Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda CR-Z

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
    De kinderwagen geraakt in de koffer, en tussen het onderstel kan ook nog een grote tas met babyspullen staan. Vandaag naar honda garage gereden , ze gaan zo een kinderstoel vrijblijvend bestellen en we gaan eens kijken of deze beter past dan de maxi-cosi.

Christophe
    dat kinderzitje zal goed zijn voor als uwe kleine ouder is. een pasgeboren baby moet je sowieso vervoeren in de maxi-cosie. of ga je dat ukietje in een gewone kinderstoel ploffen
    beste oplossing is de airbag van de passagier uitschakelen en de maxie-cosi daar te zetten en madam, of jij achteraan laten plaatsnemen.
    wimoptiek.be op

Comment

• Ze hebben verschillende kinderzitjes bij Honda. Kinderzitje 0+ ( 0 tot 13kg / 0 tot 15 maanden ) en dan ook nog Kinderzitje 1 Eclipse ( 9 tot 18kg / 8mnd. tot 4 jaar ) en Kinderzitje 1+ Isofix ( 9 tot 18kg / 8mnd. tot 4 jaar ) .

Christophe

Comment

• In mijn CRZ zit al sinds het begin een kinderzitje (Römer Duo Plus Isofix ), en mijn dochter van 2.5 vindt het erg leuk vertoeven daar. Is enkel wel een beetje turnen om haar erin te krijgen. (De instap naar achter is nu ook weer niet zo ruim )

Ik zet wel de passagierszetel redelijk naar voor als ze meerijdt, anders heeft ze te weinig ruimte voor haar beentjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chrismir Bekijk Berichten
          Ze hebben verschillende kinderzitjes bij Honda. Kinderzitje 0+ ( 0 tot 13kg / 0 tot 15 maanden ) en dan ook nog Kinderzitje 1 Eclipse ( 9 tot 18kg / 8mnd. tot 4 jaar ) en Kinderzitje 1+ Isofix ( 9 tot 18kg / 8mnd. tot 4 jaar ) .

Christophe
          ik zou er toch men twijfels over hebben om men pasgeboren kindje in zo'n zitje te plaatsen. plus blijft het niet simpel om een pasgeboren baby, die redelijk slap is als ik het zo mag omschrijven uit zijn maxiecosie te pakken dan al foefelend achteraan in een andere stoel te plooien tussen de voorzetel naar de achterbank toe, om dan omgekeerd ook weer te werk te gaan.
          je moet eens proberen zonder je handen vrij te hebben eens jezelf tussen de voorzetels te wringen, zonder voorover te vallen. het gaat maar het is niet handig.

ik spreek uit ervaring met een hyundai coupé en zelfs een clio 3deurs.

het zijn maar tips hé.
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
            In mijn CRZ zit al sinds het begin een kinderzitje (Römer Duo Plus Isofix ), en mijn dochter van 2.5 vindt het erg leuk vertoeven daar. Is enkel wel een beetje turnen om haar erin te krijgen. (De instap naar achter is nu ook weer niet zo ruim )

Ik zet wel de passagierszetel redelijk naar voor als ze meerijdt, anders heeft ze te weinig ruimte voor haar beentjes.
            als ze 2.5 zijn kruipen ze daar zelf in en dan is dat idd veel gemakkelijker.
            maar een pasgeborene zou ik dus vooraan zetten
            wimoptiek.be op

Comment

• We hebben bij honda zo een stoetlje uitgeprobeerd en is hetzelfde als een maxi-cosi, de voorzetel kan niet ver genoeg naar achter en de rugleuning moet veel te recht staan.Ik vrees ook dat ik de vrouw achteraan zal moeten zetten en de maxi-cosi vooraan. Dit zal gelukkig niet veel voorkomen.

Christophe

Comment

• Precies alsof we over een gezinsauto praten
                Maar t'is en blijft een coupe,momenteel een rare,want hybride coupe's zijn er zowat niet momenteel.Ze komen er wel,en honda werkt ook aan straffere motoren,want de jeugd wilt meer(verwende nesten).Om een paar seconden sneller op te trekken aan lichten,en in files.

Comment

• Een gewone diesel had al volstaan voor mij

Comment

• De jeugd wil meer? De prijs van een CR-Z is zo'n 25.000 euro. Daarvoor heb je ook een mooie bmw 1 reeks of audi a3 die meer zijn waarde zal behouden. Persoonlijk heb ik het meer voor de CR-Z dan voor de audi of bmw omdat hij betrouwbaarder, mooier(persoonlijk gedacht) en goedkoper op onderhoud is en iets in mij vermoet dat hij je nooit zal laten staan.

