze (huidige) regering op zoek is naar extra inkomsten. De uitstoot van een facelift 520 bv, daarvoor moest je al een ED-editie hebben.

Afhankelijk van de opties die je zou nemen is het interessant van naar de lines te kijken in combinatie met de optiepakketten.
                      Het aantal, de samenstelling en de prijs van de pakketten zijn ook gewijzigd.

Een paar voorbeelden:
                      - Xenon is nu standaard op alle modellen.
                      - In de lines zit nu standaard navigatie (business voor de modern line, professional voor de luxury line) en upgrade naar 18" velgen.
                      - Qua pakketten is er enkel nog de business, exclusive en exlusive plus. Geen innovation line meer bijvoorbeeld, maar de head up display is nu wel onderdeel van de exclusive plus. Door de gewijzigde samenstelling is de exclusive ongeveer 1000 euro goedkoper dan voorheen en de exclusive plus iets duurder dacht ik.

Als ik mijn eigen configuratie bekijk en vergelijk met hetgeen ik had samengesteld in de oude configurator, dan zit er niet zo heel veel prijsverschil op (zelfs iets goedkoper dacht ik), terwijl de basisprijs van de wagen toch gestegen is.

Het beste is volgens mij een gelijkaardige config te laten maken voor de facelift en dan vergelijken.

BTW, maak er snel werk van, er is nog een extra korting op de facelift voor bestellingen voor 07/2013.

Comment

• Goedemorgen allen,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten rijden wij nu al 3 kwart jaar met een 535i m-sport pakket.
                        Een regelrechte DRAMA auto.
                        Er staat nu 27.000km op de teller en twee problemen zijn na 4 garagebezoeken nog steeds niet opgelost.

Probleem 1: Trillingen in het stuur en auto tussen de 100 en 120 km/pu echt enorm vervelend!
                        Probleem 2: zoekerig/windgevoelig op hoge snelheden, totaal geen Freude Am Fahren (geen veilig gevoel)!

Bmw Nederland is met meerdere oplossingen gekomen maar tot op heden geen resultaat.
                        Ze zeggen op dit moment geen verdere oplossingen te hebben...
                        Onze dealer werkplaatschef (top gozer!) is continue zelf aan het kijken naar eventuele oplossingen.
                        Nu gaat de auto volgende week weer terug....(vermoeiend) en krijgt een reactiearm rubber van een 7 serie (f01) die zouden beter de trillingen moeten absorberen.
                        Hij hoopt dan dat beide problemen zijn opgelost (ik heb mijn twijfels) maarja hij doet zijn best om de problemen op te lossen en dat is zeker wat waard, tot op zekere hoogte uiteraard.
                        Zoekerig rijgedrag kan hij niet bevestigen omdat hij niet harder wil rijden dan 150/160 km/pu, echt belachelijk! Trillen wel

Als het hierna niet is opgelost dan gaan wij een ander trajact volgen en dat is om de tafel ziten en tot een nette oplossing komen. Uiteraard willen wij dat de auto teruggenomen wordt voor een goede prijs.

Dan rust ons de volgende vraag, als het zover gekomen is dat de auto wordt terugkocht welke auto moeten wij dan opnieuw bestellen.
                        Mijn vader is al 10 jaar goede klant en wil ondanks deze pech auto het merk nog niet verlaten aangezien onze vorige 5 Bmw's probleemloze en vooral heerlijke auto's waren!

Om het zoekerige rijgedrag in iedergeval te voorkomen gaan wij uiteraard voor een Xdrive (hydraulisch).

Uiteraard wordt het opnieuw een Bmw aangezien wij verplicht zijn een auto terug te kopen bij onze dealer.

Mogelijke opties:
                        Bmw E70 xdrive 40d jong gebruikt, max 20k km (twee X5'en in het verleden gehad en waren werkelijk waar top auto's)
                        Pluspunten:
                        - Zo goed als zeker een betrouwbare auto (wat vooral nu zwaar mee speelt)
                        - Mooi uiterlijk
                        - Stuurt heerlijk

Minpunten:
                        - economisch gezien minder verantwoord
                        - duur in onderhoud (vooral banden!)
                        - verouderd model

Waarom geen nieuwe X5, niet mooi en elektronische besturing...

