Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doxie Bekijk Berichten

Zijn er andere met gelijkaardige problemen?
    Mijn schoonbroer op zijn E91: alle 4 (!) de originele velgen -18inch- zijn gebarsten. Ook pas gezien bij het verwisselen van zomer met winterbanden...
    Zijn rijstijl is niet rustig te noemen, toch is dit in mijn ogen niet echt een voorbeeld van (originele) kwaliteit.
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Mijn vorige 5 had ook 18'ers waar ik 250k km mee heb gedaan, zonder enig probleem. Nu heb ik zelfs 20'ers en na 107k km nog steeds probleemloos.
      Last edited by BMWMB; 25/03/2014, 22:11.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Gisteren mijn zomervelgen + nieuwe banden gaan halen. Althans dat was de bedoeling. het blijkt dat beide achtervelgen (18 inch styling 32 gescheurd zijn aan de binnenkant. De wagen heeft geen ongelukken gehad en er is geen andere vorm van schade te zien. De velgen hebben 70.000 km gedaan en waren aan de eerste set banden toe.

De uitleg van de monteur.... "Tja slecht wegdek, rijstijl..." Uitleg die ik laat voor wat ze is.

Zijn deze velgen echt zo gevoelig? Dan kan ik het nog maar moeilijk een reiswagen noemen en om elke 70.000 km nieuwe velgen te kopen..

Runflatbanden geven alle slagen door op slecht wegdek te rijden rechtstreeks door aan de velgen via de stijve zijkanten van de banden. En als je dan ook nog de banden oppompt zoals BMW dat voorschrijft - veel te hard mijn gedacht - dan moeten die velgen eraan ...
        Mijn gedacht 😑

Greetz,
        Canonball
        F10 530dA 2010
        Z4 E89 23i 2011
        Greetz,
        Canonball

Comment

• Ik blijf een levensduur van 70.000 km toch erg kort vinden. Nu had mijn wagen in het begin het probleem van naar rechts trekken, dat is toen opgelost, maar zou het kunnen dat men op 1 of andere manier de uitlijning geforceerd heeft zodat er extra stress op de wielen is komen te staan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk Berichten
            Goede morgen; ik blijf op m'n BMW met een trilling in m'n zetel zitten rond de 120 km/u. Had dit met mijn set winterbanden en nu met het zomerset ook. Banden zijn perfect uitgebalanceerd; toch een lichte trilling.

Heeft er iemand dit probleem ook? Of is dit een gekend probleem bij de F10?

Wagen is van 09/2011 en heeft 18000 km.

Bedankt voor jullie feedback!
            Niemand die dit probleem heeft met een F10? We zijn nu een jaar verder en probleem is er nog steeds

Comment

• Neen, ik heb dat probleem niet. Mijn 530d is van juni 2011, en ik heb nu 108k km.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Korte update over onze Imperial blauwe 535i van anderhalf jaar oud.
                De auto heeft op dit moment 52k aan kilometers op de teller en rijdt tot nu toe storingsvrij (jammer genoeg is het trillen in het stuur nog steeds aanwezig..vanaf dag 1).
                De auto kreeg vandaag weer zomerbanden + velgen, ondertussen is onze winterset compleet op (onder de 3.5 mm) dit is te wijten aan de milde winter en het rijgedrag zal hier deels ook mee te maken hebbenB)
                Twee weken geleden heeft mijn vader weer opnieuw een offerte laten maken voor een X5 F15 (jong gebruikt demo exemplaar) maar uiteindelijk won het verstand van de emotie en hij heeft besloten toch nog even te wachten. Mijn vaders volgende auto wordt sowieso niet meer nieuw aangeschaft omdat hij namelijk geen bijtelling (een kromme belastingregel in Nederland) meer wil betalen over deze prijzen, vandaar een jong gebruikt exemplaar (waarschijnlijk een X5). Na de zomer komen volgens onze dealer de eerste Jahreswagens X5'en uit Duitsland en hopelijk zit daar wat leuks voor ons bij.

Uiteindelijk de auto ook compleet laten reinigen van binnen en van buiten en het resultaat mag er wezen!
                Blijft een prachtige auto om te zien!

Hier wat plaatjes:

Last edited by Steef101; 02/04/2014, 00:33.

Comment

• Prach-ti-ge combinatie! Heeft deze adaptive drive?
                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                    Prach-ti-ge combinatie! Heeft deze adaptive drive?
                    Neen, M-sport onderstel

Comment

Niemand die dit probleem heeft met een F10? We zijn nu een jaar verder en probleem is er nog steeds
                      Met 18 inch beetje, met 17inch winterbanden niet.
                      Het zijn de banden, eerste set zomerbanden heb ik nieuw gekregen van conti, winter is dunlop, die hebben het niet.
                      Denk wel dat de f10 er extreem gevoelig voor is.

Comment

Feit is zeker dat het niet aan de banden en velgen ligt. Probleem is bij zomerset,winterset, zelf een set gemonteerd van een andere F10 eveneens trilling. Wagen heeft "AF EN TOE" een trilling in de zetel en het stuur tussen 119 en 130 km/u.

Wat kan dat toch zijn ???

Schokdempers, lagers, .... bij de BMW garage zeggen ze dat de wagen geen probleem aan de mekaniek heeft ....Zou ik eventueel terecht kunnen bij het VAB diagnosecentrum hiervoor?