Comment

• ik ook liever crz
                      maar ik zit niet in de kategorie die 25000 uitgeeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik ook liever crz
                        maar ik zit niet in de kategorie die 25000 uitgeeft
                        Wat mooi is,is soms duur ja,en moet je lijden
                        Maar een slk dan met wat opties een kleine 50000 euro en is ie mooier?
                        Enige nadeel is aan de cr-z dat het koetswerk enorm fragiel is(tegenwoordig vele wagens),dat hou je niet mooi op de lange duur,tenzij je alleen op zondag de deur uitgaat bij mooi weer.En dan nog kan het gebeuren.Het minste tikje heb je een deuk,of krassen.Van mij mogen de rubberen strips terugkomen!
                        Last edited by jupiter; 15/04/2011, 03:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                          400 km op de teller nu.En zoals een bekend auto tijdschrift zei 'het gaat verbazend vlot vooruit'.en dit is ook zo,nog 600 km min of meer kalm rijden,maar soms geef ik hem de sporen,en zie je in sportstand en zelfs in normaal dat het zeer vlot vooruit gaat.Soms zie je gastjes met hun sportkarretjes en pk's naast mij komen staan,om eens te zien wie de snelste is,zij uiteraard met niet zoveel verschil,maar kunnen achter de hoek wel gaan tanken weeral.Terwijl het me verbaast hoe zuinig de cr-z is,en kan zijn.Het concept idee van honda dat ik verguisde toen ik hoorde van een nieuwe crx te bouwen in hybride vorm is voor mij helemaal omgeslagen in gewoon subliem.Tuurlijk als je echt van optrekken en racen houd zoek dan naar iets anders.Daar zijn andere wagens voor(en ik had ook belangstelling in de renault megane coupe RS).Maar als je de helft minder naar een tank station moet rijden en een beetje groen denkt,kies je voor dit.
                          Wat me wel voor de borst stuit is dat dit soort auto's en tegenwoordig voor vele auto's,er geen bescherming meer is met rubberen strips.Want vroeg of laat heb je het toch zitten hoor.Iemand die nonchalant uitstap en de deur gewoon opengooit,en je staat er maar naast op een parking?
                          Dus nog altijd supper content,wie heeft hier nog een cr-z eigenlijk?
                          inderdaad een superauto,rij zelf met de gt versie en als je een beetje weet te "spelen" met ontkoppeling en gaspedaal in sportmodus.....laat je ze wel achter je

Comment

• raadpleeg een dokter

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten

OK, zo vind ik hem dan wel weer iets hebben!

Comment

• I like!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gieterke Bekijk Berichten
                                    raadpleeg een dokter
                                    Ben te gezond:-).
                                    Maar wat doe je als je tegenwoordig 70km mag rijden,wordt ingevoerd op de Vlaamse gewestwegen de algemene regel wordt?(in Edegem zijn de bordjes van 90 naar 70 juist veranderd).
                                    Nog wat meer pk's kopen?
                                    Stel dat je een wagen hebt met 300pk's en ik 124 pk's,weet dat je niet sneller rapper zal zijn tot 70km/h dan ik.Ik benut m'n pk's en de 300pk's gaan dan veel sneller na 70,dan zie ik ze niet meer,maar wel de politie:-).Of de flitspalen.
                                    Je moet eens op het einde van je rit eens de gemiddelde snelheid van je computer van de auto eens aflezen.Dan zou je je verbazen dat een auto niet veel rapper rijdt dan een fietser tegenwoordig.
                                    Ok,drastische vergelijking,maar toch......
                                    Last edited by jupiter; 18/10/2011, 11:31.

Comment

• Comment

• Die bestaat al lang, maar toch zo mooi
                                        Volgens mij is de CR-Z te prijzig, anders zou het jonge publiek eerder naar de CR-Z grijpen dan naar een bv: VW Golf of Kia Ceed. Voor de prijs van een CR-Z heb je al een 1-serie of Audi A3 die meer hun waarde behouden. Maar die wagens hebben toch niet het karakter van zo'n CR-Z

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
                                          Ben te gezond:-).
                                          Maar wat doe je als je tegenwoordig 70km mag rijden,wordt ingevoerd op de Vlaamse gewestwegen de algemene regel wordt?(in Edegem zijn de bordjes van 90 naar 70 juist veranderd).
                                          Nog wat meer pk's kopen?
                                          Stel dat je een wagen hebt met 300pk's en ik 124 pk's,weet dat je niet sneller rapper zal zijn tot 70km/h dan ik.Ik benut m'n pk's en de 300pk's gaan dan veel sneller na 70,dan zie ik ze niet meer,maar wel de politie:-).Of de flitspalen.
                                          Je moet eens op het einde van je rit eens de gemiddelde snelheid van je computer van de auto eens aflezen.Dan zou je je verbazen dat een auto niet veel rapper rijdt dan een fietser tegenwoordig.
                                          Ok,drastische vergelijking,maar toch......
                                          Toch wat kort door de bocht hé... Ik heb twee wagens, eentje met +- 200pk en een met 85pk. Het is zo dat ik in die krachtigere wagen veel relaxer rij want je kan veel gemakkelijker inhalen op gewestwegen en vooral op boerenbaantjes waar 90 mag maar iedereen 50 of minder tuft tegenwoordig. En ik rij zelden of nooit te snel.
                                          Bovendien kan je vaak de eerste wegzijn aan de lichten, heb je vaak power genoeg om je ergens tussen te schieten, ...

Waarmee ik niet gezegd heb dat de CR-Z te tam is hé, ik heb kort na launch met eentje mogen rijden, en was eerlijk gezegd verbaasd dat dat een atmosferische benzine was van amper 1500cc... Veel koppel onderin, soepel (ja veel soepeler dan de gemiddelde 4-cylinder, met een beetje goede wil had je de soepelheid van een 6-pitter - of toch dat gevoel), trekt zeer goed in toeren en kan het daarenboven allemaal vrij zuinig doen.

Neen, een CR-Z is
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X