Dan andere optie:
                        530d xdrive / 535i xdrive

+ betaalbaar (vergeleken met een X5 natuurlijk)
                        + modern interieur / exterieur
                        + facelift

- trillen in het stuur (met xdrive is de kans dat trillen weg is niet zeker)
                        - Voor ons gevoel, geheel persoonlijk hadden wij het idee dat de X5 strakker reed, meer op comfort gericht dus
                        - laag zitten, mijn vader wordt steeds ouder dus een hoge zit vind hij prettig

X3/3serie behoort niet tot de mogelijkheden wegens minder mooi interieur en de X3 vooral het uiterlijk wat ons tegenhoudt

Vraag aan jullie: op dit moment hebben wij geen active front steering zal dit invloed hebben op trillingen in het stuur (beter stuurhuis) ? Alle hulp is welkom!

Wel wil ik even zeggen dat de 535i motorisch geweldig rijdt en de auto kraakvrij is, helaas zijn de bovengenoemde problemen enorm hinderlijk en iets waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt

Gr,

Steef101

Comment

• @Steef101; welk merk banden liggen er op jullie 5 reeks?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk Berichten
                            @Steef101; welk merk banden liggen er op jullie 5 reeks?

Zomer en winter: Dunlops runflats.
                            Op winterbanden rijdt de auto helemaal als een dweil...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                              Zomer en winter: Dunlops runflats.
                              Op winterbanden rijdt de auto helemaal als een dweil...
                              Heb op mijne 5 ook Dunlops liggen, runflats Sport Maxx; een RAMP !! trillingen aan stuur en in voorste zetels. Wagen gaat binnenkort binnen bij BMW Belux om een ander merk banden op te leggen; in eerste instantie om te testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk Berichten
                                Heb op mijne 5 ook Dunlops liggen, runflats Sport Maxx; een RAMP !! trillingen aan stuur en in voorste zetels. Wagen gaat binnenkort binnen bij BMW Belux om een ander merk banden op te leggen; in eerste instantie om te testen
                                Laten we elkaar op de hoogte houden, desnoods via PM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
                                  Laten we elkaar op de hoogte houden, desnoods via PM
                                  OK! Zal ik doen

Comment

• Steef101 wat jammer dat het stuurprobleem nog steeds niet is opgelost.
                                    Door totaal verlies van onze 525d f10 hebben wij de 530d xDrive aangeschaft. Staat reeds in mijn duitse auto.
                                    Wat ik je kan vertellen over da xDrive is dat deze super stuurt, deze heeft idd een hydraulische stuurbekrachtiging. Het lijken wel 2 verschillende wagens. Geen zoekerig rijgedrag of naar rechts trekken.
                                    Een absolute aanrader!
                                    En in de bochten waanzinnig veel grip.

Comment

• Ik kan enkel maar bijtreden wat gandalf hier zegt. Ik rijd ondertussen al 2 jaar en 75k km met een F10 530d xDrive. Deze wagen heeft idd een perfect stuurgevoel, zeer goede tractie en wegligging. Ook heb ik nooit last gehad van trillingen in het stuur, naar rechts trekken of een vaag stuurgevoel bij hogere snelheden. Mijn wagen staat nu op 20" velgen met Dunlop runflat zomerbanden. In de winter rijd ik op 18" runflat Pirelli winterbanden. Beide stellen zijn probleemloos.
                                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Uit interesse, waarom houdt BMW zo halsstarrig vast aan die runflat banden? En aan BMWMB, heb je nooit/ooit overwogen om een gewone band op de xDrive te leggen?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Uit interesse, waarom houdt BMW zo halsstarrig vast aan die runflat banden? En aan BMWMB, heb je nooit/ooit overwogen om een gewone band op de xDrive te leggen?
                                          De meeste merken toch tegenwoordig.

Comment

Working...
                                          X