Groeten

Comment

Gisteren mijn zomervelgen + nieuwe banden gaan halen. Althans dat was de bedoeling. het blijkt dat beide achtervelgen (18 inch styling 32 gescheurd zijn aan de binnenkant. De wagen heeft geen ongelukken gehad en er is geen andere vorm van schade te zien. De velgen hebben 70.000 km gedaan en waren aan de eerste set banden toe.

De uitleg van de monteur.... "Tja slecht wegdek, rijstijl..." Uitleg die ik laat voor wat ze is.

Zijn deze velgen echt zo gevoelig? Dan kan ik het nog maar moeilijk een reiswagen noemen en om elke 70.000 km nieuwe velgen te kopen..

Heb ik iets gelijkaardigs voorgehad op m'n 1-coupe. Ik had de BMW M-sport velgen in 18-duims bij aankoop (en M-ophanging met Eibach veren), da's dan met runflats 215/40/18 en 245/35/18.
                          Na ongeveer 30.000km (vnl. Belgische snelwegen) had ik wel geen scheuren, maar waren ze wel serieus vervormd. Ze waren niet meer mooi rond maar net eieren...

Met de Breytons heb ik nu ongeveer een 30.000km gereden, met diezelfde runflats, en die zijn nog mooi rond.
                          Als wintervelgen heb ik 18duims Ronals.... Ook geen probs mee na ongeveer 35.000 km gereden te hebben (daar steken dan wel gewone 18-duims onder, geen runflats).

Ik vind het wel straf dat de BMW velgen wel vervormden en de aftermarkets niet. Bij m'n volgende BMW pak ik niet meer de grootste maat M-velgen, maar gewoon de kleinste en die houd ik dan voor de winterbanden. Ik koop dan direct Breyton's voor in de zomer. Zijn super-velgen... (hoewel er ooit eens een slechte batch van was, als ik het 1addicts-forum mag geloven).

Comment

• Iemand ervaring met het verwijderen van de spiegelkapjes op de f10?
                            Er zou ééntje herlakt moeten worden.
                            BMW vraagt 200€, vind ik erover.
                            Even de erkende carrosserie hersteller in de buurt gebeld.
                            Binnenbrengen en wordt herlakt met de rest.
                            Kostprijs? GRATIS!! Dat noem ik nu commercieel zijn si :-)

dus ik zou een weekje rondrijden zonder kapje, zou dit nefast zijn voor de bekabeling/mechanisme/surround view bij regenval?

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• BMW 5-reeks berline F10

Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk Berichten
                              Feit is zeker dat het niet aan de banden en velgen ligt. Probleem is bij zomerset,winterset, zelf een set gemonteerd van een andere F10 eveneens trilling. Wagen heeft "AF EN TOE" een trilling in de zetel en het stuur tussen 119 en 130 km/u.

Wat kan dat toch zijn ???

Schokdempers, lagers, .... bij de BMW garage zeggen ze dat de wagen geen probleem aan de mekaniek heeft ....Zou ik eventueel terecht kunnen bij het VAB diagnosecentrum hiervoor?

Groeten
                              Boite?
                              Met 17 inch voel ik niks (winter),met 18 inch soms wel, volgens mij zijn het bij mij de banden.
                              Begint rond 110 tot een 125kmh.

Comment

• Ik ga mijne F10 bestellen, maar twijfel nog tussen de velgen. Ik kies zowiezo voor een 18"... dus oftewel de 328 of de 454 (luxury line) of de 452 (modern line)...
                                Iemand suggesties en/of fotos van een F10 met de 328? Ik vind op het net altijd een F10 met de 454 of 452 maar zelden met de 328...
                                Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• Dit is 328.

Comment

• Bedankt.Heb besteld met de 328 velgen.

Voorlopig nog geen Connect Drive bijgenomen omdat ik nog niet weet dat ik dit ga gebruiken... en dit kan achteraf nog kan "aangekocht" worden via de website.
                                    Heeft hier iemand ervaring mee?
                                    Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                      Iemand ervaring met het verwijderen van de spiegelkapjes op de f10?
                                      Er zou ééntje herlakt moeten worden.
                                      BMW vraagt 200€, vind ik erover.
                                      Even de erkende carrosserie hersteller in de buurt gebeld.
                                      Binnenbrengen en wordt herlakt met de rest.
                                      Kostprijs? GRATIS!! Dat noem ik nu commercieel zijn si :-)

dus ik zou een weekje rondrijden zonder kapje, zou dit nefast zijn voor de bekabeling/mechanisme/surround view bij regenval?

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
                                      Amai, ik betaalde 4 jaar terug nog €50 voor het herspuiten van een spiegelkap, ook bij een officiële dealer.

Comment

• Vraagje,vroeger had ik een Samsung corby en daarmee kon ik m'n berichten op navi scherm zien,nu heb ik (al een tijdje)een IPhone 4 en lukt dit me niet meer..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen,als het met een 4 jaar oude Samsung gaat moet dit toch zeker lukken met een iphone,alé,denk ik toch..

Comment

• Heb vandaag de zomerbanden laten vervangen (19''). Heb er voor geopteerd om geen run-flats te nemen (bij de bandencentrale, want bij BMW zelf is de keuze uit non-runflat beperkt tot 1 bandentype). Rijdt toch veel comfortabeler en stuurt lichter.

Comment

Working...
                                          X